SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
MEDNARODNA TRGOVINA TURČIJE, KITAJSKE IN POLJSKE Z EVROPSKO UNIJO
Tomaž Hriberšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Danes se večina gospodarstev sveta nahaja v najtežji situaciji po veliki krizi v tridesetih letih prejšnjega stoletja. EU se je zagotovo znašla v najtežji situaciji odkar obstaja in zelo pogosto se porajajo vprašanja, kako naprej. Ali bo ostala v tej obliki, kot je danes ali se bo morala preoblikovati? EU kot največji svetovni uvoznik seveda vpliva na ves svet. Gospodarstva katerih razcvet je slonel na močnem izvozu na trg EU so se sedaj znašle pred velikim izzivom. Vse tri države, ki sem jih analiziral, izvozijo večino svojih izdelkov in storitev prav na velik trg EU. V tem pogledu je v najtežji situaciji Poljska, ki na trg EU izvozi okoli 80 % vsega svojega izvoza, sledi ji Turčija z okoli 50 % in nazadnje Kitajska z okoli 18 %. Vse tri države so se v zadnjih desetih letih zelo preoblikovale. Turčija postaja vedno bolj pomemben gospodarski faktor na področju Evrope oziroma bližnjega vzhoda. Kitajska postaja velesila na vseh področjih, struktura njenega gospodarstva se bistveno spreminja, pogoji na katerih je skozi leta gradila visoko gospodarsko rast počasi izginjajo. Zelo zanimivo bo videti, kaj se bo zgodilo v prihodnje. Poljska, ki je prišla in socialističnega bloka postaja vse uspešnejša na gospodarskem področju. Do sedaj se je uspešno upirala gospodarski krizi. Njen BDP se ni skrčil niti v letu 2009, ko je gospodarska kriza v EU prišla najbolj do izraza. Zagotovo se morajo vse tri države za svoj uspeh do neke mere zahvaliti mednarodnemu trgovanju. Vse tri države so izredno zanimive in specifične, zaradi te svoje drugačnosti menim, da lahko svetu veliko ponudijo. Nemogoče je napovedati, kako se bodo stvari razvijale v prihodnje in kako dobro bodo posamezne države uspele izkoristiti svoje priložnosti in zmanjšati slabosti.
Ključne besede: Evropska Unija, Turčija, Kitajska, Poljska, izvoz, uvoz, BDP, inflacija, FDI, Svetovna banka, gospodarska rast
Objavljeno: 20.12.2012; Ogledov: 1153; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (380,26 KB)

4.
PRIMERJALNA ANALIZA VPLIVA VREDNOT IN KULTURE PODJETJA NGŠ D. O. O. TER NJEGOVIH DOBAVITELJEV NA USPEŠNOST NJIHOVEGA MEDNARODNEGA POSLOVNEGA SODELOVANJA
Andreja Kotnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Kultura je povsod okoli nas in je izražena v načinu življenja. V sodobnem času je vloga kulture prešla tudi v poslovni svet, saj se večina podjetij povezuje z drugimi državami pri poslovanju. Začnemo govoriti o mednarodnih kulturnih razlikah. V podjetju NGŠ d. o. o. je direktor podjetja ključna oseba, ki je ustvarila kulturo podjetja, vsi zaposleni se ji prilagajajo, temeljni del kulture pa predstavljajo vrednote. Če zaposleni ne delujejo v skladu z vrednotami podjetja, morajo zapustiti podjetje, saj z nasprotnim ravnanjem lahko škodujejo podjetju oziroma poslovanju podjetja, pa tudi sebi. V diplomskem delu smo preučevali podjetje NGŠ d. o. o. ki posluje s Srbijo, Turčijo in Sirijo, pri tem pa smo upoštevali medkulturne razlike pri poslovanju. Primerjali smo vrednote in kulturo podjetja NGŠ d. o. o. z njegovimi dobavitelji iz Srbije, Turčije in Sirije. Pred poslovanjem s tujim dobaviteljem se je treba pogajati in skleniti poslovni odnos. Pogajamo se skoraj vsak dan, k temu pa pripomorejo različne življenjske situacije. Pogajanje je način, da bi si pridobili stvar, ki si jo želimo in stremimo k cilju, čeprav se zgodi, da je treba kdaj tudi popustiti. Procesa pogajanja se ne moremo naučiti, saj je razplet odvisen tudi od nasprotne strani. Dokazano je, da so boljši pogajalci tisti, ki so dobri govorci, in jih ni strah kdaj tudi izgubiti. Ugotovili smo, da je za vzpostavitev zaupanja, za pogajanje in sklenitev poslovnega odnosa priporočljivo poznavanje vsake kulture posebej in predvsem vedeti, da so v neki državi nekatere stvari sprejemljive, v drugi pa strogo prepovedane. Dober odnos in prilagajanje vsaki kulturi posebej pripelje do dobrih in celo vrhunskih poslovnih rezultatov. Analizirali smo količinske vrednosti dobav podjetja NGŠ d. o. o. po dobaviteljih iz Srbije, Turčije in Sirije v času njihovega medsebojnega sodelovanja. Preučili smo, kaj se je dogajajo v času gospodarske krize in kako je kriza vplivala na sklepanje poslovnih odnosov in na število dobav. Čeprav je diplomsko delo nastalo v času gospodarske krize, ki je za mnoga podjetja povzročila manj dobav in padec dobička, pa je v našem primeru ravno obratno. Podjetje NGŠ d. o. o. je v obdobju krize vzpostavilo zaupanje in sklenilo poslovni odnos s Turčijo in kasneje s Sirijo. Gospodarska kriza ni imela vpliva na poslovanje podjetja, predvsem zaradi narave poslovanja. Preučili smo tudi vpliv vrednot in kulture podjetja NGŠ d. o. o. na uspešnost njihovega mednarodnega poslovnega sodelovanja. Za uspešno poslovanje je treba poznati kulturo držav s katerimi podjetje posluje in predvsem bistvene razlike v primerjavi s slovensko kulturo. V intervjuju z direktorjem podjetja NGŠ d. o. o. smo pridobili veliko zanimivih informacij o kulturi nasploh in o kulturi poslovanja za vsako prej omenjeno državo posebej. Medkulturne razlike je treba upoštevati, da bi ohranjali dolgoročen poslovni odnos.
Ključne besede: Ključne besede: Vrednote podjetja, kultura, medkulturne razlike, sklepanje poslovnih odnosov, poslovna pogajanja, Srbija, Turčija, Sirija.
Objavljeno: 03.11.2014; Ogledov: 521; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (732,13 KB)

5.
Primerjava slovenske policije s turško policijo
Mihaela Nedeljko, 2014, diplomsko delo

Opis: Slovenska policija je z Zakonom o policiji, 18.7.1998, postala organ v sestavi Ministrstva za notranje zadeve Republike Slovenije. Ker ščiti ustavno ureditev in demokratični politični sistem, zagotavlja vsem prebivalcem visoko stopnjo varnosti. Slovenska policija ima več strateških ciljev in usmeritev. Njen glavni cilj pa je zagotoviti notranjo varnost v Republiki Sloveniji ter prevzeti svoj del odgovornosti globalne varnosti. Trenutno imamo v slovenski policiji zaposlenih 8300 oseb. Naloge policije so opisane v 4. Členu Zakona o nalogah in pooblastilih policije. Osnovna delovna področja policije so kriminaliteta, javni red, cestni promet, mejne zadeve in tujci ter varovanje oseb in objektov. Seveda ima policija še druga delovna področja, ta pa so našteta v diplomskem delu. V slovenski policiji imamo tristopenjsko organiziranost policije, ki se deli na generalno policijsko postajo, policijske uprave in policijske postaje. Policijo vodi generalni direktor policije gospod Marjan Fank in je za svoje delo in delo policije odgovoren ministru. V Sloveniji imamo 8 policijskih uprav, ki jih vodijo direktorji. Število policijskih postaj se z leti spreminja, so pa ustanovljene na določenem območju ali za določeno področje dela. Policijske postaje vodijo komandirji, ki za svoje delo odgovarjajo direktorju policijske uprave. V Turčiji so bile zaradi potrebe po varnosti ustanovljene organizacije, ki so zagotavljanje mir, varnost in povrnitev vseh dobrin, ki so bile kršene. Naloge turške policije so, da varuje temeljne pravice in svoboščine posameznikov v skladu Z Ataturk načeli in reformami. V Turčiji ima policija med drugim tudi politično nalogo, in sicer zagotoviti celovitost države in ohranjanje ustavnega reda. Sposobnost policije se je zelo povečala z dvigom ravni izobrazbe in z pošiljanjem osebja na treninge v tujino. V turški policiji je po zadnjih podatkih zaposlenih 240 000 policistov. V turški policiji je zelo malo zaposlenih žensk.
Ključne besede: policija, policijsko delo, policijska pooblastila, organizacija, usposabljanje, primerjave, Slovenija, Turčija, diplomske naloge
Objavljeno: 30.01.2015; Ogledov: 693; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

6.
POGAJANJA S TURŠKIMI POSLOVNIMI PARTNERJI
Eva Nabernik, 2015, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz uvoda, teoretičnega dela ter empiričnega dela in se navezuje na problematiko poslovnih pogajanj znotraj podjetja Cablex Group, kjer gre za poslovna pogajanja tako med domačimi kot turškimi poslovnimi partnerji. Ker vemo, da Turki izhajajo iz povsem drugačnega kulturnefa in verskega okolja, je za njih značilno, da imajo drugačne navade, običaje ter razmišljanja kot Evropejci. Dobro pozvanaje ključnih segmentov njihove kulture lahko pripomore k uspešnim pogajanjem in dolgoročnem sodelovanju.
Ključne besede: poslovna pogajanja, taktike pogajanj, tehnike pogajanj, turški pogajalci, kulturne razlike, Turčija.
Objavljeno: 26.08.2015; Ogledov: 420; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

7.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN POMEMBNEJŠIH GOSPODARSKIH PANOG V MEHIKI IN TURČIJI
Klemen Korpar, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo analizirali poslovno okolje in pomembne gospodarske panoge v Mehiki in Turčiji. Ker je svet v današnjem času medsebojno prepleten, je za podjetja ključnega pomena, da sodelujejo na mednarodnih trgih, da lahko optimalno izkoristijo svoje zmogljivosti in maksimirajo dobičke. Na začetku smo obravnavali pojem in pomen analize poslovnega okolja tujega trga in njegove sestavine. V naslednjem delu diplomskega projekta smo izvedli analizo poslovnega okolja Mehike in pomembnih panog na tem trgu. V zadnjem delu diplomskega projekta pa smo analizirali poslovno okolje v Turčiji in pomembne panoge na turškem trgu. Z analizo smo želeli dokazati, da je turški trg privlačnejši za slovenska podjetja oziroma izvoznike kot mehiški. Prav tako smo želeli potrditi, da sta obe gospodarstvi v mednarodni trgovini večinoma odvisni od ene regionalne integracije.
Ključne besede: poslovno okolje, gospodarske panoge, mednarodna trgovina, Mehika, Turčija.
Objavljeno: 03.11.2015; Ogledov: 393; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

8.
Izlet v Carigrad
Anton Aškerc, 1893

Ključne besede: geografija, potovanja, potopisi, Carigrad (Turčija)
Objavljeno: 30.12.2015; Ogledov: 238; Prenosov: 17
URL Celotno besedilo (0,00 KB)

9.
Ekonomske in družbene posledice demografskih sprememb v svetu
Anja Bratkovič, 2017, diplomsko delo

Opis: Demografija je znanstvena disciplina, ki proučuje gibanje, strukturo in porazdelitev prebivalstva. Tesno je povezana z ekonomijo, saj so raziskovalci ugotovili številne korelacije med različnimi področji obeh ved. Projekcije prebivalstva v določenem opazovanem obdobju kažejo na številne demografske spremembe v svetu. Pomemben trend teh sprememb je staranje prebivalstva oz. sočasno upadanje števila rojstev in podaljševanje življenjske dobe prebivalstva. V starostni piramidi je ta trend viden kot oženje spodnjega in širjenje gornjega dela piramide. V manj razvitih državah pa se trend naraščanja rojstev večinoma nadaljuje. Pomemben trend aktualnih demografskih sprememb v svetu so tudi intenzivnejše mednarodne migracije, ki pomembno vplivajo na spremembe na trgu dela, na gospodarsko rast in javne finance. V diplomskem projektu obravnavamo dejavnike ter ekonomske in družbene posledice demografskih sprememb. V empiričnem delu raziskave primerjamo demografske vidike v razvitih ter manj razvitih državah. Analiziramo tudi trende demografskih sprememb v Nemčiji kot izbrani državi Evropske unije in v Turčiji kot izbrani državi nečlanici Evropske unije.
Ključne besede: demografija, demografske spremembe, staranje prebivalstva, javne finance, Nemčija, Turčija
Objavljeno: 19.12.2017; Ogledov: 320; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici