| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vzpostavitev sistema za upravljanje osebnih računalnikov na Fakulteti za družbene vede
Urban Resnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili delovanje Microsoftovega sistema za centralizirano upravljanje osebnih računalnikov System Center Configuration Manager (SCCM) ter prikazali, kako smo z njegovo uporabo IT-centru na Fakulteti za družbene vede skrajšali čas nameščanja programske opreme pri večjem številu računalnikov v računalniških učilnicah. Na začetku se seznanimo z osnovami upravljanja informacijske tehnologije s kratkim pregledom ISO 20000, ITIL in MOF priporočili. Sledi predstavitev najbolj uporabnih funkcij SCCM-ja in še prikaz praktičnega primera nameščanja programske opreme na računalnike v računalniških učilnicah preko SCCM sistema. Prikazan je potek priprave paketa in programa za nameščanje ter distribucijo le-tega na računalnike v eni od učilnic.
Ključne besede: Upravljanje osebnih računalnikov, System Center Configuration Manager, nameščanje programske opreme, IT-podpora, upravljanje IT-storitev
Objavljeno: 01.06.2020; Ogledov: 468; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

2.
Uvajanje upravljanja IT storitev v podjetju TEM ČATEŽ D. D.
Andrej Železnik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je obravnavana reorganizacija Službe za informatiko, ki v podjetju TEM Čatež zagotavlja delovanje informacijskih tehnologij. Obstoječi proces podpore deluje izven okvirov priporočil za delovanje Službe informatike, reorganizacija pa bi prinesla večjo učinkovitost pri delu podpore ter prihranek pri času. Reorganizacija temelji na uvedbi priporočil ITIL, ki določajo osnovne procese upravljanja informacijskih tehnologij. Zaradi majhnosti podjetja pri uvedbi upoštevamo dobro prakso uvajanja ITIL v majhna podjetja – ITSM4SME. Bistvena sprememba pri reorganizaciji je način upravljanja. Namesto klasične podpore IT se v Službo informatike vpelje upravljanje IT kot storitev, kar pomeni, da uporabnikom zagotavljamo delovanje storitve, ki jih potrebujejo za opravljanje svojega dela. Rezultat diplomske naloge je predlog reorganizacije zagotavljanja IT podpore uporabnikov z uvedbo IT storitvenega centra (IT HelpDesk), ki uporabnikom nudi enotno vstopno točko za zagotavljanje IT podpore, Službi informatike pa prinaša lažje in preglednejše upravljanje zahtevkov za podporo.
Ključne besede: upravljanje IT storitev, IT podpora, ITIL, storitveni center, ServiceDesk Pro
Objavljeno: 15.01.2020; Ogledov: 445; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

3.
Vključevanje odjemalcev v programe prilagajanja odjema z uporabo dinamičnega tarifiranja v sklopu Evropskega projekta Flex4Grid
Kristijan Koželj, Anton Kos, Damjan Bobek, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Podjetje Elektro Celje, d.d. je kot član mednarodnega konzorcija uspešno kandidiralo na razpisu evropskega programa za razvoj in inovacije Horizon 2020 s projektom Flex4Grid, ki se nanaša na rešitve, ki bodo omogočale upravljanje prožnosti uporabnikov tako pri porabi kakor tudi pri proizvodnji električne energije. Evropski razvojni projekt Flex4Grid se osredotoča na razvoj odprtega tehnološkega sistema za upravljanje podatkov in zagotavljanje storitev, ki bodo omogočale upravljanje prožnosti uporabnikov - prosumerjev distribucijskega omrežja tako pri porabi kakor tudi pri proizvodnji električne energije. Prožnost uporabnika pomeni, da je le-ta sposoben prilagajati porabo ali proizvodnjo potrebam drugih deležnikov v sistemu in bi lahko bil za svoje prilagajanje nagrajen. Storitev bo potekala v računalniškem oblaku, kjer bodo zbrani anonimizirani podatki. Razvili bomo nove poslovne modele in predstavili spodbude za sodelovanje odjemalcev v takšnih projektih.
Ključne besede: Horizont 2020, Flex4Grid, upravljanje podatkov, zagotavljanje storitev, distribucijsko omrežje
Objavljeno: 10.10.2017; Ogledov: 725; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (495,77 KB)

4.
OPTIMIZACIJA MODELA UPRAVLJANJA INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE
Janez Bartol, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Nenehne spremembe v gospodarstvu povzročajo tudi spremembe v poslovnih procesih in njihovih podpornih podprocesih. Ob zadnjih spremembah, ko je bila večina kazalcev razvoja obrnjena navzdol, so bile vse spremembe naravnane k optimizaciji poslovnih procesov in zagotavljanju učinkovitejšega poslovanja družb. Tako kot se išče učinkovitejše izvajanja vseh procesov v družbah, tako se vršijo procesi za zagotavljanje učinkovitejšega izvajanj tudi v oddelkih za informacijsko podporo poslovnim procesom. Prav ti oddelki informacijske podpore so - hkrati z nalogami za zagotavljanje učinkovitejšega izvajanja - dobile naloge za zagotavljanje kvalitetnejšega in naprednejšega izvajanja podpore poslovnim procesom. Tako morajo ti oddelki praktično zmanjševati stroške izvajanja ob zagotavljanju več, boljših in naprednejših storitev, kar predstavlja dvojni nasprotujoči si učinek sprememb. Zagotovo pa so izvedljive tudi tako nasprotujoče si spremembe. S kvalitetnimi projekti in dobro zasnovanimi nalogami tranzicije je mogoče poiskati več še neprepoznanih rezerv v izvajanju procesov. V nalogi smo uspeli s poslovnim pristopom ob kvalitetno izvedenem popisu informacijske tehnologije (IT) družb skupine in preudarno načrtovanimi nalogami oblikovati celovito tranzicijo IT oddelkov vseh družb skupine. Tako oblikovana tranzicija posega v procese znotraj IT oddelkov, kadrovsko organizacijo, pogodbena razmerja med družbami skupine in zunanjimi partnerji ter same aplikacijske in infrastrukturne arhitekture. Načrtovanje in oblikovanje pričakovanih pozitivnih učinkov tranzicije temelji na uveljavljanju ISO standarda 2000 in vpeljavi dobrih praks ITIL v IT procese družb.
Ključne besede: ITIL, ISO 27001, ISO 20000, Upravljanje IT storitev, Skrbni pregled IT, Finančno upravljanje IT storitev, Strategija storitev
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 836; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (16,30 MB)

5.
ZAVEDANJE UPORABNIKOV O ZASEBNOSTI IN VARNOSTI OBLAČNIH STORITEV
Dejan Tojnko, 2016, diplomsko delo

Opis: Varnost in zasebnost podatkov, je v današnjem času zelo pomembna, saj se informacije o ljudeh zbirajo na vsakem koraku na vsakem koraku. Naloga skrbnikov podatkov je, da podatke zaščitijo in tako varujejo zasebnost, naloga ljudi pa je, da z svojimi podatki ravnajo odgovorno in so seznanjeni komu jih predajajo. V prvem delu diplomskega dela smo teoretično opisali, kaj pomeni varnost in zasebnost podatkov in kako se zagotavlja. V drugem delu, pa smo izvedli raziskavo z pomočjo eksperimenta, ki je vključeval napravo za sledenje očem in anketni vprašalnik. V tretjem delu naloge smo predstavili rezultate raziskave in podali nekaj predlogov. Rezultati raziskave so pokazali, da uporabniki ne zaupajo v oblačne storitve, kar je lahko posledica tega, da so zelo slabo seznanjeni z varnostjo in varovanjem zasebnosti v tovrstnih storitvah. Uporabnik prav tako ne pozna svojih pravic in se ne seznani z pogoji uporabe, čeprav jih ponudniki jasno predstavijo. Na splošno je zavedanje o varnosti in zasebnosti zelo nizko. Ugotovili smo, da raziskava pri kateri potrebujemo več kandidatov in posebno opreme še zdaleč ni preprosta za izvedbo in zahteva veliko priprav in načrtovanja.
Ključne besede: Saas - Software as a service – programska oprema kot storitev, IaaS - Infrastructure as a Service – infrastruktura kot storitev, PaaS - Platform as a Service – platforma kot storitev, CRM – customer relation management - upravljanje odnosov s strankami, AES - advanced encryption standard – napredni šifrirni standard, EU – European Union – Evropska unija, DoS – Denial of Service – zavrnitev storitve
Objavljeno: 26.09.2016; Ogledov: 909; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

6.
RAZVOJ REŠITVE ZA UPRAVLJANJE ODNOSOV S STRANKAMI V OKOLJU MS SHAREPOINT 2013
Andrej Filipi, 2016, diplomsko delo

Opis: Sistemi za upravljanje odnosov s strankami so danes nujna orodja vseh podjetij, ki sodelujejo s svojimi morebitnimi in obstoječimi strankami. Za uspešno doseganje poslovnih ciljev je zelo pomembno, da imajo podjetja informacijske rešitve, ki jih je mogoče hitro vpeljati v podjetje in omogočajo enostavno uporabo. V sklopu diplomskega dela smo opisali ključne lastnosti sistemov za upravljanje odnosov s strankami, pristope k razvoju aplikacij v okolju SharePoint 2013 in prikazali praktični primer razvoja rešitve CRM v okolju SharePoint 2013.
Ključne besede: Informacijski sistem, upravljanje odnosov s strankami, portal SharePoint, storitev v oblaku
Objavljeno: 15.09.2016; Ogledov: 633; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

7.
VPELJAVA ORODIJ ZA UPRAVLJANJE INFORMACIJSKIH STORITEV
Miran Hohler, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo pregledali vpeljavo orodij za upravljanje informacijskih storitev. Osredotočili smo se na standarde, metodologije, smernice pri upravljanju poslovnih procesov. Znotraj tega smo opredelili ključne pojme, pregledali zgodovino, tehnološko zasnovo, predstavili COBIT okvir in ITIL knjižnice, ki sta najbolj v rabi. V nadaljevanju smo pregledali operacijske upravnike, njihov namen, zasnovo, nadzorne metirke in podrobneje predstavili Microsoft Systems Center Operation Manager ter Hewlett Packard Operation Manager. Preučili smo, kako lahko operacijski upravnik podpre dva Cobit 4.1 procesa, DS3 »Upravljanje in delovanje zmogljivosti« in DS4 »Zagotavljanje neprekinjenosti storitve« procesa iz domene »Izvajajte in podpirajte«. V praktičnem delu smo razvili testno storitev Virtualna blagajna, upravljavski modul za to storitev ter razširitveni upravljavski modul. Prikazali smo upravljanje te storitve z operacijskima upravljalnikoma, z Microsoft Systems Center Operation Manager ter deloma tudi s Hewlett Packard Operation Manager. Na koncu smo preverili zastavljene cilje, navedli omejitve diplomskega dela, povzeli rezultate ter podali napotke za nadaljnje delo.
Ključne besede: Operacasijki upravnik, COBIT, ITIL, nadzor in upravljanje informacijskih storitev, Microsoft Systems Center Operation Manager ter Hewlett Packard Operation Manager.
Objavljeno: 06.09.2016; Ogledov: 669; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

8.
Razvoj celovite rešitve za upravljanje storitev
Andrej Saje, 2015, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrska naloga obravnava razvoj poslovno-informacijskega sistema za upravljanje pogodbenih obveznosti (upravljanje ravni storitev) pri zagotavljanju storitev v telekomunikacijskem podjetju. Izvajanje storitvene dejavnosti ni bilo učinkovito, saj poslovne stranke in interni uporabniki nimajo ustreznega vpogleda v kakovost storitev za katere plačujejo. To je povzročalo nepotrebne dvome in zmanjševalo zaupanje v poslovni odnos. Problem je bil odpravljen z implementacijo dobrih praks in metodologij za upravljanje storitev. Kratko so predstavljena priporočila ITIL, standard BiSL in projektna metodologija Prince2. Uporabljena je standardna rešitev Oblicore Guarantee proizvajalca CA Technologies. Izvedena je integracija z zalednimi informacijskimi sistemi podjetja. Rezultat je rešen problem povezave med pogodbeno stranko, pogodbo, storitvami, storitvenimi domenami in domenskimi kategorijami ter metrikami storitve v časovnim obdobjih veljavnosti posamezne pogodbe. Neposreden učinek je monitoring elementov pogodbe o izvajanju storitve, v realnem času, zmanjšana izguba prihodkov zaradi neizpolnjevanja pogodbenih obvez. Zaznali smo tudi premik v zavedanju zaposlenih o pomembnosti kakovosti storitev na zadovoljstvo strank.
Ključne besede: upravljanje ravni storitev, ITIL, BiSL, Prince2, telekomunikacije, kakovost storitev, pogodbene obveznosti
Objavljeno: 02.06.2015; Ogledov: 1891; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

9.
PRISTOPI ZA ZNIŽEVANJE STROŠKOV UPORABE OBLAČNIH STORITEV
Nejc Vivod, 2013, magistrsko delo

Opis: Računalništvo v oblaku uporabnikom in razvijalcem ponuja izredno prilagodljivo okolje za izvajanje aplikacij in storitev, platforme velikih ponudnikov oblačnih storitev pa običajno omogočajo prenos obstoječe programske kode in mehanizmov v novo okolje brez večjih prilagoditev. Zaradi preprostega prenosa pa običajno takšne storitve in aplikacije virov sistema ne izrabljajo učinkovito in posledično uporabnikom predstavljajo nepotrebne stroške. V magistrskem delu smo se osredotočili na pregled obstoječih člankov in ostale literature, ki zajema pristope za zniževanje stroškov uporabe oblačnih storitev in izbrali takšne, ki so od ponudnikov (in platforme) v večji meri neodvisne.
Ključne besede: Računalništvo v oblaku, upravljanje s stroški, optimizacija oblačnih storitev
Objavljeno: 29.11.2013; Ogledov: 1088; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (4,65 MB)

10.
MODEL POVEZOVANJA POSLOVNIH UPORABNIKOV V ŠIROKOPASOVNIH OMREŽJIH
Gregor Šebela, 2013, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi opisujemo model povezovanja poslovnih uporabnikov v širokopasovnih omrežjih. Model povezovanja služi kot osnova za ponujanje omrežnih storitev poslovnim uporabnikom. Poslovni uporabniki uporabljajo različne storitve glede na velikost podjetja, organiziranost podjetja in tudi panogo, v kateri delajo. V preteklosti so operaterji za ponujanje omrežnih storitev uporabljali povezavno usmerjene tehnologije, kot so najeti vodi, Frame Relay, ATM, X.25. Današnja omrežja so paketno usmerjena, kar prinaša mnogo prednosti. Pomanjkljivost paketnih omrežij pa je, da je možnost zajamčenega prenosa podatkov omejena. Zaradi te pomanjkljivosti današnji operaterji običajno uporabljajo več vzporednih omrežij. Paketna omrežja se uporabljajo za rezidenčne storitve, kot so hitri dostop do interneta, televizija, video na zahtevo, spletna telefonija itd. Za povezovanje poslovnih uporabnikov pa se uporabljajo povezavno usmerjena omrežja. Vzdrževanje več paralelnih omrežij je drago, zato imajo operaterji interes, da bi vse storitve združili na enotnem paketnem omrežju. V sklopu modela povezovanja poslovnih uporabnikov predstavljamo moderno arhitekturo paketnega omrežja, kjer je omrežna inteligenca skoncentrirana v dostopovnih vozliščih. Pametna dostopovna vozlišča omogočajo, da nanje priključimo tako rezidenčne kot tudi poslovne uporabnike. Arhitektura nam omogoča decentralizacijo storitvenega segmenta, kar je pomembno pri zagotavljanju storitev in aplikacij, ki se nahajajo v oblaku operaterja ali katerega od zasebnih ponudnikov. Predlagana arhitektura temelji na tehnologiji IP/MPLS v hrbteničnem in agregacijskem segmentu, tehnologiji MPLS-TP ali MPLS DoD v dostopovnem segmentu in tehnologiji ethernet na povezavi med dostopovnim vozliščem in robno napravo uporabnika. Model povezovanja nam omogoča ponujanje vseh vrst storitev, kjer lahko za storitve z najvišjo prioriteto zagotovimo prenosne poti, ki jamčijo podatkovno hitrost. Za storitve z nižjo prioriteto pa omrežne vire krmilijo mehanizmi za zagotavljanje kakovosti storitev. V primeru okvar v omrežju ali zasičenja nam omrežje podatkovne tokove samodejno preusmeri na katero od alternativnih poti. Preusmeritev prometnih tokov se izvede v času, krajšem od 50 ms. Model povezovanja poslovnih uporabnikov omogoča priključitev rezidenčnih uporabnikov ter majhnih, srednje velikih in velikih podjetij. Za vsak tip uporabnika in podjetja predlagamo metodo priključitve.
Ključne besede: - omrežni model - širokopasovna omrežja - MPLS-TP - upravljanje omrežja - kakovost storitev
Objavljeno: 08.11.2013; Ogledov: 1109; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici