| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Karakterizacija mehanskih lastnosti visokozmogljivih materialov za letalske aplikacije pri udarnih obremenitvah
Nika Sajko, 2012, magistrsko delo

Opis: Določene komponente sodobnih tehnoloških napravah so pogosto izpostavljene udarnim obremenitvam. Če želimo optimirati takšne naprave (npr. turbine letalskih motorjev), moramo poznati mehanske lastnosti materiala pri visokih hitrostih obremenjevanja, saj te za večino kovin niso enake kot pri statičnih obremenitvah. V magistrskem delu smo predstavili metodo za določanje dinamičnih lastnosti materiala in zasnovali napravo za testiranje kovinskih preizkušancev, t.i. Split Hopkinson Pressure Bar (SHPB), ki jo bomo v prihodnosti postavili na Fakulteti za strojništvo v Mariboru. Pripravili smo numerični model SHPB, na podlagi katerega lahko napovemo, kakšne napetostne signale lahko proizvedemo med testiranjem. Konstruirali smo tudi različne nove oblike preizkušancev, ki smo jih prav tako numerično preizkusili, in na podlagi rezultatov simulacij izbrali najbolj primerno obliko dog-bone preizkušanca. Ugotovili smo, da s spremembo geometrije preizkušanca vplivamo na napetostno stanje v njem, z dodanim utorom v preizkušancu ustvarimo namesto enoosnega večosno napetostno stanje. Predstavljen je tudi celotni eksperimentalni postopek in rezultati testiranj za dva različna materiala. Testiranja smo izvedli v Impact Engineering Laboratory na univerzi v Oxfordu.
Ključne besede: Split Hopkinson Pressure Bar, udarne obremenitve, karakterizacija materiala, numerične simulacije, LS-DYNA, dog-bone preizkušanci
Objavljeno: 25.09.2012; Ogledov: 2031; Prenosov: 284
.pdf Celotno besedilo (5,62 MB)

2.
Vedenje WP-preizkušanca pri utrujanju
Vladimir Gliha, Danilo Rojko, 2003, strokovni članek

Opis: Analizirali smo vedenje WP-preizkušanca med širjenjem utrujenostne razpoke. Zaradi vse večje razpoke se togost preizkušanca pri tem zmanjšuje. Če je ciklična obremenitev izvedena pri kontroli obremenitve, se razpon intenzitete napetosti in hitrost širjenja razpoke ves čas povečujeta. Širjenja razpoke je zato težje nadzirati. Če je ciklična obremenitev izvedena pri kontroli pomika, pa se zaradi vse manjše togosti razpon obremenitve med širjenjem razpoke zmanjšuje. Kljub temu se razpon intenzitete napetosti in hitrost širjenja razpoke povečujeta, vendar počasneje kot pri kontroli obremenitve. Prav zaradi tega je nadzor širjenja razpoke nekoliko lažji.
Ključne besede: zvarni spoji, WP preizkušanci, togost, cicklične obremenitve, dinamične obremenitve, nadzor obremenitve, razpon obremenitve, intenziteta napetosti, hitrost širjenja razpoke, kontrola pomika
Objavljeno: 01.06.2012; Ogledov: 1531; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (220,59 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici