1. Pregled in analiza orodij in ogrodij Node.js za podporo neprekinjene integracijeLuka Šnajder, 2024, diplomsko delo Opis: Neprekinjena integracija (CI) je ključnega pomena za sodoben razvoj programske opreme, saj omogoča pogosto združevanje in testiranje kode. Vendar pa implementacija neprekinjene integracije v različnih okoljih, kot je Node.js, predstavlja izziv zaradi raznolikosti razpoložljivih orodij in praks. Cilj diplomske naloge sta bila pregled in analiza učinkovitosti različnih orodij neprekinjene integracije pri podpori razvoja Node.js aplikacij. Uporabili smo primerjalno analizo na orodjih neprekinjene integracije, kot so Jenkins, GitHub Actions in CircleCI, analizirali izzive teh orodij v podjetjih ter izvedli optimizacijo cevovoda za izboljšanje učinkovitosti. Glavni rezultati raziskave so pokazali prednosti in slabosti posameznih orodij ter izpostavili pomen dobre pokritosti kode in testov za uspešnost procesov neprekinjene integracije. Ključne besede: Neprekinjena integracija, Node.js, CI/CD orodja, avtomatizacija Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9 Celotno besedilo (3,40 MB) |
2. Uporaba strojnega učenja v programskem inženirstvuIvan Tomić, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljena uporaba strojnega učenja v programskem inženirstvu. Strojno učenje nam omogoča pridobivanje dragocenih informacij in ustvarjanje napovednih modelov, ki prispevajo k razvoju številnih rešitev na različnih področjih. Eno od teh področji je tudi programsko inženirstvo, kjer nam lahko strojno učenje pomaga izboljšati učinkovitost, pohitriti razvoj in zmanjšati število napak. Z vse večjim številom aplikacij, ki vključujejo strojno učenje pa narašča tudi potreba po razvoju bolj učinkovitih postopkov pri izdelavi programske opreme za te namene. Zato smo v tem magistrskem delu raziskali kako oblikovati postopke za razvoj programske opreme, ki temelji na strojnem učenju, ter predstavili sodobna orodja strojnega učenja za optimalen razvoj AI aplikacij. Ključne besede: Strojno učenje, Programsko inženirstvo, Optimizacija razvojnih procesov, Orodja umetne inteligence Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8 Celotno besedilo (2,49 MB) |
3. Primerjava orodij za oblikovanje uporabniških vmesnikovVeronika Poštrak, 2024, diplomsko delo Opis: Glavno temo diplomske naloge predstavlja primerjalna analiza orodij za oblikovanje uporabniških vmesnikov: zaprtokodnega orodja Figma in odprtokodnega orodja Penpot. Namen dela je bil oceniti njune prednosti, slabosti in izzive pri uporabi ter raziskati vpliv razlik v funkcionalnostih na učinkovitost dela in kakovost digitalnih produktov. V praktičnem delu smo v obeh orodjih oblikovali spletno aplikacijo in ocenili, kako razlike v funkcionalnostih vplivajo na končni izdelek. Ugotovili smo, da Figma izstopa po širokem naboru knjižnic, pripomočkov in vtičnikov, medtem ko Penpot, z odprtokodno naravo in brezplačnimi funkcionalnostmi, omogoča prilagodljivosti in večji nadzor nad kodo. Rezultati so poudarili pomembnost prave izbire orodja pri oblikovanju digitalnih produktov. Ključne besede: orodja, oblikovanje, uporabniški vmesnik, Figma, Penpot Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6 Celotno besedilo (4,02 MB) |
4. Analiza uporabnosti sodobnih orodij za modeliranje procesovAnton Lajhar, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na uporabnost sodobnih orodij za modeliranje procesov in predstavitev tehnik modeliranja procesov. Glavni namen raziskave je primerjava različnih orodij za modeliranje procesov in pridobitev vpogleda v njihove tehnične zmožnosti ter učinkovitost. Za pridobitev podatkov in primerjavo orodij smo izvedli pregled literature ter v vseh orodjih modelirali in simulirali realne poslovne procese. Končni rezultati zajemajo ugotovitve glede prednosti in pomanjkljivosti posameznih orodij ter primerjavo med njimi. V sklepu so navedene smernice glede izbire najbolj ustreznega orodja glede na specifične potrebe podjetja oziroma posameznika. Ključne besede: modeliranje procesov, primerjanje, analiza učinkovitosti, sodobna orodja za modeliranje, funkcionalnosti, analiza, optimizacija, avtomatizacija, produktivnost. Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (3,77 MB) |
5. Primerjava orodij za montažo avdiovizualnih izdelkovRelja Stanišić, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo raziskuje in primerja zmogljivosti dveh ključnih programov za postprodukcijo videa, Adobe Premiere Pro in Adobe After Effects. Namen naloge je ugotoviti, kateri program je bolj primeren za določene naloge in kako ju optimalno uporabiti skupaj. S pomočjo teoretičnega pregleda in praktičnih primerov analiziramo funkcionalnosti, kot so barvna korektura, večkamerno urejanje, preoblikovanje časa, sledenje kameri in druge. Ključne besede: postprodukcija, programska orodja za montažo, Adobe Premiere Pro, Adobe After Effects Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (3,21 MB) |
6. Prilagoditev orodnega vpenjalnega sistema stroja za krivljenje cevi : diplomsko deloTomi Babšek, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena prilagoditev orodnega vpenjalnega sistema CNC-stroja za krivljenje cevi, ki sem ga izdelal v času trimesečnega praktičnega usposabljanja v podjetju IMPOTT, d. o. o.
CNC-stroj za krivljenje cevi s trnom sem predeloval zato, da se na stroju lahko uporabljajo orodja za krivljenje cevi, ki jih je podjetje uporabljalo že na predhodnem stroju. Problem je v drugačni višini valjčkov, orodij in vpenjalnikov na novem stroju. Ta problem smo rešili s konstrukcijo in izdelavo prilagoditve. Razvoj in izdelava sta se izvedli s pomočjo strojnega parka podjetja: CNC-stružnice Hyundai HiT 30S in CNC-rezkalnega centra VOC-850. Prilagoditev vsebuje konstrukcijo in izdelavo več posameznih delov: podložne plošče, nosilca valjčkov, nosilca vpenjalnika, vodil. Testiranje je pokazalo, da je bila prilagoditev uspešna. Ključne besede: krivljenje cevi, vpenjanje orodja za krivljenje cevi, struženje, rezkanje Objavljeno v DKUM: 30.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (7,84 MB) |
7. Podatkovne baze v poslovanjuMarsel Graber, 2024, diplomsko delo Opis: S podatki se ljudje srečujemo na vsakem koraku že tisoče let, zato jih je zaradi ogromne količine smiselno urediti in postaviti na ustrezna mesta. Za shranjevanje in delo s podatki uporabljamo podatkovne baze, ki pa so si med seboj različne. Prav tako imamo različne vrste podatkov, ki jih lahko na grobo delimo na strukturirane, nestrukturirane in delno strukturirane podatke. Vsi imajo nekaj skupnih a tudi veliko različnih lastnosti, ki jih delajo drugačne in bolj specifične. Delo s podatki ustvarja veliko število delovnih mest, ker pa je podatkov iz dneva v dan več je vseskozi potreba po novi delovni sili, nastajajo nova delovna mesta in nenehno si je potrebno pridobivati nova strokovna znanja, da lahko izpolnjujemo pričakovanja podjetij na tem področju. S podatkovnimi bazami in podatki lahko delajo tudi osnovni poslovni uporabniki, vendar zgolj v omejeni količini, saj nimajo naprednega znanja s tega področja. V kolikor želimo z našimi podatki doseči dodano vrednost za podjetja moramo te pravilno shranjevati in kasneje za njih uporabljati določena orodja, ki so si glede na tip podatkov lahko zelo raznolika. Podatke modeliramo, da jih spravimo v ustrezno obliko in da lahko iz njih iztisnemo kar se da veliko. Pri tem nam prav pridejo tudi sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami, ki so za doseganje dobrih rezultatov v podjetjih dandanes skoraj nuja. Sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami nam omogočajo, da iz že pridobljenih podatkov z različnimi pristopi analiziramo in pridobimo odgovore na vprašanja, ki smo si jih zastavili in izboljšamo poslovanje podjetja. Za različne tipe podatkov imamo različne strukture baz, ki se skozi čas nenehno spreminjajo in izboljšujejo. Vsekakor pa v zadnjem času v ospredje prihaja umetna inteligenca, ki je v veliki meri že prisotna v podatkovnih bazah in obratno, enako velja tudi za orodja, ki se uporabljajo pri analizi podatkov. Trendi na področju podatkovnih baz pa v zadnjih letih temeljijo tudi na čim večjem vključevanju strojnega učenja, razširjanju sistemov za upravljanje s podatki in širitev teh v oblačne rešitve. Ključne besede: podatkovne baze, strukturirani podatki, nestrukturirani podatki, sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami (SUPB), modeliranje podatkov, orodja za strukturirane in nestrukturirane podatke Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18 Celotno besedilo (1,62 MB) |
8. Marketinško komuniciranje s pomočjo spletnih medijev v podjetju SWY Brand d.o.o.Sara Zemljič, 2024, diplomsko delo Opis: Komunikacija je ključni vidik marketinga, bistvenega pomena za doseganje zvestobe blagovni znamki in vplivanje na odnos do blagovne znamke. Diplomsko delo v teoretičnem delu preučuje celotno marketinško komuniciranje, s fokusom na teoretično podlago, ki je smiselna za našo nadaljno raziskavo.
V empiričnem delu smo preučili marketinško komuniciranje blagovne znamke Swy in identificirali področja izboljšave. Poudarjeni so ključni instrumenti, kot so oglaševanje in sodelovanje v družbenih medijih, na platformah, kot so Facebook, Instagram in TikTok. Analiza SWOT in analiza spletne strani blagovne znamke Swy sta pokazali, da medtem ko Swy učinkovito uporablja spletne kanale in partnerstva z vplivneži za povečanje prepoznavnosti, njegova omejena fizična prisotnost in ozka diverzifikacija vplivnežev predstavljata izziv. Priporočila vključujejo vzpostavitev stalne trgovine, razširitev proizvodnih linij, krepitev vključevanja družbenih medijev in partnerstvo s komplementarnimi blagovnimi znamkami za krepitev tržnega položaja blagovne znamke Swy in vključevanja strank. Ključne besede: SWY, marketinško komuniciranje, analiza, SWOT, spletna orodja, marketinške aktivnosti. Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 27 Celotno besedilo (2,39 MB) |
9. Marketinško komuniciranje v organizaciji marketautoSonja Sandić, 2024, diplomsko delo Opis: Komunikacija je osnovna človeška potreba, brez katere si težko predstavljamo življenje. Sicer je ključnega pomena za uspešne osebne, poslovne in družbene odnose, zato je marketinško komuniciranje pomemben del marketinga. Marketinško komuniciranje ima namreč ključno vlogo pri razvoju podjetja, saj vključuje vse aktivnosti, s katerimi podjetje posreduje informacije o svojih izdelkih ali storitvah na trg. Uspešno marketinško komuniciranje je pomembno za uspešno delovanje vsakega podjetja.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu sem predstavila osnovne koncepte komuniciranja ter vrste komunikacije, nadalje pa tudi osnove marketinškega komuniciranja z vidika različnih avtorjev ter proces in orodja marketinškega komuniciranja.
Na podlagi teoretičnega dela in pridobljenega znanja sem izpeljala praktični del. Ob primeru izbranega podjetja Marketauto sem opisala marketinško komuniciranje. Na podlagi pogovora z zaposlenimi v podjetju sem dobila odgovore na vsa raziskovalna vprašanja in ugotovila da ima podjetje Marketauto uspešno marketinško komuniciranje z nekaj manjšimi pomanjkljivostmi, ter s tem uspešno izpolnila cilje, ki sem si jih zadala ob začetku pisanja diplomskega dela. Ključne besede: marketing, komuniciranje, orodja marketinškega komuniciranja, Marketauto Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4 Celotno besedilo (1,41 MB) |
10. Zasnova modularne vpenjalne naprave za obdelavo prirobnice : diplomsko deloGorazd Sladič, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljen potek snovanja modularne vpenjalne priprave za obdelavo prirobnice. Vpenjalno pripravo smo sestavili s pomočjo modularnih komponent podjetja Halder. Cilj, ki smo si ga postavili, je bil ta, da sestavimo vpenjalno pripravo tako, da se bo lahko izvedlo čim več operacij obdelave na obdelovancu. Uspelo nam je sestaviti vpenjalno pripravo tako, da se lahko obdelovanec celotno obdela celotno v enem vpetju. To sestavo vpenjalne priprave smo potem tudi podrobneje analizirali. Ključne besede: odkovek, analiza, sestava, vpetje, obdelovalna orodja Objavljeno v DKUM: 16.09.2024; Ogledov: 22; Prenosov: 12 Celotno besedilo (3,98 MB) |