1. Analiza vpliva dnevnikov kakovosti na uspešnost organizacijŠtefan Masič, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavam stanje informatike v javnem podjetju, kjer informatika in informacijska tehnologija ne predstavljata strateškega sredstva za doseganje poslovnih ciljev. Osrednji cilj magistrske naloge je študija primera uvajanja koncepta dnevnikov kakovosti, s pomočjo katerega smo želeli doseči stabilizacijo kvalitete IT storitev in servisov ter preveriti ali koncept vpliva na dvig usklajenosti ali poravnave poslovnih in IT ciljev. Magisterij najprej predstavi organizacijo in vlogo IT. Preverili smo skladnost poslovnih in IT ciljev, identificirali izzive in predlagali in izvedli več ukrepov. Okvirji za upravljanje in vodenje IT so ključno orodje, ki organizaciji zagotovi ustrezen nadzor nad trenutno in bodočo uporabo IT v organizaciji. Povzeli smo konceptualni model okvirjev za upravljanje in vodenje, njihove strukture, procese in relacijske mehanizme. Predstavili smo orodja COBIT, ITIL in standard ISO/IEC 20000. Ključni del magistrske naloge predstavlja koncept dnevnika kakovosti, namenjen merjenju uspešnosti, razpoložljivosti in zanesljivosti IT storitev in servisov. Dnevnik kakovosti predstavimo preko planiranja ter vsebinske, tehnične in organizacijske izvedbe. Dnevnike kakovosti smo prenesli v produkcijo v časovnem obdobju skoraj treh let v obliki študije primera. Predstavimo analizo izvedbe, ki vključuje analizo dinamike izvajanja. Praktične izsledke študije primera smo nadgradili s možnih razširitvami koncepta. Rezultat ocenjujemo na nivoju zrelostne ocene IT storitev in servisov pred in po izvedbi študije primera. Oceno študije primera smo razširili z oceno stopnje zrelosti strateške uskladitve poslovnih in IT ciljev ter umestitve IT v model strateških oblik. Koncept dnevnika kakovosti smo ocenili kot enostavno in primerno orodje, ki omogoča dvig stabilnosti ter kakovosti IT storitev in servisov. Obenem smo sklenili, da so dnevniki kakovosti nezadosten pogoj za dvig zrelosti IT. Predstavljajo dobrodošlo, vendar nezadostno orodje v okviru procesa upravljanja in vodenja IT. Ključne besede: informacijska tehnologija, kakovost storitev, dnevnik kakovosti, upravljanje IT, vodenje IT, informatike, poravnava poslovanja in IT, COBIT, ITIL Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 337; Prenosov: 52
Celotno besedilo (5,03 MB) |
2. |
3. Uvajanje upravljanja IT storitev v podjetju TEM ČATEŽ D. D.Andrej Železnik, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je obravnavana reorganizacija Službe za informatiko, ki v podjetju TEM Čatež zagotavlja delovanje informacijskih tehnologij. Obstoječi proces podpore deluje izven okvirov priporočil za delovanje Službe informatike, reorganizacija pa bi prinesla večjo učinkovitost pri delu podpore ter prihranek pri času. Reorganizacija temelji na uvedbi priporočil ITIL, ki določajo osnovne procese upravljanja informacijskih tehnologij. Zaradi majhnosti podjetja pri uvedbi upoštevamo dobro prakso uvajanja ITIL v majhna podjetja – ITSM4SME. Bistvena sprememba pri reorganizaciji je način upravljanja. Namesto klasične podpore IT se v Službo informatike vpelje upravljanje IT kot storitev, kar pomeni, da uporabnikom zagotavljamo delovanje storitve, ki jih potrebujejo za opravljanje svojega dela. Rezultat diplomske naloge je predlog reorganizacije zagotavljanja IT podpore uporabnikov z uvedbo IT storitvenega centra (IT HelpDesk), ki uporabnikom nudi enotno vstopno točko za zagotavljanje IT podpore, Službi informatike pa prinaša lažje in preglednejše upravljanje zahtevkov za podporo. Ključne besede: upravljanje IT storitev, IT podpora, ITIL, storitveni center, ServiceDesk Pro Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 1252; Prenosov: 134
Celotno besedilo (2,46 MB) |
4. Vključevanje odjemalcev v programe prilagajanja odjema z uporabo dinamičnega tarifiranja v sklopu Evropskega projekta Flex4GridKristijan Koželj, Anton Kos, Damjan Bobek, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: Podjetje Elektro Celje, d.d. je kot član mednarodnega
konzorcija uspešno kandidiralo na razpisu evropskega programa za
razvoj in inovacije Horizon 2020 s projektom Flex4Grid, ki se nanaša
na rešitve, ki bodo omogočale upravljanje prožnosti uporabnikov tako
pri porabi kakor tudi pri proizvodnji električne energije.
Evropski razvojni projekt Flex4Grid se osredotoča na razvoj odprtega
tehnološkega sistema za upravljanje podatkov in zagotavljanje storitev,
ki bodo omogočale upravljanje prožnosti uporabnikov - prosumerjev
distribucijskega omrežja tako pri porabi kakor tudi pri proizvodnji
električne energije. Prožnost uporabnika pomeni, da je le-ta sposoben
prilagajati porabo ali proizvodnjo potrebam drugih deležnikov v
sistemu in bi lahko bil za svoje prilagajanje nagrajen. Storitev bo
potekala v računalniškem oblaku, kjer bodo zbrani anonimizirani
podatki. Razvili bomo nove poslovne modele in predstavili spodbude
za sodelovanje odjemalcev v takšnih projektih. Ključne besede: Horizont 2020, Flex4Grid, upravljanje podatkov, zagotavljanje storitev, distribucijsko omrežje Objavljeno v DKUM: 10.10.2017; Ogledov: 1299; Prenosov: 261
Celotno besedilo (495,77 KB) |
5. OPTIMIZACIJA MODELA UPRAVLJANJA INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJEJanez Bartol, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Nenehne spremembe v gospodarstvu povzročajo tudi spremembe v poslovnih procesih in njihovih podpornih podprocesih. Ob zadnjih spremembah, ko je bila večina kazalcev razvoja obrnjena navzdol, so bile vse spremembe naravnane k optimizaciji poslovnih procesov in zagotavljanju učinkovitejšega poslovanja družb. Tako kot se išče učinkovitejše izvajanja vseh procesov v družbah, tako se vršijo procesi za zagotavljanje učinkovitejšega izvajanj tudi v oddelkih za informacijsko podporo poslovnim procesom. Prav ti oddelki informacijske podpore so - hkrati z nalogami za zagotavljanje učinkovitejšega izvajanja - dobile naloge za zagotavljanje kvalitetnejšega in naprednejšega izvajanja podpore poslovnim procesom. Tako morajo ti oddelki praktično zmanjševati stroške izvajanja ob zagotavljanju več, boljših in naprednejših storitev, kar predstavlja dvojni nasprotujoči si učinek sprememb.
Zagotovo pa so izvedljive tudi tako nasprotujoče si spremembe. S kvalitetnimi projekti in dobro zasnovanimi nalogami tranzicije je mogoče poiskati več še neprepoznanih rezerv v izvajanju procesov. V nalogi smo uspeli s poslovnim pristopom ob kvalitetno izvedenem popisu informacijske tehnologije (IT) družb skupine in preudarno načrtovanimi nalogami oblikovati celovito tranzicijo IT oddelkov vseh družb skupine. Tako oblikovana tranzicija posega v procese znotraj IT oddelkov, kadrovsko organizacijo, pogodbena razmerja med družbami skupine in zunanjimi partnerji ter same aplikacijske in infrastrukturne arhitekture. Načrtovanje in oblikovanje pričakovanih pozitivnih učinkov tranzicije temelji na uveljavljanju ISO standarda 2000 in vpeljavi dobrih praks ITIL v IT procese družb. Ključne besede: ITIL, ISO 27001, ISO 20000, Upravljanje IT storitev, Skrbni pregled IT, Finančno upravljanje IT storitev, Strategija storitev Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 1534; Prenosov: 94
Celotno besedilo (16,30 MB) |
6. ZAVEDANJE UPORABNIKOV O ZASEBNOSTI IN VARNOSTI OBLAČNIH STORITEVDejan Tojnko, 2016, diplomsko delo Opis: Varnost in zasebnost podatkov, je v današnjem času zelo pomembna, saj se informacije o ljudeh zbirajo na vsakem koraku na vsakem koraku. Naloga skrbnikov podatkov je, da podatke zaščitijo in tako varujejo zasebnost, naloga ljudi pa je, da z svojimi podatki ravnajo odgovorno in so seznanjeni komu jih predajajo. V prvem delu diplomskega dela smo teoretično opisali, kaj pomeni varnost in zasebnost podatkov in kako se zagotavlja. V drugem delu, pa smo izvedli raziskavo z pomočjo eksperimenta, ki je vključeval napravo za sledenje očem in anketni vprašalnik. V tretjem delu naloge smo predstavili rezultate raziskave in podali nekaj predlogov. Rezultati raziskave so pokazali, da uporabniki ne zaupajo v oblačne storitve, kar je lahko posledica tega, da so zelo slabo seznanjeni z varnostjo in varovanjem zasebnosti v tovrstnih storitvah. Uporabnik prav tako ne pozna svojih pravic in se ne seznani z pogoji uporabe, čeprav jih ponudniki jasno predstavijo. Na splošno je zavedanje o varnosti in zasebnosti zelo nizko. Ugotovili smo, da raziskava pri kateri potrebujemo več kandidatov in posebno opreme še zdaleč ni preprosta za izvedbo in zahteva veliko priprav in načrtovanja. Ključne besede: Saas - Software as a service – programska oprema kot storitev, IaaS - Infrastructure as a Service – infrastruktura kot storitev, PaaS - Platform as a Service – platforma kot storitev, CRM – customer relation management - upravljanje odnosov s strankami, AES - advanced encryption standard – napredni šifrirni standard, EU – European Union – Evropska unija, DoS – Denial of Service – zavrnitev storitve Objavljeno v DKUM: 26.09.2016; Ogledov: 1569; Prenosov: 102
Celotno besedilo (1,57 MB) |
7. RAZVOJ REŠITVE ZA UPRAVLJANJE ODNOSOV S STRANKAMI V OKOLJU MS SHAREPOINT 2013Andrej Filipi, 2016, diplomsko delo Opis: Sistemi za upravljanje odnosov s strankami so danes nujna orodja vseh podjetij, ki sodelujejo s svojimi morebitnimi in obstoječimi strankami. Za uspešno doseganje poslovnih ciljev je zelo pomembno, da imajo podjetja informacijske rešitve, ki jih je mogoče hitro vpeljati v podjetje in omogočajo enostavno uporabo. V sklopu diplomskega dela smo opisali ključne lastnosti sistemov za upravljanje odnosov s strankami, pristope k razvoju aplikacij v okolju SharePoint 2013 in prikazali praktični primer razvoja rešitve CRM v okolju SharePoint 2013. Ključne besede: Informacijski sistem, upravljanje odnosov s strankami, portal SharePoint, storitev v oblaku Objavljeno v DKUM: 15.09.2016; Ogledov: 1226; Prenosov: 96
Celotno besedilo (2,16 MB) |
8. VPELJAVA ORODIJ ZA UPRAVLJANJE INFORMACIJSKIH STORITEVMiran Hohler, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo pregledali vpeljavo orodij za upravljanje informacijskih storitev. Osredotočili smo se na standarde, metodologije, smernice pri upravljanju poslovnih procesov. Znotraj tega smo opredelili ključne pojme, pregledali zgodovino, tehnološko zasnovo, predstavili COBIT okvir in ITIL knjižnice, ki sta najbolj v rabi. V nadaljevanju smo pregledali operacijske upravnike, njihov namen, zasnovo, nadzorne metirke in podrobneje predstavili Microsoft Systems Center Operation Manager ter Hewlett Packard Operation Manager. Preučili smo, kako lahko operacijski upravnik podpre dva Cobit 4.1 procesa, DS3 »Upravljanje in delovanje zmogljivosti« in DS4 »Zagotavljanje neprekinjenosti storitve« procesa iz domene »Izvajajte in podpirajte«. V praktičnem delu smo razvili testno storitev Virtualna blagajna, upravljavski modul za to storitev ter razširitveni upravljavski modul. Prikazali smo upravljanje te storitve z operacijskima upravljalnikoma, z Microsoft Systems Center Operation Manager ter deloma tudi s Hewlett Packard Operation Manager. Na koncu smo preverili zastavljene cilje, navedli omejitve diplomskega dela, povzeli rezultate ter podali napotke za nadaljnje delo. Ključne besede: Operacasijki upravnik, COBIT, ITIL, nadzor in upravljanje informacijskih storitev, Microsoft Systems Center Operation Manager ter Hewlett Packard Operation Manager. Objavljeno v DKUM: 06.09.2016; Ogledov: 1261; Prenosov: 211
Celotno besedilo (3,93 MB) |
9. Razvoj celovite rešitve za upravljanje storitevAndrej Saje, 2015, magistrsko delo/naloga Opis: Magistrska naloga obravnava razvoj poslovno-informacijskega sistema za upravljanje pogodbenih obveznosti (upravljanje ravni storitev) pri zagotavljanju storitev v telekomunikacijskem podjetju. Izvajanje storitvene dejavnosti ni bilo učinkovito, saj poslovne stranke in interni uporabniki nimajo ustreznega vpogleda v kakovost storitev za katere plačujejo. To je povzročalo nepotrebne dvome in zmanjševalo zaupanje v poslovni odnos.
Problem je bil odpravljen z implementacijo dobrih praks in metodologij za upravljanje storitev. Kratko so predstavljena priporočila ITIL, standard BiSL in projektna metodologija Prince2. Uporabljena je standardna rešitev Oblicore Guarantee proizvajalca CA Technologies. Izvedena je integracija z zalednimi informacijskimi sistemi podjetja.
Rezultat je rešen problem povezave med pogodbeno stranko, pogodbo, storitvami, storitvenimi domenami in domenskimi kategorijami ter metrikami storitve v časovnim obdobjih veljavnosti posamezne pogodbe. Neposreden učinek je monitoring elementov pogodbe o izvajanju storitve, v realnem času, zmanjšana izguba prihodkov zaradi neizpolnjevanja pogodbenih obvez. Zaznali smo tudi premik v zavedanju zaposlenih o pomembnosti kakovosti storitev na zadovoljstvo strank. Ključne besede: upravljanje ravni storitev, ITIL, BiSL, Prince2, telekomunikacije, kakovost storitev, pogodbene obveznosti Objavljeno v DKUM: 02.06.2015; Ogledov: 2934; Prenosov: 119
Celotno besedilo (1,55 MB) |
10. PRISTOPI ZA ZNIŽEVANJE STROŠKOV UPORABE OBLAČNIH STORITEVNejc Vivod, 2013, magistrsko delo Opis: Računalništvo v oblaku uporabnikom in razvijalcem ponuja izredno prilagodljivo okolje za izvajanje aplikacij in storitev, platforme velikih ponudnikov oblačnih storitev pa običajno omogočajo prenos obstoječe programske kode in mehanizmov v novo okolje brez večjih prilagoditev. Zaradi preprostega prenosa pa običajno takšne storitve in aplikacije virov sistema ne izrabljajo učinkovito in posledično uporabnikom predstavljajo nepotrebne stroške. V magistrskem delu smo se osredotočili na pregled obstoječih člankov in ostale literature, ki zajema pristope za zniževanje stroškov uporabe oblačnih storitev in izbrali takšne, ki so od ponudnikov (in platforme) v večji meri neodvisne. Ključne besede: Računalništvo v oblaku, upravljanje s stroški, optimizacija oblačnih storitev Objavljeno v DKUM: 29.11.2013; Ogledov: 1733; Prenosov: 196
Celotno besedilo (4,65 MB) |