| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 33
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Uvajanje pristopa 6-sigma za izboljšanje kakovosti procesov v podjetju strojegradnja horvat d.o.o. : magistrsko delo
Domen Vršič, 2023, magistrsko delo

Opis: V prejšnjih stoletjih so se snovalci ukvarjali predvsem s tem, kako kaj narediti. Danes pa je čas, ko razmišljamo, kako določene izdelke ali stvari narediti čimbolj učinkovito in enostavno, čim ceneje in predvsem kvalitetno. Zato je vodenje kakovosti za podjetje eden od ključnih parametrov za tržno uspešnost podjetij. S pomočjo kakovosti ostane podjetje uspešno in ohrani konkurenčno prednost ter tržno moč, zato je visoka raven kakovosti procesov in proizvodov v poslovnem svetu za podjetje, ki želi dolgoročno uspešno poslovati, nujna. Obvladovanje kakovosti v proizvodnem podjetju, kot je podjetje Strojegradnja Horvat d.o.o, je zelo kompleksna naloga, saj potrebujemo celovit pristop na področju organizacije, načrtovanja, vodenja in nadzora procesov. Razvite so bile številne metode in orodja, ki jih lahko uporabljamo v vseh proizvodnih ali storitvenih procesih. V naprednih podjetjih s ciljem zagotavljanja proizvodnje brez napak se danes uporablja koncept 6-sigma, ki temelji na uporabi večine razvitih metod in orodij in zagotavlja visoko zanesljivost procesov praktično brez odpovedi. Zato smo se odločili, da jo v tej magistrski nalogi podrobneje predstavimo na realnem primeru. V podjetju Strojegradnja Horvat d.o.o smo se odločili, da z uvedbo pristopa 6-sigma povečamo učinkovitost oddelka kakovosti in se približamo proizvodnji brez napak, saj ocenjujemo, da so na tem področju še rezerve za optimizacijo delovanja. Rezultat magistrskega dela je bil, da zmanjšamo število odkritih napak med proizvodnim procesom in eksternih reklamacij, za zmanjšanje stroškov, ter tako povečamo konkurenčnost na trgu.
Ključne besede: kakovost, nadzor procesov, organiziranost procesov, 6-sigma
Objavljeno v DKUM: 11.12.2023; Ogledov: 531; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (5,39 MB)

2.
Konstruiranje za zanesljivost v podjetju palfinger d. o. o. : magistrsko delo
Patrik Štrucl, 2023, magistrsko delo

Opis: V podjetju Palfinger d.o.o. so se pri velikih varjenih komponentah pojavljale napake, ki so jih zaradi velikosti in kompleksnosti le-teh našli šele pri kontroli oziroma dostavi. Za odpravljanje napak smo se posluževali metode Šest Sigma. Na podlagi reklamacij smo izvedli študijo za obdobje 15 mesecev, s katero smo ugotovili, da imajo teleskopske roke žerjavov največji potencial za izboljšave. Za namene te naloge smo izbrali teleskopske žerjave PTM600 ter na njih z metodo FMEA določili, katere kritične točke na izdelku je potrebno odpraviti. Za izboljšanje posameznih komponent smo spreminjali zasnovo komponent, pri čemer smo se posluževali tudi metode Poka Yoke.
Ključne besede: konstruiranje, zanesljivost, žerjav, Šest Sigma, FMEA, Poka Yoke
Objavljeno v DKUM: 24.08.2023; Ogledov: 350; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

3.
Uporaba koncepta vitkosti in 6 sigme za stalno izboljševanje kakovosti poslovnega procesa dostave v podjetju PricePilot d.o.o.
Simon Čop, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem času in na današnjem trgu se razmere zelo hitro spreminjajo. Število uporabnikov, ponudnikov, zahtev, konkurenčnosti in inovacij se na trgu iz dneva v dan povečuje, prostora za napake, zaostajanje in neodzivnost pa je vsak dan manj. Ti dejavniki se še zlasti kažejo na spletnem trgu oziroma na trgu spletnih rešitev in digitalizacije. Diplomsko delo obravnava vpeljavo stalnega izboljševanja v proces dostave v podjetju PricePilot, s čimer želimo podjetju omogočiti boljšo učinkovitost procesa, še nadaljnjo konkurenčnost na trgu in večje zadovoljstvo strank. Raziskava v delu je bila narejena iz strokovne literature, analize pa so zajemale tako interne, že zbrane podatke, kot tudi anketo zadovoljstva strank. V raziskavi smo uporabljali metodo stalnega izboljševanja Lean Six Sigma, s katero smo iskali težave, njihov izvor in možne rešitve v procesu dostave v podjetju PricePilot. Rezultati raziskave kažejo, da je ukrepanje v procesu dostave nujno in predvidene rešitve kažejo velik potencial pri izboljšanju tako učinkovitosti procesa kot tudi splošnega delovanja podjetja.
Ključne besede: kakovost, učinkovitost, dostava, stalno izboljševanje, Lean Six-Sigma
Objavljeno v DKUM: 04.11.2021; Ogledov: 903; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,89 MB)

4.
Aplikacija za statistično kontrolo izdelkov v proizvodnem procesu : diplomsko delo
Vitomil Selič, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili pomen programske podpore pri zbiranju določenih podatkov o kakovosti izdelkov in obdelavi le-teh za sprejemanje ključnih odločitev v podjetju. Med drugim smo spoznali tehnologije, s pomočjo katerih smo razvili programsko rešitev. Osrednji del diplomskega dela je bila zasnova in razvoj aplikacije za statistično kontrolo kakovosti izdelkov v proizvodnem procesu in uporaba le-te v praksi.
Ključne besede: statistična kontrola izdelkov, Six Sigma, namizna aplikacija, čitalec črtne kode, SAP, WPF
Objavljeno v DKUM: 13.11.2019; Ogledov: 979; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

5.
Uvajanje pristopa 6-sigma za izboljšanje kakovosti procesov v podjetju Plastika Skaza, d.o.o. : magistrsko delo
Blaž Ojsteršek, 2019, magistrsko delo

Opis: Obvladovanje kakovosti v proizvodnih in storitvenih podjetjih je zelo kompleksna naloga, saj potrebujemo celovit pristop k organizaciji, načrtovanju, vodenju in nadzoru vseh procesov. Eden od učinkovitih sodobnih pristopov k vodenju kakovosti je pristop »6-sigma«, ki je predstavljen v magistrski nalogi. Z uvedbo omenjenega pristopa smo želeli povečati učinkovitost oddelka kakovosti. Cilj magistrskega dela je prikazati, kako pristop 6-sigma vpliva na zmanjšanje neskladij, reševanje težav v proizvodnih procesih in vodenje analiz meritev. Pridobljene analitične podatke smo uporabili za spremljanje kakovosti proizvodnih procesov in strojev. S snovanjem primerne baze podatkov in uporabo pristopa 6-sigma bomo slabe vzorce odkrivali predčasno in s tem zmanjšali neskladja z zahtevami naših kupcev.
Ključne besede: 6-sigma, FMEA, DMAIC, PDCA, nadzor procesov.
Objavljeno v DKUM: 06.06.2019; Ogledov: 1487; Prenosov: 294
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

6.
Selection criteria for six sigma projects in Slovenian manufacturing companies
Dušan Gošnik, Matej Hohnjec, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Researches reveal that successful six sigma implementation is related to proper six sigma project prioritisation and selection. This research is limited to the selection of six sigma projects in some manufacturing companies in Slovenia. The purpose of this study is to identify what criteria are considered for prioritisation and selection of six sigma projects and how six sigma projects are selected. A research sample is limited by the number of companies which have implemented six sigma so far. The results indicate that Slovenian manufacturing organisations tend to select six sigma projects based on criteria such as customer satisfaction, connection with a business strategy financial benefits, and growth of the organisation. Several tools and techniques such as quality cost analysis, brainstorming and interviews are used to identify and prioritise projects. Identification of the most commonly used criteria to select six sigma projects can help practitioners to select projects based on multiple criteria by using tools and techniques identified in this study. This topic has not been applied in the field of Slovenian manufacturing companies and thus it presents the first study in this field in Slovenia.
Ključne besede: manufacturing, quality, six sigma, projects, management, case study, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 22.01.2018; Ogledov: 1207; Prenosov: 371
.pdf Celotno besedilo (521,60 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Providing the success of Six Sigma by proper project identification and selection : comparison study between Slovenia and the UK
Dušan Gošnik, Andrej Bertoncelj, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Results of Six Sigma projects are related to company performance. Successful Six Sigma projects increase customer satisfaction and have many other positive effects on organisations. Success of Six Sigma projects is related to key management decision about how to identify potential projects and which projects to select for final implementation. This research is oriented toward the study of tools used in the phase of Six Sigma project identification and criteria used in the phase of Six Sigma project selection. The purpose of this research is to compare results from manufacturing sector in Slovenia and the UK. Results of this study indicate that management within the organisations tend to identify potential Six Sigma projects with the use of different tools, such as: brainstorming (Slovenia and UK.), followed by Critical To Quality tree (UK.), and interviews and customer visits (Slovenia). Further, the results show that the final decision about Six Sigma projects selection in the UK and Slovenia include different criteria, such as: customer benefit (Slovenia and UK), finance impact (UK) and connection to business strategy (Slovenia). Many companies in the UK as well in Slovenia combine the use of tools and balanced selection criteria at the same time.
Ključne besede: Six Sigma, tools, criteria, identification, selection, project, management, Slovenia, United Kingdom
Objavljeno v DKUM: 18.01.2018; Ogledov: 1349; Prenosov: 250
.pdf Celotno besedilo (364,20 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Managing IT services : aligning best practice with a quality method
Miha Kastelic, Peter Peer, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: Managing information technology services is becoming an increasingly difficult task. To support the management of IT services, different standards and methodologies have been developed. ITIL (short for IT Infrastructure Library) is the most commonly used best practice approach to effective IT Service Management to date. ITIL focuses primarily on what to do in order to ensure value of IT services, but it does not explain how to achieve this effectively. This shortcoming can be overcome by complementing the framework with other quality approaches to service management. In this context several methodologies are mentioned including the use of Six Sigma (6s) methodology. The statistical nature of the Six Sigma methodology enables us to analyze the vast amount of data gathered from the field of IT. Only after these value-based metrics are obtained can the overall health of the IT service be determined and the necessary improvement measures made. The aim of this paper is to analyze in detail the two approaches. We will establish a common link between them, with it the opportunity to complement ITIL with the Six Sigma methodology, and consequently set foundations for introduction of necessary measurable changes.
Ključne besede: IT service management, ITIL, Six Sigma methodology, DMAIC, continual improvement
Objavljeno v DKUM: 04.12.2017; Ogledov: 1299; Prenosov: 197
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Pomen stalnega izboljševanja kakovosti v analitiki oskrbovalne verige
Miha Kovač, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Stalne izboljšave v analitiki oskrbovalne verige naj bojo del vsakdanjika. V današnjem svetu, kjer so spremembe prisotne vsak dan, je prava strategija za izboljšave in povečanje kakovosti pot k uspehu. Namen diplomske naloge je prikazati na primeru, kako z malimi izboljšavami procesov prispevamo k stalnemu izboljševanju organizacije. Preučevana problematika prikazuje kako se s pomočjo strategije »six-sigma« uspešno lotimo izboljševanja procesov in pripomoremo k trajnostnemu razvoju. Preučevano podjetje se vsakodnevno srečuje s tovrstno problematiko, zato je ključ do uspeha pravilna strategija in podpora vseh funkcij. Predstavljen začetni proces je otežil delo osebe, ki je zadolžena za oskrbo stranke. Do težave je prišlo ob nenadnem povečanju tovrstnega spremljanja podatkov. Rešitev mu predstavlja orodje za učinkovito spremljanje stanja podatkov, hkrati pa je proces popisan in standardiziran. Analitika v oskrbovalni verigi je pomembna vez med vodstvom in drugimi oddelki v oskrbovalni verigi, hkrati pa naj bo tudi podpora za izboljšave in povečanje kakovosti.
Ključne besede: - Strategija »six-sigma« - Izboljševanje kakovosti procesov - Kontroling oskrbovalne verige
Objavljeno v DKUM: 02.06.2017; Ogledov: 1318; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (931,46 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
UPORABA METODOLOGIJE LEAN SIX SIGMA V ZDRAVSTVENI NEGI
Mirjana Mandić, 2016, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Metodologiji Lean in Six Sigma sta bili prvotno neodvisni ena od druge. Lean je metodologija za izboljšanje in optimizacijo proizvodnih procesov in storitev. Osredotočena je na izboljševanje kakovosti z zmanjševanjem napak in odpada v procesih. Prvotno jo je razvila avtomobilska industrija Ford leta 1913, dopolnilo in nadgradilo pa podjetje Toyota. Six Sigma je metodologija za izboljšanje procesov s pomočjo podatkov, s katerimi se dosežejo stabilni in predvidljivi rezultati z zmanjšanjem odstopanj in napak v procesu. Razvilo jo je podjetje Motorola. Obe metodologiji sta se združili kot Lean Six Sigma (LSS) in sta s svojimi orodji in načinom interpretacij za izboljšanje delovnega procesa odlična kombinacija za izboljšanje delovnega procesa. Sčasoma so jo pričeli uporabljati tudi na drugih področjih oz. organizacijah kot so šole, bolnišnice, uradi, farmacija idr.. Namen diplomskega dela je predstaviti uporabo metodologije Lean Six Sigma v zdravstveni negi. Raziskovalna metodologija: Diplomsko delo je nastalo s pomočjo deskriptivne metode dela. Z analizo in študijem strokovne in znanstvene literature smo predstavili uporabo metodologije LSS. Pri tem smo uporabili bibliografsko bazo COBISS/OPAC in tuje bibliografske baze CINAHL, Medline, PubMed, ScienceDirect in Google Scholar. Razprava: Zdravstvene ustanove, ki nudijo zdravstvene storitve, se v delovnem procesu srečujejo s problemi in napakami, ki zmanjšujejo učinkovitost dela, ogrožajo pacientovo varnost, zmanjšujejo kakovost, povečujejo stroške in čakalne dobe, kar se kaže pri pacientih in zaposlenih z nezadovoljstvom. Ovire nastanejo običajno pri optimizaciji delovnega procesa zaradi pomanjkanja časa, neznanja, slabega pretoka informacij, pomanjkanja števila oseb idr.. Na podlagi študije primerov prikazanih v diplomski nalogi, so vidna izboljšanja, ki so jih dosegli s pomočjo vpeljave metodologije LSS v proces zdravstvene nege. Sklep: V diplomskem delu smo predstavili in opisali najpogostejše metode in orodja ter prikazali primere dobre prakse pri uvajanju metodologije v bolnišnicah oz. zdravstvenih ustanovah. Prikazano je, da že z osnovnimi orodji in metodami lahko učinkovito in stroškovno izboljšamo delovne procese.
Ključne besede: vitka linija, six sigma, lean, lean six sigma, kontrola kakovosti, DMAIC
Objavljeno v DKUM: 19.10.2016; Ogledov: 2310; Prenosov: 235
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici