1. Marketinško komuniciranje v podjetju Spar Slovenija d. o. o.Monika Fartek, 2020, diplomsko delo Opis: Tržno komuniciranje je v današnjem času prisotno vedno in vsepovsod. Navadili smo se na konstantno prejemanje informacij in nenehni izpostavljenosti oglasom. Zato ne gre več za vprašanje, ali naj podjetje uporablja tržno komuniciranje, ampak gre za vprašanje, kako naj posamezno podjetje uporablja tržno komuniciranje, da bo izstopalo iz množice in tako postalo prepoznavno.
V delu diplomskega projekta smo preučili teorijo marketinga. Podrobneje smo preučili in predstavili tržno komuniciranje.
S pomočjo pridobljenega znanja smo preučili tržno komuniciranje v podjetju Spar Slovenija d. o. o. Po kratki predstavitvi podjetja smo razčlenili in predstavili tržno komuniciranje. V okviru praktičnega dela diplomskega seminarja smo opravili anketo.
Ugotovili smo, da ima podjetje Spar Slovenija d. o. o. zelo razvito in učinkovito tržno komuniciranje. Ključne besede: tržno komuniciranje, podjetje Spar Slovenije d. o. o., blagovne znamke Objavljeno v DKUM: 16.04.2021; Ogledov: 1193; Prenosov: 142 Celotno besedilo (2,36 MB) |
2. Nasveti kot pomoč pri prodaji v digitalnem marketingu: analiza primeraJanja Plečko, 2019, diplomsko delo Opis: S pojmom digitalni marketing se danes srečujemo vse več in je eden najpomembnejših faktorjev uspeha vsakega podjetja. Prednosti digitalnega marketinga danes izkoriščajo v skoraj vseh podjetjih, ne glede na njihovo velikost ali lokacijo. Danes ni več vprašanje, digitalni marketing ja ali ne, temveč predstavlja nujno sredstvo, ki ga vsako podjetje potrebuje za svoje poslovanje. Sodobna tehnologija je odprla vrata novim prodajnim potem in oglaševalskim kanalom, sodobnega kupca, ki je vpet v digitalni svet, je potrebno nagovoriti drugače, drugačen pa je tudi način analize rezultatov trženja.
V nalogi bom predstavila sam pojem digitalni marketing in njegovo zgodovino oz. razvoj, razliko med spletnim in digitalnim marketingom. Predstavila bom kanale digitalnega marketinga. To so optimizacija za iskalnike (SEO), Content (Vsebinski) marketing, Inbound Marketing (Vhodni marketing), Marketing na družabnih omrežjih (SMM – Social Media Marketing) in Iskalni marketing (SEM – Search Engine Marketing). Srečali se bomo s strategijami marketinga in z orodji za merjenje uspešnosti digitalnega marketinga. Predstavila bom tudi pojem družabni mediji in njihove koristi za podjetja ter ključne medije za tržno komuniciranje. Med te spadajo spletno mesto podjetja, Facebook, Youtube in Instagram.
V diplomski nalogi je podrobneje analiziran digitalni marketing na primeru podjetja Flegis d.o.o. Ključne besede: digitalni marketing, družabni mediji, kanali digitalnega marketinga, tržno komuniciranje, strategije marketinga Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 1724; Prenosov: 193 Celotno besedilo (1,37 MB) |
3. Marketinško komuniciranje v podjetju Spar d.o.o.Jan Kološa, 2018, diplomsko delo Opis: Uspešno tržno komuniciranje je v sodobnih podjetjih ključnega pomena za uspeh podjetja.
Uspešno tržno komuniciranje podjetju prinaša prepoznavnost njihovih izdelkov in/ali storitev, prepoznavanje prednosti izdelkov/storitev v primerjavi s konkurenčnimi produkti in ob uspešnem marketinškem komuniciranju vodi k večji prodaji ter posledično ustvarjanju dobička. Ustvarjen dobiček pa je danes tisto merilo, ki kaže, da je poslovni izid podjetja pozitiven in uspešen in daje podjetju možnost samoohranitve na zahtevnem in običajno konkurenčno močnem trgu.
Ohranjanje podjetja in njegova uspešna rast na trgu pa je še kako pomembna za ohranjanje delovnih mest vseh zaposlenih v ponudbi izdelka ali storitve. Uspešna ponudba in prodaja izdelka/storitve pa je še kako odvisna od uspešnega marketinškega komuniciranja, ki kupca pripelje do odločitve o nakupu.
Tukaj je dobro poznavanje in uporaba orodij marketinškega komuniciranja izjemnega pomena. Oglaševanje, odnosi z javnostjo, pospeševanje prodaje, neposredno trženje in osebna prodaja so dragocena orodja uspešnega marketinškega komuniciranja, katerih namen je vzpostaviti zvezo med proizvajalcem/ponudnikom izdelka/storitve in uporabnikom.
Cilj marketinškega komuniciranja je uspešno prenesti marketinško informacijo od ponudnika h kupcu. Sodobni svet je danes preplavljen z marketinškimi sporočili vseh vrst in zlahka prihaja do prezasičenosti, ko sporočila v obtoku presegajo maksimum in tako težje dosegajo svoj cilj.
V zastavljenem projektu sem se osredotočil na orodja marketinškega komuniciranja in njihov uspeh v doseganju kupcev za podjetje Spar, ki trži izdelke široke potrošnje, ki jih potrebuje vsako gospodinjstvo in vsak dom. Prav na tem področju pa je konkurenca izredno močna, saj so v zadnjih letih naselja opremljena z blagovnicami močnih konkurenčnih ponudnikov: Spar, Mercator, Tuš, Lidl, Hofer, … ki vneto zasipajo svoje potencialne kupce z mnoštvom marketinških pristopov, od TV in radijskih objav, digitalnih sporočil do vsakodnevnih letakov in časopisov, s katerimi mašijo poštne nabiralnike kupcev.
V podjetju Spar so oblikovali uspešen splet orodij marketinškega komuniciranja, ki podjetju prinaša povečanje prodaje, prepoznavnost izdelkov in prednost pred konkurenco.
Uporaba orodij tržnega komuniciranja je za Spar izrednega pomena. Uporabljajo široko paleto orodij marketinške komunikacije, od oglaševanja v časopisih, revijah, katalogih, do televizijskega in radijskega oglaševanja. Ob Hervisu so prvi, ki so uporabili tudi pošiljanje sms sporočil v direktni komunikaciji s kupcem. Prisotni so na Facebooku in Instagramu.
S projektom Štartaj Slovenija, so vzpodbudili razvoj podjetniških idej malih podjetnikov in jih podprli s ponudbo njihovih izdelkov na Sparovih policah. S tem projektom postajajo mladi podjetniki prepoznavni, Spar pa se dvigne nad običajne marketinške pristope svoje konkurence.
V Sparu so tudi mojstri pospeševanja prodaje s kartico zvestobe, ponujenimi popusti, ugodnostmi in akcijskimi ponudbami.
V podjetju se zavedajo, da načrtovane cilje in poslovni uspeh lahko dosežejo samo s primernim načrtovanjem uporabe široke palete orodij marketinškega komuniciranja. S takim premišljenim pristopom h komunikaciji s kupci, pa ohranjajo vodilno mesto ponudnika široke palete kakovostnih izdelkov široke potrošnje po ugodni ceni. Ključne besede: tržno komuniciranje, oglaševanje, odnosi z javnostjo, pospeševanje prodaje, neposredno trženje, osebna prodaja, povečanje prodaje, štartaj Slovenija, kartica zvestobe. Objavljeno v DKUM: 23.10.2018; Ogledov: 1913; Prenosov: 292 Celotno besedilo (2,40 MB) |
4. Sejem kot orodje pospeševanja prodajeJanja Horvatič, 2017, diplomsko delo Opis: Podjetje želi z nastopom na sejmu prodati svoj izdelek oziroma storitev, ga predstaviti ciljni skupini, graditi prepoznavnost podjetja in izdelka oziroma storitve, hkrati pa sejem predstavlja obliko vzpostavljanja in vzdrževanja poslovnih stikov na določenem trgu. V diplomskem projektu smo spoznali, da je sejem oziroma razstava eno izmed glavnih orodij pospeševanja prodaje. Pospeševanje prodaje je instrument, ki izdelke približa in predstavi odjemalcem, ob tem pa ima prodajalec priložnost o izdelku povedati vse lastnosti na bolj prepričljiv način. Sejem kot najpomembnejše orodje pospeševanja prodaje, je lahko prostor, dogodek ali inštitucija. Navedli smo veliko posebnosti sejma skupaj z nekaj primeri. Avtorji sejme delijo po več merilih, v grobem pa so to sejmi glede na geografsko strukturo, obseg poslovnih področjih in drugi sejmi. Podjetje najprej določi svoje motive in cilje, ki morajo biti zastavljeni pametno. Na ta način izbere pravi mednarodni sejem, na katerem bo razstavljalo. Po tem, ko podjetje izbere sejem, se loti temeljitega načrtovanja nastopa na sejmu. Načrtovanje zajema priprave pred sejmom, aktivnosti podjetja na sejmu in posejemske aktivnosti. Z študijo primera smo opisali celoten proces načrtovanja in nastopa izbranega podjetja na sejmu. Ugotovili smo, da je zaradi specifičnosti izdelkov za izbrano podjetje sejemski nastop zelo pomembno orodje pospeševanja prodaje. S ciljem uresničitve zastavljenih ciljev na izbranem tujem trgu, podjetje nastop na sejmu kombinira z osebno prodajo. Po mnenju podjetja so učinki nastopa na sejmu dolgoročno višji kot stroški. Višja sta tudi uspešnost podjetja in zadovoljstvo odjemalcev. Ključne besede: mednarodno poslovanje, mednarodno tržno komuniciranje, pospeševanje prodaje, sejem, načrtovanje Objavljeno v DKUM: 02.11.2017; Ogledov: 1415; Prenosov: 176 Celotno besedilo (815,73 KB) |
5. Učinkovito spletno komuniciranje na primeru podjetja Nakitko d.o.o.Matevž Šmajs, 2017, diplomsko delo Opis: V današnjem času je svetovni splet postal vodilo globalizacije in komunikacije. Podjetja stremijo k doseganju svojih poslovnih ciljev, ki pa jih lahko lažje opravijo s pomočjo spleta. Skozi analizo literature in virov smo poizkušali ugotoviti, kateri elementi sestavljajo učinkovito spletno komunikacijo. Seznanili smo se z oblikami tržnega komuniciranja, strategijami spletne komunikacije in kanali spletne komunikacije. Ugotavljali smo, katera spletna orodja omogočajo podjetjem učinkovito spletno komunikacijo in skozi katere kanale komunicirajo ter kako. Ugotovitve smo primerjali s tistimi, ki smo jih pridobili z analizo podjetja Nakitko d.o.o., in jih poizkušali preučiti. Ključne besede: učinkovita spletna komunikacija, spletno tržno komuniciranje, kanali spletne komunikacije, socialna omrežja Objavljeno v DKUM: 24.10.2017; Ogledov: 1397; Prenosov: 163 Celotno besedilo (1,27 MB) |
6. Pomen marketinškega komuniciranja v oblačilni industriji SlovenijeBruno Završnik, 2005, izvirni znanstveni članek Opis: V prispevku je predstavljen del raziskave o uporabi marketinškega komuniciranja v oblačilni industriji v Sloveniji. Ugotoviti smo želeli, kako naša tekstilna podjetja uporabljajo instrumente marketinškega komuniciranja za prestavitve svojih izdelkov oz. blagovnih znamk. Raziskava je potrdila, da se sestava komunikacijskega spleta v slovenski oblačilni industriji bistveno ne razlikuje od sestave komunikacijskega spleta, kot jo navajajo priznani avtorji s tega področja v svetu. Oglaševanje je izpostavljeno kot najpomembnejši instrument komuniciranja v skupni analizi slovenske oblačilne industrije, sledi osebna prodaja, pospeševanje prodaje in odnosi z javnostmi. Dejstvo pa je, da imajo naša tekstilna podjetja premalo lastnih blagovnih znamk, ki bi jih lahko promovirala na domačem in tujem trgu. Marketinško komuniciranje opravi svojo funkcijo in pripomore k uspešnosti poslovanja podjetja šele takrat, ko ima podjetje kakovostno in modno zasnovano kolekcijo oblačil, ustrezne cene izdelkov in učinkovito distribucijo. Ključne besede: oblačilna industrija, moda, modni izdelki, blagovna znamka, marketing, trženje, tržno komuniciranje, oglaševanje, Slovenija Objavljeno v DKUM: 31.08.2017; Ogledov: 1689; Prenosov: 111 Celotno besedilo (660,25 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. NOVE OBLIKE POSPEŠEVANJA PRODAJEVita Kolar, 2016, diplomsko delo Opis: Glavna naloga vsakega podjetja je preko marketinških aktivnosti zadovoljiti porabnika in posledično usvariti dobiček. Da podjetje dobiček ustvari mora na trgu s potencialnimi porabniki in javnostjo tudi primerno komunicirati. Podjetja se za ustvarjanje dolgoročnih odnosov s svojimi kupci poslužujejo najrazličnejših oblik oglaševanja, pospeševanja prodaje, odnosov z javnostjo in publicitete. Medtem, ko so ostala orodja namenjena predvsem grajenju blagovne znamke, je pospeševanje prodaje orodje, ki rezultura takojšen učinek. Razmere se na trgu se zaradi konkurenčnosti med podjetji in zasičenosti trga z izdelki še dodatno zaostrujejo. Z namenom, da bi podjetje doseglo čim boljše prodajne rezultate skušajo tržniki izpeljati prodajno pospeševalne aktivnosti, ki so drugačne, nove, prilagojene načinu življenja modernega porabnika. V komunikacijski splet podjetja vse bolj vključujejo digitalno komponento, ki jim omogoča, da so njihove aktivnosti individualizirane, prizadevajo si dvosmerno komunikacijo in vzajemni odnos. Ključne besede: tržno komuniciranje, porabnik, pospeševanje prodaje, prodaja, mediji Objavljeno v DKUM: 29.11.2016; Ogledov: 1302; Prenosov: 133 Celotno besedilo (813,18 KB) |
8. NAČRTOVANJE MARKETINŠKE STRATEGIJE BLAGOVNE ZNAMKE PREHRANSKIH DODATKOV ZA ŽIVALITanja Gosar, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Podjetje BTL marketing d.o.o. uvaža iz Brazilije in trži blagovno znamko Vetnil že 12. leto. Na začetku delovanja je bil pravi uspeh in izdelki so se hitro prodajali, saj je bilo podjetje edini ponudnik tovrstnih izdelkov na trgu. V asortimentu Vetnila je bilo približno 15 različnih artiklov, v podjetju pa so blagovno znamko tržili prek klasičnega marketinga. V času krize je prodaja začela padati, pojavljati se je začelo tudi vedno večje število konkurentov, ki so vstopali na trg.
Spremenjene razmere na trgu so spodbudile podjetje k razmisleku o vpeljavi sprememb in novih pristopov z namenom, da s programom pod blagovno znamko Vetnil ponovno dosežemo dobre prodajne rezultate. Z novo marketinško strategijo, ki bo vsebovala elemente klasičnega marketinga v kombinaciji z elementi sodobnih informacijskih in komunikacijskih tehnologij (IKT), želimo doseči razširitev trga in utrditi blagovno znamko.
V diplomskem delu smo postavili temelje za prepoznavnost blagovne znamke Vetnil na spletu. Na podlagi analize problemskega stanja smo razvili marketinško strategijo. S postavitvijo koncepta strategije spletnega marketinga za blagovno znamko Vetnil pričakujemo večjo prepoznavnost med uporabniki. Strategijo smo gradili na tem, da smo ustvarili zastavljeno število sledilcev na spletu in da smo jih prek posameznih skupnosti uspešno preusmerili na našo spletno trgovino in jih prepričali o nakupu. Pred začetkom kampanje smo pričakovali, da se bosta prepoznavnost in ugled blagovne znamke povečala. Skozi aktivnosti smo pridobivali nove uporabnike in potrošnike asortimenta Vetnil. Skozi celotno kampanjo smo vseskozi spremljali aktivnosti in njene učinkovitosti ter jih sproti prilagajali in nadgrajevali. Ključne besede: Tržno komuniciranje, Blagovna znamka, Svetovni splet, Družabna omrežja. Objavljeno v DKUM: 11.11.2016; Ogledov: 2326; Prenosov: 180 Celotno besedilo (1,19 MB) |
9. POSPEŠEVANJE PRODAJE V PODJETJU MAVI D.O.O.Ana Dravinec, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi smo obdelali temo o pospeševanju prodaje v podjetju MAVI Maribor d.o.o. Za uvod v raziskavo o različnih vidikih položaja podjetja na trgu in glede različnih vidikov prodajnega poslovanja podjetja, ki smo jo izvedli med zaposlenimi in zunanjimi poslovnimi partnerji podjetja, smo se v teoretičnem delu seznanili s temeljnimi pojmi s področja prodaje. Tako smo podrobneje obdelali teme kot so funkcija marketinga in prodaje v procesu poslovanja, marketinški splet, SWOT analiza poslovnega okolja in pristopi ter metode pospeševanja prodaje. Naredili smo tudi pregled tržnega položaja in prodajnega poslovanja obravnavanega podjetja.
Med ključnimi deležniki podjetja - zaposlenimi in zunanjimi partnerji - kupci podjetja MAVI Maribor d.o.o., ki ob svoji 20-letnici delovanja vstopa v obdobje novih poslovnih priložnosti, smo naredili anketo. Z zastavljenimi vprašanji smo ugotavljali, kako ti deležniki dojemajo in vrednotijo prodajno poslovanje podjetja in kje so ključne priložnosti za njegov nadaljnji razvoj na prodajnem področju. Kot rezultat raziskovalne naloge predlagamo rešitve novega trženjskega in komunikacijskega pristopa, s poudarkom na pospeševanju prodaje, ki bo prispeval k utrditvi tržnega položaja, večji prepoznavnosti, bolj dodelanemu ugledu na trgu in s tem povečanih finančnih učinkih podjetja.
Iz rezultatov izvedene raziskave izhaja naš predlog, da naj podjetje nadaljnje aktivnosti na področju pospeševanja prodaje opre na kombinirano strategijo dejavnikov: prednosti - slabosti - priložnosti - nevarnosti (ang. SWOT: strenghts - weaknesses - opportunities - threats), ki bo zagotavljala uspešnost delovanja podjetja. To pomeni, da gradi na prednostih, odpravlja pomanjkljivosti, izkorišča priložnosti in se izogiba nevarnostim. Pri tem pa smiselno vključi izsledke naše raziskave, ki so pokazale na prednosti, na katerih naj podjetje gradi svojo nadaljnjo prodajno strategijo, in tudi določene pomanjkljivosti, ki naj jih podjetje z ustreznimi ukrepi in usmeritvami odpravi. Ključne besede: - tržno komuniciranje
- trženjska strategija
- marketing
- nastop na trgu
- pospeševanje prodaje Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 1494; Prenosov: 174 Celotno besedilo (1,32 MB) |
10. Uspešnost izvajanja evropskega projekta »Dvig prepoznavnosti in tržne uspešnosti integrirano pridelane zelenjave in sadja 'Najboljše iz Istre'« Kmetijske zadruge AgrariaNina Maherl, 2016, diplomsko delo Opis: Organizacije za svoj nastop na trgu morajo oblikovati komunikacijsko strategijo, s katero določijo, kdo so ciljne skupine, preko katerih komunikacijskih kanalov in s katerimi orodji bodo komunicirale z njimi, prepoznati priložnosti in nevarnosti na trgu, poznati svoj položaj na trgu in kako bodo zastavljene poslovne in prodajne cilje uresničevale skozi vnaprej skrbno načrtovane strategije. Strategije, ki smo jih zapisali v projektu predstavljenem v diplomskem delu so bile zastavljene tako, da smo ne le dosegli, vendar presegli zastavljene cilje. Načrtovano15-odstotno rast prihodkov od prodaje smo zvišali na 68,95 % in se predstavili na več dogodkih kot smo si začrtali ter tako presegli zastavljena cilja projekta. Ključne besede: tržno komuniciranje, marketinški splet, komunikacijska strategija, komunikacijska orodja, uspešno izvajanje EU projektov Objavljeno v DKUM: 22.09.2016; Ogledov: 1056; Prenosov: 101 Celotno besedilo (1,84 MB) |