1. Lutka pri premagovanju ločenosti od staršev : diplomsko deloJerneja Hafner, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom "Lutka pri premagovanju ločenosti od staršev" raziskuje vlogo lutk v otrokovem življenju, posebej v vrtcu, kjer pomagajo otrokom pri čustvenih in socialnih izzivih. V teoretičnem delu smo se osredotočili na pomembnost lutk v vrtcu, s poudarkom na ročnih lutkah in lutki ljubljenki skupine. Raziskali smo tudi navezanost na starše ter vlogo lutke pri ločitvi otrok od staršev. V praktičnem delu smo izvedli projekt z lutko ljubljenko skupine, ki je vključeval sedem načrtovanih dejavnosti. Otroci so sodelovali pri izdelavi lutke, ki je postala stalna spremljevalka v vrtcu. Lutka je otroke spremljala tudi domov, kar je krepilo njihovo povezanost. Lutka je postala zaupnica in motivatorka, kar je pozitivno vplivalo na otroke in njihovo doživljanje. Poseben poudarek je bil na dejavnosti, ko je večina otrok prvič prenočila brez staršev, pri čemer je lutka igrala ključno vlogo pri nudenju čustvene podpore. Ključne besede: lutka ljubljenka skupine, ročna lutka, ločenost od staršev, projekt Objavljeno v DKUM: 16.08.2024; Ogledov: 130; Prenosov: 19 Celotno besedilo (6,09 MB) |
2. Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu : diplomsko deloEla Pečnik, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj pet- do šestletnega otroka, moč lutke ljubljenke in metode dela z lutkami v vrtcu. Opisali smo ročno in senčno lutko, njun pomen, izdelavo in vlogo vzgojitelja pri izdelavi in uporabi lutke. Posvetili smo se tudi senčnemu gledališču, senci in motivaciji otrok v predšolskem obdobju.
V praktičnem delu diplomskega dela smo si zastavili naslednje cilje: otroke spodbuditi za oblikovanje karakterja lutke; spodbuditi jih k ustvarjalnemu izdelovanju lutke in utrjevanju fine motorike; otroke spodbuditi, da se poistovetijo z lutko ljubljenko in jo seznanijo z njihovo dnevno rutino v vrtcu; spodbuditi jih, da se doživeto in domiselno vživijo v vlogo lutke; z ročno lutko spodbuditi manj govoreče otroke k aktivnemu govoru; otroke seznaniti s senčno lutko in z njenim rokovanjem; seznaniti jih s prvinami senčnega gledališča; spodbuditi jih za sodelovanje in timsko delo. Tako smo skozi celoten projekt z otroki ustvarili ročno lutko, ki je postala naša ljubljenka skupine, s katero smo spletli močno vez, jo vključili v dnevno rutino in dejavnosti. Pri izdelavi lutk smo otroke spodbujali k ustvarjalnemu izdelovanju in urili ročne spretnosti. Seznanili smo jih s prvinami senčnega gledališča, ustvarili lutkovni kotiček in uprizorili predstavo s senčnimi lutkami ter jih spodbujali k sodelovanju in timskemu duhu.
Ročne in senčne lutke so tako postale naše vsakodnevne prijateljice, ki so otroke spodbujale pri izražanju in bogatile njihov besedni zaklad. Veliko časa smo namenili opazovanju otrok, ki smo jih spremljali s pomočjo opazovalnih listov skozi celotni projekt, ki so ga doživljali kot prijetno izkušnjo.
Dobljeni rezultati kažejo na to, da je za uresničitev želenih ciljev treba delo dobro načrtovati in se pred izvedbo nanj suvereno pripraviti. Otroke je treba spremljati, spodbujati in podpirati, saj je le na ta način mogoče slediti njihovemu napredku. Ključne besede: Ročna lutka, senčne lutke, lutkovna predstava, otrok, predšolsko obdobje, opazovanje Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 950; Prenosov: 128 Celotno besedilo (3,76 MB) |
3. ROČNA LUTKA V VRTCUPetra Grubelnik, Melita Ravlan, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Ročna lutka v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo na podlagi strokovne literature predstavili evropsko in slovensko zgodovino lutke. Naštete so vrste lutk. Natančno je opredeljena ročna lutka in njene lastnosti.
Opisana je vloga lutke in kakšen je njen vpliv na otroke v vrtcu.
V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili primera dobre prakse pri delu v vrtcu v prvem in drugem starostnem obdobju.
V prvem starostnem obdobju smo dali poudarek na dnevno rutino v vrtcu, kar je za to starostno obdobje pomembno. Za to smo se odločili, ker je pri teh dejavnostih do sedaj bilo veliko joka, neučakanosti, otroci niso bili vztrajni. Prav to je bila naša motivacija, da v to vpeljemo lutko in preverimo njeno koristnost. Lutka je bila vključena tudi pri drugih področjih Kurikuluma, namen je bil opazovati, kje je lutka imela najmočnejšo vlogo.
V drugem starostnem obdobju smo z otroki preko lutk spoznavali novo vsebino, preverili, kakšno vlogo ima lutka kot sredstvo motivacije, izdelovali lutke in izvedli dramatizacijo.
Namen praktičnega dela v diplomski nalogi je bil ugotoviti, ali z ročno lutko v vrtcu v prvem in drugem starostnem obdobju lažje in enostavneje dosegamo zadane cilje.
V praktični del diplomske naloge so vključene tedenske priprave s cilji, vsaki pripravi sledijo tudi evalvacije. Evalvacije so dnevne ali tedenske, to je odvisno od zastavljene teme. Ključne besede: ročna lutka, domišljija, motivacija, ustvarjalnost, projektno delo, dnevna rutina, dramatizacija Objavljeno v DKUM: 13.06.2012; Ogledov: 5911; Prenosov: 1007 Celotno besedilo (3,20 MB) |