| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
PRAVNA UREDITEV TERCIARNEGA IZOBRAŽEVANJA V REPUBLIKI SLOVENIJI
Peter Papež, 2015, diplomsko delo

Opis: Terciarno izobraževanje v Republiki Sloveniji obsega višje strokovno izobraževanje, ki ga ureja Zakon o višjem strokovnem izobraževanju (ZVSI) in visokošolsko izobraževanje, ki je urejeno v Zakonu o visokem šolstvu (ZVis). Oba podsistema izobraževanja sta med seboj povezana, saj ju povezuje sistem prehajanja študentov z višje na visoko raven, sistem zagotavljanja kakovosti, katerega nalogo opravlja Nacionalna agencija za kakovost v visokem šolstvu (NAKVIS) in delno tudi programska sorodnost ter institucionalna umestitev. Diplomsko delo obravnava in predstavlja pravno ureditev terciarno izobraževanje v Republiki Sloveniji na podlagi določb ZVis in ZVSI, vključeno s poglavjem, ki opisuje vpliv Evropske unije na terciarno izobraževanje v državah članicah. Poglavja se smiselno vsebinsko povezujejo in bralcu na enostaven in razumevajoč način predstavijo pravno ureditev terciarnega izobraževanje v Republiki Sloveniji in zakonske določbe ZVis in ZVSI, podkrepljene z ostalo literaturo, tabelami in slikami. V diplomskem delu so v podpoglavjih obravnavani pogoji za ustanovitev visokošolskih zavodov in višjih šol, izobraževanje pod enakimi pogoji in učni jezik, statusna opredelitev in organi visokošolskih zavodov in višjih šol, javna veljavnost izobrazbe, študijski programi in oblike študija, vpis in razpis za vpis, Nacionalni program v visokem šolstvu, Svet Republike Slovenije za visoko šolstvo, NAKVIS, zaposleni, študenti, financiranje, evidence in dokumentacija ter nadzor.
Ključne besede: terciarno izobraževanje, visokošolsko izobraževanje, visoko šolstvo, višje strokovno izobraževanje, višje šolstvo, Zakon o visokem šolstvu (ZVis), Zakon o višjem strokovnem izobraževanju (ZVSI)
Objavljeno: 19.04.2016; Ogledov: 758; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (538,45 KB)

2.
Subsidiarna in smiselna uporaba Zakona o splošnem upravnem postopku v postopkih pri uveljavljanju pravic in dolžnosti študentov pri nas in ureditev v izbranih evropskih državah
Blanka Fras, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je obravnavano ključno vprašanje, ali gre za prekoračitev avtonomije slovenskih univerz pri sprejemanju in uporabi internih procesnih predpisov in posledično, v katerih postopkih pri uveljavljanju pravic in dolžnosti študentov se Zakon o splošnem upravnem (ZUP) postopku uporablja subsidiarno ali le smiselno. Pravica do izobraževanja je ustavna pravica, ki določa, da država ustvarja možnosti, da si državljani lahko pridobijo ustrezno izobrazbo, pri čemer mora biti upoštevano načelo enakosti pred zakonom. Univerze so avtonomne na podlagi Ustave Republike Slovenije, poudarek v tem prispevku pa je na avtonomiji v smislu samostojnosti pri sprejemanju predpisov ter na stopnji avtonomije univerz, saj le-te zaradi nujnosti upoštevanja ostalih ustavno zagotovljenih pravic ne morejo imeti popolne avtonomije. Avtonomija je prednost, a tudi slabost v smislu, da je potrebno posamezna področja še posebej skrbno urediti z internimi predpisi, ki niso v nasprotju z nadrejenimi zakonskimi predpisi in ustavo. Na splošno velja, da je upravni postopek sistem procesnih pravil, po katerih ravnajo upravni in drugi organi (tudi univerze kot izvajalci javnih služb), kadar odločajo v upravnih zadevah o pravicah, obveznostih ali pravnih koristih strank. Splošna pravila upravnega postopka na vseh upravnih področjih v vseh upravnih zadevah ureja ZUP. V kolikor zaradi posebnosti nekega upravnega področja splošna pravila ZUP ne ustrezajo ali niso zadostna, se lahko posamezno postopkovno vprašanje ali več posebnih pravil upravnega postopka uredijo drugače ali na novo s posebnim zakonom, ZUP pa se uporablja podrejeno oziroma dopolnilno. ZUP se uporablja tudi v drugih javnopravnih, torej »neupravnih« zadevah, a v teh primerih le smiselno. Sem sodijo postopki v zvezi z uveljavljanjem večine pravic in dolžnosti študentov, kot jih opredeljujejo Zakon o visokem šolstvu (ZVis) in interni akti univerz, pri čemer pa sledi obveza univerz in drugih izobraževalnih institucij, da ravnajo po ZUP (ravnanje z nepopolno vlogo, obrazložitev odločitve ipd.). Vendarle pa so na visokošolskem področju odstopanja nujna, potrebna in upravičena. ZVis kot posebni zakon na področju visokega šolstva ne vsebuje postopkovnih določb glede uveljavljanja pravic in dolžnosti študentov, ampak posamezne postopke, razen prijavno-sprejemnega postopka ter vpisnega postopka, prepušča avtonomnemu urejanju univerz. Pri vpisu na fakultete je sicer določeno, da univerze oz. fakultete avtonomno določijo pogoje za vpis, sam postopek pa je določen na nacionalni ravni s pravilnikom pristojnega ministra, moral pa bi biti urejen z zakonom kot »lex specialis« v odnosu do ZUP (»lex generalis«).
Ključne besede: avtonomija univerze, posebni upravni postopki, subsidiarna raba ZUP, smiselna raba ZUP, interni akti univerz, pravice in dolžnosti študentov, izhodišča za procesni zakon, pravni predpisi v visokem šolstvu.
Objavljeno: 05.07.2016; Ogledov: 1944; Prenosov: 312
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

3.
Nerazumna prizadevanja za anglizacijo slovenskega visokega šolstva
Marko Jesenšek, 2016, strokovni članek

Ključne besede: učni jeziki, slovenščina, Zakon o visokem šolstvu, internacionalizacija
Objavljeno: 22.02.2018; Ogledov: 263; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (358,51 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Ob zagovoru slovenščine
Dean Komel, 2016, polemika, diskusijski prispevek, komentar

Ključne besede: učni jeziki, slovenščina, Zakon o visokem šolstvu, internacionalizacija
Objavljeno: 22.02.2018; Ogledov: 179; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (231,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
"Naš slovenski jezik je največji zaklad, kar nam jih je Bog dal" (Stanislav Škrabec)
Zoran Božič, 2016, drugi članki ali sestavki

Ključne besede: učni jeziki, slovenščina, Zakon o visokem šolstvu, internacionalizacija, repozitoriji
Objavljeno: 22.02.2018; Ogledov: 405; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (341,62 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Razmišljanje o vprašanju jezika v visokem šolstvu
Majda Potrata, 2016, polemika, diskusijski prispevek, komentar

Ključne besede: učni jeziki, slovenščina, Zakon o visokem šolstvu, internacionalizacija
Objavljeno: 26.04.2018; Ogledov: 312; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (384,42 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
"Strela skrtačena, to pa je internacionalizacija!"
Silvija Borovnik, 2016, polemika, diskusijski prispevek, komentar

Ključne besede: učni jeziki, slovenščina, Zakon o visokem šolstvu, internacionalizacija
Objavljeno: 26.04.2018; Ogledov: 372; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (330,20 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
9.
Miscellania o poučevanju slovenskega jezika na Karlovi univerzi v Pragi
Alenka Jensterle-Doležal, 2016, polemika, diskusijski prispevek, komentar

Ključne besede: učni jeziki, slovenščina, Zakon o visokem šolstvu, internacionalizacija
Objavljeno: 26.04.2018; Ogledov: 274; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (320,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Slovenščina ne sme postati žrtev provincialnega snobizma
Vlado Žabot, 2016, polemika, diskusijski prispevek, komentar

Ključne besede: učni jeziki, slovenščina, Zakon o visokem šolstvu, internacionalizacija
Objavljeno: 26.04.2018; Ogledov: 400; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (363,59 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici