1. Nordijska runologija in mitološke značilnosti runskih zapisov : magistrsko deloDaniel Danilo Horvat, 2022, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je opisati in predstaviti stare nordijske rune in runske zapise, ki jih lahko najdemo na Norveškem, Švedskem, Danskem in v določenih deželah Evrope, kjer so takratni Vikingi imeli svoj vpliv. V sami nalogi se tudi osredotočam na določene vidike nordijske mitologije, razmišljanja in verovanja. Sama mitologija in takratno verovanje starih nordijskih ljudstev je igralo pomembno vlogo pri oblikovanju in razvoju run in runskih zapisov.
Same rune so bile kot sistem pisave oziroma kot ljudski jezik v uporabi od začetka prvega stoletja našega štetja do nekje leta 1400. Tako moramo vzeti dobrih 1300 let zgodovine run in runskih zapisov. V takem obdobju je potemtakem lahko tudi prišlo do sprememb in tudi razvoja run in runskih zapisov. Rune so se manifestirale v zapisih v različnih podlagah, tipih in žanrih. Njihov kontekst pa se je raztezal od religioznih besedil do preprostega zapisa imena na kamnu. Sami zapisi nam tudi omogočajo, da lahko razumemo in preučujemo njihove avtorje, kulturo, ki je del njihove identitete in zgodovine.
V sami nalogi niso dokumentirane vse nordijske rune in vsi runski zapisi, ki so obstajali in bili ustvarjeni skozi zgodovino. Predstavljeni so le tisti, ki so po mojem mnenju večji predstavniki svojih obdobij in tem. Le-ti si sledijo v kronološkem zaporedju, torej od najstarejšega do najmlajšega. Sami runski zapisi in nordijske rune so predstavljene v skladu s ''potrjenimi interpretacijami''. Viri in literatura so v tem smislu tudi temu primerno predstavljeni in uporabljeni.
Ker je naloga filozofsko-zgodovinska, je tudi predstavljeno samo razmišljanje in ''filozofija'' starih nordijskih ljudstev. V tem ''filozofskem delu'' naloge so za vir staro nordijskega razmišljanja izpostavljene sage, ki v akademskem svetu nosijo večjo težo in so med samimi znanstveniki večkrat bile analizirane in predebatirane.
Kot glavni del naloge je poudarjena runska abeceda, natančneje stari Futhark. Stari Futhark kot začetek runske besede je tudi oblika najstarejše runske abecede, ki tudi med svojimi simboli nosi elemente magičnosti in mitologije, ki so med starimi Nordijci nosili večji pomen. Runska abeceda je predstavljena iz zgodovinskega in filozofskega vidika, kolikor se da, pa se izogibam lingvističnim lastnostim in teorijam.
Na koncu magistrskega dela predstavljam določene runske kamne kot predstavnike runskih zapisov. Izpostavljeni so runski kamni, preko katerih so predstavljene različne teme in razlogi za njihovo postavitev. Ključne besede: runa, runologija, Saga, nordijci, runski kamni, Vikingi, Skandinavija Objavljeno v DKUM: 10.08.2022; Ogledov: 835; Prenosov: 170
Celotno besedilo (3,65 MB) |
2. ŽENSKO VODENJE V RAZLIČNIH KULTURAHMilan Tramte, 2016, diplomsko delo Opis: Na splošno velja prepričanje, da je lahko dober vodja samo moškega spola. Področje ženskega managerstva še vedno predstavlja neke vrste tabu, ki pa se v zadnjih nekaj letih uspešno razblinja. Tudi ženske se na tem področju vse bolj uveljavljajo in s tem uničujejo stereotipno prepričanje, da ne morejo biti uspešne managerke. Pri uveljavljanju in razbijanju stereotipov se srečujejo s številnimi preprekami, ki jim onemogočajo, da bi hierarhično napredovale tako hitro kakor njihovi moški kolegi. Med pomembnejše ovire vsekakor sodi stekleni strop, ki je posledica stereotipnega prepričanja, kam ženske sodijo in kaj naj bi bilo njihovo poslanstvo. Tiste ženske, ki uspešno premagujejo ovire na svoji managerski karierni poti, pa se morajo sprijazniti z resnico, da bodo za enako delo plačane manj kakor njihovi moški kolegi – ne glede na to, da so enako kvalificirane kakor moški kolegi. Kljub vsemu pa se delež žensk na vodilnih položajih zvišuje zaradi njihove izboljšane samozavesti, ki jo pridobivajo s svojimi sposobnostmi, z izobraženostjo, vedno bolj cenjeno empatijo, dobrimi sposobnostmi sodelovanja in s pripravljenostjo pomagati šibkim, ki danes pridobiva na pomenu.
Pri delovanju in vodenju organizacije pa se soočamo tudi s kulturami, za katere so značilne različne vrednote, norme ter običaji. Pomembno je, da se kot manager izobražujemo tudi na tem področju, saj lahko zaradi svojega neznanja o kulturi nevede naredimo veliko škodo organizaciji. Pomembno je, da kulturno področje, na katerem poslujemo, dobro poznamo, se seznanimo s kulturnimi razlikami, saj lahko te povzročajo nevidne ovire pri uspešnem vodenju in poslovanju naše organizacije. Poleg tega pa poznavanje kulture danes pomeni vse večjo konkurenčno prednost.
Ženske kot managerke se pri svojem delu srečujejo s preprekami, za katere velja, da so v posameznih kulturah tudi različne, na splošno pa so lahko enake. Tako v Sloveniji kakor v vseh skandinavskih državah se soočajo s stereotipnim prepričanjem, da se ne morejo primerjati z moškimi kolegi. Ta miselnost se počasi spreminja, ženske se tudi na tem področju uspešno približujejo moškim kolegom in dokazujejo, da so lahko enakopravne. Nadalje velja izpostaviti, da je vloga ženske kot managerke v skandinavskih državah večja kakor v Sloveniji, kar se kaže npr. z večjim deležem, ki ga predstavljajo ženske v vodstvenih strukturah podjetij. Ključne besede: vodenje, management, kultura, ženske, žensko vodenje, Skandinavija, Slovenija Objavljeno v DKUM: 22.07.2016; Ogledov: 1373; Prenosov: 206
Celotno besedilo (547,05 KB) |
3. Primerjava sistemov financiranja visokošolskega izobraževanja v Republiki Sloveniji in izbranih evropskih državah : magistrsko deloMateja Krnc, 2009, magistrsko delo Ključne besede: visoko šolstvo, financiranje, rešitve, fakultete, izobraževanje, reševanje problemov, struktura, značilnosti, študenti, mednarodne primerjave, zakonodaja, zakoni, Slovenija, zahodna Evropa, Skandinavija, finančna sredstva, statistični podatki, izobraževalni sistemi, programi, delovanje Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2031; Prenosov: 106
Celotno besedilo (1,30 MB) |
4. Prikaz modela preseženega predračunavanja : diplomsko deloAlenka Pajtler, 2008, diplomsko delo Ključne besede: predračuni, budžetiranje, uspešnost poslovanja, podjetje, finančno računovodstvo, metodologija, računovodski izkazi, operativni plani, strategija, cilj, modeli, finančno planiranje, orodja, oblikovanje, faktorska analiza, benchmarking, meritve, poslovno okolje, primeri, case study, Skandinavija, Avstrija, Slovenija Objavljeno v DKUM: 28.05.2012; Ogledov: 1652; Prenosov: 119
Celotno besedilo (625,73 KB) |
5. Uporaba metode kalkuliranja stroškov na podlagi sestavin dejavnosti v izbranih državah : diplomsko deloUrška Drevenšek, 2006, diplomsko delo Ključne besede: stroški, analiza stroškov, kalkulacije, metode, mednarodne primerjave, panoge dejavnosti, gospodarske dejavnosti, negospodarske dejavnosti, Severna Amerika, Velika Britanija, Irska, Nemčija, Francija, Skandinavija, Slovenija, arabske dežele, Tajska, Japonska, Avstralija, računovodstvo, stroškovno računovodstvo, analiza poslovanja, ocenjevanje, indikatorji, finančna analiza, finančno poslovanje, strategija Objavljeno v DKUM: 28.09.2007; Ogledov: 3213; Prenosov: 437
Celotno besedilo (845,62 KB) |
6. Poslovodno računovodstvo v lokalni samoupravi : diplomsko deloTina Peklar, 2005, diplomsko delo Ključne besede: lokalna samouprava, javna uprava, vodstveno računovodstvo, občine, računovodske informacije, računovodski izkazi, mednarodne primerjave, Slovenija, ZDA, Kanada, Avstralija, Skandinavija, poslovodenje, poslovne funkcije, računovodstvo, dokumentacija, premoženje, organiziranost, finančno poslovanje, upravna dejavnost, lokalna uprava Objavljeno v DKUM: 28.09.2007; Ogledov: 3300; Prenosov: 293
Celotno besedilo (484,09 KB) |
7. Analiza strategije trženja družbe Gorenja d.d. na skandinavskem trgu : diplomsko deloSabina Kos, 2005, diplomsko delo Ključne besede: strategija trženja, mednarodno trženje, mednarodni trg, Skandinavija, značilnosti, marketing mix, marketinški splet, trženje, marketing, družbe, bela tehnika, gospodinjski aparati, tržna analiza, uporabniki, blagovne znamke, tržno planiranje, pospeševanje prodaje, design, oblikovanje, pozicioniranje, distribucija, tržne poti, prodaja, oblikovanje cene, cene, poslovno okolje, kupci, potrošnik, cilj, operativni plani Objavljeno v DKUM: 28.09.2007; Ogledov: 3700; Prenosov: 609
Celotno besedilo (389,23 KB) |