| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 245
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj in izdelava ohišja elektromotorja in gonila električnega kolesa za študentsko tekmovanje
Luka Benko, 2021, diplomsko delo

Opis: V delu je opisano natančno modeliranje okvirja kolesa in ohišja elektromotorja v odvisnosti od njegove končne postavitve. Ohišje mora biti čim manjše, pri tem pa še vedno vzdržati vse potrebne sile in navor in zaščititi rotor in stator motorja. Prav tako je bilo treba določiti vrsto prenosa vrtilnega momenta in ga preračunati ter preračunati potrebno prestavno razmerje. Elektromotor je treba pritrditi na čim bolj optimalno mesto. Zato je bilo treba izdelati nosilec elektromotorja. Prav tako je bilo treba opraviti trdnostne simulacije v programskem okolju Solidworks. Zaradi izbruha covida-19 nam prototipa za testiranje ni uspelo izdelati.
Ključne besede: ohišje elektromotorja, simulacije, nosilec, električno kolo
Objavljeno: 26.04.2021; Ogledov: 133; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

2.
Razvoj nosilca sprednjih traktorskih uteži
Silvo Lovrenčič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je opisan razvoj nosilca sprednjih traktorski uteži. Uteži moramo uporabljati z namenom dosega optimalne porazdelitve teže med zadnjo in sprednjo osjo traktorja, kar je nujno za dobro delovanje le-tega. Narejen je bil analitičen preračun za določitev minimalne potrebne teže na sprednji strani traktorja, glede na obremenitev na zadnji strani. Iz tega podatka so bile nato izbrane uteži, za katere se je nato zasnoval nosilec. Iz geometrijskega modela se je nato v programu Abaqus pripravil numerični model za optimizacijo. Izvedel sem optimizacijo topologije s programom ProTOp, kjer je bil cilj, da dosežem maksimalno togost ob zahtevanem zmanjšanju volumna nosilca. Optimiziran nosilec sem nato uporabil za kreiranje geometrijskega modela dejanskega nosilca, katerega sem nato še preveril s preračunom v programu Abaqus po metodi končnih elementov (MKE).
Ključne besede: Analitični preračun, konstruiranje, 3D modeliranje, SolidWorks, numerične simulacije, MKE, Abaqus, optimizacija topologije, ProTOp.
Objavljeno: 02.04.2021; Ogledov: 147; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (6,46 MB)

3.
Toplotna obremenitev miniaturnih relejev
Marko Žerdin, 2020, magistrsko delo

Opis: Poznavanje obnašanja izdelkov med njihovim delovanjem nam lahko močno olajša dizajniranje ter poceni njihov razvoj in proizvodnjo. Zaradi kompleksnosti izdelkov in uporabe različnih materialov težko točno napovemo nekatere parametre. Ker vseh izdelkov ne moremo testirati ali pa so testiranja dolga in potratna, se poslužujemo računalniških simulacij kot predtesta za prototipne izdelke. Cilj te naloge je primerjati dva modela releja, TRK22 (staro) in TRK22R (novo) verzijo, ter izdelati simulacijo, ki bo dobro opisala segrevanje releja med delovanjem. Namen naloge je pospešit razvoj relejev z uporabo simulacij na drugih modelih že izdelanih relejev, ter pocenit samo testiranje in proizvodnjo. Izvedli smo meritve in simulacijo na treh relejih. Eden je služil za referenco in kot testni primer simulacije, druga dva pa sta releja, ki smo ju primerjali med seboj. Rezultati meritev in simulacije so pokazali dobro ujemanje. Temperature, dosežene v novem tipu releja, pa so bile bistveno nižje kot v starem tipu. Naša predvidevanja so bila torej dobra, kar pomeni, da lahko nadaljujemo z razvojem in navsezadnje s proizvodnjo.
Ključne besede: prenos toplote, rele, simulacije, segrevanje
Objavljeno: 17.11.2020; Ogledov: 132; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

4.
Zamenjava nemagnetnega materiala pokrova nv talilne varovalke z magnetnim materialom
Žiga Radovanović, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje preizkuse varovalk tipa NV po predpisanem standardu IEC 60296. Predstavljeni so vsi preizkusi danega standarda, podrobneje opisani pa so trije, ki so se tudi opravili. Opisani so vsi tipi varovalk, sestava ter prednosti in slabosti pa so predstavljene za obravnavane varovalke tipa NV1C. Opravil sem test merjenja temperature in izgubnih moči, test za IN tok in If tok. Vsi rezultati so bili pozitivni in opazil sem razliko med varovalkami z železnim pokrovom in varovalkami z aluminijastim pokrovom. Predstavljena je tudi simulacija, ki je bila izvedena v programu Comsol Multiphysics. Podane so izgubne moči ter razlike pri segrevanju varovalk. Rezultati so primerljivi z realnimi.
Ključne besede: NV varovalke, simulacije, testni preizkusi, izgube
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 91; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

5.
Izvedba močnostnega modula vzporednega trifaznega pretvornika
Kristina Trajkovska, 2020, magistrsko delo

Opis: V magisterskem delu je predstavljeno snovanje močnostnega modula vzporednega trifaznega pretvornika. Cilj je bil načrtovati sheme ter izdelati ustrezno tiskano vezje za porazdeljen pretvornik, ki bo deloval tudi v primeru odpovedi enega dela (ene veje) sistema. Opisana je strojna in programska oprema. Magistrska naloga vsebuje še simulacijski del v programu Matlab/Simulink (ki prikazuje vse tri dele pretvornika), postopke izdelave tiskanega vezja v pragramu Altium Designer in izvedbo eksperimentalne meritve za tok in napetost s pomočjo osciloskopa.
Ključne besede: sinhroni DC-DC pretvornik, vzporedni pretvornik, močnostna elektronika, tiskano vezje, simulacije, modeliranje, vodenje
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 106; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (5,04 MB)

6.
Modeliranje različnih konfiguracij dvokolesnih in štirikolesnih električnih pogonov vozil s simulacijskimi orodji AVL
Jure Pigac, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi lastnosti električnih motorjev je pogonske sisteme električnih vozil mogoče izvesti v več različnih konfiguracija. Zato smo se odločili, da bomo v okviru te diplomske naloge simulirali delovanje več različnih konfiguracij dvokolesnih in štirikolesnih pogonskih sistemov električnih vozil. V ta namen smo uporabili simulacijsko orodje AVL Cruise M. S tem smo izdelali šest simulacijskih modelov pogonskih sistemov električnih vozil. Z vsakim modelom smo izvedli več simulacij. Vsaka izmed simulacij je predstavljala svoj vozni cikel. Na koncu smo na podlagi rezultatov simulacij izvedli analizo in primerjavo pogonskih sistemov električnih vozil. Z zbranimi podatki smo ovrednotili morebitne aplikacije posamezne konfiguracije pogonskega sistema.
Ključne besede: električni avtomobili, električna kolesa, simulacije, pogonski sistemi električnih vozil, AVL Cruise M
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 131; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Snovanje modelno referenčnega adaptivnega pid regulatorja in implementacija na industrijskih krmilnikih
Anđelko Žirovec, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena modelno referenčna prilagodljiva regulacija. Modelno referenčni adaptivni sistem zagotavlja ohranitev želenih dinamičnih lastnosti v primeru spreminjajočih se ali neznanih parametrov vodenega procesa. Tak pristop se uporablja za sisteme, pri katerih je znana struktura, ne pa tudi parametri procesa. Predstavljen je Siemens S7-1500 krmilnik, programiran v Tia Portal okolju. Preden je naloga realizirana na dejanskem sistemu, je vsak posamezni del bil testiran v Matlab/Simulink okolju. Za nastavljanje parametrov regulatorja sta uporabljeni dve metodi, in sicer Lyapunova in MIT metoda. Po uspešni simulaciji so algoritmi preslikani v programsko kodo za Siemens S7 1500 krmilnike v Tia portal razvojnem okolju. Razviti algoritmi so testirani na krmilnem sistemu s proporcionalnim procesom prvega in drugega reda ter integralnim procesom. Na koncu so primerjani rezultati MATLAB/Simulink simulacije in rezultati Siemens S7-1500 krmilnega sistema.
Ključne besede: Modelno referenčno adaptivno vodenje, PID, modeliranje, simulacije, regulacija, Tia Portal, Siemens S7-1500, Lypunova metoda, MIT metoda.
Objavljeno: 02.11.2020; Ogledov: 138; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (5,78 MB)

8.
Konstruiranje nadgradnje avtovleke
Aleš Lukman, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko naloga zajema postopke konstruiranja in analiziranja nadgradnje avtovleke. Podjetje Arko d. o. o. je do sedaj izdelovalo avtovleke iz jekla, kar pomeni, da je masa nadgradnje dokaj velika. Odločili smo se, da bomo v diplomski nalogi izdelali modela aluminijaste in jeklene avtovleke ter ju primerjali. Za vse metode od konstruiranja do končnih računalniških simulacij smo uporabili programsko opremo Solidworks. Ugotovili smo, da je avtovleka iz aluminija za 73 kg (65 %) lažja in trdnostno še vedno ustrezna.
Ključne besede: nadgradnja avtovleke, konstruiranje, numerične simulacije, trdnostna analiza
Objavljeno: 01.10.2020; Ogledov: 153; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

9.
Zasnova in dimenzioniranje orodja za tlačno litje
Tomaž Pesek, 2020, diplomsko delo

Opis: Litje najdemo skoraj v vseh gospodarskih panogah. Največ krat se uporablja za masovno proizvodnjo, ker z njim naredimo veliko serij enakih izdelkov v relativno kratkem časovnem obdobju. Za kakovosten končni izdelek je pomembna pravilna konstrukcija orodja. V diplomski nalogi smo se osredotočili na konstruiranje orodja za tlačno litje aluminijevih zlitin. Zraven konstruiranja, ki je potekalo v modelirniku Creo smo uporabljali program za računalniške simulacije litja Altair Inspire Cast. Glavni namen je bil doseči uspešno simulacijo polnjenja in strjevanja v konstruiranem orodju za tlačno litje. V diplomski nalogi smo obravnavali teorijo litja in računalniških simulacij, ter potek konstruiranja orodja in računalniških simulacij litja.
Ključne besede: litje, računalniške simulacije, konstruiranje
Objavljeno: 29.09.2020; Ogledov: 134; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (4,15 MB)

10.
Analiza vpliva vbrizga vode na zmogljivost in nox izpuste pri delni in polni obremenitvi 1.6 l tcrdi motorja
Anže Šisernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi vedno strožjih ekoloških predpisov se pri motorjih z notranjim zgorevanjem iščejo rešitve za zmanjšanje izpustov. Pri dizelskih motorjih največji problem predstavljajo izpusti Dušikovih oksidov, ki jih je v primerjavi z bencinskimi motorji veliko več. V diplomskem delu je opisan sistem zmanjševanja dušikovih oksidov z vbrizgom vode. Glavni cilj diplomske naloge je ugotoviti ali vbrizg vode zmanjša izpuste, ter pri tem pozitivno vpliva na zmogljivost motorja. V diplomski nalogi so predstavljene primerjave rezultatov različnih razmerji vode in dizelskega goriva z referenčnim modelom 1.6l dizelskega motorja brez vbrizga vode. Rezultati so pridobljeni z numeričnimi simulacijami 1D termodinamskega modela motorja z notranjim zgorevanjem, ki ga je za ta namen posredovalo podjetje AVL. Za simulacije je uporabljen komercialni program AVL BOOSTTM.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, dušikovi oksidi, vbrizg vode, zmanjševanje emisij, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST.
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 103; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici