| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Uspešnost modelov napovedovanja propada podjetja
Ana Majcan, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta obravnavamo področje modelov napovedovanja propada podjetja in njihovo uspešnost. Razvoj modelov, ki so zmožni razpoznati podjetja, pri katerih obstaja tveganje propada, je ključnega pomena za različne deležnike podjetij in za družbo nasploh. Skozi razvoj modelov strojnega učenja so znanstveniki in raziskovalci strmeli k razvijanju vedno novih in izboljšanih modelov ter k nadgradnji obstoječih. Modeli napovedovanja propada podjetja so v današnjem okolju uporabno in nepogrešljivo orodje za računovodje, finančnike in managerje, ki si prizadevajo za hitro in učinkovito sprejemanje odločitev o upravljanju in vodenju podjetij. Pravočasna in ustrezna napoved propada podjetja lahko namreč prepreči, da bi se podjetje znašlo v hudi finančni stiski, iz katere ne bi našlo izhoda z možnostjo nadaljnjega obstoja. V delu se še posebej osredotočamo na uspešnost Altmanovega modela. Na podlagi izvedene analize ugotavljamo, da bi z Altmanovim modelom bilo mogoče pravočasno in ustrezno napovedati propad treh izbranih slovenskih podjetij, zato model ocenjujemo kot uspešen.
Ključne besede: napovedovanje propada podjetja, modeli napovedovanja propada podjetij, multivariatna diskriminantna analiza, Altmanov model, propadla slovenska podjetja.
Objavljeno: 18.11.2020; Ogledov: 183; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (662,92 KB)

2.
Stopnja digitalne zrelosti slovenskih podjetij
Mateja Orešek, 2020, magistrsko delo

Opis: Ker v današnjem času digitalne tehnologije drastično preoblikujejo industrijo v vseh panogah, si mnoga podjetja prizadevajo za obsežne spremembe, da bi ujela prednosti teh trendov, ali preprosto, da bi bila v koraku s konkurenti. Digitalna preobrazba je kulturna, organizacijska in operativna sprememba organizacije, industrije ali ekosistema s pametnim povezovanjem digitalnih tehnologij, procesov in kompetenc na vseh ravneh in funkcijah na stopenjski in strateški način. V teh tezah podrobneje opisujemo model digitalne zrelosti podjetij in naklonjenost digitalni transformaciji. V skladu s tem preučujemo anketna poročila slovenskih podjetij, da ugotovimo razmerja med digitalno zrelostjo in industrijo podjetja (IT oziroma ne-IT) ter velikostjo podjetja in naložbami v zvezi z digitalizacijo. Zanimivo je, da v vseh treh pregledanih temah raven korelacije ni statistično pomembna. Rezultati magisterskega dela so zato pomembni za nadaljnje raziskave za ugotavljanje razmerja med lastnostmi digitalizacije v podjetju.
Ključne besede: Digitalna preobrazba, digitalna zrelost, digitalizacija, stopnja zrelosti, Slovenska podjetja
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 149; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (849,04 KB)

3.
Kako se uveljavljena slovenska časopisna podjetja odzivajo na izzive novih medijev in digitalne distribucije
Klara Avsec, 2020, diplomsko delo

Opis: Novi mediji in z njimi povezane možnosti digitalne distribucije so povzročili številne spremembe na medijskem trgu, ki so med prvimi prizadele tradicionalna časopisna podjetja in jih prisilile k iskanju inovacij. V teoretičnem delu diplomskega dela najprej proučimo vpliv teh sprememb na oglaševalce, občinstvo in medije same ter povzamemo odziv časopisnih podjetij. Pri tem podrobneje predstavimo večplatformno distribucijo, njen razvoj in učinkovitost. V empiričnem delu z lastno raziskavo in analizo historičnih podatkov ugotavljamo in primerjamo, kako večplatformno distribucijo izvajajo trije osrednji slovenski tiskani dnevniki: Delo, Večer in Dnevnik.
Ključne besede: novi mediji, digitalna distribucija, večplatformna distribucija, tiskani mediji, slovenska časopisna podjetja
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 92; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (969,26 KB)

4.
Uporaba naprednih tehnologij v slovenskih proizvodnih podjetjih
Nejc Maltar, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se osredotoča na pregled rabe naprednih tehnologij v slovenskih proizvodnih podjetjih. Na začetku so za lažje razumevanje podane teoretične osnove, ki obsegajo bistvene značilnosti posameznih tehnologij. Sledi predstavitev ankete, ki predstavlja tudi vir podatkov za raziskave. V naslednjem poglavju so podani rezultati raziskav. Prikazano je trenutno in planirano stanje rabe tehnologij v slovenskih proizvodnih podjetjih. Sledi podrobna analiza soodvisnosti in povezav med posameznimi dejavniki. Rezultati analiz kažejo, da slovenska proizvodna podjetja določenim trendom sledijo zelo dobro, pri nekaterih pa zelo zaostajajo. Prihodnost bi z aktivnejšo vpeljavo novejših tehnologij lahko bila boljša.
Ključne besede: tehnologije, slovenska podjetja, analize, tehnične inovacije
Objavljeno: 30.06.2020; Ogledov: 226; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

5.
Analiza organizacijskih konceptov v slovenskih proizvodnih podjetjih
Samo Goljat, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo prikazuje rezultate raziskave uporabe organizacijskih konceptov v odvisnosti od določenih proizvodnih dejavnikov in samo udeležbo podjetij glede na različne dejavnike v anketni raziskavi. V teoretičnem delu so bili za lažje razumevanje predstavljeni organizacijski koncepti, prisotni v anketnem vprašalniku. V raziskovalnem delu je bil predstavljen odziv podjetij glede na različne dejavnike. V nadaljevanju je bilo prikazano stanje uporabe vseh organizacijskih konceptov, organizacijskih konceptov v odvisnosti od dejavnikov, tehnologij in narejena je bila tudi analiza tehnologij. Rezultati kažejo, da določeni dejavniki, kot so velikost podjetja, kompleksnost izdelka, stopnja intenzitete podjetja, izvajanje R&R aktivnosti ter nekaj izbranih tehnologij, vplivajo na stopnjo uporabe organizacijskih konceptov , kot so npr. metode za izboljšanje interne logistike, metode za skrajševanje nastavitvenih časov na stroju in optimiziranje menjalnih časov orodja, nadzor proizvodnje s »pull« principom itd. Razpon uporabe je na splošno visok in vidi se še precej neizkoriščenega potenciala tako pri organizacijskih konceptih kot pri tehnologijah.
Ključne besede: analiza, organizacijski koncept, tehnologije, proizvodni dejavnik, slovenska proizvodna podjetja
Objavljeno: 28.06.2019; Ogledov: 565; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

6.
Razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih podjetij v sloveniji
Boštjan Bohar, 2018, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil proučiti področje okoljskega poročanja in s pomočjo analiziranja letnih poročil posameznih podjetij ugotoviti razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih slovenskih podjetij. Naša naloga je bila na splošno opredeliti pojem okoljskega poročanja, predstaviti dosedanje raziskave na tem področju na tujem in v Sloveniji, proučiti standarde okoljskega poročanja, proučiti teoretični okvir okoljskega poročanja, analizirati in ugotoviti razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih podjetij v Sloveniji. Tako smo v magistrskem delu opredelili okoljsko poročanje, predstavili kratko zgodovino, smernice, funkcije in elemente okoljskega poročanja, njegove prednosti in slabosti, načela in cilje ter standardizacijo, primerjavo ISO 14001 in sheme EMAS ter predstavili dosedanje raziskave na tujem in v Sloveniji. Nato smo na podlagi teoretičnih spoznanj oblikovali in izvedli empirično raziskavo, s katero smo proučevali razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih podjetij v Sloveniji s pomočjo analize 100 letnih poročil slovenskih podjetij, in sicer 50 srednjih in 50 velikih podjetij, ki smo jih izbrali po regijah. Tako smo v vsaki izmed 11 slovenskih regij izbrali štiri srednja in štiri velika podjetja, le v osrednjeslovenski regiji smo izbrali šest srednjih in šest velikih podjetij. Sto letnih poročil podjetij smo nato analizirali na podlagi desetih kriterijev. Te rezultate smo obdelali s pomočjo programa SPSS in na podlagi dobljenih statističnih podatkov potrdili ali zavrnili štiri postavljene hipoteze. Ugotovili smo, da se okoljskemu poročanju v Sloveniji namenja še vedno premalo pozornosti in sredstev. Po našem mnenju bi morala na tem področju več narediti država, ki bi morala določiti zakonodajo tako, da bi bilo vsako podjetje, ne glede na velikost, zavezano k vsaj delnemu poročanju o okolju.
Ključne besede: okoljsko poročanje, slovenska podjetja, letna poročila, okoljski standardi
Objavljeno: 18.03.2019; Ogledov: 403; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

7.
Stanje vzdrževalne dejavnosti v slovenskih podjetjih
Žiga Dolinar, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Živimo v obdobju globalizacije, kjer slovenska podjetja tekmujejo s podjetji iz celega sveta. Zaradi hitrega napredka tehnologije in karakteristike današnje družbe, ki je odvisna od tehnologije in strojev, je pomembno zagotoviti nenehno in brezhibno delovanje teh delovnih sredstev. V okviru pričujočega diplomskega dela »Stanje vzdrževalne dejavnosti v slovenskih podjetjih« smo raziskali, kakšen odnos imajo slovenska podjetja do vzdrževalne dejavnosti. Ali uporabljajo kazalnike za ugotavljanje učinkovitosti in uspešnosti vzdrževalne dejavnosti? Katerim vrstam vzdrževalnih del posvečajo največ pozornosti ? S prej omenjeno raziskavo smo dosegli namen diplomske naloge – določiti stanje vzdrževalne dejavnosti v slovenskih podjetjih. Diplomsko delo vsebuje uvod, teoretični del, raziskavo, diskusijo ter zaključek. Teoretični del opisuje vzdrževanje, strategije vzdrževanja, kazalnike na področju vzdrževalne dejavnosti, planiranje vzdrževalne dejavnosti, itd. V tem delu smo si pomagali s pregledom domače in tuje literature. Raziskavo sestavlja posnetek trenutnega stanja, kjer smo si pomagali z metodo anketiranja in opisno statistiko. Diskusija predstavlja ugotovitve raziskave in na podlagi teorije in znanstvenih člankov predloge možnih izboljšav. S pomočjo anketnih vprašalnikov in opisne statistike smo prišli do naslednjih rezultatov: cilji vzdrževalne dejavnosti niso postavljeni v zadostni meri, nizka stopnja uporabe kazalnikov ter velik delež kurativnih vzdrževalnih del.
Ključne besede: - vzdrževanje - slovenska podjetja - management vzdrževanja
Objavljeno: 12.02.2018; Ogledov: 542; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)

8.
Analiza organizacijskih konceptov in tehnologij v slovenskih proizvodnih podjetjih
Monika Lebeničnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga prikazuje rezultate raziskave uporabe organizacijskih konceptov in tehnologij v slovenskih podjetjih. V teoretičnem delu so za lažje razumevanje pomena uporabe predstavljene bistvene značilnosti posameznih konceptov in tehnologij. Sledi raziskovalni del, kjer je predstavljena anketa in potek analize podatkov. Prikazano je stanje uporabe vseh konceptov in tehnologij, v nadaljevanju pa podrobna analiza tistih skupin, ki so na slovenskih tleh zastopane v največjem obsegu. Rezultati kažejo, da je razpon uporabe velik, a delež je marsikje precej skromen. Tudi obeti za prihodnje niso optimistični.
Ključne besede: organizacijski koncept, tehnologije, analiza, slovenska proizvodna podjetja
Objavljeno: 31.01.2018; Ogledov: 632; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (3,91 MB)

9.
Analiza vzvodov in uspešnosti prevzemov in združitev slovenskih podjetij s tujimi podjetji v obdobju 2010-2015
Ana Teršek, 2017, magistrsko delo

Opis: Kljub gospodarski krizi se podjetja še vedno odločajo za združitve in prevzeme, čeprav morda v manjši meri in bolj previdno. Želja po dostopanju do novih trgov, doseganju boljših finančnih rezultatov, ekonomije obsega in želja po večji konkurenčnosti jih kljub neugodnim gospodarskim razmeram in težavam pri pridobivanju finančnih sredstev za izvajanje prevzemov spodbuja k sprožanju prevzemov v domačem in tujem gospodarstvu. Za slovensko javnost so zanimivi predvsem prevzemi slovenskih podjetij s strani tujih podjetij, saj smo bili v preteklih letih priča nekaterim zelo odmevnim prevzemom domačih podjetij s strani tujih prevzemnikov. Motivi teh podjetij za prevzeme so enaki zgoraj naštetim, slovenskim podjetjem pa predvidoma ponujajo predvsem pozitivnejše poslovanje v prihodnosti, večjo konkurenčnost ter razvoj – torej na njih večinoma vplivajo pozitivno. Prav tako pa ti prevzemi omogočajo določitev nekaterih smernic, po katerih se odvijajo prevzemi slovenskih podjetij – pa vendar, ali je možno iz tega izluščiti »enoten recept za uspešen prevzem slovenskega podjetja«?
Ključne besede: prevzemi, združitve, tuja podjetja, slovenska podjetja, uspešen prevzem.
Objavljeno: 08.12.2017; Ogledov: 573; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

10.
Slovenski podjetniški observatorij 2005
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Mojca Duh, Matej Rus, Tadej Krošlin, Barbara Bradač Hojnik, Dijana Močnik, Ksenja Pušnik, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Slovenski podjetniški observatorij 2005 prikazuje nekatere vidike slovenskega podjetništva v preteklem letu. Podajamo osnovne značilnosti slovenskih podjetij, kot jih lahko razberemo iz ekonomskih in statističnih podatkov. V analizo smo zajeli vsa tista podjetja, ki so v letu 2004 oddala poročila o poslovanju na AJPES. Analizirali smo štiri teme: 1) Ocenili smo ambicije ustaljenih podjetnikov v Sloveniji glede njihove prihodnje rasti v primerjavi z ambicijami po rasti nastajajočih in novih podjetnikov; 2) Analizirali smo sodelovanje in partnerstva med podjetji, razloge, oblike in področja sodelovanja ter vplive uspešnosti sodelovanja na konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v primerjavi z velikimi podjetji v Sloveniji; 3) Analizirali smo razlike v starosti, velikosti, izvozni naravnanosti, uspešnosti in aspiracijah po rasti med družinskimi in ne-družinskimi malimi in srednje velikimi podjetji v Sloveniji; 4) Proučevali smo tudi internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij ter dodali pregled pomembnejših del slovenskih avtorjev, ki so jih o podjetništvu napisali v letu 2005.
Ključne besede: podjetje, podjetništvo, podjetnik, slovenska podjetja, družinska podjetja, internacionalizacija podjetij, aspiracije po rasti, partnerstva med podjetji
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 677; Prenosov: 81
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici