SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VARNOST ELEKTRONSKEGA BANČNIŠTVA ZA POTROŠNIKE PRI NOVI LJUBLJANSKI BANKI IN NOVI KREDITNI BANKI MARIBOR
Teja Imperl, 2010, diplomsko delo

Opis: Tehnološki napredek in vse hitrejši življenjski stil potrošnikov sta pripravila banke do tega, da uvajajo v svojo ponudbo storitev elektronsko poslovanje. Komitentom je poleg udobja prihranjenega ogromno časa, banke pa na ta način razbremenijo svoje uslužbence na bančnih okencih, ki se lahko bolj posvetijo posameznim strankam. Vse več ljudi se poslužuje opravljanja bančnih storitev preko elektronskega bačništva. Pri uporabi elektronskega bančništva se kažejo naslednji pozitivni učinki: • zmanjšanje stroškov bančnega poslovanja, • prihranek strankinega časa, • primerljivost informacij, • odpiranje novih trgov • itd. Spletno bančništvo je izpostavljeno različnim tveganjem. Rešitve elektronskega bančništva morajo zato zagotavljati visoko varnost. Podatki morajo biti tajni, prebere jih lahko le tisti, kateremu so namenjeni. Prav tako mora biti onemogočeno spreminjanje podatkov ob prenosu, prejemniku mora biti omogočeno ugotavljanje identifikacije osebe, ki je poslal podatke, prejemniku mora biti tudi omogočeno preverjanje pristnosti spletnega mesta. To omogočajo različni varnostni ukrepi, kot sta npr. šifriranje, elektronski podpis, overjanje itd. V prvem delu diplomskega dela smo se osredotočili na teoretično predstavitev elektronskega bančništva, zakonodaje in varnosti elektronskega poslovanja. V drugem delu pa smo predstavili elektronsko bančništvo ter varnost le-tega na primeru dveh največjih slovenskih bank, in sicer NLB, ki ima za potrošnike elektronsko banko imenovano NLB Klik in NKBM, ki uporablja Bank@Net, ter primerjava obeh. Banke se zavedajo vseh nevarnosti v sodobnem svetu oz. svetu interneta in skušajo po svojih najboljših močeh uporabnike obvarovati pred le-temi.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: elektronsko bačništvo, varnost elektronskega bačništva, NLB Klik, Bank@Net, ZEPEP
Objavljeno: 15.02.2011; Ogledov: 1387; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

2.
PRIMERJALNA ANALIZA VARNOSTNIH MEHANIZMOV SPLETNEGA BANČNIŠTVA NLB D.D. IN NOVE KBM D.D.
Damir Kontrec, 2011, diplomsko delo

Opis: S hitrim razvojem interneta se je marsikatera storitev prenesla tudi v virtualni svet. Leto 1997 je bilo prelomno za spletno bančništvo na slovenskem trgu, saj je to storitev začela ponujati banka SKB. Danes pa živimo v času, kjer praktično vse banke ponujajo storitev spletnega bančništva. Kljub dobri ponudbi bank, pa ta storitev pri nas ni tako zelo uveljavljena. Raziskave kažejo, da smo v primerjavi z evropskimi državami na repu razpredelnice. Videti je, da bodo banke morale poiskati nove, bolj zanimive pristope s katerimi bodo pritegnile svoje komitente k uporabi te storitve. Dejstvo je, da z uporabo spletnega bančništva pridobi tako banka, kot komitent. Živimo v času, ko je čas dragocena dobrina, tako lahko z uporabo tovrstne spletne storitve veliko prihranimo, saj ni čakalnih vrst, storitev pa je na voljo 24 ur na dan. Eden izmed glavnih razlogov, zakaj se ne poslužujemo storitve v večji meri, je vprašanje varnosti. Na spletnih straneh bank, lahko najdemo vsa potrebna navodila za varnejše opravljanje spletnih storitev. Mehanizmi, s katerimi se banke poslužujejo, da bi zagotovile največjo varnost, se med sabo razlikujejo. Vredno je izpostaviti možnost osebnega sporočila ter možnost obveščanja preko SMS sporočila pri vstopu v NLB Klik ali ob opravljeni transakciji pri Bank@Netu. Z omejitvijo dnevnega ali mesečnega limita pa uporabnik omeji porabo sredstev na računu. Pri Novi KBM so se odločili za zanesljivo obliko overjanja z enkratnimi gesli, ki jih generira identifikacijska kartica SecureID. Z uporabo enkratnih gesel, se uporabnik dodatno zaščiti pred krajo gesla, ki je v tem primeru brezpredmetna, saj se za ponoven vstop generira novo, unikatno geslo. Dvomi glede varnosti se manjšajo, a ne bodo nikoli izginili. Absolutne varnosti na spletu nam ne more nihče zagotoviti, tako je tudi pri spletnem bančništvu. Tako morajo banke znova in znova posodabljati in odpravljati napake pri aplikacijah, ki se ugotovijo med uporabo. Za našo varnost na spletu pa lahko naredimo največ mi sami. Na internetu je dosti virov, kjer lahko najdemo navodila za varnejšo uporabo spleta, na nas samih pa je, če bomo naredili korak v pravo smer in se ustrezno izobrazili na tem področju.
Ključne besede: Spletno bančništvo, razvoj, ZEPEP, Varnostni mehanizmi, varnost, šifriranje, digitalni certifikat, protokol za varen prenos podatkov, požarni zid, NLB, Nova KBM, NLB Klik, Bank@Net
Objavljeno: 19.01.2012; Ogledov: 2242; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

3.
VARNOSTNA POLITIKA ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA
Sašo Kolar, 2011, diplomsko delo

Opis: V današnjem času si poslovanja več ni moč predstavljati brez računalnika. Danes elektronsko poslovanje obsega veliko več kot le navadno izmenjavo računalniških podatkov in delovanje spletne trgovine. Vse kar delamo v sklopu svoje poslovne dejavnosti s pomočjo računalniških aplikacij in računalniških omrežij imenujemo e-poslovanje. E-poslovanje je zato zelo široko področje, ki zajema tehnične, tehnološke, ekonomske, pravne in organizacijske okvirje. Elektronsko poslovanje nudi veliko prednosti tako za posameznika kot tudi za podjetje. Najpomembnejše med njimi so: večja udobnost, večja ponudba, nižje cene, večja operativna učinkovitost, boljše upravljanje oskrbovalnih verig itd. Pri elektronskem poslovanju pa se lahko srečamo tudi z negativnimi stranmi. Te so: možnost prevar, ogrožanje zasebnosti, konflikti med prodajnimi kanali, visoke investicije in zaostrovanje konkurence. Nevarnosti, ki ogrožajo elektronsko poslovanje je vedno več, prav tako je več učinkov in načinov realizacije groženj, zato je pomembno, da zaščiti in varnostni politiki namenimo vse večjo vlogo. Najpomembnejše nevarnosti oziroma grožnje so naslednje: računalniški virusi, črvi, trojanski konj, prevare, nezaželeno oglaševanje preko e-pošte, verižna pisma, kraje itd. Bistvo varnosti v elektronskem poslovanju je preprečevanje nepooblaščenega zmanjševanja vrednosti virov. Viri so lahko zaupni podatki, na primer poslovne skrivnosti, številke kreditnih kartic in elektronski dokumenti o zdravstvenem stanju pacienta, ali pa strojna in programska oprema sistemov, povezanih v javno omrežje. Za zagotovitev varnosti je na voljo veliko različne programske in strojne opreme ter fizičnega varovanja. Ukrepi morajo biti postavljeni na široko, saj je težko vnaprej predvideti smer napada. Med varnostne ukrepe sodijo: požarni zid, kriptografija, elektronski podpis, digitalno potrdilo, gesla, pametne kartice in protivirusni programi.
Ključne besede: Elektronsko poslovanje, Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP), Nevarnosti e-poslovanja, Prednosti e-poslovanja, Zaščita pri elektronskem poslovanju, Varnostna politika
Objavljeno: 21.06.2012; Ogledov: 1408; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (670,32 KB)

4.
VARNOSTNA POLITIKA ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA B2C
Sara Plavec, 2012, diplomsko delo

Opis: Dejstvo je, da internet in z njim povezane tehnologije spreminjajo naš način življenja, težko pa si je predstavljati, kako bodo te tehnologije vplivale na naša življenja v prihodnje. Ena izmed najpomembnejših in najopaznejših sprememb se nam gotovo obeta v povezavi z načinom poslovanja. Če je internet pred kratkim predstavljal primarni vir za hitro in varno komunikacijo znanstvenih in vojaških organizacij, se je panoga danes razvila v komunikacijski sistem z vrsto poslovnih aktivnosti in s širokim naborom aktivnosti, prilagojenih industrijam vseh vrst. Za mnogo, če ne večino organizacij je ta razvoj obenem fascinanten in zastrašujoč. Fascinanten, ker imajo podjetja sedaj moč pohitriti prilagoditve spremembam na trgu. Za mnoga podjetja, ki niso sposobna ali željna sprejeti priložnosti elektronskega poslovanja, pa zastrašujoč, saj bodo zaostala za konkurenco. Proučevanje spletnih nevarnosti in groženj prinaša znanje za uspešen boj proti zlonamernemu postopanju. Hiter razvoj poslovanja med podjetji in posamezniki odpira številne varnostne vrzeli, ki jih bomo lahko predvideli le s pomočjo preučevanja trendov na področju elektronskega poslovanja.
Ključne besede: Elektronsko poslovanje, B2C, Varnostna politika e-poslovanja, Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP), Zaščita e-poslovanja
Objavljeno: 14.12.2012; Ogledov: 977; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (938,69 KB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici