1. Roman o podnebnih spremembah med znanstveno fantastiko in realnimi izkušnjamiJožica Čeh Steger, 2024, pregledni znanstveni članek Opis: Na antropogene podnebne spremembe kot ekološki in družbeno-kulturni problem se od devetdesetih let prejšnjega stoletja intenzivneje odziva tudi literarna veda. Književnost o podnebni problematiki pripoveduje na estetski način, bralca nagovarja z zgodbami, v njem prebuja emocije, vabi ga k premi-sleku o vrednotah in okoljskem obnašanju. V pričujoči raziskavi se osredinjamo na roman o podnebnih spremembah. V okviru ekoloških žanrov zavzema pomembno mesto in se je v devetdesetih letih prej-šnjega stoletja najprej uveljavil v angleško-ameriškem jezikovnem prostoru. V svojo strukturo vklju-čuje prvine drugih žanrov, zlasti znanstvene fantastike in trilerja. V zadnjem času se od fantastičnih scenarijev odmika k tematizaciji realnih izkušenj s podnebnimi spremembami. Umestiti ga je mogoče v ekološki riziko narativ, kar je opisano na primeru romana Zgodovina čebel norveške pisateljice Maje Lunde. Podnebne spremembe so predstavljene tudi v romanih Na Klancu Tine Vrščaj in Primerljivi hektarji Nataše Kramberger. Ključne besede: pripovedništvo, podnebna fikcija, ekološki žanri, romani o podnebnih spremembah, ekološki riziko narativ Objavljeno v DKUM: 05.08.2024; Ogledov: 99; Prenosov: 25
Celotno besedilo (1,19 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Zavarovanje tovora med transportom in reševanje reklamacij v podjetju Intereuropa d.d. (cargo zavarovanje)Andreja Žafran, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomska naloga je bila opravljeno s pomočjo prisotnosti v podjetju Intereuropa d.d. v Celju, kjer sem opravljala praktično usposabljanje, ves čas smo imeli strokovno pomoč usposobljenih, vodeni smo bili skozi delovne procese na oddelku domačega transporta in tako spoznali vse logistične procese, ki so ob koordiniranju prevozov potrebni. Posebej smo se opredelili na manipulacijo z blagom, reklamacije in zavarovanje blaga med transportom. Spoznala sem vse postopke, ki so ključnega pomeni od prevzema blaga (naklad), vmesne manipulacije in oddaje blaga stranki oziroma skladišču (razklad). Ob tem sem spoznala tudi vso potrebno dokumentacijo, ki se uporablja pri poslovanju.
Cestni prevoz je ena izmed najstarejših prevoznih panog. Prav tako je tudi transportno zavarovanje najstarejša vrsta zavarovanj. Predvidevamo, da je zavarovanje v transportnih in logističnih storitvah zelo pomembno, saj z njim zaščitimo sebe, blago in finančne situacije pred nevarnostmi, ki pretijo na poti ves čas. Namen diplomske naloge je predstaviti vrste transportnega zavarovanja, osredotočili se bomo na domači kargo, saj smo se z njim srečevali v podjetju Intereuropa d.d. med opravljanjem praktičnega usposabljanja. Predstavili pa bomo tudi nekaj primerov reklamacij za katere je bil predložen odškodninski zahtevek. Reklamacije so v podjetju zelo pomembne in potrebno jih je jemati resno in rešiti kar se da hitro in v skladu z zakonskimi predpisi. Ker pišemo diplomsko delo s pomočjo prisotnost v podjetju Intereuropa d.d. PE Celje, smo večji del naloge posvetili podjetju in dejanskim primerom s katerimi smo se srečali. V prvem delu smo predstavili samo podjetje, podrobneje opisali oddelek domačega transporta in zapisali ugotovitve, ki smo jih pridobili s pomočjo izkušenih zaposlenih. V osrednjem delu naloge smo zapisali nekaj že znanih definicij transportnega zavarovanja.
V zadnjem delu diplomske pa smo zapisali nekaj primerov nastalih reklamacij. V največji meri je šlo za poškodbe blaga, ki so se dogodile zaradi napačne manipulacije z blagom ali napačno označenimi tovorki in neprimerno zaščito paketov. Ključne besede: transportno zavarovanje, domači kargo, reklamacije, riziko, prevozniška odgovornost Objavljeno v DKUM: 09.11.2015; Ogledov: 1627; Prenosov: 311
Celotno besedilo (1,52 MB) |
3. |
4. VLOGA ZAVAROVALNIŠTVA V LOGISTIKIAlbina Urbanč, 2012, diplomsko delo Opis: Transportno zavarovanje je ena najstarejših vrst zavarovanja. Namen diplomskega dela je predstavitev te vrste zavarovanja v cestnem prometu in prikazati obstoječe stanje.
Glede na razvitost in obseg transporta in logističnih storitev predvidevamo, da je zavarovanje prevoza tovora pomembna zaščita in finančna varnost pred nevarnostmi, katerim je tovor med logističnimi operacijami in transportom izpostavljen. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili transport in njegov pomen skozi vso zgodovinsko obdobje. V osrednjem delu diplomskega dela smo predstavili kargo zavarovanje, zavarovanje prevozniške odgovornosti in zavarovanje špediterske odgovornosti. Predstavili smo pomembne elemente zavarovalne pogodbe, zavarovalne police in pogoje zavarovanja ter pravne podlage.V zadnjem delu diplomskega dela smo prikazali obstoječe stanje transportnih zavarovanj v cestnem prometu v zavarovalni družbi Adriatic Slovenica, d. d., obseg transportnih zavarovanj pri ostalih zavarovalnicah v Sloveniji in svetu. Podatke smo zajemali s pomočjo sektorja za statistiko in aktuariat v zavarovalni družbi Adriatic Slovenica, d. d., podatkov zavarovalnega združenja, podatkov Generalne Policijske Uprave Republike Slovenije, letnih poročil posameznih zavarovalnic in s pomočjo pripravljene ankete. Podrobnejših podatkov v zvezi s transportnim zavarovanjem tovora in o škodah pri prevozih tovora zaradi konkurenčnosti ni mogoče pridobiti. Zelo pomembno je, kako smo prepoznavni na trgu in kako stranki kakovostno in razumljivo predstavimo zavarovanje, da bomo kljub trenutni gospodarski krizi uspešnejši. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Transport, Transportno zavarovanje, Kargo zavarovanje, Prevozniška odgovornost, Riziko Objavljeno v DKUM: 06.05.2012; Ogledov: 2745; Prenosov: 351
Celotno besedilo (1,80 MB) |
5. OBJEKTIVNA ODGOVORNOST IN MEDICINSKI PRIPOMOČKIMitja Marn, 2011, diplomsko delo Opis: S hitrim razvojem znanosti se je pojavila možnost nadomestitve nekaterih človekovih organov z umetnimi izdelki. Najbolj se vsem nadomestkom in naprednim tehnologijam približa pojem medicinski pripomoček. Ker gre pri tovrstni industriji za trgovino globalnih razsežnosti, so se pojavile organizacije, ki poskušajo poenotiti termine. Namen organizacij je pospešitev globalno-tržne komunikacije, z možnostjo izmenjave povratnih informacij o delovanju izdelka. Medicinski pripomoček je, kot vsaka druga naprava, podvržen možnosti nastanka napak in okvar. Izdelek, vsajen v človekovo telo, v primeru okvare lahko povzroči smrt ali težjo telesno poškodbo. Javna agencija za medicinske pripomočke na teritoriju Slovenije izdaja potrdila o skladnosti izdelka s standardi in s tem potrjuje kakovost in varnost izdelka. Življenjski cikel medicinskega pripomočka vključuje številne faze, od načrtovanja izdelka do poročanja o njegovi uporabi. Zaradi številnih subjektov, ki sodelujejo v ciklu izdelka, se delo osredotoča na razmerja med proizvajalcem in pacientom, pri čemer se mestoma vključuje tudi prispevek zdravstvene stroke, zaradi neposrednega stika zdravnika z bolnikom. Zaradi specifičnosti problematike ter terminov, so bili sprejeti številni specialni predpisi, ki so večinoma povezani z obstoječimi splošnimi pravili. V diplomi so podrobneje obdelani pojmi: proizvajalec, potrošnik, pacient, stvar in napaka. Posebej poglobljeno je obdelana problematika odškodninske odgovornosti za škodo po izdelku. Tu se pojavi problem razmejitve med pravili Direktive 85/374 EEC, implementirane z Zakonom o varstvu potrošnikov in pravili Zakona o obligacijskih razmerjih. Slednji uvaja domnevo vzročne zveze med nevarnim izdelkom ter nastalo škodo. Oškodovanec bo moral dokazati samo napako in škodo. Na drugi strani Zakon o varstvu potrošnikov uvaja sistem, po katerem bo potrošnik oz. oškodovanec tisti, ki bo imel dokazno breme. Sodišče bo moral prepričati, da izdelek ni zadostil standardu pričakovane varnosti, ki jo potrošnik legitimno pričakuje. Na koncu so predstavljeni še razlogi razbremenitve objektivne odgovornosti, kot jih določata omenjena predpisa, s poudarkom na določbi Zakona o varstvu potrošnikov, v skladu s katero se proizvajalec razbremeni odgovornosti za škodo, če dokaže, da razvoj znanosti v trenutku, ko je bil izdelek dan na trg, še ni bil na nivoju, ki bi omogočal ugotovitev možnosti nastanka škode. Iz pravila izhaja, da je potrošnik stranka, ki trpi škodo zaradi razvojnega rizika. V delu so analizirani interesi subjektov, udeleženih v življenjskem ciklu medicinskega pripomočka. Prikazane so obstoječe rešitve, razporeditve rizikov nastanka škode, ki naj bi najbolj ugodno vplivale na razvoj celotne dejavnosti. Ključen problem ostaja premajhno število rešenih primerov, ki bi obsegali obravnavano tematiko. Ključne besede: Razvojni riziko, interes, odgovornost za škodo po produktu, pacient, potrošnik, proizvajalec, napaka, medicinski pripomoček, nevarna stvar, Zakon o varstvu potrošnikov. Objavljeno v DKUM: 13.07.2011; Ogledov: 4223; Prenosov: 391
Celotno besedilo (1,34 MB) |
6. Zavarovanje stekla v cestnem transportu, primer družbe Novomat d. o. o. : diplomsko deloNatalija Tertinek, 2010, diplomsko delo/naloga Opis: Zavarovanje se je pojavljalo ţe zelo daleč nazaj, vendar razumemo danes pojem zavarovanja bistveno drugače kot v preteklosti. Tako danes zavarovanje delimo v dve skupini zavarovanj, in sicer premoţenjska in osebna. V okviru našega diplomskega dela smo se posvetili premoţenjskim zavarovanjem, znotraj katerih sodijo tudi transportna zavarovanja, ki so predmet našega diplomskega dela.
Za potrebe diplomske naloge smo stopili v stik z druţbo Novomat d.o.o., ki se ukvarja s skladiščenjem in razvozom vseh vrst avtostekel do servisnih delavnic s katerimi poslujejo. Druţba avtostekla razvaţa na območju Slovenije in zanimalo nas je, kako to, da nimajo sklenjenega zavarovanja za primer poškodovanja teh avtostekel in prav tako tudi ne zavarovanja prevoznikove odgovornosti.
Skozi diplomsko delo smo predstavili teorijo, nato pa smo se lotili praktičnega primera. Govorili smo o rizikih in o zavarovanju na splošno, podrobneje pa smo se posvetili transportnim zavarovanjem, ki so tudi bistvo naše diplomske naloge. Predstavili smo tudi zavarovalno pogodbo.
V zadnjem delu smo predstavili druţbo Novomat d.o.o., njihov problem in prav tako tudi kakšno rešitev, primerno za omenjeno druţbo. Ključne besede: transportno zavarovanje, zavarovalna pogodba, avtosteklo, riziko Objavljeno v DKUM: 04.05.2011; Ogledov: 2602; Prenosov: 134
Celotno besedilo (2,85 MB) |
7. Prevozniška odgovornost v primeru poškodbe tovora pri manipulaciji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa Gospodarska in tehniška logistikaMateja Adamič, 2008, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava prevozniško odgovornost v primeru poškodbe tovora pri manipulaciji. V delu sem posebej predstavila cestni blagovni transport, ter rizike, ki lahko nastanejo pri prevozu blaga po cesti.
Osredotočila sem se na zavarovanja, s katerimi se varujemo v primeru nastanka škode v cestnem transportu. Prevozniki se lahko pred škodo zavarujejo tako, da sklenejo zavarovanje (kasko, kargo, zavarovanje prevozniške odgovornosti) ali uporabijo institut samozavarovanja. Razlika med kargo zavarovanjem in zavarovanjem prevozniške odgovornosti je v tem, da pri kargo zavarovanju zavarujemo blago, pri zavarovanju prevozniške odgovornosti pa odgovornost prevoznika za škodo na blagu, ki ga je prevzel na prevoz.
V primeru nastanka škode pri transportu blaga po cesti je bil tovor poškodovan, zaradi premika drugega tovora, ki ni bil primerno zavarovan oziroma zaščiten. Do tega je prišlo, ker je prevoznik, kljub temu da ni bilo tako dogovorjeno, na kamion naložil še tovor za drugega naročnika. Prav tako je voznik prevoznika pomagal pri nakladanju, čeprav to ni bilo tako dogovorjeno v prevozni pogodbi.
Prevoznik je krivdo prevzel nase, tako je bila škoda krita delno iz kargo zavarovanja in delno iz zavarovanja prevozniške odgovornosti. Ključne besede: transport, kargo zavarovanje, prevozniška odgovornost, riziko, samozavarovanje Objavljeno v DKUM: 05.05.2010; Ogledov: 4552; Prenosov: 598
Celotno besedilo (2,16 MB) |
8. |