| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 265
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv organizacijske kulture in organizacijske klime na zadovoljstvo zaposlenih pri delu
Davor Čaušević, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali organizacijsko klimo, organizacijsko kulturo in zadovoljstvo zaposlenih pri delu. V prvem, teoretičnem delu naloge, smo se ukvarjali z opredeljevanjem konceptov organizacijske kulture, organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih pri delu. Vsak koncept smo predstavili posebej, analizirali in citirali definicije različnih avtorjev ter njihovo opredelitev dejavnikov, ki vplivajo na vsak od posameznih konceptov. Na koncu smo analizirali teoretične vidike povezav omenjenih treh konceptov, z različnih zornih kotov avtorjev. V drugem delu naloge, praktičnem delu, smo želeli raziskati povezavo konceptov organizacijske kulture, organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih pri delu na konkretnem primeru, v podjetju X. Trenutno stanje v podjetju X je bilo raziskano s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili vsi zaposleni v podjetju. Na koncu, analizirajoč tako teoretična izhodišča kot tudi rezultate, pridobljene v praktičnem delu naloge, smo ugotovili močan vpliv organizacijske kulture in organizacijske klime na zadovoljstvo zaposlenih pri delu. Na podlagi tega zaključujemo, da se temeljito ukvarjanje z izboljševanjem organizacijske kulture in organizacijske klime lahko močno vpliva na zadovoljstvo zaposlenih pri delu ter posledično na njihove individualne uspehe in uspehe celotne organizacije
Ključne besede: organizacijska kultura, organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih pri delu
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 238; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (795,17 KB)

2.
Stil vodenja v športni organizaciji in zadovoljstvo zaposlenih
Gal Schweiger, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali stil vodenja v športni organizaciji in zadovoljstvo njihovih zaposlenih. Namen je bil izvedeti, ali direktor klub vodi na pravi način, saj ni vsak način vodenja ustrezen, ter kako se zaposleni odzovejo na njegov način vodenja in ali je ta način v dani situaciji primeren. Pomembno je tudi zadovoljstvo zaposlenih, saj je le tako lahko vsaka organizacija najuspešnejša in lahko vedno napreduje. Za ugotovitev stila vodenja smo opravili intervju z direktorjem športne organizacije, medtem ko so zaposleni v organizaciji izpolnili anketni vprašalnik, ki je temeljil na vprašanjih o njihovem zadovoljstvu, v katerem so izražali svoja stališča glede že vnaprej podane trditve. Večina zaposlenih je bila zadovoljna, zato lahko zaključimo, da direktor uporablja pravilen stil vodenja.
Ključne besede: stili vodenja, zadovoljstvo zaposlenih, športne organizacije
Objavljeno v DKUM: 08.12.2023; Ogledov: 166; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

3.
Vodenje in organizacijska klima
Iza Matelič, 2023, diplomsko delo

Opis: Zaradi vedno večjih sprememb na trgu dela podjetja postajajo med seboj vse bolj konkurenčna. Zaposleni so eden izmed ključnih virov uspeha, zato je pomembno, da podjetja za svoje delavce ustvarjajo dobro delovno okolje – ugodno organizacijsko klimo. Z vzpostavljanjem le-te ne bo podjetje doseglo le zadovoljstva svojih zaposlenih, temveč bo zanimivo tudi za potencialno novo zaposlene. Organizacijska klima je eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na produktivnost, učinkovitost in sposobnost organizacije, da doseže svoje cilje. Podjetje bo doseglo ugodno klimo z ustreznim vodenjem, ki je proces usmerjanja ljudi k uresničevanju željenih ciljev. Vodje morajo poskrbeti za dobro počutje svojih delavcev, njihov razvoj in zdravje, saj bodo le tako lahko dobro delali, pri tem pa bo uspešno tudi podjetje. Zato bomo v diplomskem delu podrobneje obravnavali dva pomembna pojma. Začeli bomo z vodenjem in nato nadaljevali z organizacijsko klimo. Spoznali bomo proces vodenja in glavne managementske funkcije, prednosti dobre klime, njene značilne dimenzije, in opredelili še nekaj sorodnih pojmov, kot so organizacijska kultura in zadovoljstvo na delovnem mestu. V diplomskem delu smo ugotovili, da je povezava med organizacijsko klimo in vodenjem zelo tesna. Dobro in uspešno vodenje managerjev in vodij bo pripeljalo do tega, da bo v podjetju vladalo pozitivno delovno vzdušje, v katerem bodo delavci motivirani, s tem pa bodo dosegali dobre in nadpovprečne rezultate. Ugotovili smo, da se klima ustvari na podlagi zaznav zaposlenih o organizaciji in njenem notranjem okolju, kar pa odločilno vpliva na njihovo motivacijo. Prav tako smo ugotovili, da organizacijsko klimo oblikujejo različni dejavniki, kot so vodenje, zadovoljstvo delavcev pri delu, fizično okolje, notranji odnosi in komuniciranje, pripadnost organizaciji itd. Organizacijsko klimo smo bolje spoznali na primeru izbranega podjetja, pri čemer smo ugotovili, da ima podjetje ugodno klimo. To je podlaga za to, da bo podjetje lahko še naprej dosegalo dobre rezultate. Diplomsko delo prikazuje, kako je pomembno, da podjetja skrbijo za pozitivno organizacijsko klimo na delovnem mestu in zakaj je pomembno, da jo merijo. Predstavlja pomen zadovoljstva zaposlenih v organizaciji, saj le zadovoljni zaposleni prispevajo k odličnim delovnim rezultatom, zaradi česar je podjetje uspešno in ugledno.
Ključne besede: vodenje, organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, merjenje organizacijske klime, dimenzije organizacijske klime.
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 395; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

4.
Prerazporejanje zaposlenih zdravstvene nege v času epidemije covid-19 in vpliv le-tega na zadovoljstvo operacijskih medicinskih sester
Saša Gačnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Pojava epidemije in pandemije covid-19 sta od zdravstvenih organizacij zahtevala prilagoditev delovnih procesov in organizacijo dela. Sledile so spremembe namembnosti trenutnih oddelkov in posledično prerazporejanje kadra zdravstvene nege, med katerimi so bile tudi operacijske medicinske sestre. Namen magistrske naloge je bil predstaviti pomembnost upoštevanja trenutnega znanja zaposlenega pri prerazporejanju zdravstvenega kadra in vpliv prerazporeditve zaposlenih s specialnimi znanji brez predhodnega usposabljanja na možen pojav negativnih čustev in nižjo stopnjo zadovoljstva. Pri izdelavi teoretičnega dela smo se naslonili na izbrano znanstveno in strokovno slovensko, angleško in hrvaško literaturo. Opredelili smo delovanje zdravstvenih organizacij v času epidemije in pandemije, prerazporejanje zaposlenih in timsko delo ter dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo in nezadovoljstvo na delovnem mestu. V empiričnem delu je bila uporabljena kvantitativna metodologija. Za zbiranje podatkov v raziskavi smo uporabili anketni vprašalnik. V raziskavo so bile vključene operacijske medicinske sestre (n = 21) zaposlene na Kirurški kliniki Centralnega operacijskega bloka v Univerzitetnem kliničnem centru in so bile v času epidemije ali pandemije covida-19 prerazporejene na drugo delovišče. Raziskava je potekala od 25. januarja 2023 do 20. februarja 2023. Podatki so bili analizirani v programu SPSS (Statistical Package for Social Sciences). Z raziskavo smo ugotovili, da ima pomanjkanje občutka kompetentnosti v času prerazporeditve med zaposlenimi velik vpliv na pojav stresa, občutek časovnega pritiska pri izvajanju aktivnosti zdravstvene nege ter tudi na pojav etičnih dilem, povezanih z delom. Operacijske medicinske sestre so bile zadovoljne z vodenjem vodij (M = 3,76), kljub temu pa so bile mnenja, da je prerazporejanje zaposlenih s specialnimi znanji brez predhodnega usposabljanja zelo neustrezno (47,5 %), 33,3 % pa jih meni, da je neustrezno. Eden od ključnih dejavnikov obstanka kadra je njihovo zadovoljstvo na delovnem mestu, zato se je v bodoče, ko bo potrebno kader zopet nadomeščati, smiselno osredotočiti ne le na zadovoljevanje kadrovskih potreb, temveč tudi na trenutno znanje zaposlenih in jim tako omogočiti netravmatično menjavo začasnega delovišča.
Ključne besede: operacijske medicinske sestre, prerazporejanje zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih, epidemija covid-19
Objavljeno v DKUM: 03.08.2023; Ogledov: 433; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

5.
Vpliv epidemije SARS-CoV-2 na organizacijsko klimo in motivacijo zaposlenih
Kaja Širovnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Uvod: V tako razvitem svetu so ljudje le stežka predstavljali, da bi lahko prišlo do izbruha epidemije, kaj šele pandemije in da se lahko ob tem ves poznan svet in vse naše vsakodnevne navade spremenijo in tudi zaključijo. Ob prihodu odmevnega nevarnega virusa SARS-CoV-2 so v prvi bojni liniji seveda zaposleni v zdravstvenih ustanovah, kjer se jim je njihovo vsakodnevne delo spremenilo na čisto nekaj novega in neznanega. Pri teh spremembah je zelo pomembna podpora višjih kadrov, vodstvu ter celotne organizacije. Organizacija je zadolžena za ohranjanje dobre organizacijske klime in s tem tudi spodbujanje pri motiviranosti ljudi za delo in podajanje v neznano. Namen: Namen raziskave je ocena mnenja zaposlenih zdravstvenih delavcev, iz kliničnega oddelka za endokrinologijo, diabetes in presnovne bolezni v UKC Ljubljana, glede organizacijske klime v času pred epidemijo in v času epidemije SARS-CoV-2 in tudi evalvacija mnenj o motivaciji zaposlenih s strani vodstva. Temeljno vprašanje, ki smo ga zastavili in nas najbolj zanima je, ali se organizacija trudi, da je organizacijska klima in motivacija zaposlenih v času epidemije na podobnem nivoju kot pred epidemijo SARS-CoV-2. Metode dela: S pomočjo anonimnega spletnega anketnega vprašalnika (1KA) je bila izvedena raziskava. Anketni vprašalnik je v obliki presečne študije, uporabili smo kvantitativno raziskovalno metodologijo. Vprašalniki so bili razdeljeni med zaposlene v diabetološki ambulanti na kliničnem oddelku za endokrinologijo, diabetes in presnovne bolezni v UKC Ljubljana. Raziskava je potekala 3 mesece, in sicer od 30. 6. 2021 do 30. 9. 2021. Od 24 zaposlenih je anketo ustrezno izpolnilo 17 anketirancev. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela na podlagi pregleda strokovne literature, znanstvenih člankov s pomočjo podatkovnih baz Google učenjak, PubMed, Cinahl in COBISS ter preučili tudi obstoječo tujo literaturo. Rezultati: Anketni vprašalnik nam je podal odgovore na vsa naša raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da je stopnja zadovoljstva z organizacijsko klimo in samim delom boljša v času pred izbruhom epidemije z virusom SARS-CoV-2, kot v času med epidemijo. Prav tako smo prišli do ugotovitev, da je stopnja motivacije v času med epidemijo upadla. Anketiranci so odgovarjali, da se jim zdi, da je organizacija v času med epidemijo neustrezno poskrbela za ohranjanje in dvig motivacije zaposlenih. Na podlagi pridobljenih odgovorov na raziskovalna vprašanja, smo dve od zastavljenih hipotez potrdili in dve hipotezi ovrgli. Razprava in zaključek: Odgovori na podana raziskovalna vprašanja nam podajo uvid v samo stanje organizacije v času pred in med izbruhom epidemije z virusom. Poda nam odgovor, da bi lahko organizacija v času med epidemijo bolje poskrbela za ohranjanje in izboljšanje stopnje organizacijske klime in motivacije zaposlenih. Ugotovitve naše raziskave in drugih raziskovalcev so bile podobne. Glede na situacijo z virusom, ki se ne umirja, vendar je ves čas nekonstantna, bi lahko organizacije poskrbele za boljše motiviranje zaposlenih in ohranjanje ustrezne organizacijske klime.
Ključne besede: virus SARS-CoV-2, zadovoljstvo zaposlenih, delovno vzdušje zaposlenih
Objavljeno v DKUM: 02.08.2023; Ogledov: 293; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

6.
Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju Legartis d.o.o.
Ksenija Jan, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je obravnavano zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju Legartis d.o.o.. Za ugotavljanje stopnje zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu je bila izvedena raziskava. Rezultati analiz raziskave so pokazali možnosti za izboljšanje zadovoljstva na delovnem mestu.
Ključne besede: Zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva na delovnem mestu, fluktuacija, absentizem.
Objavljeno v DKUM: 09.05.2023; Ogledov: 530; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (6,22 MB)

7.
Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestu
Jasmina Grahek, 2023, diplomsko delo

Opis: Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestu sta pojma, ki se v poslovnem svetu pojavljata pogosto. Čeprav gre za področje, ki je bilo že velikokrat raziskovano, pa se vodstva organizacij še vedno sprašujejo, kako bi svoje zaposlene še bolj motivirala in izboljšala njihovo zadovoljstvo. Zaradi tega smo s pomočjo diplomskega dela želeli raziskati tovrstno področje in ugotoviti pomembnost petnajstih motivacijskih dejavnikov v izbranem podjetju. Za namen pridobivanja podatkov smo uporabili lestvico delovnih motivov, s pomočjo katere so anketiranci razvrščali motive po pomembnosti. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v izbranem podjetju motivirana, vendar pa si zaposleni v podjetju v prihodnje želijo več motiviranja s plačo in več možnosti za strokovni razvoj. Obe predpostavljeni hipotezi smo zavrnili, saj nismo mogli dokazati, da obstajajo razlike med spolom in motiviranostjo ter da obstaja povezanost med starostjo in motiviranostjo. Podjetje do zdaj ni imelo na voljo informacij o motivaciji zaposlenih, zato so ugotovitve raziskave pomembne za nadaljnje ukrepe na področju motiviranja zaposlenih v izbranem podjetju.
Ključne besede: motivacija, zadovoljstvo, motiviranost zaposlenih, motivacijski dejavniki, lestvica delovnih motivov
Objavljeno v DKUM: 14.04.2023; Ogledov: 758; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (998,10 KB)

8.
Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v organizaciji X
Matic Logar, 2022, diplomsko delo

Opis: Cilj vsakega človeka je čutiti zadovoljstvo na vseh področjih življenja. V hitro spreminjajočem poslovnem okolju in vse hitrejšem tempu življenja je doseg takega stanja pogosto velik izziv. V diplomskem delu raziskujemo zadovoljstvo tako v širšem pomenu besede kot tudi zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu. V teoretičnem delu podrobno obravnavamo definicije in opis zadovoljstva ter znanstveni razvoj pojma skozi čas. Pojem zadovoljstva smo raziskali zelo podrobno, saj je po našem mnenju to ključno za celostno razumevanje obravnavane tematike. Precej pozornosti posvetimo tudi motivaciji ter korelaciji med zadovoljstvom zaposlenih na delovnem mestu ter njihovo motivacijo. Naštejemo tudi dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, ter podrobneje opišemo tiste, ki so skupni večini ter so označeni kot najpomembnejši. Empirični del smo opravili s pomočjo raziskave v organizaciji X. Oblikovane hipoteze smo preverjali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga izvedli med zaposlenimi v omenjeni organizaciji. Pridobljene podatke smo analizirali in interpretirali. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v obravnavani organizaciji zadovoljnih. Poleg tega lahko na podlagi opravljene raziskave rečemo, da so zaposlenim na delovnem mestu dobri odnosi s sodelavci in nadrejenimi najpomembnejši dejavnik pri delu. Na podlagi rezultatov ankete smo komentirali situacijo v podjetju ter svetovali, kateremu področju je treba posvetiti največ pozornosti.
Ključne besede: zadovoljstvo, motivacija, zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva
Objavljeno v DKUM: 23.02.2023; Ogledov: 816; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

9.
Vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatov
Špela Dolenc, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi obravnavamo obremenjenost serviserjev, ki se iz leta v leto povečuje, vedno bolj je v poslovnih in proizvodnih procesih prisotna umetna inteligenca. V prvem delu smo poleg organizacijske klime predstavili teoretična izhodišča za obremenjenost, motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu serviserja podjetja Gorenja. Pozornost smo namenili tudi interakciji med človekom in strojem, kjer smo na podlagi Maverick raziskave lahko dobili vpogled, na kakšen način bi umetna inteligenca sodelovala s človekom. Ob tem smo zastavili vprašanje, kje je pravzaprav meja, ko je umetna inteligenca prispevek v življenju človeka, in kdaj je meja prekoračena.
Ključne besede: Digitalna preobrazba, obremenjenost na delovnem mestu, motivacija zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih
Objavljeno v DKUM: 03.02.2023; Ogledov: 651; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,89 MB)

10.
Zadovoljstvo zaposlenih z delom od doma v podjetju lindstrom d.o.o.
Melita Volk, 2022, diplomsko delo

Opis: Podjetje si težko predstavljamo brez zaposlenih, saj prispevajo k celotni podjetniški zgodbi. Vsak zaposlen prispeva svoj delež k uspehu podjetja. Zavedati pa se moramo, da le zadovoljen zaposlen doprinese podjetju največ. Pri tem ima pomembno vlogo tudi vodja, ki svoj tim spodbuja in podpira. V času pandemije skrb za zadovoljstvo zaposlenih ni bila ravno na prvem mestu, saj so se podjetja spopadala z negotovimi razmerami. Eden izmed ukrepov za omejevanje covida-19 je bil delo od doma. V anketi smo anketirance spraševali o zadovoljstvu z delom od doma. Analiza rezultatov je pokazala, da so zaposleni z delom od doma zadovoljni. Zaposleni menijo, da jih podjetje podpira in jim zaupa pri delu. Kot najvišje ocenjena dejavnika, ki bi stopnjo zadovoljstva še dvignila, sta denarno nadomestilo (dodatek) in več komunikacije s sodelavci. Primerjava učinkovitosti dela od doma z delom na sedežu podjetja kaže, da je delo od doma za zaposlene učinkovito. Več prednosti pri delu od doma vidijo moški kot ženske. Dejavniki, ki najbolj učinkujejo na delo od doma, so ohranjanje ravnovesja med delom in zasebnim življenjem, motnje iz okolice, neustrezni delovni pogoji in delovna oprema ter menjava okolja. Upoštevati moramo tudi delež nezadovoljnih zaposlenih. Z letnimi razgovori bi pridobili informacije, mnenja in ideje zaposlenih, ki bi nam pomagale pri vzpostavitvi in doseganju ciljev, izboljšanju medsebojnih odnosov, uspešnosti in doseganju rezultatov dela. Glede na to, da zaposlenim pri delu od doma primanjkuje komunikacija s sodelavci, bi to rešili z uvedbo digitalnega kanala internega komuniciranja. Zaposleni bi se povezali virtualno, izmenjevali informacije in podatke, vodje pa bi jih preko kanala tudi motivirale in spodbujale. Da bi bili zaposleni z delom od doma zadovoljni, predlagamo, da si delo organizirajo en dan prej, načrtujejo odmore in po končanem delu delovno opremo pospravijo. Menimo, da mora delodajalec za svoje zaposlene skrbeti in se truditi, da so zadovoljni, ne glede na kraj opravljanja dela.
Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, delo, delo od doma, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 30.01.2023; Ogledov: 781; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

Iskanje izvedeno v 6.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici