| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Mobilne aplikacije kot promotor trajnostne mobilnosti
Gorazd Eržen, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli raziskati področje trajnostne mobilnosti s pomočjo ankete ter ustvariti prototip aplikacije za trajnostno mobilnost. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili koncept trajnostne mobilnosti ter načine, kako se koncept trajnostne mobilnosti uveljavlja v svetu in v Sloveniji. Prav tako smo prikazali nekatere od najnevarnejših onesnaževalcev zraka na področju prometa, vrste mobilnih aplikacij ter distribucijo in prednosti mobilnih aplikacij. V drugem delu smo izvedli anketo med prebivalci Mestne občine Kranj, s pomočjo katere smo želeli ugotoviti njihove navade glede mobilnosti in uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije. Anketirance smo povprašali tudi o tem, kaj bi pričakovali od mobilne aplikacije za podporo trajnostne mobilnosti. Na podlagi analize odgovorov smo ustvarili prototip aplikacije za podporo trajnostne mobilnosti, ki je sestavljena iz funkcij, kot so prikaz trajanja gibanja, prikaza poti in načrtovanja poti. Prednost aplikacije je, da nudi veliko funkcij na enem mestu, ki uporabnikom lajšajo načrtovanje trajnostne mobilnosti.
Ključne besede: Trajnostna mobilnost, Onesnaževanje zraka, Mobilne aplikacije, Mestna občina Kranj, Aplikacija za trajnostno mobilnost
Objavljeno: 12.06.2020; Ogledov: 320; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

2.
Trajnostna mobilnost in prehod v pametno mesto
Mark Bizjan, 2019, diplomsko delo

Opis: V današnjem času se mestna območja vedno bolj soočajo z okoljskimi problemi, kot so onesnaženje zraka, zastoji v prometu, pomanjkanje zelenih površin idr. Dejavnosti v urbanih okoljih močno vplivajo na okolje in na splošno kakovost življenja v mestih. Mestna mobilnost postaja vedno bolj mednarodni problem, vprašanja okoli trajnostne mobilnosti pa so vedno bolj prisotna v strokovni literaturi in javnem življenju. Trajnostna mobilnost je spodbujanje prenosa načina mobilnosti na bolj trajnostne načine prevoza, kot so hoja, kolesarjenje ali javni prevoz, ki jih skušajo spodbuditi s pomočjo informiranja prebivalcev. Ti ukrepi lahko dolgoročno izboljšajo kakovost življenja v mestu. Trajnostna mobilnost pa je del pametnega mesta, h kateremu stremijo številna svetovna mesta, še posebej v razvitem svetu. V naši nalogi smo izvedli raziskavo med prebivalci mesta Ljubljana. Raziskava je pokazala ozaveščenost ljudi za bolj udobno in kakovostno življenje. Na podlagi rezultatov raziskave smo pripravili možnost izboljšav v praksi s predlogom uvedbe koncepta pametnega mesta. Poleg tega smo predlagali uporabo pametnih aplikacij, katerih cilj je povečati trajnostno mobilnost v pametnem mestu.
Ključne besede: trajnostni razvoj, Ljubljana, trajnostna mobilnost, pametno mesto
Objavljeno: 16.10.2019; Ogledov: 434; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (976,12 KB)

3.
Kolesarska strategija v mestu Ormož
Luka Hošnjak, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena kolesarska strategija, ki bi se v prihodnosti lahko izvedla v občini in mestu Ormož. Na začetku naloge je opredeljena problematika ter namen in cilji, ki smo jih želeli doseči. V nadaljevanju so prikazane teoretične in prometno-tehnične specifikacije, ki jih moramo upoštevati pri načrtovanju kolesarske infrastrukture, prikazane pa so tudi dobre prakse iz Slovenije in tujine. V sklopu naloge je bilo preučeno trenutno stanje kolesarskih površin v mestu in občini Ormož, določene pa so bile tudi linijske kolesarske povezave iz okoliških krajev, ki gravitirajo proti Ormožu. Zaključni del je prikaz priporočljivih ukrepov in financiranja, ki bi bilo potrebno, da bi se kvaliteta kolesarjenja v občini in mestu Ormož lahko dvignila na višjo raven, hkrati pa bi se sklenila celota, ki je trenutno še nedokončana.
Ključne besede: trajnostna mobilnost, kolesarska strategija, kolesarske površine, Ormož
Objavljeno: 14.05.2019; Ogledov: 480; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (5,92 MB)

4.
Mobilnost zaposlenih v logističnem podjetju Cargo-partner d. o. o.
Rok Ritonja, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Mobilnostne navade so v dobi individualizma in osebne svobode poskrbele za veliko pretočnost ljudi, lažje gibanje in hitrejši razvoj, vendar zaradi pretirane uporabe motoriziranih vozil počasi slabijo tudi odpornost planeta na podnebne spremembe ter zdravje ljudi na njem. Onesnaževalci iz prometa pomembno vplivajo na kakovost zraka zlasti v urbanih okoljih, kjer je gneča v prometu najizrazitejša. Znotraj konceptov trajnostnega sonaravnega razvoja, trajnostne mobilnosti in trajnostnega načrtovanja prometa so vzpostavljena načela, ki lahko pripeljejo k čistejšemu svetu, vendar se v praksi še ne uporabljajo v zadostni meri. V okviru raziskave v podjetju Cargo-partner d. o. o. smo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali mobilnostne navade zaposlenih v tem zasebnem podjetju ter jih primerjali z mobilnostnimi navadami zaposlenih in študentov na Fakulteti za organizacijske vede v Kranju. V diplomskem delu nadalje ugotavljamo kakšna je pripravljenost zaposlenih na spremembe mobilnostnih navad k bolj trajnostnim oblikam mobilnosti. Ob koncu podajamo tudi priporočila za dosego ciljev trajnostne mobilnosti podjetju in zaposlenim.
Ključne besede: Trajnostna mobilnost, okolje, Cargo-partner, razvoj, ogljični odtis
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 497; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

5.
Uporabnost storitve »car-sharing« za tuje poslovne goste v Sloveniji
Janina Žemva, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: »Car-sharing« je storitev samopostrežne kratkotrajne souporabe avtomobila brez lastništva na vnaprej določenih lokacijah za prevoz od točke A do točke B. Gre za primer delitvene ekonomije, kjer izhodišče ni lastništvo avtomobila, temveč dostop do storitve, s čimer je deljeno sredstvo bolj izkoriščeno, njegova uporaba pa je za ljudi tako cenejša in dostopnejša. Namen diplomskega dela je analizirati uporabnost souporabe avtomobila med tujimi individualnimi poslovnimi turisti in udeleženci kongresnih dogodkov. Kongresni turizem je eden od najhitreje rastočih in dobičkonosnih oblik turizma, ki znatno prispeva k rasti splošnega turizma kot tudi k razvoju regionalnega in nacionalnega gospodarstva. Poslovni gosti so zahtevni gosti, ki v času bivanja potrošijo več denarja kot običajni gosti. Pri tem jim moramo zagotoviti ustrezne pogoje za delo in ponuditi možnosti za atraktivno porabo prostega časa. Z anketiranjem tujih poslovnih gostov smo potrdili njihovo zanimanje za souporabo avtomobila in predlagali nova prevzemno-vračilna mesta avtomobilov v neposredni bližini najpomembnejših turističnih znamenitosti v Sloveniji in prometnih središčih. Tuje poslovne goste je treba z možnostjo souporabe avtomobila seznaniti že pred prihodom v Slovenijo.
Ključne besede: »car-sharing« oziroma souporaba avtomobila, poslovni in kongresni turizem, tuji poslovni gostje, turistične znamenitosti, trajnostna mobilnost
Objavljeno: 18.10.2018; Ogledov: 453; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

6.
Evropski teden mobilnosti 2017 v žalcu
Darko Đekić, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Evropski teden mobilnosti 2017 v Žalcu Zadovoljevanje potreb vseh ljudi po mobilnosti in obenem zmanjševanje prometa predstavljata osnovne težave trajnostne mobilnosti v današnjem času. S povečevanjem prometa se posledično onesnažuje okolje, proizvajajo emisije toplogrednih plinov in povečuje poraba energije. Zato je kampanja izvajanja Evropskega tedna mobilnosti s celotnega sveta dokazala, da je mogoče zmanjšati prometne površine namenjene avtomobilom, ne da bi s tem povečali gostoto prometa na bližnjih ulicah. S cilji in namenom Evropskega tedna mobilnosti bomo v magistrski nalogi pobližje predstavili njegov osnovni namen, komu je namenjen in način, kako se izvaja. Podrobno bomo predstavili tudi letošnjo temo in se ji skozi nalogo poskušali čim bolj približati. S tem namenom bomo tudi nadaljevali in na osnovi primerov dobre prakse predstavili aktivnosti, ki jih izvajajo skozi Evropski teden mobilnosti. Glede na aktivnosti iz študije primerov bomo izvedli načrt izvajanja Evropskega tedna mobilnosti za izbrano mesto. Podali bomo tudi predloge, na osnovi katerih bodo v obravnavani občini načrtovali izvedbo aktivnosti. Predloge bomo podali na dveh nivojih in jih v diskusiji podrobno pokomentirali.
Ključne besede: Evropski teden mobilnosti, trajnostna mobilnost, Žalec 2017, študija primera, aktivnosti evropskega tedna mobilnost
Objavljeno: 03.08.2018; Ogledov: 669; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

7.
Trajnostna mobilnost v občini polzela
Laura Skornšek, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Veliko mest se sooča z negativnimi vplivi, ki jih povzroča cestni promet. Prebivalci mest se srečujejo z negativnimi stranskimi učinki: nesreče, prometni zastoji, povečan hrup, prevelika koncentracija izpušnih plinov. Zato slovenska in evropska mesta v današnjem času dajejo velik poudarek pojmu trajnostna mobilnost. Cilj trajnostne mobilnosti je spodbujati ljudi k uporabi bolj trajnostnih načinov prevoza (javni potniški promet, kolo, hoja), zmanjšati onesnaženost okolja ter izboljšati zdravje ljudi. V magistrskem delu predstavljamo trajnostno mobilnost v občini Polzela. Ker je pojem trajnostna mobilnost zelo širok, smo se v magistrskem delu v raziskovalnem delu osredotočili na javni potniški promet. V raziskovalnem delu se nismo osredotočili na celotno območje občine Polzela, ampak smo se usmerili na naselja, ki spadajo pod občino Polzela: Podvin pri Polzeli, Dobrič, Andraž nad Polzelo ter Založe. Znotraj raziskovalnega dela smo anketirali prebivalce naselij Podvin pri Polzeli, Dobrič, Andraž nad Polzelo ter Založe o njihovi mobilnosti do centra Polzele. Na podlagi tega smo predlagali rešitev, ki bi izboljšala mobilnost prebivalcev naselij Podvin pri Polzeli, Dobrič, Andraž nad Polzelo ter Založe do centra Polzele.
Ključne besede: občina Polzela, javni potniški promet, anketiranje, trajnostna mobilnost
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 619; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

8.
Potencial razvoja trajnostne mobilnosti v občini Hajdina
Karin Sagadin, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Evropska unija zaostruje direktive in priporočila z rastjo potrebe po mobilnosti in rastjo motoriziranega prometa na cestah ter uvaja ukrepe na področju trajnostne mobilnosti in na področju vpliva prevoznih sredstev na okolje. Kar nas je pripeljalo do raziskovanja možnosti za vpeljavo trajnostnih načinov prevoza v izbrani občini. V diplomski nalogi smo se pomočjo spletne literature o trajnostni mobilnosti seznanili s konceptom trajnostne mobilnosti, nato smo opisali stanje prometnega sistema Občine Hajdina in s pomočjo primerov dobre prakse izdelali načrt za vpeljavo sistemov skupne rabe. Z analizo opravljene ankete smo ugotovili, da občani zelo pogosto uporabljajo lasten prevoz z osebnimi avtomobili za izpolnjevanje svojih potreb po mobilnosti in imajo skeptični pogled na vpeljavo sistemov skupne rabe v Občini Hajdina. Rezultati ankete pa so prav tako pokazali, da imajo sistemi skupne rabe majhen potencial na izbranem območju.
Ključne besede: prometni sistem, trajnostna mobilnost, skupna raba prevoznih sredstev, potencial, direktive EU
Objavljeno: 04.07.2018; Ogledov: 551; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

9.
Hoja: mobilnost, ki zagotavlja trajnostnost
Darka Jezeršek, 2011, pregledni znanstveni članek

Opis: Prispevek obravnava najstarejšo in najenostavnejšo obliko prostorske mobilnosti, hojo. Vsako potovanje se začne in konča s hojo. V preteklosti je hoja predstavljala glavni način prometa, nato je z razmahom motorizacije njen pomen začel slabeti. Danes predstavlja način transporta, ki z ničelno emisijo in kot najmanjši porabnik prostora uspešno zagotovlja trajnostno mobilnost, hkrati pa kot oblika telesne aktivnosti pozitivno vpliva na ljudi. V prvem delu prispevka so podana teoretična izhodišča o pomenu hoje skozi zgodovino, mobilnosti in konceptu trajnosti. Analizirani so evropski ukrepi in iniciative za zagotavljanje večje mobilnosti pešcev. Sledi pregled študij, ki temeljijo na konceptu trajnostnega razvoja ter se osredotočajo na povezavo med urbano obliko in hojo. Koncept trajnosti je namreč pripeljal do vprašanja kako povečati kakovost mestnega okolja z zmanjšanjem odvisnosti od avtomobilov in vpeljevanjem nemotoriziranih oblik mobilnosti. Zadnji del prispevka je namenjen primerom dobrih praks urejanja mobilnosti pešcev v evropskih mestih.
Ključne besede: hoja, koncept trajnosti, trajnostna mobilnost, urbana oblika
Objavljeno: 04.04.2018; Ogledov: 514; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (106,72 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Trajnostna mobilnost – študija primera študentov in zaposlenih UM Fakultete za organizacijske vede
Dejan Kic, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Trajnostna mobilnost je mobilnost, kjer je glavni cilj zadovoljevanje človekovih potreb po mobilnosti na okolju prijazen način. Osebno vozilo zamenjuje hoja, kolesarjenje ali javni prevoz. Z namenom preveriti stanje glede trenutnih mobilnostnih navad in pripravljenost na spremembe mobilnostnih navad v prihodnosti anketirancev na Univerzi Maribor, Fakulteti za organizacijske vede (UM FOV) v Kranju, smo izvedli anketo med študenti in zaposlenimi. Anketo, ki je bila v elektronski in pisni obliki, smo zasnovali v tri sklope. Prvi sklop vprašanj nam je podal osnovne podatke o anketirancih. Z drugim sklopom vprašanj smo pridobili podatke o trenutnih mobilnostnih navadah anketirancev in podatke za izračun ogljičnega odtisa (povzročenega z osebnim vozilom) gospodinjstev anketirancev. S tretjim sklopom vprašanj pa smo pridobili podatke o pripravljenosti anketirancev na spremembe mobilnostnih navad v prihodnosti. Pridobljene podatke smo predstavili s pomočjo opisne statistike, izračunali smo ogljični odtis in s pomočjo X2 testa testirali povezanost spremenljivk (spol, starost, izobrazba, okolje in status) s trenutnimi mobilnostnimi navadami in pripravljenostjo na spremembe v prihodnosti. Ugotovili smo, da imajo trenutne mobilnostne navade slab vpliv na okolje, kar smo potrdili z izračunanim ogljičnim odtisom anketiranih gospodinjstev. Poleg tega smo ugotovili, da je, kljub pripravljenosti anketirancev na spremembe mobilnostnih navad v prihodnosti, ozaveščenost o pomenu trajnostne mobilnosti premajhna. Če želimo našim zanamcem zapustiti okolje, ki bo še primerno za normalno življenje, se moramo usmeriti v trajnostno mobilnost in se o njej ozavestiti.
Ključne besede: varovanje okolja, trajnostna mobilnost, navade, ogljični odtis
Objavljeno: 28.06.2017; Ogledov: 813; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici