1. Otrokova spontana igra, kot temelj gledališke predstave : magistrsko deloManja Gabrovec, 2021, diplomsko delo Opis: Dramske dejavnosti spadajo v kurikulumu pod področje umetnosti. Dramska umetnost je le redko vpeljana v sam pedagoški proces, zato je pomembno, da jo vzgojitelji čim več vpeljujejo. Otrok in gledališče sta lahko zelo dobra partnerja, če sta otrokom gledališče in gledališka umetnost dobro predstavljena. Vpeljevanje gledališke umetnosti v pedagoški proces kvalitetno vpliva na razvoj otroka. Otrok skozi svojo spontano igro že spoznava dele gledališča, ko se postavlja v različne vloge, uri svojo domišljijo ter podoživlja doživete trenutke. Namen diplomske naloge z naslovom Otrokova spontana igra kot temelj gledališke predstave je načrtovanje in izvedba gledališke predstave, katera temelji na spontani igri otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena otrokova igra s poudarkom na spontani igri otrok, sledi predstavitev gledališča kot ustanove in delo v njem, ter lutkovno in dramsko gledališče. Opisan je vpliv kulturno-gledališke vzgoje in pomen vključevanja v pedagoški proces ter projektno delo in njegov namen. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje zasnovo projekta in izvedbo le-tega s pripravami, v katerih so načrtovane in zasnovane dejavnosti za nastanek gledališke predstave.
S pomočjo diplomske naloge smo ugotovili, da se otroci zelo radi vključujejo v dramske dejavnosti, med seboj sodelujejo in se podpirajo. Prav tako lahko rečemo, da je spontana igra otrok lahko dovolj dober temelj, iz katerega lahko gradimo in oblikujemo gledališko predstavo. Ključne besede: spontana igra, gledališče, dramska vzgoja, otrok, gledališka predstava Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 961; Prenosov: 116 Celotno besedilo (2,34 MB) |
2. Lutkovna zaposlitev v kombiniranem oddelkuMateja Barat, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutkovna zaposlitev v kombiniranem oddelku smo zajeli teoretičen in praktičen del, vezan na projektno delo.
V teoretičnem delu smo predstavili lutke, lutkovno umetnost in z njo povezane lutkovne tehnike, primerne za delo z otroki, metode dela v vrtcu, vezane na lutko, ter simbolno igro, kjer smo izpostavili prednosti otrokovega celostnega razvoja ob igri z lutko. Opisali smo tudi nekatere značilnosti dela v kombiniranem oddelku.
Projektno delo smo osnovali glede na namen in cilje diplomskega dela ter pripravili in izvedli projekt lutkovne zaposlitve v kombinirani skupini vrtca in ob tem zadovoljili potrebe vseh otrok, ne glede na njihovo starost. Otroci so se na podlagi ustrezne motivacije in lutkovne predstave vživeli v svet lutk oz. lutkovnega gledališča, poskušali lutkovno zgodbo ponotranjiti, animirati lutke, se zaigrati z lutkami na svoj način, po metodi proste igre. Izdelali so si tudi preproste lutke glede na posamezno tehniko lutk. Velik del projekta smo namenili simbolni igri z lutko oz. ustvarjalni lutkovni dejavnosti. Ob vsem tem pa smo pozitivno vplivali tudi na otrokov celosten razvoj. Ob koncu dela smo prepričani, da otroci različne starosti različno sprejemajo posamezne tehnike lutk oz. da enako tehniko lutk sprejemajo drugače. Mlajše otroke privlačijo lutke, narejene iz mehkega materiala, in jim je pomembno, da so lutke všečne. Starejši otroci pa pozornost usmerjajo že v samo tehniko gibanja lutke.
Praktičen del diplomske naloge je predstavljen preko dnevnih priprav ter analizah le teh, ki smo jih izvedli v kombiniranem oddelku vrtca. Ključne besede: lutka, lutkovne tehnike, animacija lutke, spontana igra z lutko, kombiniran oddelek Objavljeno v DKUM: 17.05.2021; Ogledov: 1199; Prenosov: 266 Celotno besedilo (5,76 MB) |
3. Vpliv lutke na čustveni, socialni in spoznavni razvoj otrokaTeja Ivančič, 2017, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv lutke na čustveni, socialni in spoznavni razvoj otroka je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu so s pomočjo strokovne literature predstavljena spoznanja o lutkah nasploh in o tem, na kakšne načine se jih lahko uporabi v vrtcu. V nadaljevanju je predstavljeno, kakšno vlogo ima lutka v razvoju otroka: kako vpliva na njegov čustveni, socialni in spoznavni razvoj. Uporaba lutke na različnih področjih vzgojno-izobraževalnega dela ustvarja pogoje za kreativno izražanje otroka. V delu so opisani moč lutke in njen pomen za otroka ter vzgojitelja. Ugotovljeno je bilo, da lutka v sebi nosi čarobno moč, treba ji je dati le priložnost, da se izkaže in da dokaže svojo vrednost tudi na področju delovne terapije. delo se osredotoča tudi na simbolno in gledališko igro, poleg tega je nekaj pozornosti namenjene gledališču, ki je najbolj svobodna oblika otrokove ustvarjalnosti, ker pravzaprav nima meja. Ob koncu teoretičnega dela je predstavljena lutka kot ljubljenček, ki se vedno bolj uveljavlja kot motivacijski element, z njeno pomočjo pa otrok lažje izrazi svoja čustva in misli. Teoretičnemu delu sledi praktični del, v katerem smo skozi različne lutkovne dejavnosti spodbujali razvoj otrok, pri čemer je poudarek na čustvenem, socialnem in spoznavnem razvoju otroka. Ključne besede: predšolski otrok, lutke, razvoj, pomen lutke, spontana igra, socialni razvoj, čustveni razvoj, spoznavni razvoj Objavljeno v DKUM: 19.07.2017; Ogledov: 2642; Prenosov: 462 Celotno besedilo (4,06 MB) |
4. SPONTANA IGRA Z LUTKO IN LUTKOVNI KOTIČEKNina Arnuš, 2015, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Diplomsko delo z naslovom Spontana igra z lutko in lutkovni kotiček je sestavljeno iz treh delov.
V teoretičnem delu so s pomočjo strokovne literature predstavljena spoznanja o igri na splošno, nato pa se osredotočimo na spontano igro in igro z lutko, ki sta v našem diplomskem delu ključnega pomena. Navedli smo dejstvo, da igra z lutko vpliva na razvoj otrokove domišljije in ustvarjalnosti ter zagotovi nekatere osnovne potrebe. Opisali smo moč lutke in njen pomen za otroke in vzgojitelje. V nadaljevanju smo predstavili, kaj je lutka in kaj zna, kaj je pomembno pri izdelovanju lutk in katere so bolj razširjene tehnike lutk. Sledi še kratek opis lutkovnega kotička.
Teoretičnemu delu sledi praktični del. Prvi del vsebuje opis izdelovanja treh tehnik lutk in pripomočkov ter materialov, ki smo jih pri tem potrebovali. Drugi del zajema seznanjanje otrok z lutkami, spontano igro z lutkami in izdelovanje lutk ter opis potrebnih materialov in pripomočkov. Na kratko je predstavljen tudi lutkovni kotiček, ki smo ga oblikovali v vrtcu.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili ob opazovanju spontane igre otrok z lutkami. S pomočjo kontrolne liste smo ugotovili, kakšno je zanimanje otrok med tretjim in petim letom za spontano igro z lutko, katere tehnike lutk otroke najbolj pritegnejo, v katerih oblikah dela poteka igra z lutko, kakšne so značilnosti lutke in njena pravilna uporaba, ali se med otrokom in lutko pojavi dialog, koliko časa traja spontana igra z lutko, kakšna čustva in odnosi se pojavijo med spontano igro z lutko. V diplomsko delo je vključen tudi intervju z vzgojiteljico. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE:
predšolski otrok, igra, spontana igra, lutke, pomen lutk, moč lutke, tehnike lutk, izdelovanje lutk. Objavljeno v DKUM: 23.03.2015; Ogledov: 3138; Prenosov: 424 Celotno besedilo (3,13 MB) |
5. OD SPONTANE IGRE DO GLEDALIŠČATamara Šket, 2013, diplomsko delo Opis: Teoretični del diplomskega dela zajema na podlagi strokovne literature, knjig, člankov, revij in internetnih virov opis otroške spontane igre in gledališke igre. Vsebuje tudi sestavine, ki so potrebne za nastanek lutkovne predstave. V nadaljevanju je predstavljen otrokov razvoj ob igri z lutko ter komunikacija v gledališki in lutkovni dejavnosti. Opisali smo tudi vlogo vzgojitelja v lutkovnem procesu.
Namen praktičnega dela je bila izvedba gledaliških uric v vrtcu, v skupini 2. starostnega obdobja. V tem delu diplomske naloge smo nazorno prikazali potek vzgojno-izobraževalnega procesa za lutkovno predstavo Kje je krtek?. Dodanih je devet priprav za izvajanje lutkovne dejavnosti. Priprave vsebujejo natančno zastavljene cilje, potek dela ter evalvacijo. Ob izvajanju dejavnosti v vrtcu Šmarje pri Jelšah, na enoti Sveti Štefan, je nastalo nekaj slikovnega materiala, ki smo ga dodali v diplomsko delo. Gledališke urice smo v vrtcu izvajali 14 dni. Med izvajanjem projekta smo otroke spodbujali, vodili in jim nudili pomoč pri izvajanju dejavnosti. Otroci so z zanimanjem sodelovali v lutkovni dejavnosti. Z izvedbo projektnega dela smo zadovoljni, saj smo dosegli svoj namen. Ključne besede: Spontana igra, gledališka igra, otrok, lutkovna predstava, lutka, projekt, gledališke urice, lutkovna dejavnost. Objavljeno v DKUM: 08.10.2013; Ogledov: 2896; Prenosov: 235 Celotno besedilo (1,30 MB) |