| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
REGULATIVA OGLAŠEVANJA V EVROPSKI UNIJI
Maja Jagodič, 2009, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje je zagotovo zelo dinamična gospodarska panoga, ki jo spodbuja kreativnost, a jo hkrati tudi zavira, ker prinaša nove in nove vrste oziroma načine oglaševanja, ki morajo biti primerni in pravilni, da so kos pravni regulaciji, ki jo spodbuja v njeni pozitivni konkurenčni naravnanosti in omejuje v nelojalni komercialnosti. Zaradi raznovrstnosti in spremenljivosti je oglaševanje nemogoče klasificirati kot zaokroženo pravno področje. Zakonodaja ne more dokončno opredeliti določene dejavnosti posamezne družbe. Temelji na dejstvih, ki jih je lahko dokazati. Pogosto je za dejavnost pomembno tudi ocenjevanje njene dobre prakse. Posamezna stroka želi znotraj svojega ustvarjanja vzpostaviti večjo raven strokovnosti ali se izogniti večji restrikciji s strani države. Panoge zato vzpostavijo lastna pravila, ki so dopolnitev zakonodaje npr. v obliki kodeksov.
Ključne besede: oglaševanje, samoregulacija oglaševanja, Slovenski oglaševalski kodeks
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 1538; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (336,68 KB)

2.
ETIKA V OGLAŠEVANJU
Mateja Bračko, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Oglaševanje je vsekakor eden najboljših načinov za komuniciranje z možnimi odjemalci. Z oglaševanjem lahko dosežemo veliko število ljudi in jim tako prenesemo želeno sporočilo. To lahko dosežemo s pomočjo različnih medijev, kot so televizija, radio, časopisi, revije, plakati, itn. Glavni elementi oglasa so naslov, slika, besedilo, logotip in slogan. Veliko oglaševalcev pogosto uporablja za osrednjo sliko prav figuro otroka in za marsikoga je to moralno in etično sporno. Kljub urejeni zakonodaji in uveljavljenem Slovenskem oglaševalskem kodeksu še velikokrat zasledimo kakšen oglas, ki je etično sporen. Najbolj sporni so seveda tisti, kjer nastopajo otroci in oglašujejo zanje neprimerne izdelke. Največji problem se dogaja ravno pri zakonodaji, ki je urejena preveč ohlapno. Etika je nekaj, kar zahteva pošteno ravnanje tako v poslovnem svetu kot tudi v zasebnem življenju, tako da menimo, da oglaševalci ne bi smeli zlorabljati zaupanja mladih in njihove neizkušenosti z namenom, da bi zaslužili.
Ključne besede: oglaševanje, oglas, mediji, otroci, mladostniki, etika, etično poslovanje, etične dileme, zakonodaja, slovenski oglaševalski kodeks, samoregulativa
Objavljeno: 25.11.2011; Ogledov: 1763; Prenosov: 323
.pdf Celotno besedilo (1018,22 KB)

3.
OTROCI V OGLAŠEVANJU
Tina Potisk, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga zajema obravnavo otrokov v oglaševalskem svetu. Sem spada, kot začetek obravnave, opis medijev preko katerih se oglašuje in vloga otrok v teh medijih. V njej so navedeni podatki, koliko časa so otroci izpostavljeni medijem in njihovo razumevanje le teh. Prav tako je predstavljena manipulacija z otroki. Kaj omejuje oglaševalce pri oblikovanju oglasov za otroke, je navedeno v drugem delu diplomske naloge. Gre za pravne zakone. Na koncu diplomske naloge pa so še predstavljeni neetični oglasi ,v katerih nastopajo otroci in kratka analiza le teh.
Ključne besede: oglaševanje, mediji, televizija, oglasi, otroci, manipulacija, zakonodaja, zakon o medijih, slovenski oglaševalski kodeks, neetični oglasi
Objavljeno: 30.10.2013; Ogledov: 996; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (783,68 KB)

4.
ETIKA V OGLAŠEVANJU
Teja Osterc, 2013, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje je oblika tržnega komuniciranja o podjetju samem, izdelkih ali storitvah podjetja in poteka preko množičnih medijev. Oglaševalci skušajo na različne načine pritegniti pozornost potrošnikov in si s tem zagotoviti svoje mesto na trgu. Etično sporno je za mnoge že samo oglaševanje, kot tako, saj vzbuja določena čustva pri porabnikih, ki slabijo razumno odločanje in ravnanje. Etika pa pride še bolj do izraza, če oglaševanje sprejmemo, kot nekaj nujnega in neizbežnega. Namreč, oglaševalci pri oblikovanju in posredovanju sporočil nemalokrat ravnajo neetično s tem, da oglašujejo na tak način, da oglaševanje ni družbeno sprejemljivo, lahko je celo škodljivo in nevarno. Še posebej to velja, če je oglaševanje namenjeno otrokom. Navadno oglaševalci nagovarjajo otroke preko televizije, saj se s tem medijem otrokom najlažje približajo. Etika zahteva pošteno ravnanje, ki ga je mogoče regulirati na različne načine, a najbolj učinkovito sredstvo je pritisk trga, pritisk javnosti, družbe. Etično je to, kar je za družbo sprejemljivo. Zato se moramo vsi boriti za to, da bomo živeli v udobnem, srečnem okolju, kjer bomo brezskrbno vzgajali svoje otroke.
Ključne besede: oglaševanje, etika, mediji, otroci, zakonodaja, Slovenski oglaševalski kodeks, televizija
Objavljeno: 26.11.2013; Ogledov: 1068; Prenosov: 203
.pdf Celotno besedilo (963,35 KB)

5.
ETIČNOST OGLAŠEVANJA V ŽENSKIH REVIJAH
Tadeja Horvat, 2015, magistrsko delo

Opis: Z razvojem slovenskega ženskega revijalnega tiska se je pojavila velika konkurenca, ki ima velik vpliv na samo prodajo in oglaševanje v reviji. Danes med revijami poteka »boj« za pridobitev oglaševalcev. Več oglaševalcev v reviji pomeni višji dobiček in obstoj na trgu. Menimo, da se je prav zaradi močne konkurence spremenila etičnost oglaševanja. Uredniška in tržna ekipa si prizadevata pridobiti čim več oglaševalcev in dvomimo, da se ob tem sprašujejo ali so vsi objavljeni oglasi etični. Prav tako pa sami nekatere oglase »skrijejo« v uredniške članke. Namen magistrske naloge je bil raziskati področje etičnosti oglaševanja v ženskih revijah, kar smo naredili na podlagi anketnega vprašalnika in z analizo na podlagi Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili osnovne pojme, kot so etika, morala, oglaševanje, zakonske osnove za oglaševanje in podobno. V aplikativnem delu smo preučili etičnost oglaševanja v reviji Ženski svet in L&Z na dva načina. Kot prvo smo analizirali celotno vsebino obeh revij, glede na Slovenski oglaševalski kodeks. V drugem delu raziskave pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverili percepcijo ljudi o etičnosti oglasov. Raziskava na podlagi Slovenskega etičnega kodeksa je pokazala, da oglaševanje v obeh obravnavanih revijah ni v skladu s Slovenskim oglaševalskim kodeksom. Ugotovili smo, da je tako pri reviji L&Z kot pri reviji Ženski svet, glavni problem etičnosti prav pojav hibridnih sporočil (oziroma kršitev 6. člena kodeksa, ki se navezuje na prepoznavanje oglasnih vsebin). Na podlagi anketnega vprašalnika smo ugotovili, da ljudje niso prepoznali veliko etično spornih prispevkov. Tisti anketiranci, ki pa so jih, so kot glavni razlog za etično spornost pri obeh revijah navedli prikrito oglaševanje. Ugotovili smo, da je dojemanje etičnosti oglaševanja v reviji L&Z in Ženski svet na podlagi slovenskega oglaševalskega kodeksa in anketnega vprašalnika različno. Anketiranci so oglaševanje v obeh revijah dojeli kot manj etično sporno kot je pokazala naša analiza na podlagi Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Skupna ugotovitev obeh raziskav etičnosti oglaševanja pa je pojav prikritega oglaševanja.
Ključne besede: etika, oglaševanje, etičnost oglaševanja, ženske revije, etični kodeks, Slovenski oglaševalski kodeks
Objavljeno: 28.10.2015; Ogledov: 726; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (4,42 MB)

6.
Zavajajoče oglaševanje
Luka Milič, 2017, diplomsko delo

Opis: Velik vpliv na naša življenja imajo tradicionalni mediji. V te vrste medijev spadajo televizija, radio, različni časopisi in revije. Na trgu je veliko podjetij, ki so si med seboj konkurenčni, zaradi česar morajo vedno več in boljše oglaševati svoje izdelke oziroma storitve. Dostikrat se pri tem zgodi, da grejo predaleč in posledično zavajajo svoje kupce, ki nimajo dovolj izkušenj in znanja glede izdelkov, ki jih podjetje ponuja. Za zavajajočim oglaševanjem pa podjetja ne škodijo samo potrošnikom, temveč tudi svojim konkurentom, katerim lahko uničijo ugled, prav tako pa tudi sami izgubijo zaupanje ljudi. Pri nas v Sloveniji imamo OR, ki nadzoruje oglase, ki jih podjetja objavljajo. Podjetja se morajo pri oglaševanju držati določil, ki jih določa SOK. Na OR se lahko pritožijo tako fizične osebe oziroma navadni potrošniki, kot tudi podjetja sama. Da podjetja s svojim oglaševanjem ne bi zavajala potrošnikov, lahko svoj oglas pošljejo na OR že pred objavo le tega oglasa in za mnenje poprosijo člane tega odbora. Zavajajoče oglaševanje je kar aktualno, zaradi česar bomo preučili nekaj primerov, tako svetovnih razsežnosti, kot tudi tistih, ki se dogajajo pri nas v Sloveniji.
Ključne besede: Oglaševanje, zavajajoče oglaševanje, oglaševalsko razsodišče, slovenski oglaševalski kodeks, slovenska oglaševalska zbornica, mediji.
Objavljeno: 05.12.2017; Ogledov: 996; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici