| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 65
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Izbrane slikanice v drugem starostnem obdobju vrtca na temo travnika : diplomsko delo
Rajka Miladinović, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena slikanica kot posebna oblika knjige, predvsem kaj jo določa, njena posebnost in kako je mogoče izbrati kakovostno slikanico na določeno tematiko. Teoretični del je namenjen predstavitvi bralne pismenosti; izpostavljeni so trije gradniki bralne pismenosti, in sicer razumevanje koncepta bralnega gradiva (3. gradnik), besedišče (5. gradnik) in razumevanje besedila (7. gradnik). Predstavljene so osnove travnika, pomen le-tega ter travniške živali in rastline. Z metodo multimodalne analize so prikazane izbrane slikanice na temo travnika, to sta leposlovni slikanici Andreje Peklar Buba, Sunčane Škrinjarič Plesna obleka rumenega regrata; literarno-informativna slikanica Lile Prap Žuželčji zakaji ter dve informativni slikanici, Antona Polenca Potok in travnik ter Holgerja Haaga Moja prva knjiga o naravi. V praktičnem delu je predstavljena izvedba dejavnosti v vrtcu in na travniku pri otrocih drugega starostnega obdobja. Travnik je dom za travniške živali in travniške rastline, ki so bile otrokom predstavljene skozi zgodbe in v naravnem okolju.
Ključne besede: slikanica, bralna pismenost, gradniki bralne pismenosti, travnik
Objavljeno v DKUM: 28.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

2.
"Anika govori drugače": slikanica z dodatkom za učenje slovenskega znakovnega jezika : magistrsko delo
Sara Irman Kolar, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali slikanico in njene značilnosti. S pomočjo primerov smo iskali razlike med slikanicami, namenjenimi splošni populaciji otrok, in tistimi, ki imajo posebne bralne prilagoditve. V ospredju je literatura za gluhe, ki bralcu z različnimi načini predstavi vsebino knjige. Kljub temu da gre za vizualno dojemljive osebe, ki naj bi po tej logiki znale brati besedilo, je to zanje zelo težko, saj črk ne zmorejo povezati s fonetičnimi vrednostmi in pomenom. Zanje je treba pisano besedo spremeniti v kretnje znakovnega jezika. V prvih poglavjih smo razložili pojem gluhota in s tem povezane potrebe po prilagoditvah ter opisali značilnosti znakovnega jezika. V drugem poglavju smo povzeli glavne karakteristike in pristope k izdelavi splošne slikanice, nato pa predstavili nekaj redkih primerov slikanic, prilagojenih gluhim osebam. Zaradi pomanjkanja gradiva, prilagojenega osebam s težavami pri branju, se vse pogosteje pojavlja želja in potreba po prilagojeni literaturi. V praktičnem delu smo izdelali slikanico, vsebinsko vezano na gluhoto. Prvinsko je namenjena slišečim bralcem, da se spoznajo z življenjem gluhih oseb, razumejo njihove potrebe in težave, jih spoštujejo in jim pomagajo. Slikanici je dodanih nekaj osnovnih kretenj, ki bralca spodbujajo, da se jih nauči in posledično bolj suvereno pristopi do gluhih oseb.
Ključne besede: slikanica, ilustracija, gluhota, znakovni jezik, lažje besedilo, sprejemanje drugačnosti
Objavljeno v DKUM: 07.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (4,64 MB)

3.
Izdelava izvirne slikanice za predšolske otroke : magistrsko delo
Laura Pukel, 2024, magistrsko delo

Opis: Izdelava izvirne slikanice za predšolske otroke je naslov magistrskega dela, ki vsebuje teoretična izhodišča na podlagi raziskovanja različnih strokovnjakov iz literarnega področja in likovne umetnosti. Izmed književne literature za otroke so podrobneje opredeljeni definicija slikanice in elementi, ki jih vsebuje. Prav tako je opisana slikanica s poudarkom na kakovostni ilustraciji. V praktičnem delu, ki je narejen na podlagi sinteze teoretičnih spoznanj, je prikazan postopek izdelave izvirne slikanice za predšolske otroke. Besedilo z naslovom Rojstnodnevna želja je napisala Rebeka Govedič, ilustrirala Laura Pukel. Govedič je diplomirala na smeri predšolska vzgoja PEF UM z diplomskim delom Razvijanje bralne pismenosti predšolskih otrok na podlagi izvirne slikanice. Pri vizualni podobi slikanice, ki je avtorsko delo, je bilo treba upoštevati elemente parabesedila (naslovnica, notranja naslovnica, vezni listi) in knjižnega vložka. Vsebinski del ilustracij predstavlja potek dogodkov, ki so opisani v zgodbi, prav tako so ilustracije analizirane na podlagi vsebinske upodobitve ob upoštevanih likovno-teoretičnih zakonitosti ter razumevanju interakcije med besedilom in ilustracijami.
Ključne besede: slikanica, besedilo, multimodalnost, kakovostna ilustracija, slikanica za predšolske otroke
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (3,80 MB)

4.
Multimodalna analiza izbranih slikanic Bine Štampe Žmavc : magistrsko delo
Pia Žula, 2024, magistrsko delo

Opis: V pričujočem magistrskem delu je slikanica predstavljena kot knjiga posebne oblike, literarno-likovna umetnina. Pri tem je največ pozornosti namenjene odnosu med besedilom in ilustracijami, ki je stičišče dveh umetnosti svojih značilnosti in zakonitosti. Osrednji namen magistrskega dela je bil poskusiti celostno multimodalno analizirati izbrane slikanice, pri čemer sta izpostavljena tako literarni kot likovni vidik. S tovrstno raziskavo je bilo analizirano, kako se besedila Bine Štampe Žmavc pri oblikovanju celovitega umetniškega dela prepletajo z ustvarjanjem raznolikih ilustratorjev in kako literarno-likovna interakcija na podlagi sodelovanja z različnimi likovnimi umetniki spreminja svojo vsebinsko-oblikovno podobo. Osrednji sklop magistrskega dela tako predstavlja multimodalna analiza devetih izbranih slikanic Bine Štampe Žmavc z epskimi besedili. Raziskovanje je bilo usmerjeno predvsem na analizo odnosa med besedilom in ilustracijami, za kar je bil uporabljen skupek tako literarnih kot tudi umetnostnozgodovinskih metod. Iz ugotovitev sledi, da se v vseh izbranih slikanicah vzpostavlja za to obliko knjige značilna interakcija med besedo in podobo, pri tem pa med slikanicami obstajajo razlike, zlasti na oblikovni ravni tega odnosa. Vse slikanice izkazujejo značilnosti kakovostnih literarno-likovnih umetnin.
Ključne besede: Bina Štampe Žmavc, slikanica, odnos med besedilom in ilustracijami, multimodalna analiza, literatura, likovna umetnost
Objavljeno v DKUM: 10.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (3,45 MB)

5.
Uporaba slikanice Zadnja sladkorna penica za razvoj matematičnih spretnosti pri otrocih prvega starostnega obdobja : diplomsko delo
Tilen Požgan, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba slikanice Zadnja sladkorna penica za razvoj matematičnih spretnosti pri otrocih prvega starostnega obdobja se dotika področja zgodnjega učenja in poučevanja matematike s pomočjo otroške literature. V diplomskem delu smo v teoretičnem delu izpostavili pomembnost povezovanja med področjema matematike ter jezika, podrobno smo predstavili slikanico kot sredstvo za izobrazevanje ter njeno pomembno vlogo v urtcu. V okviru praktičnega dela diplomskega dela smo pripravili in izvedli dejavnosti na temo in vsebino slikanice Zadnja sladkorna penica. Dejavnosti smo izvedli v skupini otrok prvega starostnega obdobja. S pomočjo opazovalnih listov smo spremijali sodelovanje otrok pri pripravljenih matematičnih dejavnostih in ugotovili, da je slikanica Zadnja sladkorna penica lahko dobro izhodišče za osnovanje matematičnih dejavnosti, ki bi bile primerne za otroke prvega starostnega obdobja.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, medpodročno povezovanje, matematika, slikanica, matematične dejavnosti.
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

6.
Razvijanje bralne pismenosti predšolskih otrok na podlagi izvirne slikanice : diplomsko delo
Rebeka Govedič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena slikanica kot posebna oblika knjige. Njena posebnost se izraža skozi prepletanje dveh kodov sporočanja in njunega vsebinsko-oblikovnega odnosa. Tako dobi bralec del informacij o zgodbi skozi besedilo in del iz ilustracij. Glede na to, v kolikšni meri bralec pridobi informacije iz besedila in v kolikšni iz ilustracij, ločimo tri kategorije, in sicer simetrično, komplementarno in stopnjevano interakcijo. Predstavljena je tudi avtorska zgodba o dečku Maksu, ki mu nesreča en dan pred njegovim rojstnim dnem prekriža načrte. Zaradi poškodbe ni mogel praznovati s prijatelji tako, kot si je zamislil. Kljub vsem zapletom pa je na koncu ugotovil, kaj v življenju resnično šteje. V praktičnem delu je predstavljena in analizirana izvedba dejavnosti v vrtcu, in sicer v dveh skupinah različno starih otrok. Otroci so po branju odgovarjali na vprašanja, pri njihovih odgovorih pa so bile med skupinama opazne določene razlike.
Ključne besede: bralna pismenost, slikanica, avtorska zgodba
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 127; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

7.
Analiza prevedenih slikanic Juana Kruza Igerabideja : diplomsko delo
Urška Brodnjak, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je analiziranih šest prevedenih slikanic avtorja Juana Kruza Igerabideja. Opravljena je bila analiza naslednjih slikanic: Jona in prestrašeni hladilnik (2012), Jona je žalosten (2013), Jonova budilka (2014), Jona v stiski (2016), Jona ima veliko težavo (2016) in Adijo, Jona (2017). Juan Kruz Igerabide je priljubljen španski avtor, učitelj, predavatelj, pesnik in prevajalec. V slovenščino je prevedenih sedem avtorjevih del. V teoretičnem delu je opredeljen pojem slikanice, kakovostne slikanice in opis njenih značilnosti ter definicija družinske pismenosti. Predstavljeni so napotki za branje otrokom, vpliv branja na otrokov razvoj, navedeni so podatki o avtorju. Pri raziskovanju so bile uporabljene deskriptivna metoda, metoda klasifikacije, metoda analize, komparativna metoda, metoda sinteze in metoda praktičnega dela. V praktičnem delu je bila opravljena multimodalna analiza šestih slikanic. Branje slikanic in dejavnosti, povezane z vsebino in tematiko slikanic, so bile izvedene v 2. starostnem obdobju. Pod izvedbo posamezne slikanice so navedeni odzivi otrok.
Ključne besede: slikanica, analiza slikanice, Juan Kruz Igerabide, družinska pismenost, branje
Objavljeno v DKUM: 11.06.2024; Ogledov: 111; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

8.
Uporaba slikanice Kakaduji za razvijanje matematičnega znanja v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Maša Markoš, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili uporabo slikanice pri snovanju matematičnih dejavnosti za razvijanje matematičnega znanja pri predšolskih otrocih. Najprej smo se v teoretičnem delu diplomskega dela osredotočili na področje matematike v predšolskem obdobju in na uporabo slikanic v predšolskem obdobju, predvsem v povezavi z matematičnim področjem. V praktičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili matematične dejavnosti, ki smo jih zasnovali na slikanici Kakaduji. Dejavnosti smo izvedli v Vrtcu Pobrežje, v enoti Čebelica. Naše vodilo je bilo otrokom skozi kontekst slikanice predstaviti matematične dejavnosti, ki bi jih pritegnile in s katerimi bi lahko razvijali matematično znanje. Naša opažanja smo med izvajanjem dejavnosti beležili s pomočjo opazovalnih listov. Analiza izvedbe matematičnih dejavnosti je pokazala, da je slikanica Kakaduji pri otrocih pritegnila in vzbudila interes za matematične dejavnosti. Kljub nekaj izzivom med matematičnimi dejavnostmi, so otroci ostali motivirani in so zavzeto sodelovali pri matematičnih dejavnostih, osnovanih na slikanici Kakaduji. Otroci so bili uspešni pri večini pripravljenih matematičnih dejavnosti, obenem pa smo ugotovili tudi, da so matematične dejavnosti spodbudile uporabo matematičnega jezika med otroki.
Ključne besede: Slikanica, predšolska vzgoja, matematika, matematične dejavnosti.
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 260; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

9.
Multimodalne značilnosti izvirnih slovenskih slikopisov
Dragica Haramija, Janja Batič, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku so predstavljene značilnosti izvirnih slovenskih slikopisov, ki so izšli v knjižni izdaji v zadnjih petih letih. Sistematično so bili pregledani tudi starejši (izvirni in prevedeni) slikopisi, zato smemo trditi, da lahko ugotovitve posplošimo na to posebno obliko bralnega gradiva z izrazito didaktično funkcijo v času opismenjevanja oz. razvijanja bralne pismenosti. V raziskavi nas je zanimalo, katere književne vrste in teme se pojavljajo v slikopisih, kakšen je položaj ilustracij v slikopisu in kakšne so značilnosti kakovostnih slikopisov. Z analizo 24 slikopisov smo identificirali književne vrste in teme ter oblikovni vidik slikopisa (položaj ilustracije). Z multimodalno analizo izbranega slikopisa smo identificirali temeljne značilnosti kakovostnih slikopisov.
Ključne besede: muzej, slikopis, slikanica, multimodalnost, strukturalizem, gradniki bralne pismenosti
Objavljeno v DKUM: 12.04.2024; Ogledov: 179; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (435,05 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Ilustracije Johna Tenniela Alica v čudežni deželi ter izdelava slikanice brez besedila za odrasle : magistrsko delo
Martina Mir, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom "Ilustracije Johna Tenniela Alica v čudežni deželi ter izdelava slikanice brez besedila za odrasle" je sestavljena iz dveh delov. V prvem, tj. teoretičnem delu bomo s pomočjo literature in internetnih virov predstavili značilnosti slikanice brez besedila, avtorja romana Alice v čudežni deželi Lewisa Carrolla in avtorja ilustracij Sir Johna Tenniela. Glede na to, da magistrska naloga temelji na analizah ilustracij Alice v čudežni deželi, bomo opisali idejo za njihov nastanek, tehniko risanja in tiska ter njihove pomene in simbole. V drugem delu, tj. praktičnem delu pa bomo izdelali slikanico brez besedila za odrasle.
Ključne besede: Alica v Čudežni deželi, John Tenniel, Lewis Carroll, slikanica brez besedila, slikanica za odrasle
Objavljeno v DKUM: 10.10.2023; Ogledov: 362; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (24,42 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici