1. Razvoj orkestra/orkestracije od baročnega do jazz orkestra in vloga klaviature, elektronskih pripomočkov ter sodobnihtehnologij pri orkestraciji : magistrsko deloTim Matičič, 2022, magistrsko delo Opis: Delo sprva namenja poseben poudarek razvoju orkestracije čez čas. Prikaže, kako je razvoj instrumentov prinesel tudi spremembe v tehnikah orkestracije, kompozicije in igranja. V prizadevanju po kar najboljšem prikazu razvoja orkestra in orkestracije so predstavljene zgolj novitete, ki so se pojavljale v določenem obdobju ali pri določenem skladatelju. Dalje se magistrsko delo osredotoči na zgodovino, uporabo ter tehnike glasbene računalniške tehnologije, snemanja ter reprodukcije z namenom razumevanja obstoječe tehnologije in praks. Delo z zgodovinskega vidika postopoma preide v sedanjost ter namesto raziskovalnega dela predstavi vodič za uporabo računalniške tehnologije, katerega cilj je doseganje različnih tehnoloških, snemalnih in kompozicijskih ciljev.
Metodološko je delo zasnovano na zgodovinski metodi, ki temelji na proučevanju daljne in bližnje preteklosti s pomočjo arhivskih virov o razvoju orkestra/orkestracije, skladateljev, ki so bili nosilci razvoja, ter razčleni razvoj orkestrske glasbe v filmski glasbi. Ključne besede: orkester, skladatelj, tehnologija, filmska glasba, snemanje, produkcija, reprodukcija, zvočne komponente, učinki, MIDI, mikrofon, sintetizator, sampler, računalnik, DAW. Objavljeno v DKUM: 18.11.2022; Ogledov: 154; Prenosov: 16
Celotno besedilo (2,77 MB) |
2. Marijine pesmi Hugolina Sattnerja in njihov pomen v liturgiji : magistrsko deloUrša Goltnik, 2022, magistrsko delo Opis: Pater Hugolin Sattner je eden pomembnejših slovenskih cerkvenih skladateljev, ki se je kot vnet cecilijanec zavzemal za vidne spremembe v slovenski cerkveni glasbi. Njegovo redovniško delo mu v času premestitve v Ljubljano ni dajalo priložnosti za počitek, a je kljub neprestanemu poklicnemu delu v njem rasla močna želja po glasbenem izobraževanju. Le-to je res izpolnil in šele po petdesetem letu starosti glasbeno zacvetel. Navkljub poznemu študiju je njegov opus obširen, slog pa izrazito melodičen, preprost in tehnično razumljiv. Da bi bila raba Marijinih pesmi kar se da pravilno postavljena v bogoslužje, se magistrsko delo nadaljuje s predstavitvijo liturgije, pravilnega umeščanja Marijinih pesmi v okvir bogoslužja, Marijinih praznikov skozi cerkveno leto, pomembno pa je tudi razumevanje slovenske religioznosti in češčenja Marije, ki so jo tudi cerkveni skladatelji vedno znova opevali v svojih skladbah. Sattner ni bil izjema, saj je njegov opus Marijinih pesmi širok. Magistrska naloga se zaključi z analizami izbranih Sattnerjevih Marijinih pesmi, ki bralcu približajo skladateljev slog in neizmerno čutnost melodije v povezavi z besedilom. Namen naloge je doseči živo in dejavno vključevanje Marijinih pesmi v bogoslužje, zlasti Sattnerjevih. Ključne besede: p. Hugolin Sattner, cerkveni skladatelj in pisec, cecilijanstvo, liturgija, Marija Objavljeno v DKUM: 03.06.2022; Ogledov: 250; Prenosov: 20
Celotno besedilo (3,43 MB) |
3. Izbrani aspekti ustvarjalnosti in izražanja skozi glasbo klarinetista ter skladatelja Gorana Bojčevskega : magistrsko deloKaja Praprotnik, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je teoretičnega značaja. Raziskuje različne aspekte ustvarjalnosti in izražanja skozi glasbo klarinetista ter skladatelja Gorana Bojčevskega. Delo se dotakne njegovega življenja, ustvarjalnosti in glasbenega opusa, ki smo ga razdelili na komorna dela, filmsko glasbo, dela za orkester, glasbo za balet, priredbe makedonskih tradicijskih pesmi in na priredbe klasičnega ter drugega repertoarja. V nadaljevanju dela sledijo opisi njegovega sodelovanja z različnimi glasbeniki, njegovi glasbeni projekti ter analize treh izbranih skladb z naslovi Someday, Up close in In your eyes. Ključne besede: Goran Bojčevski, klarinetist, skladatelj, izbrana dela Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 194; Prenosov: 30
Celotno besedilo (1,74 MB) |
4. Glasbeno-teoretično in skladateljsko delo Janeza OsredkarjaJana Lamberšek Starbek, 2022, magistrsko delo Opis: Janez Osredkar je eden najbolj uveljavljenih glasbenih teoretikov v Sloveniji, njegove izdaje Glasbenega stavka: Harmonija I, Harmonija II ter Kontrapunkt so temelj poučevanja nauka o glasbi v srednjih glasbenih šolah ter na akademiji za glasbo. Čeprav je bil njegov prvotni cilj postati organist ter skladatelj, ga je pot po študiju orgel ter kompozicije pozneje zanesla v pedagoške vode. S to vlogo je pomembno prispeval tudi k oblikovanju učnih načrtov na glasbenem področju.
Skladateljski opus Janeza Osredkarja je širši javnosti manj znan, vendar zato ni nič manj pomemben. Obsega komorno in vokalno glasbo, skladal je tudi dela za otroke in mladino, izmed katerih je najbolj znana njegova otroška opera Janko in Metka za soliste, zbor in orkester. Delo, ki vsekakor ne bi smelo ostati spregledano, je redek biser v repertoarju slovenskih otroških oper.
V priredbi s klavirsko spremljavo bi jo lahko približali in omogočili logistično lažjo izvedbo učencem ter pevcem osnovnih šol v okviru interesne dejavnosti »glasbeni projekt«, se je učili sistematično v okviru pevskih vaj šolskega pevskega zbora ali opero predstavili in izvedli v okviru razširjenega programa osnovne šole. Ključne besede: Janez Osredkar, skladatelj, opus, opera Janko in Metka, otroška opera. Objavljeno v DKUM: 06.04.2022; Ogledov: 580; Prenosov: 67
Celotno besedilo (4,26 MB) |
5. Opera Ada Tomaža Sveteta : magistrsko deloAriela Ana Bela, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je zapisano kot teoretično delo. Raziskuje življenje in ustvarjanje skladatelja Tomaža Sveteta. Obsega začetke njegovega glasbenega ustvarjanja in se nato postopoma usmeri na njegova glasbeno-scenska dela. V njem smo predstavili življenje in delo skladatelja, njegov opus in podrobnejši analitični opis opernega dela Ada. Sledijo podrobnejši segmenti o nastanku in ozadju zgodbe opere in tudi podrobnejši pregled dela iz vidika tehničnih prvin in skladateljskega sloga. Analize se posvečajo generalni strukturi glasbenega dela in proučujejo razmerja med liriko in uglasbitvijo. Ključne besede: Tomaž Svete, opera Ada, skladatelj, komorna opera Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 409; Prenosov: 75
Celotno besedilo (8,20 MB) |
6. Gregor Zafošnik kot sakralni skladateljRebeka Glasenčnik, 2020, magistrsko delo Opis: Gregor Zafošnik je širši javnosti manj poznan skladatelj. Kljub duhovniškemu poklicu se je v svojem življenju posvečal predvsem glasbi. Poleg obsežnega glasbenega opusa je bil njegov pomemben doprinos prav vzgoja in izobraževanje organistov. Po vojni, ko v Sloveniji ni bilo nobene šole za organiste, je Gregor Zafošnik odigral pomembno vlogo, saj jih je najprej izobraževal zasebno, nato pa uvedel tečaje za organiste. Magistrsko delo skuša osvetliti najprej njegovo življenje, pri čemer izpostavi pomembne prelomnice in obdobja, ki so ga zaznamovala, oriše pa tudi njegovo glasbeno pot. Med drugim vključuje poglavje o njegovi osebnosti in značaju, k odkrivanju katerega so veliko pripomogli vsi tisti posamezniki, ki so ga poznali in delali z njim ter so bili pripravljeni podeliti svoje spomine. Nato so orisana njegova dela in področja delovanja, izpostavljeni so njegovi pedagoški pristopi, omenjeno je tudi njegovo delo cenzorja za glasbo. Zadnji del prikaže še en pomemben segment Zafošnikovega ustvarjanja, in sicer njegovo vlogo pri cerkvenem ljudskem petju. Bil je skladatelj, ki je močno prispeval k rasti naše povojne in pokoncilske cerkvene glasbe, prepoznal je namreč potrebo po skladanju lažjih del, ki bi bila dostopna šibkejšim zborom in občestvu. Ključne besede: Gregor Zafošnik, sakralni skladatelj, vzgoja in izobraževanje organistov, cerkveno ljudsko petje, cenzor Objavljeno v DKUM: 27.07.2020; Ogledov: 695; Prenosov: 99
Celotno besedilo (2,80 MB) |
7. Dela za flavto skladatelja Blaža PuciharjaRebeka Mlakar, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga raziskuje življenje in ustvarjanje skladatelja Blaža Puciharja. Dotika se njegovih začetkov skladanja in se nato posebej usmeri na dela, napisana za komorno zasedbo flavte in klavirja. Naloga je sestavljena iz dveh segmentov, ki zajemata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu sta poleg kratkega razvoja flavte in predstavitve tehnik igranja skozi zgodovino opisana tudi življenje in delo izbranega skladatelja. Teoretični del je razširjen z intervjujem in izpisom skladateljevih pomembnejših del. V nadaljevanju naloge sledijo podrobne analize izbranih del za flavto in klavir, tako za nižjo in višjo raven glasbenega udejstvovanja. Analize se posvečajo v večini le flavti in njenim tehničnim ter interpretativnim prvinam. Izbrana dela, ki so napisana tako za nižjo kot za višjo stopnjo, so med seboj v sklopu posamezne ravni tudi primerjana. V sklopu praktičnega dela so dela za flavto in klavir skladatelja Blaža Puciharja tudi izvedena, s čimer se še bolj nazorno prikažejo teoretična izhodišča, ki so navedena v nalogi. Ključne besede: Blaž Pucihar, skladatelj, flavta in klavir, izbrana dela Objavljeno v DKUM: 24.01.2020; Ogledov: 921; Prenosov: 267
Celotno besedilo (10,37 MB) |
8. Organist Janez Kranjec in njegov glasbeni opusJasmina Žagar, 2019, magistrsko delo Opis: Pesnik, skladatelj, organist in zborovodja Janez Kranjec se je rodil leta 1932 v Topolu, vasici, ki se nahaja blizu Begunj pri Cerknici. V begunjski cerkvi je orglal že kot štirinajstletni deček in delo organista opravljal skoraj do smrti. Za časa življenja je vodil več pevskih zborov (med drugim moški pevski zbor Tabor) oz. vokalnih skupin, za katere je spisal tudi prenekatero skladbo. Bil je pretežno glasbeni samouk, a je na slovenski cerkveni skupnosti in lokalni srenji kot organist in skladatelj pustil velik glasbeni pečat. O tem pričajo tako dejstvo, da je preko 200 njegovih cerkvenih skladb odobrenih za rabo pri bogoslužju, kot tudi mnoga priznanja (cerkvena in posvetna), med katerimi sta tudi najvišje cerkveno priznanje, tj. odličje sv. Cirila in Metoda, ter naziv častni občan Občine Cerknica.
Njegova skladateljska zapuščina šteje preko 950 del. Pisal je predvsem vokalno glasbo za različne zborovske zasedbe. Med njegovimi deli so tako cerkvene kot tudi posvetne skladbe. Mnogotera besedila, ki jih je uglasbil, so njegova lastna, avtorska, rad pa je uglasbljal tudi besedila drugih pesnikov. Med njegovimi zelo znanimi besedili je pesem Pojo naj ljudje. Ta še dandanes velja za himno Tabora slovenskih pevskih zborov, ki se vsako leto odvija v Šentvidu pri Stični. Zelo znana je tudi njegova skladba Triglavska Marija, ave, ki je izobešena na vratih kapelice Marije Snežne na Kredarici in jo na raznih slovesnostih na Kredarici prepevajo še danes.
V juniju 2018 smo obeležili 10. obletnico skladateljeve smrti. Ob tej priliki je Kranjčeva družina v sodelovanju z Občino Cerknica postavila spominsko ploščo na njegovi rojstni hiši v Topolu in pripravila slovesnost ob odkritju le-te. Slovesnost je bila hkrati uvod v leto Janeza Kranjca, ki ga je kot poklon zaslužnemu sokrajanu proglasila Občina Cerknica. Ključne besede: Janez Kranjec, organist, zborovodja, pesnik, skladatelj Objavljeno v DKUM: 24.10.2019; Ogledov: 935; Prenosov: 61
Celotno besedilo (6,85 MB) |
9. Aldo Kumar in skladba Jutra za flavto in čembaloUrška Lukovnjak, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je oris življenja skladatelja Alda Kumarja in predstavitev njegovih del. Aldo Kumar je skladatelj, ki deluje na veliko področjih – piše instrumentalno, vokalno-instrumentalno, zborovsko, komorno glasbo, operno in baletno glasbo, orkestralno glasbo ter glasbo za gledališče, radio in televizijo. Je vsestranski skladatelj in dobitnik nagrade Prešernovega sklada. Njegova pomembna dela so Post Art ali Glej, piše ti Wolfgang, Varda concerto, Improstrastra, Čelo Alp, Suita devetih pogledov ter ostala, ki jih najdemo na številnih zgoščenkah. V prvem delu magistrskega dela je predstavljena glasbena zgodovina Slovenije v 20. in 21. stoletju, v drugem pa je podrobneje analizirano skladateljevo delo Jutra za flavto in klavir. Ključne besede: Aldo Kumar, skladatelj, postmodernizem, flavta, čembalo, slovenska glasba Objavljeno v DKUM: 17.04.2019; Ogledov: 1196; Prenosov: 154
Celotno besedilo (5,89 MB) |
10. Oratorij za dva solista, zbor in orkester: Blaženi Anton Martin Slomšek skladatelja Jožeta TroštaAnja Zdolšek, 2018, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je zasnovano kot teoretično delo. Obravnava glasbeno pot Jožeta Trošta. Osredotoča se na njegov skladateljski opus, predvsem na njegovo delovanje na različnih področjih in njegovemu največjemu delu, oratoriju Blaženi Anton Martin Slomšek. Slomšek je bil duhovnik, ki je iz Št. Andraža prenesel škofijski sedež v mariborsko stolnico. Magistrsko delo prikaže tudi Troštovo povezanost z narodno in cerkveno glasbo ter njegova najbolj znana dela. Jože Trošt je duhovnik in skladatelj, deloval pa je tudi kot vodja kora v ljubljanski stolnici, voditelj Orglarske šole v Ljubljani, zborovodja MePZ Anton Foerster ter urednik in cerkvenoglasbeni pisec. Oratorij Blaženi Anton Martin Slomšek je neoromantično delo za solista, zbor in simfonični orkester. V magistrskem delu je predstavljena oblikoslovna analiza oratorija. Prikazani so tudi ostali slovenski skladatelji, ki so napisali cerkveni oratorij.
V magistrskem delu se dopolnjujeta dve metodološki načeli: zgodovinska analiza virov in analiza oratorija Blaženi Anton Martin Slomšek. Ključne besede: Jože Trošt, oratorij, skladatelj, Anton Martin Slomšek, cerkveni oratorij na Slovenskem Objavljeno v DKUM: 24.08.2018; Ogledov: 927; Prenosov: 98
Celotno besedilo (1,04 MB) |