| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
Tehnično tehnološki parametri racionalizacije upravljanja železniških tras
Miran Pirnar, 2009, magistrsko delo

Opis: Skupni evropski proces liberalizacije trga prometnih storitev in zagotavljanje prostega pristopa do železniške infrastrukture sta v železniškem sektorju povzročila izjemno velike spremembe. Iz nekdanjih monopolnih državnih železnic so nastali nacionalnih upravljavci železniške infrastrukture in ločena železniška prometna podjetja s svojimi novimi tržno naravnanimi cilji, ki zahtevajo bistveno drugačne procese prometnega planiranja in upravljanja z železniško infrastrukturo. Evropska unija že od svojega nastanka dalje podpira in pospešuje učinkovitost in konkurenčnost skupnega evropskega trga, kar poskuša doseči s popolnim odprtjem nacionalnih mej, sprejetimi administrativnimi ukrepi in popolno ekonomsko integracijo vseh svojih članic. Izjemno pomembno vlogo v tem procesu pa imajo transportni sistemi, ki morajo poleg svoje zanesljivosti in učinkovitosti biti tudi socialno in okoljsko naravnani. V tako postavljenih izhodiščih organizacije transportne dejavnosti pa pridejo prednosti železnice do polnega izraza, kar je prepoznala tudi EU. Za uresničitev in izpolnitev navedenih aktivnosti je komisija EU postopno sprejemala ustrezne pravne akte (t.i. železniške pakete v obliki direktiv, ki so prevoznikom zagotovile transparentno in nediskriminatorno obravnavo ter omogočile prosti pristop do železniške infrastrukture), določila ustrezne regulatorne organe (za zagotavljanje nadzora s pravico odločanja v sporu) ter uzakonila zavezo njihove obvezne implementacije v nacionalno zakonodajo (določila direktiv je treba uvesti v nacionalne zakone in podzakonske akte). S tem je določen pravni okvir za izpeljavo reforme železniškega sektorja na nacionalnem nivoju. Sprejem teh določil pa je pri članicah EU zahteval reformo integriranih nacionalnih železniških podjetij, ki morajo poslovati po načelih konkurenčnosti in kapitala ter svojo organizacijo prilagoditi mednarodnemu poslovanju. Vsem tem novim usmeritvam pa morajo slediti tudi upravljavci železniške infrastrukture, njihova glavna naloga pa je učinkovito upravljanje in trženje železniške infrastrukture. V samem procesu načrtovanja in izvajanja storitev pa je treba poleg upravljavcev železniške infrastrukture in prevoznikov upoštevati tudi potrebe ostalih podjetij, ki so udeležena v železniškem prometnem procesu, kot npr. privatni operaterji, špediterji, luke, industrija ter izvajalci vzdrževanja železniške infrastrukture. Te aktivnosti se izvajajo tudi v Sloveniji, vendar se kljub članstvu v EU srečujemo še z dodatnimi problemi. Poleg zelo slabega stanja železniške infrastrukture smo edini v tem delu Evrope, ki imamo še integrirano organizacijo železniškega podjetja. V teh pogojih pa je vodenje podjetja po načelih konkurenčnosti in kapitala izjemno oteženo, saj še vedno prevladujejo politični parcialni interesi, na sprejem poslovnih odločitev pa ima velik vpliv tudi večje število reprezentativnih železniških sindikatov. Dejstvo je, da je železniška infrastruktura v državah EU pretežno v državni lasti, ta pa z njo slabo gospodari. Če želi železnica konkurirati ostalim prometnim nosilcem, morajo tako upravljavci železniške infrastrukture kot prevozniki uvesti tržno podjetniško miselnost in izboljšati kvaliteto svojih storitev. Osnovni tržni produkt železniške infrastrukture je njena vlakovna pot oz. trasa. Za zagotovitev učinkovitega in konkurenčnega mednarodnega železniškega prometa pa morajo upravljavci železniške infrastrukture vzpostaviti nove procese upravljanja infrastrukturnih kapacitet in izvajanja železniškega prometa, ki temeljijo na nediskriminatornih, standardiziranih in harmoniziranih rešitvah. V magistrskem delu so raziskani in analizirani najpomembnejši tehnično tehnološki dejavniki upravljanja tras, kjer prevladuje zagotavljanje in načrtovanje tras, priprava voznega reda, trženje in prodaja tras, sodobna orodja IT ter ekonomski instrument uporabnina.
Ključne besede: Mednarodni železniški promet, pomembni tehnično tehnološki dejavniki upravljanja železniških tras, upravljanje in vodenje železniškega prometa, upravljavec infrastrukture, liberalizacija trga transportnih storitev v EU, intreroperabilnost, naročanje in dodeljevanje tras, inovativne rešitve, zaračunavanje uporabnine, nacionalni OneStopShop, definiranje in ocenitev tržno operativnih aktivnosti in postopkov upravljanja tras pri izbranih upravljavcih infrastrukture
Objavljeno: 06.08.2010; Ogledov: 3147; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (3,83 MB)

5.
UVAJANJE REŠITVE ZA UPRAVLJANJE Z DOKUMENTI V POSLOVNE PROCESE S POUDARKOM NA STRATEGIJAH VARNE HRAMBE E-DOKUMENTOV
Evgen Uršič, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Organizacije se v današnjem tehnološko zelo naprednem času nenehno soočajo s potrebo po nadgrajevanju, izboljševanju ter optimiranju poslovnih procesov na vseh nivojih poslovanja. Ponavadi se izboljševanja lotevajo hkrati s prenovo in informatizacijo poslovnih procesov. Dokumenti v papirni obliki v podjetjih še vedno predstavljajo velik del internega poslovanja in interakcije s poslovnimi partnerji ter strankami. Hkrati s tem se kopičijo tudi stroški, neučinkovitost poslovanja, izguba dokumentov, upočasnjena je dostopnost in s tem manjša učinkovitost dela in kopičenje vedno večjega števila dokumentov. Za doseganje konkurenčne prednosti na trgu so podjetja prisiljena uvesti določene ukrepe, ki bi jim olajšali poslovanje in upravljanje z dokumenti. Sistemi za elektronsko obvladovanje dokumentov prinašajo odgovor na večino tegob, ki jih zaznavajo odgovorni v organizacijah na področju upravljanja dokumentov. Hitrost dostopa do informacij je v sodobnem poslovnem okolju ključni element strateško pomembnih odločitev. V ta namen morajo rešitve omogočiti preglednejše, hitrejše ter bolj ekonomično iskanje ter hranjenje dokumentov. Organizacije z uvedbo sodobnih sistemskih rešitev pridobijo bolj optimizirano in poenostavljeno delo z dokumenti. Razvrstitvena hramba, kontrola življenjskega cikla ter visoka varnost in zanesljivost so le del ključnih lastnosti dokumentnih sistemov. Vendar pa s seboj prinašajo tudi tveganja, zato je premišljena odločitev o uvedbi takšnega sistema še kako na mestu. Namen magistrske naloge je bil spoznati rešitve pri uvajanju sistemov za upravljanje z dokumenti v poslovne procese s poudarkom na strategijah varne hrambe e-dokumentov. Želeli smo ugotoviti ali je za večje podjetje učinkoviteje z vidika optimizacije poslovnih procesov uvesti lastni sistem varne hrambe digitalnih dokumentov, kot to ponuja zunanji izvajalec, ali je za večje podjetje na daljši rok stroškovno ugodnejša investicija v lastno infrastrukturo ter ponujanje storitve varne hrambe digitalnih dokumentov drugim poslovnim uporabnikom, ter ugotoviti kakšna je pravna podlaga na področju hranjenja in uničevanja papirnih dokumentov ter verodostojnosti elektronskih dokumentov na sodišču. Cilj magistrske naloge je bil na konkretnih primerih dokumentnih sistemov prikazati njihovo vlogo v poslovanju in v povezavi z informacijskimi sistemi. Na ta način smo povečali učinkovitost dokumentnih sistemov in prikazali celovito podporo poslovnim procesom. Skozi nalogo smo predstavili vlogo dokumentnih sistemov pri obvladovanju poslovnih procesov, njihove funkcionalnosti, na konkretnem primeru smo pogledali kako poteka uvajanje dokumentnega sistema, seznanili smo se z varnostjo, zakonsko ureditvijo in tehničnimi standardi. Predstavili smo koncept tako notranjega kot zunanjega izvajanja storitve upravljanja z dokumenti, argumentirali razloge za ali proti ter na konkretnih primerih iz prakse prikazali primerjalno analizo.
Ključne besede: Sistemi za upravljanje z dokumenti, optimizacija poslovnih procesov, zakonski predpisi, revizijska sled, akreditacija storitev, notranja pravila, zunanje in notranje izvajanje dejavnosti.
Objavljeno: 11.05.2011; Ogledov: 2115; Prenosov: 439
.pdf Celotno besedilo (7,00 MB)

6.
ETAŽNA LASTNINA S POUDARKOM NA UPRAVLJANJU VEČSTANOVANJSKIH STAVB
Janja Bugarin Juteršek, 2012, diplomsko delo

Opis: Etažna lastnina je posebna oblika lastnine. V prvem poglavju v sklopu etažne lastnine je zajet pojem, predmet, oblikovanje, vpis ter omejitve etažne lastnine. Ker je v interesu etažnih lastnikov, da je stavba primerno vzdrževana, potrebujejo upravnika oziroma osebo, ki bo skrbela za vzdrževanje. Etažni lastniki morajo skleniti pogodbo o medsebojnih razmerjih, s katero uredijo način upravljanja in rabe večstanovanjske stavbe. Odnos med lastniki in upravnikom pa se uredi s pogodbo o opravljanju upravniških storitev. Pomembno vlogo pri upravljanju imajo tudi podjetja, ki se ukvarjajo z upravljanjem nepremičnin. V diplomski nalogi je govora tudi o Pravilniku o upravljanju večstanovanjskih stavb, stanovanjski inšpekciji, obveznem rezervnem skladu.
Ključne besede: etažna lastnina, upravnik, pogodba o medsebojnih razmerjih, pogodba o opravljanju upravniških storitev, Pravilnik o upravljanju večstanovanjskih stavb, stanovanjska inšpekcija, podjetja za upravljanje, obvezen rezervni sklad
Objavljeno: 14.12.2012; Ogledov: 1433; Prenosov: 466
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

7.
MODEL POVEZOVANJA POSLOVNIH UPORABNIKOV V ŠIROKOPASOVNIH OMREŽJIH
Gregor Šebela, 2013, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi opisujemo model povezovanja poslovnih uporabnikov v širokopasovnih omrežjih. Model povezovanja služi kot osnova za ponujanje omrežnih storitev poslovnim uporabnikom. Poslovni uporabniki uporabljajo različne storitve glede na velikost podjetja, organiziranost podjetja in tudi panogo, v kateri delajo. V preteklosti so operaterji za ponujanje omrežnih storitev uporabljali povezavno usmerjene tehnologije, kot so najeti vodi, Frame Relay, ATM, X.25. Današnja omrežja so paketno usmerjena, kar prinaša mnogo prednosti. Pomanjkljivost paketnih omrežij pa je, da je možnost zajamčenega prenosa podatkov omejena. Zaradi te pomanjkljivosti današnji operaterji običajno uporabljajo več vzporednih omrežij. Paketna omrežja se uporabljajo za rezidenčne storitve, kot so hitri dostop do interneta, televizija, video na zahtevo, spletna telefonija itd. Za povezovanje poslovnih uporabnikov pa se uporabljajo povezavno usmerjena omrežja. Vzdrževanje več paralelnih omrežij je drago, zato imajo operaterji interes, da bi vse storitve združili na enotnem paketnem omrežju. V sklopu modela povezovanja poslovnih uporabnikov predstavljamo moderno arhitekturo paketnega omrežja, kjer je omrežna inteligenca skoncentrirana v dostopovnih vozliščih. Pametna dostopovna vozlišča omogočajo, da nanje priključimo tako rezidenčne kot tudi poslovne uporabnike. Arhitektura nam omogoča decentralizacijo storitvenega segmenta, kar je pomembno pri zagotavljanju storitev in aplikacij, ki se nahajajo v oblaku operaterja ali katerega od zasebnih ponudnikov. Predlagana arhitektura temelji na tehnologiji IP/MPLS v hrbteničnem in agregacijskem segmentu, tehnologiji MPLS-TP ali MPLS DoD v dostopovnem segmentu in tehnologiji ethernet na povezavi med dostopovnim vozliščem in robno napravo uporabnika. Model povezovanja nam omogoča ponujanje vseh vrst storitev, kjer lahko za storitve z najvišjo prioriteto zagotovimo prenosne poti, ki jamčijo podatkovno hitrost. Za storitve z nižjo prioriteto pa omrežne vire krmilijo mehanizmi za zagotavljanje kakovosti storitev. V primeru okvar v omrežju ali zasičenja nam omrežje podatkovne tokove samodejno preusmeri na katero od alternativnih poti. Preusmeritev prometnih tokov se izvede v času, krajšem od 50 ms. Model povezovanja poslovnih uporabnikov omogoča priključitev rezidenčnih uporabnikov ter majhnih, srednje velikih in velikih podjetij. Za vsak tip uporabnika in podjetja predlagamo metodo priključitve.
Ključne besede: - omrežni model - širokopasovna omrežja - MPLS-TP - upravljanje omrežja - kakovost storitev
Objavljeno: 08.11.2013; Ogledov: 818; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)

8.
PRISTOPI ZA ZNIŽEVANJE STROŠKOV UPORABE OBLAČNIH STORITEV
Nejc Vivod, 2013, magistrsko delo

Opis: Računalništvo v oblaku uporabnikom in razvijalcem ponuja izredno prilagodljivo okolje za izvajanje aplikacij in storitev, platforme velikih ponudnikov oblačnih storitev pa običajno omogočajo prenos obstoječe programske kode in mehanizmov v novo okolje brez večjih prilagoditev. Zaradi preprostega prenosa pa običajno takšne storitve in aplikacije virov sistema ne izrabljajo učinkovito in posledično uporabnikom predstavljajo nepotrebne stroške. V magistrskem delu smo se osredotočili na pregled obstoječih člankov in ostale literature, ki zajema pristope za zniževanje stroškov uporabe oblačnih storitev in izbrali takšne, ki so od ponudnikov (in platforme) v večji meri neodvisne.
Ključne besede: Računalništvo v oblaku, upravljanje s stroški, optimizacija oblačnih storitev
Objavljeno: 29.11.2013; Ogledov: 812; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (4,65 MB)

9.
Razvoj celovite rešitve za upravljanje storitev
Andrej Saje, 2015, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrska naloga obravnava razvoj poslovno-informacijskega sistema za upravljanje pogodbenih obveznosti (upravljanje ravni storitev) pri zagotavljanju storitev v telekomunikacijskem podjetju. Izvajanje storitvene dejavnosti ni bilo učinkovito, saj poslovne stranke in interni uporabniki nimajo ustreznega vpogleda v kakovost storitev za katere plačujejo. To je povzročalo nepotrebne dvome in zmanjševalo zaupanje v poslovni odnos. Problem je bil odpravljen z implementacijo dobrih praks in metodologij za upravljanje storitev. Kratko so predstavljena priporočila ITIL, standard BiSL in projektna metodologija Prince2. Uporabljena je standardna rešitev Oblicore Guarantee proizvajalca CA Technologies. Izvedena je integracija z zalednimi informacijskimi sistemi podjetja. Rezultat je rešen problem povezave med pogodbeno stranko, pogodbo, storitvami, storitvenimi domenami in domenskimi kategorijami ter metrikami storitve v časovnim obdobjih veljavnosti posamezne pogodbe. Neposreden učinek je monitoring elementov pogodbe o izvajanju storitve, v realnem času, zmanjšana izguba prihodkov zaradi neizpolnjevanja pogodbenih obvez. Zaznali smo tudi premik v zavedanju zaposlenih o pomembnosti kakovosti storitev na zadovoljstvo strank.
Ključne besede: upravljanje ravni storitev, ITIL, BiSL, Prince2, telekomunikacije, kakovost storitev, pogodbene obveznosti
Objavljeno: 02.06.2015; Ogledov: 1491; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

10.
VPELJAVA ORODIJ ZA UPRAVLJANJE INFORMACIJSKIH STORITEV
Miran Hohler, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo pregledali vpeljavo orodij za upravljanje informacijskih storitev. Osredotočili smo se na standarde, metodologije, smernice pri upravljanju poslovnih procesov. Znotraj tega smo opredelili ključne pojme, pregledali zgodovino, tehnološko zasnovo, predstavili COBIT okvir in ITIL knjižnice, ki sta najbolj v rabi. V nadaljevanju smo pregledali operacijske upravnike, njihov namen, zasnovo, nadzorne metirke in podrobneje predstavili Microsoft Systems Center Operation Manager ter Hewlett Packard Operation Manager. Preučili smo, kako lahko operacijski upravnik podpre dva Cobit 4.1 procesa, DS3 »Upravljanje in delovanje zmogljivosti« in DS4 »Zagotavljanje neprekinjenosti storitve« procesa iz domene »Izvajajte in podpirajte«. V praktičnem delu smo razvili testno storitev Virtualna blagajna, upravljavski modul za to storitev ter razširitveni upravljavski modul. Prikazali smo upravljanje te storitve z operacijskima upravljalnikoma, z Microsoft Systems Center Operation Manager ter deloma tudi s Hewlett Packard Operation Manager. Na koncu smo preverili zastavljene cilje, navedli omejitve diplomskega dela, povzeli rezultate ter podali napotke za nadaljnje delo.
Ključne besede: Operacasijki upravnik, COBIT, ITIL, nadzor in upravljanje informacijskih storitev, Microsoft Systems Center Operation Manager ter Hewlett Packard Operation Manager.
Objavljeno: 06.09.2016; Ogledov: 409; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici