| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1226
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Dejavniki stresa v zdravstveni negi v povezavi z zadovoljstvom pri delu
Mojca Čater, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Narava delovnih mest v zdravstveni negi se nenehno spreminja zaradi tehnološkega razvoja, družbenih značilnosti, potreb prebivalstva. Stres na delovnem mestu ogroža zadovoljstvo zaposlenih, njihovo zdravje in uspešnost ter učinkovitost organizacij. V magistrskem delu smo ugotavljali zadovoljstvo pri delu zaposlenih v zdravstveni negi v primarnem zdravstvenem zavodu, njihovo doživljanje stresa pri delu ter povezavo med organizacijo dela in zadovoljstvom pri delu. Metode: V magistrskem delu smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja. Raziskovalni vzorec je bil neslučajnostni in namenski. Instrument raziskovanja je bil anketni vprašalnik. Nanj je odgovorilo 98 zaposlenih v zdravstveni negi v primarnem zdravstvenem zavodu. Statistično obdelavo hipotez smo opravili s programom IBM SPSS, V22.0. Rezultati: Respondenti so pri svojem delu zadovoljni (M=3,6 ± 0,59), najbolj so zadovoljni z delovnim časom (M=4,11 ± 0,82) , najmanj s plačo (M=2,91 ± 1,00). Njihovo doživljanje stresa pri delu je srednje prisotno (M=2,90 ± 0,65), največ zaradi informacijsko-komunikacijskega sistema (M=3,44 ±0,90). Ugotovili smo, da obstaja povezava med organizacijo dela in zadovoljstvom pri delu (p=0,000). Razprava in sklep: Ugotovitve raziskave kažejo, da je slaba organizacija dela v zdravstveni negi povezana z zadovoljstvom pri delu, manj zadovoljni so tisti respondenti, ki so ocenjevali višjo prisotnost slabe organizacije dela. Zadovoljstvo zaposlenih in dejavnike stresa v zdravstvenih organizacijah je smiselno spremljati, meriti, vrednotiti.
Ključne besede: dejavniki stresa, zadovoljstvo pri delu, zdravstvena nega
Objavljeno v DKUM: 21.02.2024; Ogledov: 117; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

2.
Organizacija dela na daljavo v farmacevtskem podjetju
Ivana Šobot, 2023, diplomsko delo

Opis: Delo na daljavo pomeni, da posameznik opravlja delo kjerkoli, ločeno od sedeža podjetja. Pomembno je, da zna ločiti službeno življenje od privatnega in ima organiziran delovni čas, postavljene prioritete ter da veliko komunicira z ostalimi sodelavci. Cilj naloge je natančno analizirati samo organizacijo dela na daljavo v našem podjetju, podati morebitne predloge, ki jih bomo zasledili v predlagani literaturi, ter podati smernice za dobro organizacijo dela na daljavo. Pri rezultatih smo ugotovili, da je bilo delo na daljavo za zaposlene dobro organizirano, prav tako je komunikacija med zaposlenimi in nadrejenimi potekala dobro. Zaposleni so kot prednosti dela na daljavo navedli fleksibilnost delovnega časa, vožnjo, čas, mir. Hkrati pa so še izpostavili slabosti dela na daljavo, in sicer, da ni določenega urnika za delo, ni direktnega stika s sodelavci ter druženja.
Ključne besede: delo na daljavo, zadovoljstvo, komunikacija, farmacevtsko podjetje
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 127; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (707,38 KB)

3.
Vpliv organizacijske kulture in organizacijske klime na zadovoljstvo zaposlenih pri delu
Davor Čaušević, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali organizacijsko klimo, organizacijsko kulturo in zadovoljstvo zaposlenih pri delu. V prvem, teoretičnem delu naloge, smo se ukvarjali z opredeljevanjem konceptov organizacijske kulture, organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih pri delu. Vsak koncept smo predstavili posebej, analizirali in citirali definicije različnih avtorjev ter njihovo opredelitev dejavnikov, ki vplivajo na vsak od posameznih konceptov. Na koncu smo analizirali teoretične vidike povezav omenjenih treh konceptov, z različnih zornih kotov avtorjev. V drugem delu naloge, praktičnem delu, smo želeli raziskati povezavo konceptov organizacijske kulture, organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih pri delu na konkretnem primeru, v podjetju X. Trenutno stanje v podjetju X je bilo raziskano s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili vsi zaposleni v podjetju. Na koncu, analizirajoč tako teoretična izhodišča kot tudi rezultate, pridobljene v praktičnem delu naloge, smo ugotovili močan vpliv organizacijske kulture in organizacijske klime na zadovoljstvo zaposlenih pri delu. Na podlagi tega zaključujemo, da se temeljito ukvarjanje z izboljševanjem organizacijske kulture in organizacijske klime lahko močno vpliva na zadovoljstvo zaposlenih pri delu ter posledično na njihove individualne uspehe in uspehe celotne organizacije
Ključne besede: organizacijska kultura, organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih pri delu
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 98; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (795,17 KB)

4.
Stres in zadovoljstvo na delovnem mestu v Zavodu za prestajanje kazni zapora Ljubljana : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Anže Berra, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo ugotavljali stopnjo stresa in zadovoljstva na delovnem mestu v zavodu za prestajanje kazni zapora Ljubljana. Osredotočili smo se tudi na opis kaj je stres, tehnike kako se soočiti s stresom, kakšno je zadovoljstvo z delom in opisali dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih in opisali Zavod za prestajanje kazni zapora Ljubljana. Rezultati raziskave kažejo, da je glavni razlog za nezadovoljstvo med zaposlenimi preobremenitev. S pomočjo raziskave smo tudi ugotovili, da se zaposleni na delovnem mestu počutijo dobro, ter menijo, da stres na delovnem mestu vpliva na medsebojne odnose. Ugotovili smo tudi, da se zaposleni soočajo s stresom tako, da se pogovorijo z družino, prijatelji, sodelavci. Največ pa jih za soočanje s stresom izvaja športne dejavnosti. Ugotovili smo tudi, da se 23 anketirancev od 50 ne strinja, da so za opravljeno delo primerno nagrajeni. Ugotovili smo tudi, da 17 anketirancev od 50 radi prihajajo na delovno mesto in da se ne strinjajo, da imajo možnost dodatnega izobraževanja in usposabljanja.
Ključne besede: zadovoljstvo na delovnem mestu, stres na delovnem mestu, zaporski delavci, Zavod za prestajanje kazni zapora Ljubljana, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 05.01.2024; Ogledov: 164; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (848,40 KB)

5.
Zadovoljstvo pacientov v diagnostičnem radiološkem centru
Neja Cimprič, 2023, magistrsko delo

Opis: Uvod: Diagnostične radiološke preiskave kot so magnetna resonanca, ultrazvok, rentgen in računalniška tomografija imajo ključen pomen pri diagnosticiranju in spremljanju obolenj. Ustrezna psihofizična priprava pacienta na diagnostične preiskave s strani zdravstvenega osebja ter sodelovanje pacienta pri preiskavi, vplivajo na kakovostno in optimalno izvedbo preiskave, kar se odraža v zadovoljstvu pacientov. Namen raziskave je bil raziskati zadovoljstvo pacientov v diagnostičnem radiološkem centru. Metode: Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki ga je izpolnilo 351 pacientov, ki so opravili preiskavo v diagnostičnem radiološkem centru. Podatke smo analizirali in obdelali v računalniških programih Microsoft Excel in IBM SPSS 28.8. Rezultati: Pacienti so bili zadovoljni z odnosom zdravstvenega osebja, kot je prijaznost, dostopnost in spoštovanje njihove zasebnosti. V sklopu celotne obravnave so zadovoljstvo izrazili s prejetimi navodili, spoštovanjem zasebnosti ter splošnim delovanjem ambulante. Največ informacij so pacienti s potekom preiskave prejeli s strani zdravstvenega osebja v centru. Razprava in sklep: Ugotovitve raziskave so pokazale, da so pacienti na splošno v veliki meri zadovoljni z obravnavo, od samega sprejema, urejenosti ambulante, interakcije z zdravstvenim osebjem in obrazložitvijo poteka preiskave.
Ključne besede: radiologija, diagnostične preiskave, medicinska sestra, zadovoljstvo, varnost
Objavljeno v DKUM: 11.12.2023; Ogledov: 255; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

6.
Stil vodenja v športni organizaciji in zadovoljstvo zaposlenih
Gal Schweiger, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali stil vodenja v športni organizaciji in zadovoljstvo njihovih zaposlenih. Namen je bil izvedeti, ali direktor klub vodi na pravi način, saj ni vsak način vodenja ustrezen, ter kako se zaposleni odzovejo na njegov način vodenja in ali je ta način v dani situaciji primeren. Pomembno je tudi zadovoljstvo zaposlenih, saj je le tako lahko vsaka organizacija najuspešnejša in lahko vedno napreduje. Za ugotovitev stila vodenja smo opravili intervju z direktorjem športne organizacije, medtem ko so zaposleni v organizaciji izpolnili anketni vprašalnik, ki je temeljil na vprašanjih o njihovem zadovoljstvu, v katerem so izražali svoja stališča glede že vnaprej podane trditve. Večina zaposlenih je bila zadovoljna, zato lahko zaključimo, da direktor uporablja pravilen stil vodenja.
Ključne besede: stili vodenja, zadovoljstvo zaposlenih, športne organizacije
Objavljeno v DKUM: 08.12.2023; Ogledov: 109; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

7.
Menjavanje osebja v revizijskih podjetjih
Eva Mastnak, 2023, diplomsko delo

Opis: Zaradi pogostega problema visoke stopnje fluktuacije v revizijskih podjetjih je bil namen diplomskega dela ugotoviti in podrobneje preučiti dejavnike, ki vplivajo na revizorjev odhod, vplive (negativne in pozitivne), ki jih ima na revizijsko podjetje po odhodu revizorja, ter kako zmanjšati stopnjo fluktuacije v revizijskem podjetju. Fluktuacija oziroma menjavanje osebja je pojav, ki opisuje odhajanje zaposlenih. Značilna je za vsako podjetje. Določena stopnja fluktuacije je zaželena in normalna, kadar pa začne negativno vplivati na učinkovitost podjetja ter procese dela, pa gre za previsoko stopnjo fluktuacije v podjetju. Obstaja več vrst fluktuacije, nekatere pa se lahko tudi izračunavajo. Vsako podjetje si prizadeva zaposliti ter obdržati uspešne in najboljše zaposlene, da si s tem zagotovi produktivnost ter uspešnost pri doseganju poslovnih ciljev, hkrati pa zmanjša nastanek visokih stroškov zamenjave zaposlenega. Zato je pomembno, da podjetje pozna individualne dejavnike, ki vplivajo na posameznika, da ta zapusti revizijsko podjetje. Nekateri izmed dejavnikov so zadovoljstvo pri delu, stres, slaba delovna klima in manko ugodnosti. Podjetje lahko prepozna znake, ki nakazujejo, da bo zaposleni odšel iz podjetja, še preden ta dejansko odide. Gre za znake, kot so na primer pretirani izgovori ob delovnih obveznostih, čim prejšnje odhajanje z delovnega mesta, očitno pomanjkanje navdušenja ter zanimanja, izkazano manj truda in motivacije ter manj zanimanja za dolgoročne projekte kot običajno. Za podjetje je najbolj optimalno, da najde zase ustrezno ravnotežje oziroma ustrezno stopnjo fluktuacije. Nekateri izmed negativnih vplivov so slabša konkurenčnost podjetja, izguba strank, izguba talentov in izkušenj ter upad produktivnosti. Nekateri izmed pozitivnih vplivov pa so nova znanja, nove izkušnje, omogočeno prednostno notranje napredovanje zaposlenih ter novi zaposleni za manjše plačilo. Obravnavali smo tudi možne predloge za zmanjšanje fluktuacije v revizijskem podjetju, kot so na primer dobro plačilo, nagrajevanje in pohvale zaposlenih, možnosti za strokovno rast in razvoj ter redna krepitev ekipnega duha. Zadrževanje zaposlenih se nanaša na strategije in procese, ki jih podjetje razvija, da obdrži svoje uspešne zaposlene ter zmanjša tveganje menjave zaposlenih oziroma tveganje visoke stopnje fluktuacije. Predlogi, kako v revizijskem podjetju uspešno zadržati zaposlene, so na primer zagotoviti čim nižjo stopnjo fluktuacije zaposlenih, obstoj izkušenih zaposlenih, boljšo izkušnjo revizijske stranke ter boljši ugled podjetja. Raziskovali smo, ali se dejavniki oziroma pričakovanja na delovnem mestu razlikujejo med različnimi generacijami, ter se na koncu nekoliko bolj osredotočili na mlajšo generacijo (generacijo Z). Ugotovili smo, da jim je najbolj pomembno, da imajo dostop do sodobne tehnologije in v kolikor je mogoče, želijo delati v skupinah. V diplomskem delu smo si zastavili tri hipoteze in prva hipoteza je bila, da je pogost razlog za odhod revizorja iz revizijskega podjetja dejavnik nezadovoljstva pri delu. Prvo hipotezo smo potrdili, saj smo na osnovi pregleda literature ugotovili, da je nezadovoljstvo pri delu res eden najpogostejših dejavnikov, ki vplivajo na revizorjevo razvijanje namere po odhodu. Druga hipoteza je bila, da je dejavnik delovne klime v revizijskem podjetju pogost razlog za odhod revizorja. Druge hipoteze nismo ne potrdili ali ovrgli, saj smo na osnovi pregleda literature ugotovili, da je dejavnik delovne klime lahko razlog za odhod ali za zadržanje revizorja. Kadar je klima v podjetju slaba oziroma negativna, bo revizor razvil namero po odhodu, ravno obratno pa takrat, kadar je klima v podjetju dobra oziroma pozitivna. Tretja hipoteza je bila, da menjavanje osebja nima pozitivnega vpliva na revizijsko podjetje. Tretjo hipotezo smo ovrgli, ker smo na osnovi pregleda literature ugotovili, da je pozitivnih dejavnikov več kot negativnih.
Ključne besede: Menjavanje osebja, zadovoljstvo z delom, motivacija, organizacijska kultura, mlajši revizor, mentor, sprememba kariere/poklica.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 187; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (755,96 KB)

8.
Zadovoljstvo in motivacija študentov, vključenih v študentski servis
Karmen Srpčič, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se navezuje na tematiko zadovoljstva in motivacije študentov, ki so vključeni v študentski servis. V teoretičnem delu naloge je predstavljeno zadovoljstvo študentov, kako ga merimo ter kateri dejavniki prispevajo k večjemu zadovoljstvu zaposlenih. Nadalje govorimo o motivaciji, njeni definiciji, teorijah motivacije, njenih dejavnikih ter nevarnih uničevalcih te. Dotaknemo se tudi odgovornih oseb za motivacijo ter predstavimo, kako jo spodbujati v podjetjih. V empiričnem delu naloge predstavimo rezultate svoje raziskave, ki temelji na uporabi podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, ki ga je študentski servis Posavc poslal svoji bazi študentov. V začetku predstavimo študentski servis, s katerim smo sodelovali, nato pa tudi rezultate, ki smo jih pridobili. Preučevali smo zadovoljstvo ter motivacijo študentov na njihovem delovnem mestu. Ugotovili smo, da so študentje na svojem delovnem mestu zadovoljni in motivirani, najbolj jih motivirajo denarne nagrade. Menijo, da je vodstvo podjetja v največji meri odgovorno, tako za motivacijo kot tudi zadovoljstvo zaposlenih. Najpogostejša dela, ki jih študentje opravljajo, so administrativna dela, dela s strankami, dela v gostinstvu in turizmu ter strežbi.
Ključne besede: zadovoljstvo, motivacija, študentje, študentski servis
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 172; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,89 MB)

9.
Vedenje porabnikov glede na spremembe elementov spletne strani
Tilen Piskule, 2023, magistrsko delo

Opis: Razvoj družbe in dejstvo, da se vedno več ljudi odloča za nakup izdelkov in storitev preko spleta, je pomembno, da je vsebina spletne strani dobro opremljena s pravilno izbranimi, oblikovanimi in odzivnimi spletnimi elementi. Pojma uporabniški vmesnik (ang. User interface) in uporabniška izkušnja (user experience) sta med seboj zelo povezana, vendar obstajajo določene razlike. Uporabniški vmesnik (UI) zajema interaktivno plat spletne strani, pri kateri uporabnik uporablja pripomočke kot so tipkovnica, miška, ipd., da se skozi vmesnik navigira in pride do želenih podatkov spletne strani, medtem ko se uporabniška izkušnja nanaša na celotno izkušnjo, ki jo ima oseba pri interakciji s spletno stranjo. Zajema vse vidike uporabnikove interakcije, vključno z njihovimi zaznavami, čustvi, preferencami in mislimi pred, med in po uporabi spletne strani. V magistrskem delu želimo raziskati področje vedenja porabnikov glede na spremembo elementov spletne strani. Zanima nas kako se porabniki obnašajo glede na spremembe subtilnih elementov spletne strani in v kakšni meri lahko opazimo to razliko. Namen je ugotoviti s pomočjo katerih dejavnikov, spletna stran, dobi največ klikov na ponudbo in kako pomembna je mobilna odzivnost v današnjem času. Ugotoviti želimo kako so porabniki občutljivi na spremembe in enostavnost uporabniške izkušnje. V sodobni digitalni dobi je naša raziskava razkrila izjemen pomen odzivnega dizajna spletnih strani. Celo najmanjše subtilne spremembe elementov spletne strani lahko pomembno vplivajo na vedenje uporabnikov ter lahko znatno vplivajo na prihodek podjetij. Raziskava je nedvoumno poudarila nujnost odzivnega oblikovanja v digitalni dobi. Neuspeh pri optimizaciji mobilnega spletnega mesta zatira konkurenčnost podjetij. Tukaj lahko predvsem poudarimo pomembnost testiranja (A/B) subtilnih sprememb elementov, kljub temu, da na prvi pogled spremembe ne delujejo pomembne. Iz raziskave je razvidno, da strateško postavljenega gumba za poziv k dejanju nad mejo vidnega polja prinese pomembne pozitivne spremembe poslovanja. Odziven dizajn ni več možnost, ampak je strateški temelj digitalnega uspeha.
Ključne besede: Poslovno komuniciranje, vedenje porabnikov, zadovoljstvo porabnikov, uporabniška izkušnja, odziven uporabniški vmesnik
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 243; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (6,80 MB)

10.
Učinkovitost supervizije za ohranitev zadovoljstva z delom pri medicinskih sestrah
Tamara Trajbarič, 2023, diplomsko delo

Opis: Uvod: Medicinske sestre se soočajo s številnimi duševnimi, čustvenimi in fizičnimi obremenitvami, kar vpliva na njihovo zadovoljstvo z delom. Poklicni stres, ki izvira iz različnih delovnih izzivov, je globalna težava. Klinična supervizija je formalni proces, ki zagotavlja strokovno podporo in učenje. Metode: Izveden je bil pregled literature iz različnih podatkovnih baz. V končno analizo smo vključili raziskave, ki so bile izvedene med leti 2012 in 2022. Podatke smo analizirali, ocenili moč dokazov in jih združili v sintezno tabelo, kar nam je omogočilo primerjavo med raziskavami. Rezultati: Pet od šestih raziskav je potrdilo pozitiven vpliv supervizije na zadovoljstvo z delom, medtem ko je ena raziskava pokazala nevtralen rezultat. Nobena raziskava ni pokazala negativnega vpliva. Od vključenih raziskav je ena raziskava spadala v prvi nivo, dve v tretji, ena raziskava v peti in dve raziskavi v sedmi nivo. Razprava in zaključek: Čeprav supervizija v zdravstvu ni široko uporabljena, pomembno prispeva k ohranjanju in celo izboljšanju zadovoljstva pri delu. Poleg vpliva na zadovoljstvo z delom, lahko prispeva tudi k drugim pozitivnim rezultatom, kot so manjši absentizem, večja profesionalna rast, manjša čustvena izčrpanost in izboljšanje odnosov. Z nadaljnjim raziskovanjem bi lahko bolje razumeli vlogo supervizije in s tem izboljšali obstoječe načine delovanja v zdravstvenih ustanovah.
Ključne besede: supervizija, zadovoljstvo z delom, medicinska sestra
Objavljeno v DKUM: 24.10.2023; Ogledov: 244; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

Iskanje izvedeno v 1.62 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici