| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 32
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Striving to be different but becoming the same : creativity and destination brands promotional videos
Tjaša Alegro, Maja Turnšek, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: Social networks have become an important supplement to traditional forms of marketing channels for destination branding. YouTube is believed to be one of the most influential social media and video sharing platforms. Its visual character, informal setting and address of the youth segment would expectedly mean a high level of creativity in the process of destination branding. By means of qualitative analysis of what are considered to be the best videos as self-selected by the European destination management organizations (DMOs), we wished to ascertain how creative these best case examples really were. The results show that the videos are extremely similar, with the most common type a "collage" of only loosely connected visuals with rare elements of storytelling or humor as the most typical creative approaches. While following the desire to show the diversity of a destination, the destination branding videos paradoxically become a collection of similar visual images and thus fail to contribute to the differentiation of the destination brand. The results show that future advice to practitioners of destination marketing for YouTube is to go beyond the typical "collage" genre of a destination marketing video and focus more on storytelling, humor and especially the most difficult step in the destination branding: strategically focusing on the smaller number of specifics that differentiate a destination rather than on the multitude of the highly diverse experiences.
Ključne besede: creativity, destination branding, YouTube, storytelling, humor
Objavljeno v DKUM: 29.01.2024; Ogledov: 177; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Digitalni marketing video vsebin: primerjalna analiza YouTube kanala v začetni fazi in dobro ustaljenega kanala
Patrik Arh, 2023, magistrsko delo

Opis: Digitalni marketing igra ključno vlogo v vsakem podjetju, ki je prisotno na digitalnih kanalih, kot so spletna mesta, družbeni mediji, iskalniki, e-pošta in drugo. Dvosmerna komunikacija, ki jo digitalni kanali omogočajo, pomeni, da podjetja bolj kot kadar koli do zdaj skrbijo za svoj ugled, saj se informacije, dobre ali slabe, hitro širijo. Optimizacija za spletne iskalnike (SEO) je podmnožica digitalnega marketinga, ki se osredotoča na optimizacijo vsebine za izboljšanje njene vidnosti med rezultati iskanja v iskalnikih. Cilj SEO je izboljšati uvrstitev spletnega mesta v zadetkih iskanja. YouTube je izredno priljubljena platforma za izmenjavo videoposnetkov. Je eno izmed najpogosteje obiskanih spletnih mest na internetu in drugi najbolj priljubljen iskalnik, takoj za Googlom. Uporabljali smo metodo sekundarnega kritičnega pregleda virov literature in na podlagi metode sintez izoblikovali pregled obravnavanih področij. V raziskavi smo uporabljali primerjalno analizo, s katero smo izvedli primerjavo dveh YouTubovih kanalov v različnih fazah razvoja. Identificirali smo dejavnike, ki vplivajo na optimiziranost in uspeh videov ter jih opisali: ključne besede, oznake, dolžina videa, konkurenca, razmerje med prikazi in kliki, ohranjanje občinstva, všečki, komentarji in delitve, opis videa, podnapisi in ohranjanje gledalcev na YouTubu. Raziskava je pokazala, da videi ustvarjalca Mossy Earth (33,4 %) v povprečju dlje časa zadržijo gledalca kot kanal Patrik in Nature (23,9 %). Podatki kažejo, da ima kanal Patrik in Nature (8,0 %) višji povprečni odstotek razmerja med prikazi in kliki kot Mossy Earth (4,3 %). Primerjava kanalov po razmerju všečkov in nevšečkov, številu komentarjev in delitev kaže, da imata kanala praktično enake rezultate pri všečkih in nevšečkih. Kanal Patrik in Nature glede na število naročnikov prejme skoraj dvakrat več komentarjev kot Mossy Earth. Vendar kanal Mossy Earth prejme dve tretjini več delitev video, ob upoštevanju števila naročnikov. Ugotavljamo, da je poznavanje področja digitalnega marketinga, optimizacije za iskalnike ter platforme YouTube ključno za konkuriranje in uspeh YouTube kanala.
Ključne besede: digitalni marketing, SEO, YouTube, YouTube Studio, video
Objavljeno v DKUM: 09.11.2023; Ogledov: 357; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (6,73 MB)

3.
Optimizacija YouTube videoposnetkov na primeru kanala Office tečaji
Jan Breznar, 2023, magistrsko delo

Opis: Svetovni splet je postal ikonska , kulturna in vseprisotna stvar vsakdana. V prvem delu magistrskega dela smo zato opisali osnovne koncepte svetovnega spleta, njegovo zgodovino in različice. Ker je vsebin na svetovnem spletu ogromno, se je skozi čas razvila potreba in nato nuja po uporabi spletnih iskalnikov za klasificiranje, razvrščanje in predstavitev rezultatov poizvedb. Spletni iskalniki ponujajo učinkovit način za raziskovanje spletnih vsebin. V tem delu smo definirali spletne iskalnike, njihovo zgodovino in osnovne koncepte delovanja. Kljub temu pa iskalci vseh zadetkov poizvedb v iskalnikih ne morejo pregledati. Zato obstaja težnja in tekmovanje za prikaz svojih vsebin na vrhu seznama z zadetki. V drugem poglavju magistrskega dela smo zato opisali strategije, ki jih lahko uporabimo za dosego boljših rezultatov. Te strategije imenujemo tudi optimizacija spletnih iskalnikov. Skozi prilagoditev metapodatkov, ključnih besed in vsebin samih tako pozitivno vplivamo na prikaz v organskih rezultatih. Svojo uspešnost optimizacije moramo tudi spremljati in meriti skozi čas preko različnih ključnih kazalnikov uspeha. Vsak izmed njih daje drugačen vpogled, ki ga primerjamo v skladu z našimi vsebinami in strategijo. Porast v mobilnih tehnologijah je le pospešil in utrdil zanimanje za digitalne vsebine skozi družbena omrežja. Vsebine, generirane s strani uporabnikov na straneh, kot je YouTube, dandanes pritegne več kot milijardo ljudi. Vsebine v obliki videoposnetka odstranijo lokacijske, monetarne in časovne ovire, ki jih predstavljajo predavanja ter izleti v živo. Prav tako vzpodbujajo razprave in zanimanje za obravnavane vsebine. Gledalcem ponujajo večjo fleksibilnost, moč odločanja in zato predstavljajo odlično orodje za poučevanje. Slednjo platformo smo opisali v tretjem delu. Identificiranje primernih vsebin je za tako ogromna spletna mesta ključnega pomena. Mnoge koncepte, ki smo jih spoznali v drugem poglavju, smo lahko prevedli v optimizacijo videoposnetkov. V zadnjem, praktičnem delu smo opisali YouTube kanal Office tečaji. S kvantitativno analizo celotne statistike kanala in izbranih videoposnetkov, smo ugotavljali vzorce in navade gledalcev ter njihovo demografijo. Ugotovili smo, da vsebine kanala spremljajo predvsem mlajši gledalci, ki jih uspešno zadržimo na lastnih vsebinah. Slednje smo potrdili s pregledom virov ogleda, številom novih in večkratnih gledalcev ter z rastočim trendom naročnin na kanal. Ugotovili smo, da je pri po povpraševanju po vsebinah kanala prisotno močno sezonsko nihanje, kjer čas gledanja upade v poletnih mesecih. Za določanje primerne dolžine videoposnetka smo primerjali odstotek gledanja videoposnetka, samo dolžino videoposnetka ter časom gledanja ter opazili negativno povezanost med večanjem dolžine ter manjšanjem odstotka gledanja. Med dolžino in časom gledanja pa smo ugotovili pozitivno povezanost. Za kanal smo definirali tudi pričakovano stanje v prihodnosti za doseganje boljših rezultatov.
Ključne besede: digitalni marketing, optimizacija spletnih iskalnikov, YouTube optimizacija videoposnetkov, YouTube Studio analitika, Office tečaji
Objavljeno v DKUM: 17.04.2023; Ogledov: 458; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

4.
Lo-fi hip hop kot tekmec sodobnega radia : diplomsko delo
Gašper Kobale, 2022, diplomsko delo

Opis: Razvoj medijskih platform spreminja obstoječe distributerske modele, na katere smo navajeni že leta, in jih preurejajo v neposredni odnos med ustvarjalcem in gledalcem vsebin. Namen diplomske naloge je raziskati novo medijsko platformo YouTube in orodje oddajanja vsebin v živo, ki ga brezplačno ponuja uporabnikom. Ta je omogočil veliko porast v nišnem žanru, kot je ta v temi naše raziskave; lo-fi glasba, ki narašča v popularnosti na spletu, pretežno na platformi YouTube. V ta namen smo naredili svojo raziskovalno študijo s svojim spletnim radiem, ki oddaja ta glasbeni žanr, ter spremljevalno raziskavo o mnenju glede distribucije lo-fi glasbe med mladim občinstvom. Ugotovili smo, da je med mladimi, sodelujočimi v anketi, 61 odstotkov seznanjenih z glasbenim žanrom lo-fi. V raziskavi je bilo tudi ugotovljeno, da 41 odstotkov anketirancev zanima poslušanje slovenskega YouTube radia, ki bi predvajal lo-fi glasbo. Rezultati, pridobljeni s pomočjo te študije, lahko služijo za nadaljnje raziskave distribucije raznih vsebin preko spletnih platform ali za sledenje razvoja lo-fi v slovenski kulturi.
Ključne besede: lo-fi hip hop, radio, oddajanje, glasba, YouTube, mediji
Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 415; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (4,60 MB)

5.
Seo za video marketing na primeru YouTube-a
Nuša Vahter, 2022, diplomsko delo

Opis: Konstantno spreminjajoče se okolje in tehnološki razvoj sta v zadnjih desetletjih popolnoma preusmerila potrošnjo, promocije in načine poslovanja. Marketing je z izumom interneta dosegel povsem nov obseg, kar je vodilo do pojava digitalnega marketinga. Zaradi veliko konkurence in prisotnosti ostalih podjetij na trgu je digitalna prisotnost podjetij postala ključen del njihovega obstoja in uspeha. Za pridobitev konkurenčne prednosti so podjetja uporabila in inkorporirala različne marketinške prijeme v svoje tržne strategije. Težava se pa skriva v tem, da je za mnoga podjetja preskok med tradicionalnim marketingom in digitalnim težak, saj se spopadajo s konstantnimi novostmi, novo tehnologijo, neizkušenim kadrom in ostalimi drugimi izzivi. V nalogi bomo predstavili digitalni marketing in kaj vse ta zajema. V nadaljevanju pa se bomo osredotočili na določen segment digitalnega marketinga, in sicer video marketing ter optimizacijo. Pri obeh temah bomo govorili o ključnih karakteristikah in raziskali, katera orodja so v današnjem času najbolj optimalna za uporabo v podjetjih. Za konec sledi še praktičen pregled vsebine video marketinga in optimizacije na primeru družabnega kanala YouTube. V nalogi bomo predstavili digitalni marketing in kaj vse ta zajema. V nadelavanju pa se bomo osredotočili na določen segment digitalnega marketinga in sicer video marketing ter optimizacijo. Pri obeh temah bomo govorili o ključnih karakteristikah in raziskali katera orodja so v današnjem času najbolj optimalna za uporabo v podjetjih. Za konec pa sledi še bolj praktičen pregled vsebine video marketing in optimizacije na primeru družabnega kanala YouTube.
Ključne besede: digitalni marketing, video marketing, optimizacija (SEO), YouTube video marketing, SEO orodja, video marketing orodja.
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 515; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

6.
Uporaba družbenih medijev pri otrocih starih med 4 in 6 let
Barbara Šviga, 2022, diplomsko delo

Opis: Živimo v družbi, kjer so otroci iz dneva v dan bolj izpostavljeni različnim medijem, vse več tudi družbenim medijem, ki imajo vedno večji vpliv na otroke. Izpostavljenost družbenim medijem lahko prinese izobraževanje in zabavo, a ob neprimerni rabi vodi tudi do škodljivih vplivov na otrokov razvoj. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se osredotočili na družbene medije na splošno, nato smo se poglobili v vsebinske skupnosti, predvsem v tri vrste, ki smo jih nato uporabili v empiričnem delu. V slednjem so predstavljeni rezultati raziskave o uporabi družbenih medijev pri otrocih, starih med štiri in šest let. Vzorec torej zajema starše otrok v tej starosti. Podatki so zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, pridobljene odgovore pa smo obdelali s programom SPSS. Zanimalo nas je, katere vsebinske skupnosti otroci uporabljajo, koliko časa porabijo za posamezno skupnost ter če se starši poslužujejo omejitev in kakšnih. Ugotovljeno je bilo, da otroci uporabljajo predvsem YouTube in spletne igre, virtualne svetove malo manj, starši pa otrokom skoraj vedno omejijo dostop na takšen ali drugačen način. Rezultati so pokazali še, da otroci tedensko porabijo zelo malo časa za omenjene vsebinske skupnosti.
Ključne besede: družbeni mediji, spletne igre, virtualni svetovi, vsebinske skupnosti, YouTube
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 846; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

7.
Zgodbarjenje v turistični promociji na youtubu v času covid-19
Kaja Šetinc, 2021, diplomsko delo

Opis: Promocijski videoposnetki se kot pomembni ustvarjalci destinacijske podobe uporabljajo za ustvarjanje znanja ter ustvarjanje pozitivne podobe destinacije. Z vizualnostjo uporabniki dobijo takojšen in resničen občutek o destinaciji, ravno zato je YouTube tako priljubljeno spletno mesto za promocijo. Pri tem pa se nam zastavlja vprašanje, v kolikšni meri so evropske destinacije uporabljale YouTube v namen turistične promocije v času Covid-19 pandemije. S kvantitativno metodo smo želeli ugotoviti, kakšne tipe videov in tem DMO-ji uporabljajo v Covid-19 času in kako nagovarjajo obiskovalce glede na omejitve potovanj po celotnem svetu. V videih največkrat prikazujejo naravo in samoto v njej, kar ponazarja današnje čase, torej odmik od mesta in množice ljudi, in pa tudi sam pomen narave v turistični promociji, ki se je ohranil in v tem času še bolj povečal. Največkrat se je pojavilo nagovarjanje po pandemiji, nato pa sledijo videi, v katerih ni bilo možno zaznati, v kateri fazi nakupnega procesa destinacije nagovarjajo ljudi za obisk destinacije. Nato sledijo videi za nagovarjanje v namen takojšnjega obiska (in ne šele po koncu pandemije), kar obrazložimo s tem, da so bili videi posneti v poletnem času 2020, ko so se potovanja nekoliko sprostila. Prav tako smo želeli ugotoviti, če in v kolikšni meri destinacijski management organizacije uporabljajo elemente zgodbarjenja v tem obdobju pandemije. Ugotovili smo, da se v večini videoposnetkov prikazujejo junaki (liki) in največkrat sporočila, ki so bistvo zgodb. V videih so prikazovali različne sekvence (kronologijo dogodkov), s tem so DMO-ji želeli prikazati podobo destinacije. Videi, ki so imeli konflikt (prikazan kot Covid-19), so bili med najbolj ogledanimi, kar nakazuje, da je negativnost postala učinkovita. V nalogi si zastavljamo vprašanje, kakšno vlogo je imelo zgodbarjenje kot pristop k oblikovanju promocijskih vsebin na YouTube kanalu v namen turistične promocije v času Covid-19 pandemije. S kvantitativno metodo analize besedil smo želeli ugotoviti, kakšne teme DMO-ji uporabljajo v Covid-19 času in kako nagovarjajo obiskovalce glede na omejitve potovanj po celotnem svetu. Prešteli smo 1.827 videoposnetkov, objavljenih na izbranih 31 evropskih kanalih, v obdobju med februarjem 2020 in februarjem 2021. Med temi smo z uporabo kvantitativne analize besedil analizirali populacijo 106 videoposnetkov. Rezultati so pokazali, da so v tem obdobju promocijski videoposnetki največkrat prikazovali naravo in samoto v njej, torej odmik od mesta in množice ljudi. Le majhen delež videoposnetkov je posebej izpostavljal pandemijo, večinoma pa so nagovarjali k obisku destinacije po pandemiji oz. na način, da ni bilo možno razbrati, v katerem obdobju naj gostje obiščejo destinacijo.
Ključne besede: zgodbarjenje, turistična promocija, COVID-19, destinacijski management organizacije, YouTube
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 1030; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

8.
Kritična analiza youtube videoposnetkov za učenje klinične zdravstvene nege
Polona Stramec, 2021, magistrsko delo

Opis: Uvod: V času hitrih tehnoloških sprememb visokošolski učitelji z uporabo YouTube videoposnetkov spodbujajo aktivno vključevanje študentov. YouTube videoposnetki omogočajo povezovanje teorije s prakso in imajo velik potencial za vključevanje v visokošolski učni proces zdravstvene nege. V raziskavi smo vsebinsko analizirali YouTube videoposnetke, ki prikazujejo aplikacijo intramuskularne injekcije v simulacijskem okolju z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Metode: Uporabili smo metodologijo mešanih metod. V okviru kvantitativnega dela smo analizirali upoštevanje kliničnih smernic v YouTube videoposnetkih ter ocenili vsebino, izdelavo in pristranskost z uporabo ocenjevalnega obrazca. V okviru kvalitativnega dela smo uporabili opisno metodo dela ter analizirali pogostost in način uporabe YouTube videoposnetkov pri visokošolskih učiteljih, ki poučujejo v simuliranem okolju zdravstvene nege z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Rezultati: Identificirali smo 549 YouTube videoposnetkov, ki so prikazali izvedbo aplikacije intramuskularne injekcije v simulacijskem okolju zdravstvene nege z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Na podlagi vključitvenih in izključitvenih kriterijev smo v končno analizo vključili 17 videoposnetkov. Noben videoposnetek ni zajemal vseh korakov v skladu s strokovnimi smernicami. Pogosteje so bili upoštevani koraki, ki jih mora izvajalec izvesti pred in med posegom v primerjavi s koraki, ki se morajo izvesti po končanem posegu. Razprava in sklep: Analizirani videoposnetki aplikacije intramuskularne injekcije niso podprti s strokovnimi smernicami ZN in niso primerni za poučevanje študentov zdravstvene nege v simuliranem okolju z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Težava je predvsem v pomanjkanju korakov, ki jih narekujejo strokovne smernice ZN. Vsak videoposnetek bi moral biti pred objavo in pred vključitvijo v učni proces ocenjen s strani strokovnjakov.
Ključne besede: YouTube, interaktivni učni pripomočki, zdravstvena nega, izobraževanje, intramuskularna injekcija
Objavljeno v DKUM: 19.11.2021; Ogledov: 866; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (990,16 KB)

9.
Mladina in družbena omrežja: študija primerov YouTuba in TikToka
Jasmina Dragojlović, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v času, ko ima praktično vsaka oseba uporabniški račun na vsaj enem družbenem omrežju. Z njihovo pomočjo smo na tekočem, spremljamo, kaj se dogaja z našimi prijatelji, sošolci in družino. Pridobimo pa tudi informacije o tem, kaj se dogaja po svetu, za katerega pravi slovenski pregovor, da stoji na mladih. Mladi so precej bolj naklonjeni uporabi družbenih omrežij in nanje ta tudi najbolj vplivajo, saj se še razvijajo kot osebe. Zato nas je zanimalo, kakšen vpliv imata nanje YouTube in TikTok, ki sta dve izmed najbolj uporabljanih družbenih omrežij nasploh, predvsem med pandemijo COVID-19. Osredotočili smo se na 18 mladih iz Slovenije in njihovo izkušnjo. Z njihovo pomočjo smo izpeljali intervjuje, ki smo jih kasneje kvalitativno analizirali. Osredotočali smo se na konzumiranje in produkcijo vsebin, zanimalo pa nas je tudi, zakaj in kako mladi uporabljajo YouTube in TikTok ter kakšen vpliv imata na njih. Ugotovili smo, da mladi platformi spremljajo predvsem zaradi zabave, pridobivanja informacij in poslušanja glasbe, kar ima nanje dober vpliv, vendar se zavedajo tudi slabih plati uporabe teh platform. Zaključili smo, da ima YouTube povprečno nanje boljši vpliv kot TikTok.
Ključne besede: Mladina, družbena omrežja, YouTube, TikTok, COVID-19.
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 1338; Prenosov: 392
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

10.
Primerjava različnih platform socialnih omrežij z vidika dobičkonosnosti
Urška Hacin, 2020, diplomsko delo

Opis: Živimo v dobi interneta, ki nikoli ne spi. Ne samo svoj prosti čas, tudi posel se vse hitreje pomika na splet, zaradi svoje priročnosti in velikega dosega. Še nikoli se ni bilo lažje prebiti na tuji trg kot sedaj. Z razvojem različnih poslovnih strategij se hkrati razvijajo tudi novi poklici. Če bi pred 10 leti nekdo svoje delo opredelil kot influencerstvo, bi ga verjetno gledali postrani. Dandanes pa veljajo za eno izmed najmočnejših marketinških orodij. Na vprašanje, ali se dejansko lahko živi od tega, že poznamo odgovor, tukaj bomo podrobneje pogledali, katera platforma socialnih omrežij je tista, ki velja med influencerji za najbolj dobičkonosno. Primerjali bomo tri gigante, in sicer: Instagram, Facebook in Youtube. Empiričen del bo razdeljen na dva dela, in sicer na sledilce in dejanske ustvarjalce. V prvem delu bomo raziskovali s pomočjo ankete, ključni vprašanji bosta, koliko je naš domači slovenski trg sploh dovzeten za socialna omrežja in kje se najpogosteje zadržujejo, medtem ko se bomo v drugem delu osredotočali na influencerje. Vsakemu bomo preko intervjuja zastavili 5 enakih vprašanj, s katerimi se bomo dokopali do odgovora, katera platforma zagotavlja največ možnosti za dobiček.
Ključne besede: socialna omrežja, Facebook, Instagram, Youtube, influencerji, zaslužek, ustvarjalci, sledilci, internet, marketing, oglaševanje, posel
Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 1118; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (537,41 KB)

Iskanje izvedeno v 1.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici