SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PRAVNA NARAVA POZIVA ZA RAZREŠITEV PREDSTOJNIKA (POSLOVODNEGA ORGANA) UPORABNIKA JAVNIH SREDSTEV V POREVIZIJSKEM POSTOPKU PO ZRacS-1
Ronnie Christopher Horvat, 2016, magistrsko delo

Opis: Proračuni so osnovni instrumenti financiranja javnih izdatkov iz katerih se financira poslovanje uporabnikov javnih sredstev na državni in lokalni ravni. Proračunski uporabniki morajo proračunska sredstva v okviru svojega proračunskega poslovanja porabljati pravilno, hkrati pa z njimi ravnati smotrno (gospodarno, učinkovito in uspešno). O tem morajo zakonodajalcu, zlasti pa davkoplačevalcem, polagati račune. Pravilnost in smotrnost porabe proračunskih sredstev je zato pod stalnim (proračunskim) nadzorom, ki ga v parlamentarnih demokracijah (v pretežnem delu) izvajajo vrhovne (strokovne) revizijske institucije. V pravnem redu Republike Slovenije ima tovrstno pristojnost Računsko sodišče Republike Slovenije kot samostojni in neodvisni državni organ. Slednje svoje naloge izvaja v okviru revizijskega postopka. V primeru, da pri revidiranju proračunskega poslovanja uporabnika javnih sredstev razkrije nepravilnosti in/ali nesmotrnosti, se postopek nadaljuje s porevizijskim postopkom, ki je posebnost normativne ureditve v Republiki Sloveniji. Predmet raziskave je obravnava poziva predsednika Računskega sodišča Republike Slovenije za razrešitev odgovorne osebe uporabnika javnih sredstev na podlagi enajstega odstavka 29. člena ZRacS-1 kot enega izmed porevizijskih ukrepov in proučevanje njegove pravne narave. Njegovo bistvo je pobuda organu, za katerega se oceni, da lahko izvede postopek razrešitve odgovorne osebe, da ta upoštevajoč vse znane okoliščine primera presodi ali so izpolnjeni pogoji za njeno razrešitev in eventualno začne postopek razrešitve. Z izdajo tovrstnega poziva in hkratnim obveščanjem Državnega zbora Republike Slovenije in javnosti se omogoči nadaljnjo razpravo glede nepravilnega in/ali nesmotrnega proračunskega poslovanja. Namen poziva ni sankcioniranje odgovorne osebe uporabnika javnih sredstev za ugotovljene nepravilnosti in/ali nesmotrnosti, pač pa predvsem opozarjanje na slednje. S tem se javnosti omogoči natančen vpogled v proračunsko poslovanje določenega uporabnika javnih sredstev, na podlagi česar lahko izvaja kritičen nadzor nad njegovim poslovanjem in tudi sprejema ustrezne, predvsem politične, sankcije. Obravnavani poziv pravno ni zavezujoč, pač pa je zavezujoč zgolj moralno zaradi zagotovitve širše razprave javnosti in s tem posredne zaščite pravne države.
Ključne besede: RAČUNSKO SODIŠČE REPUBLIKE SLOVENIJE, REVIZIJSKI POSTOPEK, POREVIZIJSKI POSTOPEK, POZIV ZA RAZREŠITEV ODGOVORNE OSEBE UPORABNIKA JAVNIH SREDSTEV
Objavljeno: 10.10.2016; Ogledov: 210; Prenosov: 39
.pdf Polno besedilo (2,69 MB)

2.
Pravna ureditev javnih agencij v Republiki Sloveniji
Urška Požlep, 2017, diplomsko delo

Opis: Pojem agencije se pred uveljavitvijo Zakona o javnih agencijah (v nadaljevanju ZJA) leta 2002 v dotedanji ureditvi ni uporabljal enotno, saj so poimenovanje uporabljali organizacijsko različni javnopravni subjekti (npr. Agencija za energijo, Agencija za trg vrednostnih papirjev itd.), kot tudi organi v sestavi ministrstva. Zaradi zmede na področju poimenovanja subjektov javnega sektorja se je pojavila potreba po sprejetju sistemskega zakona, za odpravo anomalij na tem področju. S sprejemom ZJA se je uredila statusna oblika nosilcev javnih pooblastil in njihovo delovanje. Namen javnih agencij je zmanjševanje obsega državne uprave ter zadovoljevanje potreb po neodvisni regulaciji (tj. samostojnem urejanju določenega področja). Nekaj let po uveljavitvi ZJA se je v praksi izkazalo, da je ureditev javnih agencij v nekaterih delih neustrezna. Na to je opozorilo Računsko sodišče Republike Slovenije v revizijskem poročilu in od vlade zahtevalo ureditev spornih določil. Vlada se je na revizijsko poročilo odzvala z ukrepi, ki jih je Računsko sodišče v porevizijskem poročilu označilo kot zadovoljive. Zavezala se je spremeniti ZJA v delih postopka ustanovitve javne agencije, učinkovitejše in preglednejše upravljanje, načrtovanje dela ter poročanje direktorja, kar je storila z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnih agencijah, ki je trenutno v obravnavi v državnem zboru.
Ključne besede: zakonska ureditev, javne agencije, Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnih agencijah, revizijsko poročilo, porevizijsko poročilo, Računsko sodišče Republike Slovenije
Objavljeno: 12.09.2017; Ogledov: 49; Prenosov: 6
.pdf Polno besedilo (922,48 KB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici