1. |
2. |
3. Implementacija vagonov z zamenljivim tovoriščem v vozni park Slovenskih železnic : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaArmin Anderlič, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali podjetje Slovenske Železnice – Tovorni promet d.o.o. in delovanje tovornega prevoza. Podrobneje smo predstavili samo podjetje in se tekom naloge osredotočali na vagonski vozni park in problematike povezane z njim. V diplomskem delu smo raziskali področje vagonov z zamenljivimi tovorišči, ponudnike tovrstnih vagonov in kako bi lahko njihova implementacija v vozni park pripomogla k boljšem delovanju. Izpisali smo trenutno stanje voznega parka in trenutnega procesa manipulacije blaga v tovornih terminalih. V nadaljevanju smo opisali naš predlog implementacije vagonov z zamenljivim tovoriščem in kako bi lahko prilagodili proces manipulacije, da bi bil časovno bolj efektiven. Prav tako smo tekom diplomskega dela opisali teoretično področje zamenljivih tovorišč ter njihovo praktično uporabo v drugih železniških sistemih v Evropi. V diplomskem delu smo prišli do teoretične ugotovitve, da bi z implementacijo vagonov z zamenljivimi tovorišči in spremembo procesa dela v tovornih terminalih lahko skrajšali nekoristen čas, v katerem vagoni stojijo, za 68 % in zmanjšali pojav okvar v vagonskem voznem parku. Prav tako smo ugotovili, da bi se z rešitvami, ki jih ponujajo vagoni z zamenljivimi tovorišči, lahko zmanjšalo količino praznih voženj vagonskih kompozicij in ustvarila večja povezljivost med cestnim in železniškim tovornim prometom. Ključne besede: Slovenske Železnice, tovorni promet, vagoni, vozni park, InnoFreight Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 372; Prenosov: 69 Celotno besedilo (5,08 MB) |
4. Zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih v podjetju Slovenske železniceKaja Sever, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga se navezuje na zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih. Med drugim
poudarja pomen zavzetih in zadovoljnih zaposlenih za uspešnost podjetja. Tako sta v
teoretičnem delu široko opredeljena pojma zavzetost (kaj je zavzetost, kako se meri,
značilnosti zavzetega zaposlenega, vpliv zavzetosti na uspešnost ter kako izboljšati
zavzetost) in zadovoljstvo (kaj je zadovoljstvo, kako se meri, značilnosti zadovoljnega
zaposlenega, vpliv zadovoljstva na uspešnost podjetja ter kako izboljšati zadovoljstvo).
Praktični del magistrske naloge se navezuje na zavzetost in zadovoljstvo v podjetju
Slovenske železnice. Najprej je podan podroben opis podjetja, ki zajema osnovne
podatke, organizacijsko strukturo, poslovni model, strateške dejavnosti, vodenje in
upravljanje, zaposlene, skrb za okolje in trajnostni razvoj ter ključne rezultate podjetja.
Za opisom podjetja sledi raziskava, ki smo jo izvedli s pomočjo anketnih vprašalnikov in
raziskuje zavzetost ter zadovoljstvo v omenjenem podjetju gleda na demografske
spremenljivke. Rezultati so pokazali, da je v podjetju Slovenske železnice večina
zaposlenih na sploh zavzetih in zadovoljnih, obstajajo pa pomembne razlike glede na
posamezna raziskana področja. Ključne besede: Zaposleni, zavzetost, zadovoljstvo, podjetje Slovenske železnice. Objavljeno v DKUM: 29.06.2023; Ogledov: 781; Prenosov: 150 Celotno besedilo (1,38 MB) |
5. Uvedba mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometuTilen Žičkar, 2021, magistrsko delo Opis: Spletno nakupovanje je trenutno eden od največjih svetovnih trendov, zato ga v magistrski nalogi želimo povezati z vse večjim problemom ekološke preobremenjenosti okolja, v katerem živimo. Z uvedbo mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometu in s tem večjo uporabo vlaka kot enega najbolj čistih prevoznih sredstev bi nedvomno prispevali k zmanjšanju emisij v zraku, hkrati pa tudi k manjši porabi papirja z brezpapirno obliko vozovnice. V podjetju Slovenske železnice se zavedajo pomena varovanja okolja, zato v svoje strateške načrte vključujejo tudi ekološko prijaznejše ponudbe, kot je ureditev obstoječih parkirnih mest, ki jih nadgrajujejo z električnimi polnilnimi parkirnimi mesti za avtomobile, izdelujejo kolesarnice za parkiranje koles, postavljajo kartomate in skrbijo za zadovoljstvo uporabnikov storitev prevoza z vlakom med čakanjem z aparati za kavo, pijačo in hitrimi prigrizki. Ker je potrebno slediti novostim, so uvedli tudi spletno stran, na kateri je možno opraviti e-nakup vozovnice, in mobilno aplikacijo, s katero je možno pregledati vozni red vlakov in njihove zamude.
Cilj naše naloge je bil proučiti vse podatke, ki so potrebni za postavitev mobilne aplikacije, ki bi omogočala nakup kombinirane vozovnice za vlak, s katero bi bilo mogoče po nižji ceni od obstoječe kupiti vozovnico za prevoz z vlakom in parkirno karto za prevozno sredstvo. Vseh pet hipotez smo potrdili. Kot merilni instrument v magistrski nalogi smo uporabili strukturirani vprašalnik. Anketiranje smo opravili na glavnih železniških postajah v Celju in Ljubljani. V vzorec smo zajeli 200 anketiranih. 77 % vseh anketiranih oseb je bilo seznanjenih z novostjo, da je možno od novembra 2018 na spletnih straneh podjetja Slovenske železnice kupiti vozovnice preko spletnega mesta. Prav tako bi se skoraj 70 % vseh anketiranih odločilo za nakup vozovnice preko mobilne aplikacije. Večina anketiranih že pušča svoja vozila na parkirnih mestih v neposredni bližini železniških postaj v lasti Slovenskih železnic. Več kot polovica anketiranih je odgovorila, da je trenutno dnevni najem parkirnega mesta ugoden. 62,5 % anketiranih bi uporabljalo parkirna mesta, v kolikor bi bila cenovno dostopnejša, medtem ko uporabljajo storitev prevoza z vlakom. Zanimivo je, da ob tem vprašanju že 20,5 % anketiranih uporablja kot prevoz do železniških postaj kolo ali hodi peš, kar potrjuje trditev, da se ljudje zavedajo pomena varovanja okolja in skrbijo za svoje zdravstveno stanje. Ključne besede: mobilna aplikacija, analiza, Slovenske železnice, parkirišča, nakup, vozovnica, vlak, vozni red Objavljeno v DKUM: 18.06.2021; Ogledov: 1137; Prenosov: 95 Celotno besedilo (2,96 MB) |
6. Združitev železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in CeljeJakob Šimnic, 2020, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo predstavlja kontejnerska terminala Maribor Tezno in Celje, ki se soočata s težavami na področju stroškov, infrastrukture, kapacitete, manipulacij, dokumentov, izvajalcev dela in vzdrževanja terminala. V prvem delu so podane teoretične osnove o terminalih s poudarkom na kontejnerskih terminalih. V osrednjem delu je s pomočjo izbrane literature in znanja, pridobljenega v času praktičnega usposabljanja, predstavljena ter opisana analiza obstoječega stanja železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje. Sledi kritična analiza s primerjavo omenjenih kontejnerskih terminalov. Cilj diplomskega dela je podati predlog izboljšave obeh železniških kontejnerskih terminalov in predstaviti možnost njune združitve. Končni rezultat pokaže, da združitev obravnavanih kontejnerskih terminalov ni edina rešitev, vendar je najbolj optimalna. Ključne besede: Slovenske železnice, železniški kontejnerski terminal, kontejnerji, delovanje, združitev. Objavljeno v DKUM: 17.08.2020; Ogledov: 1021; Prenosov: 112 Celotno besedilo (1,41 MB) |
7. Kazalniki uspešnosti železniškega prometa na primeru slovenije in kanadePolona Pavlin, 2020, magistrsko delo/naloga Opis: Magistrsko delo z naslovom Kazalniki uspešnosti železniškega prometa na primeru Slovenije in Kanade se ukvarja s primerjavo dveh izrazito različnih držav na področju železniškega prometa. Govorimo o majhni evropski državi z majhno površino in veliko pokritosti v primerjavi z veliko državo z majhno pokritostjo železniškega prometa. Pri raziskovanju smo se seznanili z javno dostopnimi informacijami, ki so najustreznejše za primerjavo. Ključni kazalniki uspešnosti predstavljajo kompas delovanja podjetja. Postali so nepogrešljivi del letnih poročil in merilo uspešnosti ter učinkovitosti delovanja podjetja. Za lažjo oz. učinkovitejšo primerjavo smo uporabili podatke treh let. Primerjava večjih let namreč prikaže realnejšo sliko uspešnega poslovanja podjetja. Ker govorimo o javnem potniškem in tovornem prometu, so ključni kazalniki uspešnosti prilagojeni dejavnosti. Na osnovi analize podatkov smo podali ugotovitve in možnosti izboljšav obstoječega stanja obvladovanja železniškega prometa tako v Sloveniji kot v Kanadi. Ključne besede: promet, železnice, Slovenske železnice, Kanadske železnice, kazalniki uspešnosti Objavljeno v DKUM: 13.03.2020; Ogledov: 1790; Prenosov: 180 Celotno besedilo (2,25 MB) |
8. Vpliv uvedbe nove informacijske rešitve na izvajanje delovnih procesov v družbi sž-vitAljaž Vidovič, 2019, diplomsko delo Opis: Informacijske rešitve so dandanes nepogrešljivi del pri poslovanju podjetij. Podjetja si preko njih zagotavljajo konkurenčnost na trgu. Z uvedbami novih informacijskih rešitev podjetja poskrbijo za lažji in hitrejši pregled vseh faz poslovanja.
Naš namen je bil, da v teoretičnem delu predstavimo namen, vrste in način uvedbe informacijskih rešitev v podjetju.
V praktičnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje Slovenske železnice in njene odvisne družbe, še posebej SŽ-Vleka in tehnika, katero bo uvedba novih informacijskih rešitev najbolj zadevala. V praktičnem delu smo predstavili težave obstoječega informacijskega sistema in poiskali vzroke za uvedbo novih informacijskih rešitev.
V nadaljevanju so predstavljene organizacijska struktura programa Maximo in SAP ter pozitivne spremembe, ki jih uvedba teh rešitev prinaša na področju vzdrževanja, proizvodnje, prodaje, nabave in skladiščno materialnega poslovanja. Ključne besede: informacijske rešitve, informacijski sistem, delovni procesi, Slovenske železnice. Objavljeno v DKUM: 30.10.2019; Ogledov: 1438; Prenosov: 100 Celotno besedilo (1,24 MB) |
9. Vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnicVanessa Mitrović, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo obravnavali temo vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnic. Na začetku naloge smo opredelili namen, cilje, hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave ter predstavili metode raziskovanja, katere smo uporabljali med pisanjem le te.
Magistrsko delo je sestavljeno iz več poglavij. V teh smo obravnavali vlogo in pomen globalizacije, promet, tranzitni promet, železniški promet, TEN-T omrežje, Slovenske železnice in pa seveda vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnic. Skozi vsa ta poglavja smo podrobneje predstavili železniški promet in razvoj le tega skozi zgodovino. Na začetku naloge smo opisali globalizacijo, njen vpliv, vrste in posledice, katere prinaša globalizacija. Nato smo se lotili prometa, katerega smo opisali bolj na široko in zajeli veliko podpoglavij, ki spadajo zraven. V tem delu smo opisali tudi tranzitni promet, na široko smo opisali železniški promet in pa omrežje TEN-T, katero poteka skozi Slovenijo.
S pomočjo Slovenskih železnic smo lahko ugotovitve iz teoretičnega dela podkrepili s praktičnimi primeri. Slovenske železnice so edini ponudnik in izvajalec železniških storitev v Republiki Sloveniji. Tako skrbijo za vse železniške prevoze, ki potekajo po Sloveniji. Skrbijo pa tudi za takšne, ki jim je Slovenija samo vmesna država do končnega cilja. Na podlagi podatkov, katere smo pridobili iz Statističnega urada Republike Slovenije smo lahko potrdili naša predvidevanja, katera smo imeli na začetku naloge. Ključne besede: globalizacija, promet, tovorni promet, železniški promet, tranzitni promet, Slovenske železnice Objavljeno v DKUM: 24.10.2019; Ogledov: 2001; Prenosov: 335 Celotno besedilo (1,63 MB) |
10. Sistem prodaje vozovnic na slovenskih železnicahSuzana Pejič, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: V današnjem konkurenčnem okolju se pritisk, ki ga čutijo vsa podjetja, da zadržijo svoje stranke (potnike) in pridobijo nove, neprestano veča. Ker zahteve strank seveda tudi postopoma naraščajo, morajo podjetja za ohranitev oziroma povečanje svojih tržnih deležev uskladiti strategije in se preusmeriti k osredotočenosti na stranke in njihove potrebe. Da bi postali konkurenčni in zadovoljili svoje kupce oziroma uporabnike storitev, je popestritev ponudbe ena temeljnih nalog uspešne prodaje.
Za vožnjo z vlakom oz. s katerim koli javnim potniškim prometom, je potrebno imeti vozovnico, katere nakup mora biti čim bolj enostaven. Ugotavljamo, da je trenutni sistem prodaje vozovnic na Slovenskih železnicah potrebno nujno dopolniti z uvedbo sodobne elektronske prodaje vozovnic. Verjamemo namreč, da bi bila elektronska prodaja vozovnic na Slovenskih železnicah zelo pozitivna rešitev, tako za domače potnike kot tudi tujce, ki so takšne prodaje že vajeni. Ključne besede: Slovenske železnice, potniški promet, vozovnice, elektronska prodaja vozovnic, kartomat Objavljeno v DKUM: 03.12.2018; Ogledov: 1322; Prenosov: 118 Celotno besedilo (1,85 MB) |