1. Uporaba orodij marketinga 4.0 v podjetju Thermana d.d.Ana Dorn, 2022, diplomsko delo Opis: Turizem štejemo med dejavnosti, ki se morajo nenehno prilagajati spremembam na trgu. Tako morajo zaposleni v turizmu poznati odjemalce, cene na trgu, okolje oziroma destinacijo, v kateri delujejo, predvsem pa svoje izdelke, da znajo iz njih ustvariti primerno ponudbo in s tem privabiti potencialne odjemalce k nakupu izdelka ali storitve podjetja. Turizem se bo najbolje razvijal v destinacijah, kjer so urejene prometne povezave, kjer najdejo obiskovalci pestro ponudbo prostočasnih dejavnosti in privlačno klasično turistično ponudbo, kot so termalna kopališča, še posebej, če nudijo programe tudi za poslovne goste.
Turizem je tesno povezan z marketingom. V dobi digitalizacije lahko poleg digitalnega marketinga omenjamo tudi marketing 4.0, ki predstavlja kombinacijo tradicionalnega trženja (televizija, radio in tisk) in digitalnega trženja (spletno okolje).
V diplomskem delu sta predstavljena v teoretičnem delu klasičen marketing in koncept marketinga 4.0 na področju hotelirstva.
V empiričnem delu je najprej predstavljeno področje marketinga v izbranem podjetju, nato pa so prikazani rezultati intervjuja, iz katerih izhaja nekaj temeljnih ugotovitev raziskave. Poleg tega je analizirano še, ali izbrano podjetje hkrati z digitalizacijo zvišuje tudi digitalne kompetence svojih zaposlenih. Zanimalo nas je tudi, ali so zaposleni v podjetju dovolj usposobljeni za uporabo digitalnih marketinških orodij, da jih znajo uporabiti v korist podjetja.
Poleg intervjuja je izvedena tudi anonimna anketa med uporabniki storitev podjetja, pri čemer je ugotovljeno, kje večinoma najdejo informacije o njihovi ponudbi. Izbirali so lahko med klasičnimi in socialnimi mediji. Rezultati ankete so prikazani v empiričnem delu diplomske naloge. Prav tako so v empiričnem delu prikazani osnovni parametri intervjuja.
Vse skupaj je povzeto v temeljnih ugotovitvah raziskave. Ključne besede: Marketing 4.0, turizem, hotelirstvo, marketinška orodja, digitalizacija poslovanja, socialna omrežja Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 668; Prenosov: 97
Celotno besedilo (3,70 MB) |
2. Medvrstniško nasilje v kibernetskem prostoru in odzivanje nanj v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostTaja Mihelčič, 2022, diplomsko delo Opis: Nasilje je pojav, ki je med ljudmi prisoten že od samega začetka našega obstoja. Socialna omrežja na spletu so trenutno zelo priljubljena, še toliko bolj med mladostniki in njihovimi vrstniki. To je spremenilo nasilje, ustvarile so se priložnosti za zakrivanje identitete pri izvajanju ustrahovanja, ki je daleč od skritega. Rdeča nit diplomskega dela teče okoli nasilja v kibernetskem prostoru. V teoretičnih izhodiščih opisuje nasilje na splošno, razloži njegov začetek, prikaže glavne akterje in predstavi soočanje z nasiljem med vrstniki. Nato sledi samo bistvo, ki sloni okoli celotnega dogajanja v kibernetskem prostoru. Tu so opisani kibernetski prostor in vrste nasilja, ki se odvijajo v njem. Primerjana sta tudi oba prostora in opisani so načini prepoznave nasilja. Cilj diplomskega dela je opredeliti značilnosti in oblike medvrstniškega nasilja v kibernetskem prostoru, ugotoviti razloge, kdo in kako se ukvarja s problematiko ter identificirati načine zajezitve. Za zaključek pa so kontaktirane pristojne organizacije v Sloveniji. Od štirih organizacij, Tom Telefon, SOS telefon, Safe.si in #tosemjaz, je bil prejet odziv le Safe.si in portala #tosemjaz. Z njima je bil opravljen intervju. Ugotovitve intervjuja so, da ne ena ne druga organizacija nima neposrednega stika z medvrstniškim nasiljem v kibernetskem prostoru. Z njim se soočajo le v mejah svojih zmožnosti, ostale primere posredujejo drugim pristojnim organizacijam. V zaključku diplomskega dela je strnjena vsebina teoretičnih dognanj in vsebina empiričnega dela, odgovorjena so zastavljena raziskovana vprašanja in povzete ugotovitve iz ciljev, ki so bili zadani v začetku. Ključne besede: nasilje, vrstniki, socialna omrežja, organizacije za pomoč, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 04.01.2023; Ogledov: 367; Prenosov: 68
Celotno besedilo (718,00 KB) |
3. Vpliv socialnih omrežij na oskrbovalne verigeTjaša Eržen, 2022, magistrsko delo Opis: Socialna omrežja nas vsakodnevno spremljajo tako v privatnem življenju kot tudi na delovnem mestu. Različne platforme ne ponujajo samo združevanja ljudi s podobnimi interesi, ampak tudi prostor za oglaševanje različnim podjetjem. Podjetja tako lahko stopijo v kontakt s potrošniki in dobijo povratne informacije o njihovih izdelkih oziroma storitvah, lahko pa jih uporabljajo tudi za prodajo. Pri tem jim pomagajo tudi influencerji z zanimivim promoviranjem izdelkov in prikazom teh izdelkov v vsakdanjem življenju. Potrošnikom tako na prijazen in nevsiljiv način pokažejo izdelke in jih nagovorijo k nakupu.
Pot do nekega izdelka, da ga lahko influencerji promovirajo, pa ni tako lahka in zajema več členov v oskrbovalni verigi. Zavedati se moramo, da je vsak izdelek narejen iz surovin, ki jih je potrebno predelati in nato transportirati, da lahko pridejo na police trgovin, kjer jih je možno kupiti. Celoten proces je poln raznih zapletov, ki se lahko zgodijo kjer koli. Pri tem je seveda pomembna dobra komunikacija med vsemi deležniki v oskrbovalni verigi, ki se lahko le na ta način poskušajo izogniti težavam oziroma se lahko nanje bolje pripravijo. Ključne besede: Oskrbovalna veriga, socialna omrežja, influencerji, oblačila. Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 287; Prenosov: 75
Celotno besedilo (1,79 MB) |
4. Digitalna marketinška strategija za podjetje ključarstvo BMKatja Maselj, 2022, diplomsko delo Opis: V zadnjem času smo priča izjemno hitremu razvoju digitalnih tehnologij, zato je dobra digitalna marketinška strategija v podjetju vse pomembnejša. Naš namen je bil prikazati ustrezno digitalno marketinško strategijo za podjetje Ključarstvo BM.
V teoretičnem delu smo na temelju pregleda domače in tuje literature opredelili digitalni marketing z njegovimi prednostmi in slabostmi ter predstavili posamezne strategije. Nato smo se dotaknili še socialnih omrežij, kjer smo se osredotočili predvsem na Facebook, Instagram in TikTok. V raziskovalnem delu smo predstavili podjetje Ključarstvo BM ter izvedli dve metodi spraševanja – najprej anketo in nato še intervju z direktorjem podjetja Ključarstvo BM. Dobljene rezultate smo med seboj primerjali in analizirali s pomočjo raziskovalnih vprašanj.
Podjetju Ključarstvo BM smo predlagali, naj čim prej vzpostavi spletno stran in socialna omrežja, poleg tega pa smo podali tudi predloge videza spletne strani in socialnih omrežij. Naša ugotovitev je bila, da bi digitalni marketing podjetju Ključarstvo BM lahko pomagal pri iskanju novih potencialnih strank in nasploh pri pozicioniranju na trgu. Ključne besede: digitalna marketinška strategija, digitalni marketing, socialna omrežja, podjetje Ključarstvo BM Objavljeno v DKUM: 19.09.2022; Ogledov: 412; Prenosov: 92
Celotno besedilo (13,22 MB) |
5. Strategija komuniciranja z generacijo Z preko socialnih omrežij za Bio-inštitut Asya GrafyNina Kolar, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo s pomočjo spletne ankete raziskali uporabo socialnih omrežij, nakupne navade generacije Z in zanimanje za kozmetične izdelke ter jo pomensko definirali z namenom oblikovanja enomesečne strategije komuniciranja na podlagi konkretnega primera in sicer za kozmetično podjetje Bio-inštitut Asya Grafy.
Povod za analizo, ki je predstavljena v nadaljevanju, so opažanja povsem drugačnega načina uporabe socialnih omrežij ter nakupnih navad digitalizirane generacije Z v primerjavi s prejšnjimi generacijami in želja po oblikovanju strategije marketinškega komuniciranja, ki bi bila zanje relevantna.
Podjetje Bio-inštitut Asya Grafy želi svojo marketinško komunikacijo usmeriti prav na generacijo Z, zato smo v tej nalogi definirali in analizirali njene značilnosti kot ciljno občinstvo komunikacije, raziskali obstoječe konkurente in njihove marketinške pristope na socialnih omrežjih, nakupne navade in mnenje ter interes za nakup kozmetičnih izdelkov generacije Z, določili konkretne cilje, oblikovali osnovno sporočilo, konkretizirali splet marketinškega komuniciranja z vplivneži in brez in določili načine spremljanja njegovih učinkov. Oblikovali smo finančno strukturo strategije ter na koncu še tematski načrt objav.
Cilj diplomskega dela je tako oblikovanje uporabne in relevantne marketinške strategije komuniciranja, s ciljnim občinstvom generacije Z preko socialnih omrežij za Bio-inštitut Asye Grafy. Ključne besede: generacija Z, Gen Z, strategija marketinškega komuniciranja, socialna omrežja, kozmetika, raziskava odjemalcev Objavljeno v DKUM: 10.11.2021; Ogledov: 526; Prenosov: 137
Celotno besedilo (5,38 MB) |
6. Socialne opore in zdravje mladih v SlovenijiAnja Gorčan, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je raziskan pomen socialne opore in socialnih omrežij za zdravje mladih. Opredeljeni so pojmi mladostništvo, socialne opore, socialna omrežja, oblike socialnih opor in zdravje. Socialna opora pomeni oporo s strani poznane osebe, ki se lahko izraža v različnih oblikah, kot so materialna, čustvena, informacijska, socialna opora in druženje. Socialna omrežja tvorijo ljudje, s katerimi oblikujemo vezi, in predstavljajo vir socialne opore. Opravljen je pregled obstoječe literature in preteklih raziskav, ki so proučile povezanost socialnih opor in zdravja. V empiričnem delu magistrskega dela je povezanost socialnih opor in samoocene zdravja raziskana na reprezentativnem vzorcu slovenske mladine (N = 1200), pri čemer smo se še posebej osredotočili na vlogo starševske socialne opore za zdravje mladih in na pomen osamljenosti oziroma socialne izključenosti v povezavi s tveganimi dejavniki, ki vplivajo na zdravje. Z analizo več spremenljivk smo ugotovili obstoj pozitivne povezanosti med socialnimi oporami in zdravjem pri mladih v Sloveniji ter potrdili vlogo starševske socialne opore v času mladostništva. Ključne besede: socialne opore, socialna omrežja, zdravje, mladi v Sloveniji Objavljeno v DKUM: 03.11.2021; Ogledov: 666; Prenosov: 96
Celotno besedilo (701,03 KB) |
7. Pospeševanje spletne prodaje v podjetju moduli sg d. o. o. na programih šivanje in krojenjeLarisa Merzdovnik, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu obravnavam pospeševanje spletne prodaje v izbranem podjetju. V prvem delu diplomskega projekta sem opredelila teoretična izhodišča o orodjih marketinškega komuniciranja in se še posebej osredotočila na opredelitev, razlago ciljev, prednosti in slabosti ter tveganja pospeševanja prodaje. Predstavila sem tudi promocijska orodja spletne prodaje in njene ključne elemente ter orodja. V nadaljevanju sledi tudi predstavitev podjetja. V raziskovalnem delu pa s pomočjo anketnega vprašalnika in izvajanja nagradne igre povzamem ugotovitve in podam sklep na zastavljene hipoteze. Ključne besede: spletna prodaja, pospeševanje prodaje, šivanje, krojenje, spletna mesta, socialna omrežja. Objavljeno v DKUM: 26.10.2021; Ogledov: 563; Prenosov: 39
Celotno besedilo (1,11 MB) |
8. Analiza in nadgradnja uporabe socialnih omrežij za turistične namene na primeru nacionalnega laboratorija za zdravje, okolje in hranoLana Božičko, 2021, diplomsko delo Opis: Vsak od nas dnevno uporablja internet ter s tem povezane socialna omrežja. Socialna omrežja so z nami že vsaj dve desetletji, njihova uporaba pa se je skozi leta spremenila. Prvotno smo jih uporabljali za ohranjanje stikov s prijatelji in sorodniki, ki so od nas oddaljeni ali pa za vzpostavljanje novih kontaktov. Z leti so se tehnološke značilnosti znatno nadgradile, saj lahko danes delimo fotografije, video posnetke, glasbo, članke ter razna druga obvestila. Podjetja so zasledila veliko priložnost ter ta prostor namenila oglaševanju storitev in izdelkov publiki, ki so si jo določili za ciljno skupino. Ker se je to zelo obneslo, so se razvila orodja oz. pripomočki za natančno izpeljavo oglaševalskih kampanj na socialnih omrežjih. V tem delu bomo obravnavali digitalni marketing in socialna omrežja ter kako sta povezana s turizmom. Turistična podjetja so morala zelo hitro zagrabiti priložnost digitalizacije poslovanja in stopiti korak bližje svojim (potencialnim) kupcem. V zadnjem času je veliko govora o novem socialnem omrežju TikTok. Ker v Sloveniji še ni dosegel svojega maksimuma, smo se odločili, da ga bomo v tem diplomskem delu predstavili. Profil smo ustvarili s sodelovanjem z Nacionalnim laboratorijem za zdravje, okolje in hrano.
V teoretičnem delu smo opisali najpomembnejše lastnosti digitalnega marketinga. Z njim se uporabniki interneta redno srečujemo. Tako smo našteli vrste aktivnosti, ki zajemajo digitalni marketing ter kako lahko merimo uspešnost izpeljanih aktivnosti. Predstavili smo aktivnosti digitalnega marketinga v svetu turizma ter kako poteka v Slovenski turistični organizaciji. Nato sledi poglavje o socialnih omrežjih; te smo razdelili na poslovna in splošna. Predstavili smo strategije in načine uporabe. Prav tako smo opredelili komuniciranje različnih osebkov, ki jih najdemo na socialnih omrežjih in primerjavo med tradicionalnimi in sodobnimi kanali komuniciranja. Pri opisovanju načinov komuniciranja javnega podjetja, zasebnega podjetja in vplivneža smo ugotovili, da najbolj izstopa sporočanje javnih podjetij, vključno z našim obravnavanim podjetjem. Pogledali smo, kako potujejo turistične informacije po socialnih omrežjih. Ugotovili smo, da je prisotnost podjetja na socialnih omrežjih nujno, saj prispeva k širjenju prepoznavnosti podjetja.
V praktičnem delu se osredotočamo na prisotnost NLZOH na socialnih omrežjih ter na vzpostavitev novega kanala komuniciranja preko TikToka. Opisali smo NLZOH, kot javnozdravstveno podjetje ter kako pripomore k razvoju nadaljnje turistične infrastrukture. Ugotovili smo, da brez storitev in javnih nalog, ki jih zavod opravlja, Slovenija ne bi imela zadostnih zdravstvenih in okolijskih pogojev za turistično dejavnost.
TikTok je socialno omrežje sedanjosti in prihodnosti, saj njegova uporaba bliskovito narašča, sploh med mlajšo generacijo. Predvidevamo, da se bo TikTok uporabljal v Sloveniji v vedno večji meri ter da bomo lahko opazili nove načine oglaševanja na tej platformi. Ključne besede: digitalni marketing, socialna omrežja, turizem, komuniciranje, TikTok, NLZOH. Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 577; Prenosov: 62
Celotno besedilo (2,08 MB) |
9. Trendi crm sistemovMonika Šinjur, 2021, magistrsko delo Opis: Upravljanje odnosov s strankami (CRM) je poslovna strategija, ki je usmerjena k strankam in ustvarjanju dolgoročnega odnosa z njimi. Podjetja so danes na trgu konkurenčna le, v kolikor so sposobna vzpostaviti interakcijo s strankami in razumeti njihove potrebe. Na podlagi tega prilagajajo svoj izdelke in storitve, kar vpliva na donosnost in ohranjanje obstoječih strank, pridobivanje novih strank in posledično povečanje prodajnih prihodkov podjetja.
Podporo učinkovitemu izvajanju strategije upravljanja odnosov s strankami danes nudijo CRM sistemi. CRM sistemi so učinkovito programsko orodje, ki omogoča zbiranje, hranjenje in obdelavo vseh informacij o strankah. Avtomatizirajo procese prodaje in trženja ter nudijo podporo poprodajnim aktivnostim in servisiranju strank, zato je pomembno, da so integrirani z drugimi sistemi v podjetju. Poslovni procesi v podjetjih so specifični, zato je pomembna prilagodljivost funkcionalnosti CRM sistemov poslovanju podjetja.
V tem magistrskem delu smo opredelili koncept upravljanja odnosov s strankami in lastnosti CRM sistemov. Osredotočili smo se na proces implementacije CRM sistemov in kritične dejavnike uspeha takšnih projektov. Izpostavili smo prednosti in tudi slabosti CRM sistemov, ki se pojavljajo, kljub temu da lahko danes podjetja izbirajo med mnogimi ponudniki in njihovimi CRM rešitvami. Zanimali so nas predvsem trendi CRM sistemov, ki so nastali z razvojem napredne informatike in informacijsko-komunikacijskih tehnologij. CRM rešitve v oblaku, mobilnost CRM rešitev, njihovo povezovanje s socialnimi omrežji in nove funkcionalnosti so področja, na katera smo se pri tem osredotočili. Vključili smo analizo treh izbranih CRM rešitev: Intrix CRM, Salesforce CRM in Microsoft Dynamics 365 CRM. Skozi analizo CRM rešitev smo podkrepili teoretična izhodišča tega magistrskega dela. Ključne besede: e-poslovanje, upravljanje odnosov s strankami, računalništvo v oblaku, socialna omrežja, poslovna inteligenca Objavljeno v DKUM: 01.09.2021; Ogledov: 944; Prenosov: 230
Celotno besedilo (2,61 MB) |
10. Primerjava različnih platform socialnih omrežij z vidika dobičkonosnostiUrška Hacin, 2020, diplomsko delo Opis: Živimo v dobi interneta, ki nikoli ne spi. Ne samo svoj prosti čas, tudi posel se vse hitreje pomika na splet, zaradi svoje priročnosti in velikega dosega. Še nikoli se ni bilo lažje prebiti na tuji trg kot sedaj. Z razvojem različnih poslovnih strategij se hkrati razvijajo tudi novi poklici. Če bi pred 10 leti nekdo svoje delo opredelil kot influencerstvo, bi ga verjetno gledali postrani. Dandanes pa veljajo za eno izmed najmočnejših marketinških orodij. Na vprašanje, ali se dejansko lahko živi od tega, že poznamo odgovor, tukaj bomo podrobneje pogledali, katera platforma socialnih omrežij je tista, ki velja med influencerji za najbolj dobičkonosno. Primerjali bomo tri gigante, in sicer: Instagram, Facebook in Youtube. Empiričen del bo razdeljen na dva dela, in sicer na sledilce in dejanske ustvarjalce. V prvem delu bomo raziskovali s pomočjo ankete, ključni vprašanji bosta, koliko je naš domači slovenski trg sploh dovzeten za socialna omrežja in kje se najpogosteje zadržujejo, medtem ko se bomo v drugem delu osredotočali na influencerje. Vsakemu bomo preko intervjuja zastavili 5 enakih vprašanj, s katerimi se bomo dokopali do odgovora, katera platforma zagotavlja največ možnosti za dobiček. Ključne besede: socialna omrežja, Facebook, Instagram, Youtube, influencerji, zaslužek, ustvarjalci, sledilci, internet, marketing, oglaševanje, posel Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 842; Prenosov: 122
Celotno besedilo (537,41 KB) |