| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Spletno ribarjenje: vpliv karakteristik lažnih sporočil na njihovo prepoznavo : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Matevž Glinšek, 2024, diplomsko delo

Opis: Splet je prinesel veliko sprememb. S različnimi funkcijami nam je olajšal življenje tako v osebnem kot v poslovnem življenju. Komuniciranje na lokalni ter globalni ravni je postalo enostavno in del našega vsakdana, saj lahko z nekaj kliki vzpostavimo stik s prijatelji, družino ali poslovnimi partnerji, ne glede na to, kje na svetu se nahajajo. Vendar pa so z napredkom te tehnologije prišle tudi nove grožnje, med katerimi je najbolj izpostavljeno ribarjenje. Napadalci se s to metodo osredotočijo na najranljivejši del sistema, kar predstavljajo uporabniki. Do uspešnega napada lahko pride že samo z enim nepremišljenem kliku. Podjetja in organizacije namenijo veliki del svojih virov in sredstev za usposabljanje in ozaveščanje uporabnikov o sofisticiranih metodah socialnega inžiniringa, katerega uporabljajo napadalci pri ribarjenju. Kljub temu še vedno uporabniki predstavljajo najšibkejši člen sistema. V diplomski nalogi smo se osredotočili na posamezne elemente lažnih elektronskih sporočil ter kako vplivajo na uporabnikovo zaznavo teh sporočil. Za boljše razumevanje smo pripravili eksperiment, v katerem so respondenti na primerih slik elektronske pošte morali oceniti, ali gre za lažno elektronsko pošto ali ne. Te elektronske pošte smo pripravili tako, da je v njih izpostavljena ali neizpostavljena značilnost lažnih elektronskih sporočil. S pomočjo statističnih testov smo analizirali podatke, zbrane med eksperimentom. Ugotovili smo, da obstaja povezava med določenimi elementi elektronskih sporočil in njihovo prepoznavo s strani uporabnikov. Dimenzija oponašanje procesov ali praks je negativno povezana s pravilno prepoznavo, medtem ko dimenzija predhodne izpostavljenosti lažnim elektronskim sporočilom je pozitivno povezana z napačno zaznavo, kar je v nasprotju z našimi pričakovanji. S doseženimi rezultati imamo boljše razumevanje tematike ribarjenja in lažnih elektronskih sporočil ter tako prispevamo k nadaljnjimi raziskavam ter izobraževanju in ozaveščanju.
Ključne besede: spletno ribarjenje, lažna elektronska sporočila, socialni inženiring, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

2.
Telesna govorica kot indikator laganja
Kim Obaha, 2024, magistrsko delo

Opis: Telesna govorica je neverbalna oblika komunikacije, ki najbolj neposredno izraža naša čustva in občutja, zato je lahko tudi dober indikator laži. Tako izražanje signalov laži skozi telesno govorico kot tudi branje teh signalov laži večinoma poteka nezavedno. Zato je telesna govorica veliko manj podvržena naši kontroli kot besedna govorica, posledično pa lahko ta nesihnronost med besedno in telesno govorico skupaj z drugimi neverbalnimi pokazatelji nakazuje na laganje. Z deskriptivno metodo, metodo anketnega vprašalnika in metodo strukturiranega globinskega intervjuja smo raziskali, v kolikšni meri se ljudje zavedajo telesne govorice kot indikatorja laganja, kakšne so glede na spol in glede na različne starosti sposobnosti branja signalov laži na telesni govorici in kako se razlikuje telesna govorica med spoloma in med različnimi starostnimi skupinami med procesom laganja ter ali izkušnje z vzgajanjem otrok pripomorejo k zavedanju o indikaciji laganja skozi telesno govorico in k boljšim sposobnostim prepoznavanja laganja. Skozi raziskavo smo opredelili tudi nekaj osnovnih pravil o branju telesne govorice in nekaj pogostih neverbalnih pokazateljev laganja.
Ključne besede: telesna govorica, neverbalna komunikacija, laganje, zavajanje, nezavedna sporočila
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,45 MB)

3.
Razvoj sistema za digitalno podpisovanje dokumentov : diplomsko delo
Marcel Iskrač, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi predstavimo postopek razvoja TRONsign sistema, ki omogoča podpisovanje izdanih dokumentov s pomočjo ERP sistema. Najprej predstavimo tehnologije in orodja, med katere spada platforma Android, platforma Firebase, ogrodje Angular in orodje Postman. Nato sledi opis razvoja spletnega vmesnika in podatkovne baze s pomočjo PostgreSQL. Sledi opis razvoja mobilne aplikacije in uporaba potisnih sporočil za njeno delovanje ter opis razvoja spletne aplikacije z ogrodjem Angular. Sledi integracija rešitve v TRONInterCenter ERP sistem. Na koncu primerjamo obstoječe rešitve z našo.
Ključne besede: Android, Android Studio, Java, Angular, PostgreSQL, potisna sporočila, digitalno podpisovanje
Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 577; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

4.
Komunikacijski model in njegova usmerjenost k razvoju kongruentne komunikacije na primeru raziskovanja skladnosti vrednostnih sporočil : doktorska disertacija
Marijan Spehnjak, 2021, doktorska disertacija

Opis: Zaradi vpliva in napredka znanstvene in tehnološke civilizacije sta se spremenila način komunikacije in celoten način življenja ljudi. Osnova komunikacije je bila nekoč oseba, danes pa je poudarek na tehnologiji, zaradi česar so se izgubili osebni odnosi, prihaja pa do povezovanja/mreženja zaradi skupnih interesov. Prav ti novi komunikacijski pojavi so razlog, da je ta disertacija usmerjena k vsem uporabnikom komunikacije – komunikatorju/posamezniku kot pošiljatelju sporočila, ne da bi pri tem zanemarjali prejemnika sporočila. V tem kontekstu bo disertacija kot vzorec raziskala izbrano skupino nogometnih trenerjev kot svojevrstno skupino učiteljev, ki morajo pri vsakdanjem delu uporabljati neposredno komunikacijo iz oči v oči. S komunikacijsko-teoretičnega vidika in z uporabo filozofske refleksije, predvsem filozofije obstoja, v kateri človekovo zanimanje, pa tudi njegova komunikacija, omogoča globlje odkritje človeka kot komunikatorja in analizira njegove komunikacijske situacije, ki jo poleg Karla Jaspersa obravnavajo še številni drugi avtorji. V delu človeškega komunikatorja sebe vidimo kot zapleteno, ontološko dovršeno bitje, ki komunicira ne le s tehnološkimi sredstvi, temveč skozi celotno svoje bitje (Seneka). In da bi proučili in spoznali komunikatorja kot celoto, izhajamo iz dimenzijske ontologije Victorja Frankla (Frankl, 1996; 1998) in ga povezujemo z drugimi avtorji. V skladu s Festingerjevo teorijo notranje utemeljitve (1957), Schulz von Thunovo korespondenco s samim seboj in vsebino situacije (2005) ter Schwartzovim (1992) odnosom med konflikti vrednot je mogoče opaziti komunikacijsko kognitivno neskladje. Zato bomo v teoretičnem delu predstavili, analizirali in kritično proučili možnosti, prednosti in pomen intrapersonalne komunikacije, kongruentne komunikacije in komunikacijskega modela v kontekstu interpersonalne komunikacije: nogometni trener - igralec. Intrapersonalno komuniciranje smo opredelili kot actus humanus in kongruentno komunikacijo kot dialektični proces med komunikatorji. Empirična raziskava bo kvantitativno določila skladnost razmerja med sporočili o vrednotah s pomočjo (trenerjeve) samoevalvacije in zaznave igralca. V empiričnem delu naloge smo raziskovali vrednosti, ki temeljijo na Schwartzovi teoriji univerzalne vsebine in vrednostne strukture z novo različico „Portrait Values Questionnaire“ (2001). Skupni vzorec vprašanih je 495 (N= 495), od tega je trenerjev 122 (N=122), igralcev pa 373 (N=373). Raziskava je potekala v letih 2016 in 2017 v sodelovanju s Hrvaško nogometno akademijo. V disertaciji smo raziskali in analizirali hierarhijo sporočil o vrednotah, ki določajo trenerja, s katerimi se on identificira in jih kot komunikator/medij pošilja svoji okolici, natančneje svojim igralcem. Analiza pridobljenih rezultatov je zahtevala ujemanje med samooceno trenerjev in percepcijo igralcev ob uporabi doslednosti njihovih odgovorov na ponujene trditve. Če sporočila o vrednoti niso v skladu s igralčevo presojo, potem lahko pride do komunikacijskega neskladja, vrednotno neskladje pa izvira iz intrapersonalnega področja komunikatorja. Pojavlja se v trenutkih, ko komunikator pošlje sporočilo, ki ni v skladu z njegovim vrednotnim habitusom in načinom, kako ga posreduje igralcem. Tako smo z določitvijo združljivosti ali neskladja korelacijskih razmerij med sporočili o vrednotah ugotovili kongruentnost oziroma njihovo nekongruentnost. V disertaciji so opredeljeni primeri sporočil o vrednotah, v katerih obstaja kompatibilnost, torej primeri konflikta v korelacijskih razmerjih med sporočili o vrednotah. Da bi bolje razumeli empirične in teoretične vidike komunikacije, v disetaciji predlagamo tudi komunikacijski model, ki poudarja ontološko perspektivo komunikacijskega dejanja. Ta ponujeni model komunikacije poskuša pojasniti novo perspektivo intrapersonalne komunikacije in kongruence sporočil o vrednotah.
Ključne besede: Intrapersonalna komunikacija, komunikacijski model, kongruentna komunikacija, univerzalne vrednote, vrednostna sporočila, sporočila o vrednotah, komunikacijsko-kognitivno neskladje, nogometni trenerji, igralci
Objavljeno v DKUM: 20.10.2021; Ogledov: 1440; Prenosov: 143
.docx Celotno besedilo (14,06 MB)

5.
Celostne grafične podobe kot oblika vizualnega folklorizma na Slovenskem : diplomsko delo
Pija Ferk, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo folklorizem, njegovo korespondenco s področjem folklore ter njegovo povezavo s kreacijo nacionalne identitete. Delo je namenjeno raziskavi folklorizma, njegovih simbolov in uporabe v celostnih grafičnih podobah etnografskih muzejev v Sloveniji. Predstavlja kombinacijo etnografske raziskave in vizualnega oblikovanja. V delu analiziramo pomen folklorizma v okviru nacionalne identitete. Ta je močan faktor pri združitvi ljudstva s podobnimi šegami in navadami v skupen narod in tako prenašanju kulture na naslednje generacije. Dodatno v delu analiziramo pogostost simbolov folklorizma v celostnih grafičnih podobah slovenskih muzejev. Ugotovitve kažejo, da je najpogostejši simbol rozeta, znak, vklesan na nosilni tram bivanjske hiše nekdanjega slovenskega kmeta. Slednji produkt je ugotovitev funkcije likovnega folklorizma pri oblikovanju celostne grafične podobe za slovenski etnografski muzej. Čeprav je folklorizem pomemben pri oblikovanju logotipa s specifičnim simbolom, pogosto tudi ni prisoten pri izdelavi celostne grafične podobe.
Ključne besede: celostna grafična podoba, etnografski muzej, folklorizem, nacionalna identiteta, vizualna sporočila
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 861; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

6.
Vplivnostna moč telesne govorice : diplomsko delo
Kim Obaha, 2021, diplomsko delo

Opis: Telesna govorica je zunanji odraz človekovega emocionalnega stanja; regulira medosebne odnose in dopolnjuje besedna sporočila, vključuje lahko sleherno nerefleksivno ali refleksivno kretnjo dela telesa ali celotnega telesa. Namen tega dela je bil ugotoviti, na katera področja našega življenja vpliva telesna govorica in kako ter ali se ljudje zavedamo njene vplivnostne moči na teh področjih; hkrati pa raziskati, kakšen pomen in vplivnostno vlogo nosijo posamezni faktorji telesne govorice in ali se teh pomenov zavedamo ter kako pogosta je uporaba nekaterih vplivnih faktorjev. Raziskava je bila izpeljana s pomočjo konstruktivne deskriptivne metode in anketnega vprašalnika, čemur je sledila interpretacija rezultatov. Ugotovljen je bil vpliv telesne govorice v povezavi z medosebnim komuniciranjem, višanjem samozavesti, nezavedno ravnjo, s prepričevanjem in z laganjem ter pomen in vplivnost oči, obraza, rok, drže telesa, telesnega stika, prostorske bližine, videza, hitrosti govora, globine glasu, tišine in skupka gest. Rezultati ankete so pokazali, da je zavedanje o vplivnostni moči telesne govorice prezentno, vendar glede nekaterih raziskanih dejstev pomanjkljivo, ter da je povprečna uporaba vplivnih faktorjev le občasna, nekateri so namreč aplicirani pogosteje, kar je odvisno od same dejavnosti.
Ključne besede: telesna govorica, neverbalna komunikacija, kretnje, nezavedna sporočila
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1076; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

7.
Postmoderni anarhizem s primerjavo dveh del: Klub golih pesti in Nebesni stružnik
Martina Ivanuša, 2019, magistrsko delo

Opis: George Orr, Heather Lelache in dr. William Haber so glavni liki knjige in filma The Lathe of Heaven. Avtorica knjige je ameriška pisateljica Ursula K. Le Guin (1929–2018). V prvem poglavju so opisani trije glavni liki, to so: George, Heather in William. Njihove karakteristične značilnosti pripovedujejo zgodbo zase. George Orr je že od začetka knjige predstavljen kot človek, ki noče več živeti zaradi osebne težave, tj. sanj, ki imajo poseben učinek spreminjanja dogodkov in samega sveta. George se zaveda, da je ta sposobnost neizmerno nevarna, če pride v napačne roke ali pod napačni nadzor, zato enostavno želi prekiniti vse skupaj in končati svoje življenje. Le Guin George-a v knjigi predstavi kot človeka, ki je vedno nekje na sredini. Zgodba Lathe of Heaven je v anarhističnih značilnostih in poudarku na »sanjarskem« svetu podobna delu Fight Club (Klub golih pesti). Glavni protagonist v zgodbi nima imena, ampak je znan kot »Pripovedovalec«. Sicer zgodba ni znanstveno-fantastična in Pripovedovalec nima posebne sposobnosti, da bi v kakršni koli smeri spreminjal svet, ampak je preko svojih težav s kapitalističnim svetom pripravljen, da se z njim sooči po svoje. Pomanjkanje spanca ga od obiska pri doktorju pripelje do prve podporne skupine, kjer pride v stik s svojimi čustvi skozi pripovedovanja ostalih, dejansko trpečih ljudi. Sam nima nobene fizične bolezni, kot sta rak ali tumor; ima samo prazno življenje, polno potrošniškega blaga, shranjenega v stanovanju. Končni produkt obeh obravnavanih del je anarhizem ali bolj strokovno, postmoderni anarhizem. Težnja, kjer izvoljeni vrh družbe ne postavlja pravil, saj niti ne obstaja; težnja po družbi, kjer imajo vsi vse, vendar pa končni cilj njihovega delovanja ni prav znan. Razlika med anarhizmom in postmodernim anarhizmom ni velika, ampak se samo nanaša na potrošniško družbo in sodobnejše zastavljeni globalni sistem, v katerem predvsem prevladuje kapital, na naravo in osebno svobodo pa se popolnoma pozablja. V končni razpravi je obravnavana še razlika med anarhizmom v drami, ki je nastala na podlagi resničnega dogodka in znanstvene fantastike. Poglavitna razlika je le v količini manevrskega prostora uporabe domišljije, oz. kolikor jo je avtor knjige sposoben proizvesti. V znanstveni fantastiki so lahko anarhični problemi in iskanja rešitev zastavljeni bolj globalno od tistih v drami, saj se v drami avtor mora držati določenih fizikalnih značilnosti resničnega sveta.
Ključne besede: Spanec, anarhizem, Klub golih pesti, Nebesni stružnik, družba, sublimna sporočila
Objavljeno v DKUM: 23.10.2019; Ogledov: 1066; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

8.
Povezava med razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil in stili navezanosti
Tjaša Šendlinger, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Povezava med razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil in stili navezanosti sestavljata dva dela, in sicer teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo opredelili pojem navezanosti, predstavili teorijo navezanosti in opisali vzorce in stile navezanosti v otroštvu, še posebej smo poudarili razvoj navezanosti v odraslosti, ker raziskava zajema populacijo študentov. Preučili smo značilnosti štirih stilov navezanosti pri odraslih. V drugem poglavju teoretičnega dela magistrskega dela smo opredelili pojem komunikacije, predstavili različne oblike komuniciranja in pojasnili značilnosti elektronsko podprte komunikacije. Ker nas zanima, kako študentje razumevajo dvoumna elektronska sporočila, bomo pojasnili prej omenjeni pojem in opisali nekaj pravil elektronsko podprtega komuniciranja. V empiričnem delu smo rezultate pridobili s pomočjo štirih anketnih vprašalnikov. Vprašalnike je rešilo 184 študentov treh različnih fakultet, od prvega do četrtega letnika študija. V magistrskem delu nas je zanimalo, kakšna je povezava med razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil in stili navezanosti študentov glede na spol. Podatke, ki smo jih pridobili, smo obdelali s statističnim programom SPSS in z različnimi statističnimi metodami. Ugotovili smo, da obstajajo razlike med spoloma v razumevanju dvoumnih elektronskih sporočil, in sicer več moških razumeva dvoumna elektronska sporočila na načine, ki izražajo nevarno navezanost v primerjavi z udeleženkami raziskave. Pokazalo se je, da bolj pozitivno razumevajo dvoumna elektronska sporočila tisti udeleženci, ki bolj odkrito komunicirajo z vrstniki in izražajo več bližine v navezanosti ter manj odvisnosti. Tisti udeleženci, ki razvijejo anksiozne odnose z drugimi, razumevajo dvoumna elektronska sporočila na načine, ki izražajo nevarno navezanost. Sklenemo lahko, da bolj negativno razumevajo dvoumna elektronska sporočila tisti, ki imajo višji rezultat odklonilno izogibajočega stila navezanosti.
Ključne besede: navezanost, stili navezanosti, elektronska sporočila, študentje, dvoumno izražanje
Objavljeno v DKUM: 25.05.2017; Ogledov: 1795; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (1016,84 KB)

9.
UČINKI INFORMACIJSKIH TEHNOLOGIJ V VIRALNEM MARKETINGU
Žiga Magjar, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Naloga obravnava učinke informacijskih tehnologij v viralnem marketingu, predvsem skozi prizmo različnih tehnologij, ki so na voljo tako malim kot velikim podjetjem. V prvem delu diplomskega dela je narejen splošen popis vloge in pomena takšnega načina marketinških aktivnosti skozi zgodovino in vse do danes. Posebno pozornost smo posvetili glavnim tehnološkim platformam, ki danes služijo kot najbolj uporabljene za namen doseganja viralnosti marketinških sporočil. V nadaljevanju smo ocenili in predstavili zakonitosti dobre izvedbe viralnega projekta, katerega cilj je povečan tržni delež blagovne znamke. Nadaljevali smo z opisom procesov planiranja in izvedbe viralnih projektov skupaj s primerjavo, s čimer smo želeli zainteresiranim približati način vodenja projektov in pridobivanja elektronskih naslovov znotraj podjetja. S podatki, pridobljenimi iz izvedenih viralnih projektov, smo v nadaljevanju primerjali glavne kazalnike uspešnosti. Ugotovili smo, da je poleg visoke interaktivnosti, kjer mora tehnološka rešitev skupaj z vsebino kampanje že sama po sebi pospeševati viralni učinek širjenja/priporočanja, predvsem pomembna izbira medija, na katerem bomo ta viralni projekt izvedli. Raziskava rezultatov in študij literature kažeta na to, da če bomo v prihodnje želeli ostati v stiku z našimi kupci, moramo kampanje peljati predvsem na tistih platformah in medijih, kjer se največ zadržujejo, ter seveda na način, ki je njim najbližji.
Ključne besede: viralni marketing, generiranje stikov, spletni marketing, marketinška strategija, uporabne tehnologije, viralni projekt, viralna sporočila, internetne tehnologij
Objavljeno v DKUM: 12.10.2016; Ogledov: 993; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (5,71 MB)

10.
SPOLNOST V OGLAŠEVANJU KOT ORODJE ZA MANIPULACIJO MASE
Kristina Premužić, 2016, diplomsko delo

Opis: Sodobni človek se vse bolj izogiba knjigi in pogovoru ter postaja služenj medijske industrije. Mediji imajo eno najvplivnejših vlog, saj vstopajo v naša vsakdanja življenja na načine, ki se jih pogosto sploh ne zavedamo. Razen sporočil, ki so nam jasno vidljiva in razumljiva, se v medijih pojavljajo prikrita sporočila, ki se uporabljajo kot subliminalna manipulacija in so pod pragom zaznave. Tovrstna sporočila najbolj pogosto vsebujejo spolnost. Pri današnjih oglasih je vidljivo, da so apeli na spolnost postali pravilo, a ne izjema. Tovrstni oglasi ustvarjajo stereotipno podobo ženske, kar lahko pripelje do tega, da družba začne doživljati žensko na način, kot je prikazana v oglasu, ter da ženska začne sama sebi pripisovati vloge iz oglasa. Oglasi, ki žensko prikazujejo kot objekt, kršijo načelo enakosti spolov, diskriminirajo, žalijo ter ponižajo.
Ključne besede: prikrita sporočila, subliminalna manipulacija, prikrito oglaševanje, spolnost, spolni namigi
Objavljeno v DKUM: 04.07.2016; Ogledov: 1146; Prenosov: 243
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici