1. Stališča učiteljev do uporabe ljudskih pravljic pri pouku v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko deloJasmina Rečnik, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga raziskuje pomen ljudskih pravljic v pedagoškem procesu ter stališča učiteljev do njihove uporabe. Ljudske pravljice so opredeljene kot ključni del kulturne dediščine, ki prenaša vrednote, moralne nauke in življenjske izkušnje na mlajše generacije. S svojo preprosto strukturo in ponavljajočimi elementi spodbujajo otroško domišljijo, oblikujejo moralne vrednote in približujejo literaturo, kar podpira otrokov razvoj, kot ga opisuje Piaget. Raziskava, izvedena s polstrukturiranimi intervjuji z 10 učitelji prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja, analizira njihovo uporabo ljudskih pravljic pri pouku ter učiteljeva stališča o njihovi aktualnosti in izzivih pri vključevanju v učni proces. Ugotovljeno je, da imajo učitelji večinoma pozitivna stališča do pravljic, ki jih vidijo kot učinkovito orodje za doseganje literarnih ciljev. Pravljice izbirajo selektivno, pri čemer upoštevajo vsebino in starost učencev, ter jih najpogosteje vključujejo kot del učnega načrta ali kot dodatno dejavnost. Najpogosteje uporabljene metode so diskusija, likovno poustvarjanje, dramatizacija in ustvarjalno pisanje, ki spodbujajo kritično mišljenje, domišljijo ter aktivno sodelovanje učencev. Učitelji večinoma opažajo pozitiven vpliv pravljic na učence, medtem ko je nekaj mnenj o njihovi nevtralnosti. Prednosti pravljic pretehtajo morebitne slabosti, kar nakazuje njihovo trajno vrednost v izobraževalnem procesu. Rezultati raziskave so pomembni za boljše razumevanje pedagoških praks v zgodnjem otroštvu in predstavljajo osnovo za izboljšanje pristopov k uporabi ljudskih pravljic pri pouku. Ključne besede: ljudska pravljica, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, stališča, učitelji Objavljeno v DKUM: 18.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (944,63 KB) |
2. Stališča učiteljev o socialni sprejetosti nadarjenih učencev v osnovni šoli : magistrsko deloMarina Bukovec, 2024, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je bil preučiti stališča učiteljev o socialni sprejetosti nadarjenih učencev v osnovni šoli. Zanimalo nas je, kako učitelji ocenjujejo splošno socialno sprejetost nadarjenih učencev, socialno dinamiko in interakcije med nadarjenimi ter nenadarjenimi učenci, percepcijo in vedenje vrstnikov do nadarjenih učencev ter kakšno vlogo pripisujejo sebi kot učitelju pri socialni sprejetosti nadarjenih učencev. V teoretičnem delu smo najprej opredelili koncept nadarjenosti in razvoj nadarjenih učencev, nadaljevali pa smo s konstruktom socialne sprejetosti nadarjenih učencev, v kar je bilo osredinjeno tudi naše raziskovanje. V empiričnem delu smo predstavili odgovore učiteljev, ki smo jih zbrali s pomočjo spletnega vprašalnika. V raziskavi je skupno sodelovalo 111 učiteljev, ki poučujejo v različnih vzgojno-izobraževalnih obdobjih. Rezultate smo obdelali s statističnim programom SPSS. Izsledki raziskave so pokazali, da učitelji menijo, da so nadarjeni učenci v skupini vrstnikov dobro sprejeti ter ne opažajo razlik v socialni sprejetosti nadarjenih učencev glede na spol. Menijo, da med nadarjenimi in nenadarjenimi učenci prevladujejo pozitivni medsebojni odnosi in interakcije. Ena izmed pomembnejših ugotovitev skozi raziskovanje pa je bila, da socialna sprejetost učiteljem predstavlja konstrukt, na katerega lahko vplivajo in ga poskušajo izboljšati. Ključne besede: socialna sprejetost, nadarjeni učenci, odnosi z vrstniki, osnovna šola, stališča učiteljev Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 50
Celotno besedilo (1,21 MB) |
3. Stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo : diplomsko deloBarbara Lokovšek, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo raziskuje in primerja stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika v otroštvu, in sicer ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo. Teoretični del diplomskega dela proučuje učenje tujih jezikov v zgodnjem otroštvu tako v Evropi kot tudi v Sloveniji. Opisane so kompetence vzgojiteljev oziroma učiteljev in predstavljene podobne raziskave, ki so že bile izvedene na tem področju. Ugotovitve kažejo, da imajo tako vzgojitelji kot učitelji pozitiven odnos do učenja tujih jezikov v (zgodnjem) otroštvu. Zaposleni v obeh ustanovah se strinjajo, da naj bi se otroci učili tuji jezik tako v predšolskem obdobju kot v prvem razredu, kot najprimernejši čas za začetek učenja tujega jezika pa so izpostavili vrtec. Prav tako anketiranci menijo, da znanje tujega jezika, pridobljeno v predšolskem obdobju, pomaga pri kasnejšem učenju, in se strinjajo, da je tuji jezik otrokom zanimiv. Večina anketirancev se strinja, da bi morali imeti vzgojitelji dodatno izobrazbo ali certifikat za poučevanje tujega jezika v vrtcu. Anketiranci tudi vidijo potrebo po dodatnem izobraževanju, če bi poučevanje tujega jezika postalo obvezno v vrtcu oziroma v prvem razredu osnovne šole. Ti rezultati raziskave poudarjajo potrebo po izboljšanju izobraževalnih programov in dodatnem usposabljanju vzgojiteljev in učiteljev za učinkovito poučevanje tujega jezika v (zgodnjem) otroštvu. Ključne besede: stališča vzgojiteljev in učiteljev, zgodnje učenje tujega jezika, kompetence vzgojiteljev in učiteljev za zgodnje poučevanje tujega jezika, pomembnost znanja tujega jezika, prednosti zgodnjega učenja Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 41
Celotno besedilo (1,49 MB) |
4. Merjenje stališč odjemalcev do blagovne znamke zaraSandra Angelovska, 2024, diplomsko delo Opis: Stališča lahko definiramo kot sistem trajnega pozitivnega in negativnega ocenjevanja, občutenja in dejanja do različnih družbenih situacij in objektov. Stališča do blagovne znamke pa predstavljajo mnenja odjemalcev o izdelku ali storitvi do določene blagovne znamke; povedo nam, kaj si ljudi mislijo o izdelkih in storitvah, ki so del te blagovne znamke, ali le-ti ustrezajo potrebam odjemalcev in koliko si jih odjemalci želijo. V diplomskem delu so me zanimala stališča odjemalcev do oblačil blagovne znamke Zara.
Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. Teoretični del zajema osnovna poznavanja oziroma spoznanja, ki se nanašajo na vedenje odjemalcev, njihova stališča, pomen in vrednost blagovne znamke ter na pomen in raziskovalne metode in tehnike za merjenje stališč.
Praktični del pa s pomočjo strukturiranega vprašalnika raziskuje in ugotavlja, kakšna so stališča odjemalcev do oblačil blagovne znamke ZARA. Iz ankete so razvidna njihova čustvena, kognitivna in vedenjska stališča do oblačil blagovne znamke ZARA ter kakšna je njihova idealna predstava. Ključne besede: stališča, blagovna znamka, odjemalec, vedenje, stališča do blagovne znamke Objavljeno v DKUM: 20.08.2024; Ogledov: 136; Prenosov: 36
Celotno besedilo (1,03 MB) |
5. Konformnost s tradicionalnimi moškimi spolnimi vlogami v odnosu do samomorilnosti in stališč do iskanja pomoči pri moških : magistrsko deloJure Gračner, 2024, magistrsko delo Opis: Samomorilnost je eden izmed glavnih javnozdravstvenih problemov, še posebej samomorilnost moških. Ti iščejo strokovno psihološko pomoč redkeje kot ženske, še posebej tisti, ki visoko konformirajo s tradicionalnimi moškimi spolnimi vlogami. Redkeje iščejo pomoč tudi tisti, ki več poročajo o samomorilni ideaciji. Namen magistrskega dela je ugotoviti, ali se omenjeni odnosi pojavljajo tudi na slovenskem vzorcu, ki je zajemal 108 moških, starih med 19 in 85 let. Uporabili smo vprašalnik konformnosti s tradicionalnimi moškimi spolnimi vlogami, samomorilne ideacije in stališč do iskanja pomoči. Podatke smo analizirali s pomočjo multiple regresije in moderacije, izvedli pa smo še klastrsko analizo. Ugotovili smo, da s konformnostjo s tradicionalnimi moškimi spolnimi vlogami, samomorilno ideacijo in starostjo lahko napovemo stališča do iskanja pomoči. Odnos med tradicionalnimi moškimi spolnimi vlogami in stališči do iskanja pomoči moderira starost, odnosa med samomorilno ideacijo in stališči do iskanja pomoči pa ne moderira konformnost s tradicionalnimi moškimi spolnimi vlogami. S konformnostjo s tradicionalnimi moškimi spolnimi vlogami ne moremo napovedati samomorilne ideacije. S klastrsko analizo smo vzorec razdelili na dve skupini in zanju predlagali možne oblike pomoči. Kljub nekaterim pomanjkljivostim raziskava osvetljuje odnose med opisanimi konstrukti, nadaljnje raziskovanje na tem področju pa je nujno potrebno. Ključne besede: Konformnost s tradicionalnimi moškimi spolnimi vlogami, samomorilna ideacija, stališča do iskanja pomoči Objavljeno v DKUM: 11.07.2024; Ogledov: 104; Prenosov: 19
Celotno besedilo (1,01 MB) |
6. Pravni vidiki in stališča do ceplenja proti covidu-19 pri zaposlenih v zdravstveni negi na primarni ravniKarin Kramberger, 2024, magistrsko delo Opis: Uvod: Med pandemijo covid-19 je bilo cepljenje zdravstvenih delavcev ključnega pomena zaradi njihove visoke izpostavljenosti tveganju in vloge zgleda ostalim. Raziskava na zaposlenih v zdravstveni negi na primarni ravni je pokazala visoko naklonjenost cepljenju, neodvisno od stopnje izobrazbe, medtem ko so leta delovne dobe imela pomemben vpliv.
Metode: Empirični podatki so bili pridobljeni preko anketnega vprašalnika zaprtega tipa, med 81 zaposlenimi in analizirani z uporabo programov Microsoft Office Excel 2010 in SPSS Statistics 29.
Rezultati: Rezultati razkrivajo, da večina meni, da so družbeni pozivi k cepljenju na robu pravne spornosti, kar nakazuje na kompleksen vpliv pravnih vidikov in stališč do cepljenja. Ta ugotovitev odpira nadaljnje raziskave o vlogi poznavanja pravnih vidikov pri oblikovanju stališč do cepljenja proti covid-19. Hipoteza, da se mlajši v večji meri odločajo za cepljenje, ponuja pomemben vpogled v strategije za povečanje stopnje cepljenja v prihodnosti.
Razprava in sklep: V zaključnem delu smo poskušali najti povezavo med pravnimi vidiki in stališči do cepljenja proti covidu-19 pri zaposlenih v zdravstveni negi na primarni ravni. Večina udeležencev je bila cepljena, več kot polovica udeležencev pa je menila, da so bili nagovori družbe k cepljenju proti covidu-19 pravno sporni. Ključne besede: pravni vidik, stališča, COVID-19, cepljenje, zdravstveni delavci na primarni ravni Objavljeno v DKUM: 04.07.2024; Ogledov: 135; Prenosov: 41
Celotno besedilo (1,18 MB) |
7. Stališča zdravnikov družinske medicine in njihovih bolnikov do izvajanja 24-urnega neinvazivnega merjenja krvnega tlaka v ambulanti družinske medicineMarija Petek Šter, Janko Kersnik, 2009, izvirni znanstveni članek Opis: Purpose: Ambulatory blood pressure monitoring (ABPM) is increasingly being used in general practice, but there is a lack of information about the attitudes of general practitioners and their patients about the use of ABPM inprimary care in Europe. Methods: Cross sectional survey performed on consecutive patients with uncontrolled hypertension treated by at least two different antihypertensive drugs and referred for ABPM in 38 general practicesin Slovenia. Patients and physicians completed a questionnaire about their satisfaction with, attitudes about and acceptance of ABPM in general practice; the latter two were assessed using 5 point Likert scales. Results: We obtained complete data for 185 patients; 95 female (51.4%) and 90 (48.6%) male, aged 37 to 79 years (mean 59.5, SD 9.5 years). 106 (67.3 %) patients were completely satisfied with the instructions given before ABPM. Patients found ABPM an acceptable method of blood pressure control. They believed that ABMP helped to reach better blood pressure control (Likert scale: 4.46, SD 1.03) and valued having access to ABPM in general practice (Likert scale: 4.65, SD 1.01). General practitioners strongly believed that ABPM was acceptable to patients, improved patient and physician interest in blood pressure control, improved compliance with treatment and reduced prescription of antihypertensive drugs. They recognised ABPM as being most valuable in cases of patients with suspected white-coat hypertension (Likert scale: 4.79, SD 0.49). Conclusions: Patients and general practitioners find ABPM to be an acceptable method for investigating blood pressure. Patients value being able to access ABPM in general practice rather than in a specialist setting. Ključne besede: arterijska hipertenzija, 24-NMKT, stališča, sprejem, družinska medicina Objavljeno v DKUM: 19.04.2024; Ogledov: 165; Prenosov: 5
Celotno besedilo (115,71 KB) Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo! |
8. Povezanost vzgojnih stilov staršev in njihovih stališč do uporabe drog z mladostnikovo uporabo drog : doktorska disertacijaKarmen Osterc-Kokotovič, 2023, doktorska disertacija Opis: Uporaba drog med mladimi se običajno začne že v zgodnjem mladostništvu. Starši so eden ključnih dejavnikov mladostnikove uporabe drog, zato smo v doktorski disertaciji proučili povezanost vzgojnih stilov staršev, njihovih stališč do mladostnikove uporabe drog in njihovo lastno uporabo drog z mladostnikovo uporabo drog. Predvsem nas je zanimalo, v kakšni meri so vzgojni stil staršev, stališča staršev do mladostnikove uporabe drog in uporaba drog pri starših povezani z mladostnikovo uporabo drog v vsem življenju, s starostjo ob prvi uporabi drog in s pogostostjo mladostnikove uporabe. V teoretičnem delu smo predstavili vzgojno vlogo staršev, podrobneje prikazali različne vzgojne stile in izide mladih ter osvetlili pomen starševskih stališč do mladostnikove uporabe drog in pomen njihovega vzora glede uporabe drog. V raziskavi, katere rezultate predstavljamo v empiričnem delu, je sodelovalo 900 mladostnikov, dijakov različnih srednješolskih izobraževalnih programov v Sloveniji, starih od 14 do 21 let. S pomočjo spletne ankete smo raziskali povezanost vzgojnih stilov staršev, njihovih stališč do uporabe drog in starševske uporabe drog z mladostnikovo uporabo drog. Za ugotavljanje povezanosti med odvisnimi spremenljivkami (mladostnikova uporaba drog v vsem življenju, starost ob prvi uporabi in pogostost uporabe) in neodvisnimi spremenljivkami (vzgojni stili, starševska stališča do uporabe drog in starševska uporaba drog) smo uporabili multivariatno analizo. V multivariatnih modelih smo kontrolirali tudi sociodemografske in socioekonomske spremenljivke. Rezultati so pokazali, da avtoritativni vzgojni stil staršev v primerjavi z drugimi vzgojnimi stili, starševska neuporaba drog in starševska prepoved uporabe drog pri mladostnikih statistično značilno zmanjšujejo verjetnost mladostnikove uporabe droge kadarkoli v življenju. Prav tako avtoritativni vzgojni stil staršev, starševska ničelna toleranca do mladostnikove uporabe drog in njihova neuporaba drog statistično značilno zmanjšujejo verjetnost mladostnikove zgodnejše in pogostejše uporabe drog. Ugotovitve naše raziskave lahko prispevajo k razvoju javnih politik in ukrepov za preprečevanje uporabe drog med slovenskimi mladostniki, npr. s pripravo preventivnih programov usmerjenih v krepitev starševske vzgojne kompetentnosti v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Ključne besede: mladostniki, uporaba drog, vzgojni stili, družina, starševska stališča do uporabe drog, starševska uporaba drog Objavljeno v DKUM: 15.04.2024; Ogledov: 324; Prenosov: 92
Celotno besedilo (6,11 MB) |
9. Primerjava stališč Romov in policistov na Dolenjskem do izvajanja nalog policijeJanez Ogulin, Dušan Brodarič, Vinko Ribič, Vinko Gorenak, 2005, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Ključne besede: policija, policijska pooblastila, Romi, romska problematika, komuniciranje, medosebni odnosi, stališča Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 182; Prenosov: 11
Celotno besedilo (275,63 KB) |
10. Stališča učencev 4. in 5. razreda do uporabe IKT-naprav pri predmetu naravoslovje in tehnika : magistrsko deloLara Črnko, 2023, magistrsko delo Opis: V današnjem svetu je tehnologija prisotna na skoraj vseh področjih življenja. Večina nas je vsak dan v službi ali v prostem času vključena v digitalni svet, zato je digitalna pismenost pomembna kompetenca, ki bi jo morali imeti vsi, ki se s tehnologijo srečujemo.
Sem spada tudi učitelj, saj se je njegovo delo skozi leta zelo spremenilo. Prilagoditi je moral svoje znanje, kompetence, razmišljanje, pripravo na pouk in delo v razredu. Zavedati pa se moramo, da ima vključevanje naprav informacijsko-komunikacijske tehnologije v proces izobraževanja tako prednosti kot slabosti. Naloga učitelja je, da se jih zaveda, delo temu prilagodi in na ustrezen način preda znanje učencem. Učenci, ki zdaj hodijo v osnovne šole se že zdaj in se bodo v veliki večini dnevno srečevali s tehnologijo skozi celotno življenjsko pot, zato je pomembno, da jih pripravimo na ustrezno uporabo. Predajanje znanje se zato mora začeti že ob vstopu v osnovno šolo. Ključne besede: IKT-naprave, tehnika in tehnologija, stališča učencev, vpliv IKT-naprav, kompetence učiteljev Objavljeno v DKUM: 23.01.2024; Ogledov: 314; Prenosov: 75
Celotno besedilo (1,13 MB) |