| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna analiza govorništva v britanski kraljevi družini : diplomsko delo
Maja Rotovnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Britanska kraljeva družina velja za eno najprepoznavnejših na svetu. Zaradi svoje avtoritete ima najpomembnejšo vlogo v kraljevi družini monarh. Čeprav nima politične moči, je pomemben oblikovalec javnega mnenja in družbene klime. V diplomskem delu smo analizirali retoriko kraljice Elizabete II. in kralja Karla III, in sicer pojavnost etosa, patosa in logosa v njunih govorih, pri čemer smo ugotovili, da je raba vseh prepričevalnih sredstev izrazitejša pri kraljici Elizabeti II. Zanimalo nas je tudi, kako se raba prepričevalnih sredstev razlikuje glede na podobne okoliščine nastanka govora ter kako se njuna retorika spreminja skozi različna življenjska obdobja. Ugotovili smo, da se retoriki ob podobnih okoliščinah bistveno ne razlikujeta, opazili pa smo trend izrazitejše rabe logosa v kraljičinem in patosa v kraljevem starostnem obdobju. Zaradi hitrih sprememb v trenutni sestavi kraljeve družine, lahko rezultati naše analize služijo kot izhodišče za nadaljnje raziskave na področju retorike v britanski kraljevi družini.
Ključne besede: britanska kraljeva družina, retorika, govorništvo, prepričevalna sredstva
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 323; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

2.
Retorika kot učiteljeva kompetenca in njen vpliv na sodelovanje s starši : magistrsko delo
Patricija Pivec, 2023, magistrsko delo

Opis: Učiteljeva retorična kompetenca se nanaša na njegovo sposobnost učinkovite rabe jezika in prepričljivih komunikacijskih tehnik za posredovanje informacij. To med drugim vključuje njihovo sposobnost uporabe različnih retoričnih sredstev, kot so metafore, analogije in prepričljivi argumenti, da bi pouk postal bolj privlačen in učinkovit. Učitelj z dobrimi retoričnimi spretnostmi uporablja jezik tako, da pritegne pozornost učencev ter jih navduši za učenje. Ključno je, da informacije in slog podajanja le-teh prilagodi poslušalcem ali učencem ali njihovim staršem. Učitelji, ki imajo dobro razvito retorično kompetenco, znajo jasno in učinkovito posredovati svoje ideje. Pri svojih govorih uporabljajo prepričljive argumente in retorična sredstva, s katerimi poslušalce prepričajo, da je določena tema pomembna in smiselna. Na splošno ima učiteljeva retorična kompetenca pomembno vlogo pri njegovi sposobnosti, da učinkovito pritegne poslušalce. Z učinkovito in prepričljivo rabo jezika pa lahko učitelj navduši tudi svoje učence, da prevzamejo aktivno vlogo pri svojem učenju in razvijejo vseživljenjski interes do učenja. V magistrski nalogi smo raziskali, kako retorika kot učiteljeva kompetenca vpliva na sodelovanje s starši. Raziskavo smo opravili s pomočjo polstrukturiranih intervjujev, ki smo jih izvedli z učitelji razrednega pouka. Učitelji načeloma svoje sodelovanje s starši ocenjujejo kot uspešno, njihov odnos pa kot spoštljiv in iskren. Hkrati pa so pri deljenju izkušenj navedli številna nesoglasja in prepreke, ki se pojavljajo pri sodelovanju. Najpogosteje se pojavljajo težave zaradi ocenjevanja, kadar imajo starši prevelika ali premajhna pričakovanja. Učiteljem primanjkuje znanja s področja retorike, za svoje neznanje večinoma izpostavljajo neustrezno izobraževanje v času študija. Nekateri učitelji so zato izbrali tudi različna individualna izpopolnjevanja na področju retorike, drugi pa so znanje pridobili skozi leta in leta izkušenj. Večina učiteljev, ki so sodelovali v raziskavi, meni, da je izobraževanje s področja retorike za učitelje dobrodošlo. Drugi menijo, da je nujno zgolj za učitelje na začetku njihovega poklica. Izboljšanje njihovega znanja bi bilo možno z dodatnimi izpopolnjevanji, ki se osredotočajo na komunikacijske strategije in sodelovanje s starši. Usposabljanja lahko učiteljem omogočajo izboljšati komunikacijske spretnosti, spoznati različne učne stile in razviti strategije za različne skupine učencev. Za izboljšanje sodelovanja pa bi morali učitelji starše tretirati kot sebi enakovredne sogovornike. Spoštljiva in strokovna komunikacija pa lahko pomaga zgraditi močan in pozitiven odnos med šolo in domom.
Ključne besede: Retorika, retorika v izobraževanju, učitelj, kompetence, komunikacija, starš v edukacijskem sistemu.
Objavljeno v DKUM: 22.06.2023; Ogledov: 536; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

3.
Retorika velikih turističnih prireditev: analiza začetnega in zaključnega govora na poletnih olimpijskih igrah 2012 v Londonu : analiza začetnega in zaključnega govora na poletnih olimpijskih igrah 2012 v Londonu
Ines Kvartuh, 2022, diplomsko delo

Opis: RETORIKA VELIKIH TURISTIČNIH PRIREDITEV: Analiza začetnega in zaključnega govora na poletnih olimpijskih igrah 2012 v Londonu Retorika je veščina, ki bi jo na tako veliki turistični prireditvi, kot so olimpijske igre, moral obvladati sleherni govorec. Njen pomen za vse, ki delajo v turizmu, pa tudi pomen ustreznega komuniciranja, moči besed in argumentov smo predstavili z analizo govorov predsednika olimpijskega organizacijskega odbora Sebastiana Coea. V začetnem in zaključnem govoru olimpijskih iger smo z besedno in diskurzivno analizo analizirali uporabo besed in sredstev za nadgradnjo govora, analizirali pa smo tudi govorico telesa in obraza govorca. Ugotovili smo, da sta oba govora zelo domoljubna, poudarjena je narodna zavest in pripadnost. Govorec je kot nekdanji športnik in olimpijski zmagovalec z dogodkom zelo povezan, zato je govor zelo oseben. Oba govora sta kratka, ne vsebujeta daljših fraz, ampak več manjših. Besede, ki se pojavijo v začetnem in zaključnem govoru so skrbno izbrane in sporočajo govorčevo pripadnost državi, mestu in športu, kar govorec pokaže z večkratno omembo Londona. V obeh govorih smo odkrili veliko okrasnih pridevkov in rabo retoričnih sredstev, dve najpogostejši sta trditev in silogizem. Analiza je pokazala tudi nekaj retoričnih figur, kot je naštevanje ali enumeracija in je prav tako tudi nagovor ali apostrofa, saj so v občinstvu ugledni predstavniki države, kar zahteva tudi obvezen protokol.
Ključne besede: retorika, olimpijske igre, turistična prireditev, govor, Sebastian Coe
Objavljeno v DKUM: 13.02.2023; Ogledov: 586; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (948,16 KB)

4.
Ključ do uspešne prodaje
Jakob Šilar, 2020, diplomsko delo

Opis: Uspešna prodaja je za mnoge prodajalce prava nočna mora, zato smo v diplomski nalogi opisali ključe, ki so najpomembnejši do uspešne prodaje. Pisali smo o strankah, tipih osebnosti, neverbalni govorici, izboljšavi govora … in vse skupaj povezali v celoto. Na koncu smo se posvetili še zunanjem videzu in prikazali, kakšna oblačila naj D2D prodajalec uporablja za svojo prodajo. Za zaključek smo predstavili še rezultate ankete, ki smo jo opravili na terenu. Diplomska naloga obsega 6 točk: uvod, metodologije, teoretične osnove, raziskavo, diskusijo in zaključek.
Ključne besede: Retorika, tipi osebnosti, zaključevanje prodaje, uspešna prodaja.
Objavljeno v DKUM: 05.11.2020; Ogledov: 960; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

5.
Tehnični in vsebinski vidiki portretne fotografije : diplomsko delo
Ana Tomaž, 2020, diplomsko delo

Opis: Portretna fotografija predstavlja prepletanje tehničnih in vsebinskih vidikov, ki skupaj tvorijo uspešno upodobitev in predstavitev osebe ali oseb z vsemi individualnimi osebnostnimi lastnostmi. V diplomski nalogi so predstavljeni glavni tehnični parametri za doseganje ostrih in pravilno osvetljenih portretov. Čeprav je portretna fotografija še danes opredeljena na nižji hierarhični stopnji umetniškega izražanja, ima ogromno semioloških kazalnikov, ki se združijo v retoriko fotografije in pripomorejo k pravilnemu dojemanju portreta na konotativni in denotativni ravni.
Ključne besede: tehnični vidiki, svetloba, portret, vsebinski vidiki, retorika fotografije
Objavljeno v DKUM: 02.11.2020; Ogledov: 761; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

6.
Stališča o učinkovitosti uporabe univerzalnih principov prepričevanja
Laura Zrinski, 2019, magistrsko delo

Opis: Retorika kot veščina prepričevanja je v sodobni družbi ena najpomembnejših veščin. Govorci, ki so dobri retoriki in znajo njena načela uporabiti na ustrezen način, lahko to izkoristijo v svoj prid. Retoriko podrobneje poznajo predvsem tisti, ki se poklicno ukvarjajo s prepričevanjem ali manipulacijo, vendar to ne pomeni, da za druge posameznike znanje o retoriki ni koristno. Vsak človek, ki živi v moderni družbi, se dnevno sooča z različnimi govornimi situacijami. Te so lahko popolnoma običajni pogovori, lahko pa so to retorične situacije, iz katerih ima vsaj eden izmed govorcev določeno korist. Slednje situacije so s strani okoriščenega posameznika vnaprej zelo dobro premišljene. Ta posameznik vstopi v kontakt z določeno osebo z namenom, da ima kasneje od nje korist. V tem primeru pa je znanje o retoriki, tudi za ljudi, ki se ne ukvarjajo z njo, smiselno in uporabno. S tem znanjem lažje prepoznajo manipulacijske strategije, ki jih nekdo preizkuša v pogovoru z njimi, in se jim lažje uprejo. Glede na to, da je tovrstno poznavanje zakonitosti retorike lahko koristno v vsakdanjem življenju, bi se lahko prenašalo že na otroke. Raziskav s področja uporabe in razumevanja retorike pri osnovnošolskih učencih v Sloveniji primanjkuje. Raziskave, ki bi se dotikala univerzalnih principov prepričevanja, na slovenskem področju ni mogoče najti. V osnovnih šolah se retoriki kot vedi ne posveča posebej. Devetošolci imajo sicer možnost izbrati izbirni predmet Retorika, kjer se vsebine retorike podrobneje obravnavajo, vendar do takrat učenci nimajo stika z njo. Poleg tega je tudi v zadnjem razredu osnovne šole ta predmet zgolj izbira. Ker je raziskav s tega področja tudi po svetu malo, se bomo v tej magistrski nalogi posvetili primerjavi razumevanja univerzalnih principov prepričevanja med petošolci in devetošolci. V nadaljevanju bomo predstavili, s čim se ukvarja retorika kot veda in njeno zgodovino. Naredili bomo pregled sestave prepričevalnega govora in zapisali, kako nam že prastare civilizacije zapuščajo dragoceno znanje o retoričnem govoru. Kasneje bomo opisali tudi vseh sedem univerzalnih principov prepričevanja. Univerzalni principi prepričevanja so povzeti po raziskavah profesorja Roberta B. Cialdinija, ki se poklicno ukvarja z manipulacijskimi strategijami in njihovim vplivom na družbo. V magistrski nalogi se bomo posvetili razmišljanju učencev in njihovem razumevanju univerzalnih principov prepričevanja. Preverjali bomo, ali učenci, kljub temu, da jim retorična načela, vsaj do devetega razreda, niso načrtno predstavljena, razumejo univerzalne principe prepričevanja. Primerjali bomo odgovore prvošolcev in petošolcev ter ugotavljali, v kolikšni meri učenci dojemajo učinkovitost teh principov in na kakšen način si jih razlagajo.
Ključne besede: univerzalni principi prepričevanja, retorika, stališča učencev
Objavljeno v DKUM: 22.11.2019; Ogledov: 1119; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

7.
Reprezentacija slikarja Pabla Picassa v igranih filmih
Urška Sabati, 2019, magistrsko delo

Opis: Pričujoča magistrska naloga se ukvarja s filmskimi reprezentacijami in analiziranjem le teh. V filmih se srečujemo z upodobitvami raznih resničnih dogodkov in oseb, četudi je film igrani. S temi upodobitvami želijo filmski ustvarjalci gledalcem in družbi nasploh podati informacije ali svoje mnenje o določeni stvari ter na svoj način reprezentirati nek resnični dogodek ali osebo. Zmeraj je njihov cilj pustiti na gledalcu vtis. Določena resnična oseba je lahko reprezentirana v več filmih na različne načine. Ena izmed takšnih osebnosti je slikar Pablo Picasso, ki je navdihnil kar nekaj filmskih ustvarjalcev za ustvarjanje filmov. Za ugotovitev, kakšne konotativne vrednosti se skrivajo za reprezentacijami, si za analizo le teh pomagamo s semiologijo ter retoriko filma.
Ključne besede: Igrani film, reprezentacija, Pablo Picasso, konotativne vrednosti, retorika filma, semiologija.
Objavljeno v DKUM: 29.08.2019; Ogledov: 1040; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

8.
Okoljska retorika in njeno stanje v slovenski javnosti
Danijel Davidović, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana okoljska retorika v slovenskih množičnih medijih. Retorika je lahko opredeljena kot veda in veščina učinkovite uporabe besed, ki obsega razumska, značajska in čustvena sredstva, s katerimi se na razumljiv, privlačen in etičen način posreduje sporočilo in spodbuja k izvajanju želenih dejanj. Pri tem je okoljska retorika lahko opredeljena kot posebno področje retorike, v sklopu katerega se obravnava učinkovito poročanje o okoljskih težavah in spodbuja k ukrepanju za njihovo odpravljanje. V delu je sprva podana opredelitev retorike tako, da je opisana grška retorična teorija, ki je osnova sodobne retorike. Poleg tega so dodana deljena mnenja nekaterih filozofov o retoriki ter njeno stanje in vloge v sodobnosti. Nato so opisane osnovne sestavine in sredstva retorike, kot jih opredeljuje Aristotel. Nadalje je opredeljena okoljska retorika kot področna retorika, ki se razvija v drugi polovici 20. stoletja. Pregledane so znanstvene in humanistične ugotovitve o retoriki oziroma okoljskem poročanju, iz katerih so izpeljana navodila učinkovitega poročanja in preglednica uporabnih retoričnih orodij. Na koncu so izbrani primeri slovenskih besedil z okoljsko tematiko analizirani in primerjani z oblikovanimi navodili in preglednico z namenom spoznavanja vključevanja osnovnih sredstev retorike v slovenski javnosti oziroma načina poročanja o okolju. Ugotovitve obsegajo pester nabor retoričnih orodij, ki so uporabna pri okoljski retoriki. Nekatera izmed orodij se v slovenski okoljski retoriki pojavljajo, vendar obstajajo možnosti za njihovo dodatno uporabo, s čimer se lahko prispeva k večji razumljivosti okoljskih težav in spodbuja k ukrepanju.
Ključne besede: retorika, okoljska retorika, sredstva retorike, okoljsko poročanje
Objavljeno v DKUM: 22.11.2018; Ogledov: 839; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (877,76 KB)

9.
Primerjalna govorna in vsebinska analiza moderatorjev radijskega programa
Sara Kelenc, 2018, diplomsko delo

Opis: Predmet diplomskega dela je primerjalna analiza govornega in vsebinskega nastopa dveh radijskih moderatorjev (Dejana Vedlina in Denisa Avdića), ki sta zaposlena na komercialnih radijskih postajah (Radiu City in Radiu 1). Radio 1 je najbolj poslušan komercialni radio v Sloveniji, v Mariboru pa je na vrhu poslušanosti radijskih postaj Radio City. Analiza obeh radijskih moderatorjev zajema retoriko, predvsem sredstva prepričevanja, in posamezne značilnosti nastopa, govora in jezika. Na podlagi posnetkov jutranjega programa obeh radijskih postaj je bila opravljena vsebinska in govorna analiza, ki je v ospredje postavila razlike in podobnosti med obema radijskima moderatorjema. Radijska moderatorja imata nekaj skupnih točk, in sicer uporabljata retorična sredstva prepričevanja, humor in določene diskurzne označevalce. Glavni razliki sta jezik, uporabljata namreč različni mestni govorici, in vključevanje neprimernih besed. Pri pripravi programa imata radijska moderatorja različne omejitve, med katerimi najbolj izstopata ciljna skupina poslušalcev in vrsta radijske postaje, pri kateri sta zaposlena. Rezultati analize so lahko uporabni kot vodilo radijskim moderatorjem in radijskim postajam pri pripravi programa, saj so poudarjeni elementi, ki so pomembni za učinkovitejšo komunikacijo med poslušalci in moderatorji.
Ključne besede: radijski moderator, komercialna radijska postaja, retorika, radijski govor
Objavljeno v DKUM: 08.11.2018; Ogledov: 1583; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (647,20 KB)

10.
Retorika v oglaševanju : analiza oglaševanja počitnic turistične agencije Collegium Mondial Travel
Urša Štraus, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V sklopu diplomskega dela smo analizirali retorične prvine in prepričevalne tehnike v oglasnih sporočilih turistične agencije Collegium Mondial Travel. Najprej smo opredelili osnovne pojme in pregledali literaturo področja, nato je sledila analiza. Teoretični del smo razčlenili po poglavjih od zgodovine, sodobne retorike do oglaševanja, kjer smo podrobneje predstavili sodobno spletno oglaševanje. Teoretični del je bil tudi temelj oziroma izhodišče za drugi del raziskovanja, v katerem smo z analizo vsebine in besedno analizo analizirali oglase. S spletnih virov, Facebook profila, Instagram profila in YouTube kanala agencije Collegium Mondial Travel smo pridobili dvanajst oglasnih sporočil, v katerih smo analizirali elemente retorike prepričevanja po Robertu Cialdiniju in delno po Aristotelu. Naše glavne ugotovitve so, da agencija uporablja vseh šest predstavljenih tehnik prepričevanja po Robertu Cialdiniju, najbolj uporabljeni pa sta tehnika recipročnosti in tehnika pomanjkanja. Prav tako smo ugotovili, da agencija pogosto uporablja patos kot prepričevalno sredstvo v oglaševanju, v katerem se največkrat pojavijo čustveno zaznamovane besede, nagovor in asociirani opis.
Ključne besede: retorika, retorika prepričevanja, prepričevalne tehnike, oglaševanje turistične agencije
Objavljeno v DKUM: 25.10.2018; Ogledov: 1212; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

Iskanje izvedeno v 2.7 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici