1. Management v športu : izbrana poglavja2023, zbornik Opis: Znanstvena monografija Management v športu - izbrana poglavja pokriva področja, ki se prvenstveno nanašajo na področje športa v povezavi z različnimi elementi managementa in upravljanja ter širšimi vidiki družbe. Vsebina monografije je predvsem v koraku s časom in sledi potrebam povezovanja znanstvenih vsebin z aplikativnimi učinki. Poglavja, ki so del znanstvene monografije in obsegajo ustrezno stopnjo interdisciplinarnosti, naj bodo odskočna deska za proučevanje in nadgradnjo znanj študentov, akademske javnosti in širše družbe. Ključne besede: management, šport, organizacija, športni manager, turizem Objavljeno v DKUM: 23.03.2023; Ogledov: 63; Prenosov: 20
Celotno besedilo (6,03 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Hoteli za pse kot rešitev za lastnike v času dopustovanja: študija primera hotelov za pse v Sloveniji : študija primera hotelov za pse v SlovenijiMarina Majerič, 2022, magistrsko delo Opis: Sprememba vloge živali skozi zgodovino je botrovala k močni navezi človeka in hišnega ljubljenca. Živali se je vključevalo v vse več človeških dejavnosti, vključno s potovanji. Potovanje ljudi z živalmi je hkrati prispevalo k premiku vloge živali v turizmu. Močna vez z ljubljenci za večino lastnikov ob ločitvi predstavlja težavo. Pogosto jih vzamejo s seboj, a vedno to ni mogoče in puščanje pri domačih ne pride vedno v poštev. V takšnem primeru se po pomoč obrnejo k varstvu v hotelih za hišne živali. Med hišnimi ljubljenci po številu in priljubljenosti še posebej izstopajo psi. V magistrski nalogi se osredotočimo na hotele za pse, ki lastnike rešujejo z oskrbo njihovega psa v času njihove odsotnosti. Ugotavljamo, ali lahko povezujemo dejavnost hotelov za pse s turizmom njihovih lastnikov. V empiričnem delu smo raziskovali, kakšna je ponudba slovenskih hotelov za pse in s kakšnimi težavami se srečujejo lastniki psov in upravljalci hotelov za pse pri oddaji psov v hotel. Ugotovili smo, da ponudba večine hotelov za pse v osnovi zajema varstvo z nočitvijo, gibanje in prehrano. Nekateri v osnovi ponujajo več storitev, ki so vključene v ceno, medtem ko drugi to dodatno zaračunavajo. Ključna je ugotovitev raziskave, da se lastniki psov za varstvo svojih hišnih ljubljencev v hotelu za pse odločajo predvsem zaradi dopustovanja, kar so pokazali rezultati tako kvalitativne raziskave, izvedene pri upravljavcih hotelov za pse, kot tudi rezultati kvantitativne raziskave med lastniki psov. S tem smo obdržali postavljeno hipotezo. Med bojaznimi lastnikov za oddajo psa v varstvo v hotel so sodelujoči izpostavili strah pred zavrnitvijo v varstvo, pobeg ali poškodbe ljubljenca ali celo smrt. Upravljalcem hotelov za pse pri njihovem delu predstavljata največji izziv delo s psi in njihovimi lastniki. Ključne besede: hišni ljubljenec, pes, hotel za pse, dopust, turizem Objavljeno v DKUM: 13.02.2023; Ogledov: 133; Prenosov: 55
Celotno besedilo (2,73 MB) |
3. Uporaba orodij marketinga 4.0 v podjetju Thermana d.d.Ana Dorn, 2022, diplomsko delo Opis: Turizem štejemo med dejavnosti, ki se morajo nenehno prilagajati spremembam na trgu. Tako morajo zaposleni v turizmu poznati odjemalce, cene na trgu, okolje oziroma destinacijo, v kateri delujejo, predvsem pa svoje izdelke, da znajo iz njih ustvariti primerno ponudbo in s tem privabiti potencialne odjemalce k nakupu izdelka ali storitve podjetja. Turizem se bo najbolje razvijal v destinacijah, kjer so urejene prometne povezave, kjer najdejo obiskovalci pestro ponudbo prostočasnih dejavnosti in privlačno klasično turistično ponudbo, kot so termalna kopališča, še posebej, če nudijo programe tudi za poslovne goste.
Turizem je tesno povezan z marketingom. V dobi digitalizacije lahko poleg digitalnega marketinga omenjamo tudi marketing 4.0, ki predstavlja kombinacijo tradicionalnega trženja (televizija, radio in tisk) in digitalnega trženja (spletno okolje).
V diplomskem delu sta predstavljena v teoretičnem delu klasičen marketing in koncept marketinga 4.0 na področju hotelirstva.
V empiričnem delu je najprej predstavljeno področje marketinga v izbranem podjetju, nato pa so prikazani rezultati intervjuja, iz katerih izhaja nekaj temeljnih ugotovitev raziskave. Poleg tega je analizirano še, ali izbrano podjetje hkrati z digitalizacijo zvišuje tudi digitalne kompetence svojih zaposlenih. Zanimalo nas je tudi, ali so zaposleni v podjetju dovolj usposobljeni za uporabo digitalnih marketinških orodij, da jih znajo uporabiti v korist podjetja.
Poleg intervjuja je izvedena tudi anonimna anketa med uporabniki storitev podjetja, pri čemer je ugotovljeno, kje večinoma najdejo informacije o njihovi ponudbi. Izbirali so lahko med klasičnimi in socialnimi mediji. Rezultati ankete so prikazani v empiričnem delu diplomske naloge. Prav tako so v empiričnem delu prikazani osnovni parametri intervjuja.
Vse skupaj je povzeto v temeljnih ugotovitvah raziskave. Ključne besede: Marketing 4.0, turizem, hotelirstvo, marketinška orodja, digitalizacija poslovanja, socialna omrežja Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 475; Prenosov: 70
Celotno besedilo (3,70 MB) |
4. Turistične destinacijske organizacije : gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja2023, zbornik Opis: Monografijo z naslovom ' TURISTIČNE DESTINACIJSKE ORGANIZACIJE: gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja' sestavljajo štirje znanstveni tematski sklopi namenjeni turističnim delavcem v javnem in zasebnem sektorju, študentom turizma in hotelirstva ter predstavnikom civilne družbe. 40 avtorjev se je v diskurzih osredotočilo na: (i) trajnostno upravljanje turističnih destinacij, ponudnikov in doživetij skozi dodajanje lokalne vrednosti, kot tudi na varnost v turizmu in načrtovano upravljanje kriznih situacij; (ii) digitalizacijo v turizmu za potrebe upravljanja in trženja deležnikov povezanih v destinacije; (iii) elemente destinacij skozi: kreativno ponudbo v naravi, kulturno dediščino, arhitekturne posebnosti, gastronomski turizem, nastanitve na turističnih kmetijah, vlogo sprejemnih turističnih agencij in turističnih vodnikov za nepozabna doživetja; ter (iv) nosilne produkte slovenskega turizma: aktivni turizem v naravi; valorizacija kulturne dediščine; velneške in zdravstvene storitve; prireditve in poslovna srečanja; gastronomska doživetja in vinske destinacije. Proučevane vsebine so lahko odlična popotnica za jasno pozicioniranje slovenskih turističnih destinacij na močno konkurenčnem zelenem turističnem zemljevidu Evrope. Ključne besede: destinacija, turistična destinacijska organizacija, destinacijski management in marketing, trajnosten in družbeno odgovoren turizem, turistični sistem, turistična ponudba, turistično povpraševanje, varstvo narave, krajina, interpretacija, kulturna dediščina, arhitektura, krajina, valorizacija, gastronomski turizem, turistične nastanitve, turistična kmetija, sprejemna turistična agencija, turistični vodnik, vodeno doživetje Objavljeno v DKUM: 13.01.2023; Ogledov: 228; Prenosov: 79
Celotno besedilo (29,07 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Učinki korejskega vala na kulturno afiniteto in glasbeni turizem: primer globalnega popkulturnega fenomena BTS : primer globalnega popkulturnega fenomena BTSManca Šibal, 2022, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu smo raziskovali učinke korejskega vala na kulturno afiniteto in glasbeni turizem med slovensko mladino, za primer smo vzeli korejsko fantovsko skupino BTS. S ciljem osvetliti povezavo med turizmom, glasbo in kulturo, v teoretičnem delu sprva opredelimo glasbeni turizem kot obliko popkulturnega turizma, vpliv globalizacije in medijev na medkulturne stike, koncept kulturne afinitete ter korejski val, v okviru katerega se posvetimo predstavitvi skupine BTS in njenemu delovanju. Empirični del je obsegal dve raziskavi. S kvalitativno tematsko analizo smo analizirali tri oddaje skupine BTS (Run BTS, BTS In The Soop ter Bon Voyage), da bi pojasnili, kako skupina prek svojih medijskih tekstov reprezentira južnokorejsko kulturo in vedenjske vzorce oboževalcem. Identificirali smo štiri prevladujoče teme oz. kategorije korejskih elementov (hrana, igre, kulturni artefakti in komunikacija) in poudarili, da lahko oboževalci na podlagi opaženih elementov na zabaven način spoznavajo tujo kulturo in ob tem podpirajo skupino. V drugem, kvantitativnem delu raziskovanja pa smo opravili anketo, v kateri nas je zanimalo, ali se slovenski oboževalci BTS razlikujejo od neoboževalcev v kulturni afiniteti, poznavanju južnokorejske kulture ter v želji po obisku Južne Koreje. Ugotavljamo, da oboževalci BTS bolje poznajo južnokorejsko kulturo, se zanjo bolj zanimajo in imajo večjo željo po obisku destinacije kot neoboževalci, med katerimi pa prav tako obstaja nekaj zanimanja. Ključne besede: popkulturni turizem, glasbeni turizem, kultura, kulturna afiniteta, globalizacija, korejski val, BTS, Južna Koreja. Objavljeno v DKUM: 12.01.2023; Ogledov: 117; Prenosov: 31
Celotno besedilo (3,16 MB) |
6. Kompetence turističnega vodnika v turizmu 4.0 : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaAnja Verdinek, 2022, diplomsko delo Opis: Turizem 4.0 je pojem, ki se vsakodnevno vse bolj uveljavlja povsod po svetu. Gre za novo ime paradigme, ki temelji na četrti industrijski revoluciji. Poudarek pri tem je predvsem na pametni tehnologiji in digitalizaciji, ki sta se skozi desetletja neverjetno razvili in se še razvijata na dnevni ravni. Turizem 4.0 s sabo prinaša med drugim ogromno novosti, ki od ljudi, predvsem zaposlenih v turizmu, zahtevajo dodatna znanja, sposobnosti, kompetence in ne nazadnje tudi dodatna splošna izobraževanja. Teoretični del zaključne naloge zajema podrobno opredelitev kompetenc, kompetenc po ravneh posameznika in opredelitev kompetenc turističnega vodnika. Empirični del naloge zajema raziskovalna metoda študije primera; v analizo je bilo vključenih pet intervjujev turističnih vodnikov, ki imajo uradno registrirano licenco in opravljajo delo turističnega vodnika v Sloveniji. Iz rezultatov raziskave smo ugotovili, da bodo za delovanje v Turizmu 4.0 turistični vodniki morali imeti v prvi vrsti digitalne kompetence. Prav tako bo potrebno nenehno spremljanje razvoja tehnologije in učenje uporabe le-te ter druge veščine, kot so prilagodljivost, obvladovanje jezika, znanje uporabe kamer, mikrofonov in drugih tehničnih pripomočkov v povezavi z drugimi kompetencami, ki so nujne za opravljanje dela turističnega vodnika. Ključne besede: Turizem 4.0, kompetence, digitalizacija, turistični vodnik. Objavljeno v DKUM: 12.01.2023; Ogledov: 118; Prenosov: 31
Celotno besedilo (1,34 MB) |
7. Primerjava hotelske ponudbe v izbranem slovenskem in v avstrijskem termalnem zdraviliščuŠpela Simonič, 2022, diplomsko delo Opis: Slovenska naravna zdravilišča se v primerjavi s tujimi, v našem primeru avstrijskimi zdravilišči, razlikujejo, obenem pa ponujajo podobne storitve, ki pa so z vidika gostovih pričakovanj lahko različne. Prepoznavnost storitev in ponudnika, zadovoljstvo in ohranjanje gostov pa so odvisni od kakovosti in učinkovitosti ponudbe ter od dodatnih aktivnostih, ki jih ponuja posamezno zdravilišče.
V diplomskem delu primerjamo ponudbo storitev dvoje zdravilišč, ki se nahajata v dveh različnih državah. Opis ponudbe termalnega zdravilišča Terme 3000 v sklopu Hotela Termal, ki se nahaja v slovenskih Moravskih Toplicah, primerjamo s ponudbo termalnega zdravilišča Parktherme, v sklopu Hotela Vitalhotel v avstrijskem Bad Radkersburgu.
Iz pridobljenih odgovorov anketiranih gostov lahko razberemo, da slovensko zdravilišče Terme 3000, ki deluje v sklopu Hotela Termal ponuja več zdravstvenih storitev kot avstrijsko zdravilišče Parktherme, ki deluje v sklopu Hotela Vitalhotel. Najpogostejši razlogi obiskanosti slovenskega termalnega zdravilišča so počitek in sprostitev, nato ugodne cene ter šport in rekreacija. Avstrijsko termalno zdravilišče pa s svojo ponudbo poudarja predvsem izboljšanje zdravstvenega stanja oziroma rehabilitacijo ter preventivo.
Na podlagi analize rezultatov anketiranja smo ugotovili, da je v avstrijskem zdravilišču pomembna predvsem kakovost storitev, ki jo gostje hotela zelo cenijo. Prav tako so avstrijski gostje zelo zadovoljni s higieno, dostopnostjo informacij, strokovnostjo zdraviliškega osebja, urejenostjo hotela, ustrežljivostjo osebja na recepciji, gostinsko ponudbo, predvsem pa z reševanjem pritožb hotelskih gostov.
Na podlagi analize rezultatov anketiranja smo tudi ugotovili, da je v slovenskem zdravilišču pomembna predvsem gostinska ponudba. Slovenski gostje so še zelo zadovoljni z urejenostjo hotela, urejenostjo sob, higiene v hotelu, predvsem pa z ljubeznivostjo zdraviliškega osebja.
Predlogi za izboljšanje kakovosti storitev v slovenskem termalnem zdravilišču nakazujejo, da bi bilo treba posebno pozornost posvetiti dodatnemu izobraževanju medicinskega in strokovnega hotelskega osebja. Avstrijsko termalno zdravilišče pa bi moralo izboljšati gostinske storitve, predvsem ponudbo hrane in pijače. Ključne besede: zdraviliški turizem, reševanje pritožb, storitve v zdraviliškem turizmu. Objavljeno v DKUM: 05.01.2023; Ogledov: 127; Prenosov: 30
Celotno besedilo (1,17 MB) |
8. Glamping kot priložnost za razvoj visokokakovostnega turizmaPatricija Štruc, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo obravnavali eno izmed sodobnih oblik turizma, ki je v zadnjih letih doživela velik porast, glamping. Glamping je kombinacija kampiranja in luksuza ter predstavlja alternativo množičnemu turizmu. Raziskovali smo potencial razvoja tovrstne turistične ponudbe, ki uspeva tudi v Sloveniji ter predstavlja enega izmed stebrov slovenskega zelenega in trajnostno naravnanega turizma ter visokokakovostnih storitev in doživetij. V diplomskem delu smo obravnavali tudi pojma kakovost in konkurenčnost destinacije, opisali glamping ponudbo v Sloveniji in analizirali rezultate ankete o potencialu, ki ga ima glamping v Sloveniji za razvoj visokokakovostne turistične ponudbe Ključne besede: glamping, turizem, turistična destinacija, visokokakovostni turizem Objavljeno v DKUM: 05.01.2023; Ogledov: 117; Prenosov: 36
Celotno besedilo (1,36 MB) |
9. Geografski oris območja Lendavskih goric : magistrsko deloŽan Hozjan, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Geografski oris območja Lendavskih goric smo predstavili naravnogeografske in družbenogeografske značilnosti območja Lendavskih goric, ki smo jih v večini poglavij omejili na naselja, ki imajo z gričevjem vsaj delni stik. Pri poglavju o kmetijstvu smo zaradi lažje primerljivosti z monografijo Lendavskih goric, ki jo je v letu 1988 napisal dr. Bračič, analizo izvedli na nivoju katastrskih občin. Lendavske gorice so majhno obmejno gričevje na skrajnem severovzhodu države. So naša najmanjša vinorodna pokrajina, ki se nahaja na stičišču številnih kultur. Pokrajina velja za dvojezično območje, kjer je madžarščina enakopravna slovenščini. Delež madžarskega dela prebivalstva se je na območju zmeraj spreminjal, v regiji pa so Madžari zelo aktivni tudi v sodobnem času. Pokrajina je v družbeno-geografskem smislu močno povezana z mestom Lendava, ki je bilo, tako v preteklosti kot danes, gonilo regionalnega razvoja. Prav tako je tam zgoščenih večina družbenih dejavnosti, od katerih je tako ali drugače odvisna večina prebivalcev širše okolice. Pri poglavju o prebivalstvu smo predstavili značilnosti le-tega, pri čemer smo večji poudarek namenili obdobju po svetovnih vojnah, predvsem obdobju po letu 2000. Na območju prihaja do stagnacije in izrazitega staranja prebivalstva, v zadnjih desetletjih pa se je močno povečal delež ljudi, ki dosegajo vsaj srednješolsko stopnjo izobrazbe. Lendavske gorice se kot vinorodna pokrajina srečujejo s številnimi ovirami, ki povzročajo zmanjševanje površin vinogradov. Poljedelstvo je, podobno kot pri ostalih panonskih pokrajinah, še zmeraj močno razširjena dejavnost, predvsem na ravninskem predelu območja, izven naselij, delno pa tudi po slemenih gričevja, med vinogradi. V regiji je po letu 2000 vse pomembnejša gospodarska panoga turizem, ki je v obdobju pred pandemijo covid-19 na območje privabljal številne turiste. Zasluge gre pripisati predvsem lendavskim termam, ki temeljijo na termalni vodi, ter razglednemu stolpu Vinarium, ki je od svojega odprtja na območje privabil že več kot pol milijona turistov. Ključne besede: regija Lendavske gorice, dvojezično območje, demografija, vinogradništvo, turizem Objavljeno v DKUM: 01.12.2022; Ogledov: 154; Prenosov: 22
Celotno besedilo (6,92 MB) |
10. Osnove turističnega vodenja : učbenikIgor Rajner, Mitja Gorenak, 2022 Opis: Učbenik Osnove turističnega vodenja predstavlja zbirko petih poglavji, v katerih se študentje seznanijo s povsem praktičnimi pristopi k turističnemu vodenju. Prvo poglavje se osredotoča na pripravo itinerarija, s tehničnim pristopom se tako razdeli besedno bogat turistični program v logistično rešitev primerno za turističnega vodnika ali vodnico. Drugo poglavje se osredotoča na pripravo materialov, kjer je poudarek na pravilnem pristopu k iskanju ustrezne literature. Ker so zgolj podatki lahko suhoparni dodajamo tretje poglavje, kjer iz podatkov tvorimo zgodbe, ki so za turizem še kako pomembne. Četrto poglavje predstavljajo podporni materiali vodenju, ki obogatijo izkušnjo potnikov na potovanju. Zadnje peto poglavje zaokrožuje celoto, saj dodaja vpogled v preštevilne situacije, ki jih ni mogoče predvideti a ravno v teh se mora turistični vodnik ali turistična vodnica še toliko bolj izkazati. Celoten učbenik je zasnovan tako, da so vsebine močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin. Ključne besede: turizem, vodenje, turistični vodnik, destinacije, doživetja Objavljeno v DKUM: 29.11.2022; Ogledov: 131; Prenosov: 31
Celotno besedilo (5,06 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |