| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 72
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza površinske barvne obdelave vodnika OPPC z namenom povečanja zmogljivosti hlajenja prenosnega voda
Edi Drevenšek, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so obravnavani prehodi toplote in toplotno ravnotežje visokonapetostnega nadzemnega večžičnega faznega vodnika OPPC s ciljem določiti njegovo temperaturno obremenitev glede na obremenitveni tok in meteorološke razmere. Zaradi potrebe po povečanju zmogljivosti hlajenja prenosnega voda so bili analizirani nanosi barvnih in namensko razvitih premazov na goli vodnik OPPC. V ta namen je bil izdelan analitični in numerični model za izračun toplotnega polja. Rezultati simulacij so bili potrjeni z meritvami in preskusi na merilni progi modela omrežja, postavljeni na preskusnem poligonu Infrastrukturnega centra za energetske meritve (ICEM-TC) v sodelovanju s podjetjem ELES, d. o. o. Goli OPPC vodnik je bil uporabljen kot referenca za primerjavo vplivov premazov na hlajenje vodnika. Ker imajo barvni premazi in tudi goli vodnik različne vrednosti emisivnosti in absorpcije, kar vpliva na temperaturo vodnika, je bila izvedena tudi eksperimentalna ocena emisivnosti.
Ključne besede: vodnik OPPC, toplotno ravnotežje nadzemnega vodnika, emisivnost, absorpcija, površinska barvna obdelava, hlajenje vodnika
Objavljeno v DKUM: 23.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (8,91 MB)

2.
Primerjava metod konstruiranja faznih diagramov trdno-tekoče binarnih zmesi organskih spojin : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa I. stopnje
Jure Konjar, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo primerjali eksperimentalne in računske metode konstruiranja binarnih faznih diagramov trdno-tekoče organskih spojin. Za primerjavo metod smo analizirali tri različne binarne sisteme organskih spojin: benzojska kislina + dimetil tereftalat, (-)-mentol + miristinska kislina in kofein + nikotinska kislina. Temperature faznih prehodov smo eksperimentalno določili s termično analizo z metodo diferenčne dinamične kalorimetrije. Na podlagi dobljenih rezultatov smo izrisali binarne fazne diagrame. Eksperimentalno določene podatke smo primerjali z izračuni enačbe stanja ravnotežja trdno-tekoče. Za izračun aktivnostnih koeficientov v enačbi stanja smo uporabili štiri različne aktivnostne modele: idealni, UNIFAC, UNIFAC (Dortmund) in UNIFAC-LLE. Pri izračunih smo uporabljali različne metode določanja aktivnostnih koeficientov s kombinacijo programov Aspen Plus ter ALAMO Modeling Tool.
Ključne besede: binarne mešanice, fazni diagrami, ravnotežje trdno-tekoče, organske spojine, DSC, modeliranje
Objavljeno v DKUM: 11.09.2023; Ogledov: 607; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

3.
Vpliv vlažnosti na upogibno nosilnost lesenih nosilcev : magistrsko delo
Jure Hržič, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je prikazana laboratorijska analiza lesenih nosilcev, ki nam podaja končne rezultate za medsebojno primerjavo. Vzporedno s tem nam podaja tudi vhodne rezultate za računski del, s katerim skozi celotno delo s primerjavami dokazujemo, ali se določena teza na začetku projektne naloge ovrže ali pa sprejme. Vodilo magistrskega dela je primerjava lastnosti lesenih nosilcev projektiranega stanja in uporabe v praksi pod različnimi vremenskimi pogoji. Pri vsem tem smo se osredotočali predvsem na upogibno trdnost lesa in vpliv vlažnosti na le-to. Rezultati so se na koncu izkazali kot logično potrjena predvidevanja.
Ključne besede: gradbeništvo, leseni nosilec, vpliv vlažnosti, upogibna nosilnost, ravnotežje vlažnosti
Objavljeno v DKUM: 30.05.2023; Ogledov: 538; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (5,31 MB)

4.
Vpliv lastniških sort na trg hmelja zda v letih od 2000 do 2020 vpliv lastniških sort na trg hmelja zda v letih od 2000 do 2020 : doktorska disertacija
Douglas MacKinnon, 2022, doktorska disertacija

Opis: Analizirane so bile spremembe dinamike hmeljnega trga med letoma 1948 in 2020, da bi se vzpostavili izhodiščni rezultati in trendi v zvezi z razmerji med metriko industrije ZDA, kot so proizvodnja, zaloge, izpiranje zalog in povprečna cena sezone. Na podlagi edinstvenih tržnih načel je bilo izbranih pet podpopulacij podatkov. Korelacija z metodo Pearson in verjetnost vzročnih odnosov z uporabo Bayesijevega izreka med metriki industrije so bili izračunani tako, da so dokazali svojo evolucijo skozi čas v različnih obdobjih. Primerjave med obdobji so količinsko razčlenile stopnjo, na katero je do leta 2020 vplival hmeljski trg v ZDA. Vsaka spremenljivka je bila analizirana kot odvisna in neodvisna spremenljivka na načine, ki so merili njihov vpliv na dogodke prihodnjih let. To je omogočilo razvoj modela napovedi cen hmelja v ZDA. Z uporabo Indeksa Herfindahl-Hirschman je bilo zmanjšanje konkurenčnosti v industriji hmelja v ZDA zaradi povečanega lastnega deleža sort med letoma 2000 in 2020 količinsko razvrščeno. Dokumentirani so bili hmeljni kartel z vplivom na hektar, proizvodnjo, dobavo in ceno 70 odstotkov hmelja v zda do leta 2020. Napovedi za leta 2020 do leta 2025 so pokazale lastniško sortno prevlado 90 odstotkov industrije ZDA do leta 2025 z 80 odstotki akrila ZDA pod vplivom enega podjetja. Ugotovljeni so bili dokazi za zakasnitev presežnega odziva (DSR), metodo, s katero se razvija disekvilibrij na trgu hmelja in so bili izpostavljeni podatki, ki dokazujejo njegove učinke med letoma 1948 in 2000. Njena odsotnost v obdobju hitre rasti lastnih sort je ponudila dokaze o obstoju in moči kartela. Hmeljsko ravnotežje (HER) je bila predstavljena metoda za določanje tržnega ravnotežja ZDA in njenih učinkov na količinsko napoved cen. Razpravljalo se je o vplivu cen na obstoj hmeljskega kartela, stroških izgub mrtve teže in morebitnih učinkih doganjanja med trgovci in pridelovalci.
Ključne besede: Hmelj, Ravnotežje, Intelektualna lastnina, Lastniški sorti, Konkurenca, Oligopsony, Bayesian, Pearson, Herfindahl-Hirschman, Kartel.
Objavljeno v DKUM: 09.05.2022; Ogledov: 1053; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (13,71 MB)

5.
Primerjava umetniškega dela in likovnih del predšolskih otrok z vidika likovno-formalne analize : diplomsko delo
Nastja Božak, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se ukvarjali z analizo likovnih del predšolskih otrok. V vrtcu smo jih spodbudili k reprodukciji umetniškega dela Gojmirja Antona Kosa Tihožitje s kozarcem. Ustvarjali so s pomočjo palet, s čimer se predhodno še niso srečali. Po slikanju smo vsa dela podrobno pregledali, zastavili merila in nato v skladu z njimi analizirali pridobljena dela. Ugotavljali smo, ali otroci sledijo likovnim zakonitostim in v kolikšni meri, če jih nanje predhodno ne opozorimo. Prav tako smo ugotavljali, ali otroci pri reproduciranju dodajajo lastne zamisli in ali sledijo svojim razvojnim značilnostim. Podatke smo zbrali v tabeli in jih opisno analizirali, razčlenili.
Ključne besede: reprodukcija, zlati rez, ritem, ravnotežje, barvna paleta
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 724; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (5,72 MB)

6.
Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrok
Maruša Fridrih, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrok smo s pomočjo pedagoškega eksperimenta želeli ugotoviti, v kolikšni meri lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih. Diplomsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorični razvoj in motorične sposobnosti, pri slednjih smo podrobneje opredelili sposobnost ravnotežja, kjer smo predstavili pojavne oblike ravnotežja, razvoj ravnotežja pri otrocih in čutilo za ravnotežje. Opredelili smo tudi metode in vadbo za razvijanje ravnotežja. V empiričnem delu smo predstavili pedagoški eksperiment in rezultate naše raziskave. Pri pedagoškem eksperimentu smo za testiranje otrok uporabili deset motoričnih testov, ki domnevno merijo ravnotežje. Uporabili smo jih na začetku in koncu eksperimenta, ki smo ga izvedli v obdobju dveh mesecev, in sicer od aprila do junija 2019. Za raziskovalni vzorec smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok. Ugotovili smo, da pred eksperimentom med skupinama ni statistično značilne razlike v gibalni učinkovitosti, prav tako ni statistično značilne razlike med skupinama glede na spol. Po eksperimentu je med skupinama obstajala statistično značilna razlika v gibalni učinkovitosti; pri deklicah ni statistično značilne razlike med skupinama, pri dečkih pa je razlika med skupinama statistično značilna. Prišli smo do zaključka, da lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja pomembno vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih.
Ključne besede: predšolski otrok, ravnotežje, motorični razvoj, motorične sposobnosti, motorični testi ravnotežja, vadba za razvijanje ravnotežja.
Objavljeno v DKUM: 03.08.2021; Ogledov: 1523; Prenosov: 348
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

7.
Vpliv vadbe na razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju
Urška Krašovec, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vadbe na razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju je bilo ugotovljeno, da so otroci, ki so bili vključeni v gibalni program (eksperimentalna skupina), bolje razvili ravnotežje kot otroci, ki te dejavnosti niso izvajali (kontrolna skupina). Uporabljen je bil neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok, starih 3 in 4 leta. Vzorec 33 otrok je bil razdeljen po spolu (16 deklic in 17 dečkov) in glede na skupino (eksperimentalna in kontrolna). Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko. Za obdelavo podatkov, ki smo jih pridobili s pomočjo treh motoričnih testov za ravnotežje, smo uporabili deskriptivno statistiko. Za primerjavo med skupinama smo uporabili metodo analize razlik (t–test za neodvisne vzorce, t-test za odvisne vzorce). Rezultati so pokazali, da je eksperimentalna skupina pri finalnem merjenju dosegla boljše rezultate (GU = 0,344) kot kontrolna skupina (GU = -0,324). Pred in po eksperimentu med skupinama ni bilo statistično značilnih razlik. Ugotovili smo tudi, da so otroci, ki so imeli načrtovano in vodeno dejavnost za razvoj ravnotežja, gibalno učinkovitejši, saj je najnižja vrednost GU finalnega merjenja 0,212, najvišja vrednost GU pa 1,098.
Ključne besede: predšolski otroci, motorične sposobnosti, ravnotežje, motorični testi, vpliv vadbe
Objavljeno v DKUM: 11.01.2021; Ogledov: 1529; Prenosov: 256
.pdf Celotno besedilo (740,42 KB)

8.
Ekonomska presoja enakih in usklajenih ravnanj na oligopolnih trgih
Aleš Ferčič, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: V tem prispevku avtor obravnava vidike ekonomske presoje enakih in usklajenih ravnanj podjetij na oligopolnih trgih, ki so z vidika kontrole oz. institucionalnega varstva tržne konkurence najbolj problematični, saj je zaradi tržnih zakonitosti težko razmejiti enaka ravnanja podjetij, tj. zaradi njihovega medsebojnega usklajevanja ali koordinacije. Pri tej presoji si lahko pomagamo z nekaterimi ekonomskimi modeli. Glede na to avtor v tem prispevku analizira nekatere ekonomske modele za presojo domnevnih usklajenih ravnanj na oligopolnih trgih in jih kritično ovrednoti. Na tej podlagi ugotavlja, da so dobrodošel pripomoček pri razumevanju naravnih enakih ravnanj in usklajenih ravnanj v smislu konkurenčnega prava, vendar ob tem opozarja na njihov omejen domet, ki izvira zlasti iz okoliščine, da analizirani modeli večinoma temeljijo na predpostavki stabilnosti oz. ravnovesij, ki pa so v praksi prej izjema kot pravilo.
Ključne besede: konkurenčno pravo, usklajeno ravnanje, oligopoli, teorija iger, Nashevo ravnotežje, Bertrandov model oligopola, Cournotov model oligopola
Objavljeno v DKUM: 23.07.2018; Ogledov: 1183; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (184,57 KB)

9.
Vloga plesa pri senzomotoričnem razvoju predšolskega otroka
Maša Zečič, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, ali ukvarjanje s plesom v predšolskem obdobju vpliva na senzomotorični razvoj otroka. Zanimale so nas razlike v rezultatih testiranja senzomotoričnih sposobnosti med otroci, ki v prostem času plešejo, in otroci, ki v prostem času ne plešejo. Uporabili smo neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije 4–6 let starih otrok, ki so vključeni v vzgojno varstveno organizacijo (VVO) in vključeni v plesni tečaj (eksperimentalna skupina), ter otroci, ki ne obiskujejo plesnega tečaja (kontrolna skupina). V vsako skupino je bilo vključenih 35 otrok, skupaj torej 70 otrok. Podatke sem zbirala s kvantitativnimi tehnikami, testi ravnotežja in koordinacije. Pridobljene podatke smo analizirali z deskriptivno statistiko (aritmetična sredina, standardni odklon) in bivariatno analizo, tako da smo analizirali razlike v rezultatih senzomotoričnih testov s t-testom za neodvisne vzorce. Rezultati so pokazali, da obstajajo statistično značilne razlike med otroci, ki v prostem času plešejo, in otroci, ki v prostem času ne plešejo, in sicer pri dvanajstih senzomotoričnih sposobnostih od trinajstih, ki smo jih preizkušali. Pri motoričnem testu TSS, ki je preverjal koordinacijoagilnost, ni bilo ugotovljene statistično značilne razlike.
Ključne besede: Senzomotorični razvoj, ravnotežje, koordinacija, ples, predšolski otroci
Objavljeno v DKUM: 29.05.2018; Ogledov: 1751; Prenosov: 288
.pdf Celotno besedilo (972,50 KB)

10.
Razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju
Ines Luknjar, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so zapisana teoretična spoznanja o temi, ki jo obravnavamo. Opisan je gibalni razvoj ter gibalne sposobnosti, ravnotežje kot glavni del te naloge, čutilo za ravnotežje, kjer je opredeljena tudi občutljivost ravnotežnega organa. Opisano je tudi vzdrževanje ravnotežja, ohranjevanje telesnega težišča in motnje v ravnotežnostnem delovanju ter razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju. Na koncu teoretičnega dela pa so še opredeljene nekatere dosedanje raziskave in ugotovitve ravnotežja. V empiričnem delu so predstavljeni namen in cilj raziskovalne naloge, razčlenitev pedagoškega eksperimenta ter rezultati. Namen raziskave je bil raziskati sposobnost ravnotežja otrok starih od 1 do 3 let, torej s pomočjo pedagoškega eksperimenta ugotoviti, v kolikšni meri lahko v vrtcu v obdobju dveh mesecev s pomočjo načrtovane in vodene vadbe izboljšamo ravnotežje pri otrocih starih od 1 do 3 let. V neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije smo zajeli 25 otrok, starih 1–3 let. Od tega je bilo 9 otrok eksperimentalne skupine in 16 otrok kontrolne skupine. V raziskavo smo vključili šest motoričnih testov, ki domnevno merijo ravnotežje. Na podlagi rezultatov, ki smo jih pridobili, smo ugotovili, da na koncu pedagoškega eksperimenta ni statistično značilne razlike v rezultatih motoričnih testov med eksperimentalno in kontrolno skupino, prav tako pa tudi ni statistično značilne razlike med spoloma pri otrocih starih od 1 do 3 let.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj, motorične sposobnosti, ravnotežje, pedagoški eksperiment
Objavljeno v DKUM: 21.11.2017; Ogledov: 3629; Prenosov: 786
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici