| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 98
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Glasbena šola v historičnem jedru Ptuja : magistrsko delo
Kaja Maroh, 2024, magistrsko delo

Opis: Tema magistrskega dela naslavlja realne potrebe po novih prostorih glasbene šole na Ptuju. V teoretskem in projektnem delu je predstavljen predlog urbane regeneracije v historičnem jedru Ptuja, ki obsega prenovo obstoječe stavbe glasbene šole na Dravski ulici 11 in zasnovo stavbe nove glasbene šole s koncertno dvorano na nepozidanem zemljišču v neposredni bližini ob Dravi. Prostorski in programski intervenciji sta zasnovani s pomočjo strateških oblikovalskih pristopov. Zasnova sloni na ideji vzpostavitve glasbenega središča. S prenovo obstoječa stavba glasbene šole dobi nov mestotvorni program (kavarna, glasbeni hostel, notni center) ter deluje kot komplementarni del nove sodobno zasnovane glasbene šole, ki odgovarja prostorskim in programskim potrebam ustanove ter zapolni morfološko vrzel na robu historičnega jedra mesta.
Ključne besede: Ptuj, historično jedro, hostel, glasbena šola, urbana regeneracija
Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (38,01 MB)

2.
Deutsch und Slowenisch in den Schulen in Ptuj zwischen 1870 und 1945 : magistrsko delo
Melani Žnidarič, 2024, magistrsko delo

Opis: Die Masterarbeit setzt sich zum Ziel, anhand der Untersuchung der Schulen in Ptuj, die zwischen den Jahren 1890 und 1945 bestanden, den Sprachgebrauch bezüglich der Unterrichtssprache sowie des Erlernens einer Sprache beim Fach auszuwerten. Da der Kontakt zwischen der deutschsprachigen und slowenischsprachigen Bevölkerung seit je in Verbindung stand, ist der Überblick über den historischen Hintergrund des erwähnten Kontaktes unumgänglich, da genau dieser zum Sprachgebrauch im Sozialleben vieles beitrug, schließlich assoziierte man die Deutschsprachigen mit der Stadtbevölkerung und die Slowenischsprachigen mit der Landbevölkerung, was anschließlich auch das Bildungswesen beeinflusste. Dies hatte in den meisten Fällen zur Folge, dass Städte als eine Art deutsche Sprachinseln angesehen wurden, die von dem slowenischen Umfeld umgeben wurden. Dies war ebenfalls in der Stadtgemeinde Ptuj der Fall, da auch die Stadt Ptuj zu dieser Zeit eine deutsche Sprachinsel bildete. So spiegelte der Sprachgebrauch nicht nur die nationale Zugehörigkeit wider, sondern auch das Zugehörigkeitsgefühl, da sich die Menschen öfter als Deutsche aussprachen, da ihnen dadurch bessere Lebensmöglichkeiten sowie auch Bildungsmöglichkeiten offenstanden.
Ključne besede: Sprachgebrauch, Unterrichtssprache, Sprache als Fach, Bildungswesen in Ptuj, Untersteiermark
Objavljeno v DKUM: 08.07.2024; Ogledov: 111; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

3.
Učni sprehod po sledeh rimskega Ptuja kot oblika izkustvenega učenja izven učilnice pri poučevanju družbe v 4. razredu osnovne šole : magistrsko delo
Ana Topolovec, 2022, magistrsko delo

Opis: Bolj kot kdaj koli v preteklosti je pomembno, da so učenci pri pouku aktivni. Pri izkustvenem učenju so uspešnejši, pridobljeno znanje je trajnejše in neposredno povezano z življenjem. Učenje v šolski učilnici naj čim večkrat zamenja učenje v avtentičnem učnem okolju, s katerim bodo učeči poleg lažjega usvajanja učne snovi krepili tudi socialne kompetence ter medvrstniške odnose. V teoretičnem delu zaključne naloge smo opredelili predmet družba, iskali zakonitosti aktivnega pouka, prednosti in slabosti učenja izven učilnice, pozitivne učne rezultate, ki jih prinaša izkustveno učenje, pa predstavili v praktičnem delu naloge, ko smo se z učenci 4. razredov odpravili na učni sprehod izven učilnice po sledeh Rimljanov na Ptuju. Možnosti za pripravo in izvedbo pouka, ki ga ponuja katerokoli avtentično učno okolje, so neomejene. Najsi gre za naravno ali pa za družbeno okolje, je to prostor, kjer se učenci naučijo bistveno več kot med šolskimi zidovi. Motivacija pri učenju je v primerjavi z motivacijo v šoli znatno večja, pridobljeno znanje je trajnejše in veliko bolj povezano z vsakdanjim življenjem. Izkušnje, ki jih učeči pridobijo, so neprecenljive. V magistrski nalogi smo opredelili predmet družba in poiskali možnosti za medpredmetne povezave izbrane teme o rimskih ostalinah na Ptuju. Proučili smo zakonitosti izkustvenega učenja, aktivnega pouka ter učenja izven učilnice. V praktičnem delu smo izbrali vsebinski sklop Ljudje v prostoru in ljudje v času in pripravili gradivo za poučevanje kulturne dediščine v 4. razredu osnovne šole. Izbrali smo obdobje rimske zgodovine, osredotočili smo se na antične ostaline v mestu Ptuj. Pripravili smo učno uro uvodne motivacije, ki je vsebovala utrditev predznanja o Rimljanih in spoznavanje sledov Rimljanov na Ptuju. V okviru uvodne učne ure smo učence motivirali za naslednjo učno uro, ki je potekala izven učilnice – učni sprehod po sledeh rimske Petovione. Pripravili smo delovno knjižico z nalogami, ki so jo učenci izpolnjevali med učnim sprehodom po Ptuju. Učno vsebino in naloge smo oblikovali glede na učne cilje predmeta družba, jih medpredmetno povezali tudi z ostalimi učnimi predmeti, upoštevali smo taksonomske stopnje, vsebino diferencirali in individualizirali, pozorni smo bili tudi na različne učne stile učencev, zato smo naloge oblikovali tako, da smo aktivno vključili vsa čutila. Reševanje nalog smo spremljali formativno, rešitve smo preverjali sproti. Učenci so med sprehodom imeli možnost izražati svoje mnenje, postavljati vprašanja o težje razumljivih temah ali o vsebini, kjer so svoje znanje želeli nadgraditi. Ugotovili smo, da je aktivni pouk izven učilnice v avtentičnem učnem okolju zaradi bogatih izkušenj, ki jih prinaša, za učence veliko bolj zanimiv. V tovrstnem učnem procesu so, v primerjavi s tradicionalnimi načini poučevanja, aktivnejši in zato veliko bolj motivirani, pridobljeno znanje je trajnejše, bolj uporabno in povezano z vsakdanjim življenjem.
Ključne besede: 4. razred, izkustveno učenje, učenje izven učilnice, kulturna dediščina, rimski Ptuj
Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 773; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (8,61 MB)

4.
Analiza zadovoljstva tujih turistov s turistično ponudbo v Termah Ptuj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Larisa Lorbek, 2022, diplomsko delo

Opis: Zdraviliški turizem je ena najstarejših oblik turizma, ki se v veliki večini navezuje na uporabo naravnih zdravilnih dejavnikov. Ker pa danes živimo v zelo hitrem času, je pomembno, da najdemo tudi čas za sprostitev in dobro počutje, kar pa nam omogoča široka paleta velneških storitev. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili osnovne pojme, kot so: turizem, turist, zadovoljstvo turistov, turistični proizvod in zdravje. Nato smo se posvetili zdraviliškemu turizmu in njegovi zgodovini, zdraviliščem v Sloveniji, Mestni občini Ptuj in Termam Ptuj. Ugotovili smo, da so se definicije osnovnih pojmov skozi čas spreminjale, kakor se je spreminjal tudi turizem. Sledil je empirični del raziskave – analiza zadovoljstva tujih turistov s turistično ponudbo v Termah Ptuj. Do pridobljenih podatkov smo prišli s pomočjo kvantitativne raziskave – sestavljenim anketnim vprašalnikom v angleškem in nemškem jeziku. Ugotovili smo, da so tuji turisti v povprečju zelo zadovoljni s turistično ponudbo in da imajo Terme Ptuj velik potencial za nadaljnji razvoj.
Ključne besede: zadovoljstvo turistov, zdraviliški turizem, zdravilišča v Sloveniji, Mestna občina Ptuj, Terme Ptuj
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 1005; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

5.
Javno mnenje o institucijah policijske dejavnosti v Mestni občini Ptuj : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Tamara Zorec, 2021, diplomsko delo

Opis: Pri javnem mnenju o institucijah policijske dejavnosti je treba gledati celovito, saj so si ljudje različni in imajo različna mnenja. Tudi v različnih življenjskih obdobjih se naša mnenja spreminjajo in so danes morda drugačna od tistih izpred nekaj let. Seveda pa je zelo pomemben odnos institucij do ljudi, kako odprte in dostopne so ljudem in koliko informacij jim zagotavljajo. V diplomskem delu raziskujemo javno mnenje o institucijah policijske dejavnosti v Mestni občini Ptuj (v nadaljevanju MO Ptuj), njihovo zaznavanje varnosti, ki jim jo zagotavlja določena institucija v vsakdanjem življenju. Raziskava na vzorcu 100 prebivalcev MO Ptuj je pokazala, da so si ljudje skladni, saj so vse ocene bile višje ali enake 3. Na vsa vprašanja v anketi so odgovarjali zelo podobno. Ptuj je v splošnem pogledu varno mesto, vendar brez izgredov in problemov seveda ne gre. Na tem mestu nastopijo pristojne institucije, ki jim ljudje zaupajo. Institucije, ki zagotavljajo varnost, so policija, občinska redarstva, zasebne varnostne službe, gasilci, detektivi, Varnostni sosvet in inšpekcijske službe ter druge. Seveda je zelo pomembno, da za varnost poskrbimo tudi prebivalci sami, saj je vse odvisno od nas, od našega vedenja, mnenj in reakcij. MO Ptuj je leta 2014 prejela najvišje priznanje RS s področja varnosti RS z Varnostnim sosvetom, redarsko službo, policijskim nadzorom in vse večjo ozaveščenostjo občanov o večji varnosti. Treba se je zavedati, da je Ptuj majhno mesto in prav zato so vrednote in mnenja ljudi drugačna kot v velikih mestih – na prva mesta postavijo institucije, ki jih v velikem mestu najverjetneje ne bi.
Ključne besede: policija, policijska dejavnost, varnost, zagotavljanje varnosti, lokalna skupnost, javna mnenja, stališča, Ptuj, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 12.01.2022; Ogledov: 976; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

6.
Revitalizacija območja na severnem robu grajske vzpetine na Ptuju : magistrsko delo
Sanja Špindler, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena prostorska zasnova oživitve ptujskega grajskega griča ter koncept prezentacije ostalin srednjeveškega mestnega obzidja. Prostorska zasnova griča vsebuje koncept vstopne točke v mesto ob grajski pristavi ter garažne hiše ob upravni enoti. Spremljevalni program vključuje zasnovo grajskega parka, amfiteatra, razglednih ploščadi in sprehajalnih poti. Glavna sprehajalna pot povezuje grad s Panoramo, potencialnim arheološkim parkom. Vstopna točka v mesto v krožni obliki povezuje turistično informacijski center, gostinski program, trgovine, sanitarije in informacijski paviljon, s katerim se spodbuja promocija Spodnjega Podravja in turizem v širši okolici Ptuja. Prostorski zasnovi sta rezultat obširne raziskave o mestu Ptuj, kulturnem dogajanju v njem in o gospodarstvu, o njegovem zgodovinskem in urbanističnem razvoju, analizah mesta in srednjeveškega jedra ter podrobni obdelavi dokumentacije o Ptujskem gradu. Zgodovinski razvoj mesta je predstavljen kot zametek zgodovinskega atlasa Ptuja. Narejena je interpretacija mestnega obzidja v njegovem največjem obsegu na karti Ptuja ter številni arhitekturni posnetki objektov grajskega kompleksa, kar do sedaj še ni bilo dokumentirano. Delo je produkt sodelovanja s strokovnimi delavci na področju varstva dediščine, arhitekture, urbanizma, turizma in krajine. V ozir je bilo vzeto tudi mnenje splošne javnosti, saj je participatorni pristop ključen za celostno revitalizacijo mesta in obravnavanega območja.
Ključne besede: Ptujski grad, grajski grič, srednjeveško mestno obzidje, turistična arhitektura, Mestna občina Ptuj, grajska pristava, garažna hiša, podzemni rovi, prenova, urbanizem, konservatorstvo
Objavljeno v DKUM: 17.12.2020; Ogledov: 2462; Prenosov: 864
.pdf Celotno besedilo (62,34 MB)

7.
Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcev
Teja Zelenik, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcev je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela, v katerem so predstavljena likovna področja in opisane likovne tehnike posameznih področij, ki jih lahko uporabljamo v vrtcu. V teoretični del smo vključili tudi likovno izražanje otrok v predšolskem obdobju ter Kurikulum za vrtce in se posebej osredotočili na področje umetnosti, kamor spadajo likovne dejavnosti. Seznanili smo se tudi z neprimernimi likovnimi tehnikami in posledično tudi neprimernimi likovnimi materiali in orodji. Predstavili pa smo tudi vrtec Ptuj, ki je bil pomemben dejavnik naše raziskave. V empiričnem delu smo pa predstavili rezultate raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov. Na njih so odgovorile vzgojiteljice vrtca Ptuj. Z raziskavo smo želeli dobiti vpogled v realno stanje na področju usmerjenih likovnih dejavnosti Vrtca Ptuj in vzgojiteljicam posredovati morebitne pomanjkljivosti za izboljšanje prakse. Ugotovili smo, da vzgojiteljice vključujejo v svoje delo vsa področja likovnih dejavnosti, vendar sta najpogosteje vključeni področji slikanje in risanje. Namen diplomske naloge je ugotoviti, katera likovna področja vzgojiteljice najpogosteje vključujejo v svoje dejavnosti in katere likovne tehnike uporabljajo pri tem. Ob tem smo želeli raziskati, ali imajo dovolj potrebnih orodij in materialov za izvedbo želenih dejavnosti na likovnem področju.
Ključne besede: likovna področja, likovne tehnike, vrtec Ptuj, likovno izražanje, neprimerne likovne tehnike
Objavljeno v DKUM: 26.11.2020; Ogledov: 1191; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (590,01 KB)

8.
Zgodovinski razvoj atletike na Ptuju med leti 1908 in 2018
Špela Chomicki, 2020, magistrsko delo

Opis: Skozi zgodovino se je v človeški družbi oblikovalo veliko kompleksnih družbenih pojavov, med katere sodi tudi šport, ki se je s svojimi panogami oblikoval v skladu z družbenimi in političnimi spremembami. Zgodovinskemu razvoju atletike lahko sledimo od časov antične Grčije, ki se je v moderno športno panogo razvila tekom 19. stoletja. Razvoj športa in atletike na Slovenskem v 20. stoletju je sledil razvoju v Evropi in se oblikoval skladno s političnimi dogodki, s spremembami družbenega reda, s pojavom množične kulture in prostega časa. Magistrsko delo prikazuje zgodovinski razvoj atletike na Ptuju med leti 1908 in 2018. Njen začetek iščemo nekje na začetku 20. stoletja, ko sta delovali društvi Sokol in Orel, čeprav nista gojili samo atletskih disciplin. V obdobju pred Veliko vojno je na Ptuju delovalo tudi nemško telovadno društvo oziroma Turnverein. Dejavnosti društev so bile prvič prekinjene med prvo svetovno vojno. V obdobju med obema vojnama je na Ptuju delovalo več športnih društev, za razvoj atletike pa so bila pomembna Ptujski Sokol, Telovadni odsek Orel in Športni klub Ptuj, ki je bil ustanovljen leta 1919. V Športnem klubu Ptuj so ustanovili več sekcij, med njimi tudi atletsko, kar danes velja za začetek organizirane atletike na Ptuju. Društveno delovanje je bilo ponovno prekinjeno med drugo svetovno vojno. Obdobje po drugi svetovni vojni je nato vodilo v pospešen razvoj atletike. Šele po letu 1945 smo na Ptuju lahko priča procesu vse večje specializacije in profesionalizacije tako v atletiki kot v športu nasploh. Glavno gonilo razvoja atletike je na Ptuju vse do leta 1980 predstavljalo Telesno-vzgojno društvo Partizan (dalje: TVD Partizan) z močno atletsko sekcijo. Z leti je sekcija postala vse uspešnejša in na njenih temeljih so 29. februarja 1980 ustanovili Atletski klub Ptuj (dalje: AK Ptuj). Jedro pričujočega magistrskega dela predstavlja razvoj AK Ptuj do razpada Jugoslavije, ustanovitve samostojne države Slovenije in delovanje kluba do danes. V letu ustanovitve kluba je začel svojo športno kariero ptujski olimpijec Mirko Vindiš, po katerem nosi ime atletska šola, ustanovljena leta 2003. Istega leta je bila izvedena prenova Mestnega stadiona Ptuj s preplastitvijo atletske steze z umetno maso in ureditvijo nove opreme, za kar so si v AK Ptuj prizadevali vse od ustanovitve v letu 1980. V obdobju po obnovi stadiona je prišlo do večje specializacije in profesionalizacije znotraj AK Ptuj, ki ima danes mladinsko, člansko in veteransko sekcijo.
Ključne besede: zgodovina atletike, zgodovinski razvoj atletike na Ptuju, Ptujski Sokol, Telovadni odsek Orel, Športni klub Ptuj, Telesno-vzgojno društvo Ptuj, Telesno-vzgojno društvo Partizan Ptuj, Atletski klub Ptuj, rezultati ptujskih atletov in atletinj
Objavljeno v DKUM: 09.11.2020; Ogledov: 1517; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (5,14 MB)

9.
Arhitekturna regeneracija splošne bolnišnice dr. Jožeta Potrča Ptuj : magistrsko delo
Boštjan Turk, 2020, magistrsko delo

Opis: Ptujska bolnišnica velja za srednje veliko bolnišnično ustanovo. Nekoč zelo pomemben zdravstveni objekt se danes sooča s prostorsko stisko in dotrajanostjo notranje opreme. Zaradi odlične lokacije in pomembnosti stavbe smo se odločili za regeneracijo območja. Pri tem smo ohranili najstarejše dele z zgodovinsko vrednostjo, dodatne prostore pa pridobili z novimi prizidavami in obnovitvijo obstoječih delov, ki sledijo oblikovnemu in funkcionalnemu konceptu celotne zgradbe.
Ključne besede: arhitektura, regeneracija, bolnišnica, Potrč, Ptuj
Objavljeno v DKUM: 13.10.2020; Ogledov: 1091; Prenosov: 235
.pdf Celotno besedilo (93,57 MB)

10.
Bewohner von Ptuj und ihre Berufe im 19. Jahrhundert
Maja Šarc, 2020, diplomsko delo

Opis: Im 19. Jahrhundert gehörten die Stadt Ptuj und das steierische Gebiet zur Habsburger Monarchie, deswegen war die deutsche Sprache die offizielle Sprache dieser Stadt. Damals lebten die slowenische und die deutschsprachige Bevölkerung auf dem Gebiet der Steiermark zusammen. Auf dem Land sprachen sie überwiegend slowenisch, aber um mit der Stadt zu kommunizieren, mussten sie auch die deutsche Sprache beherrschen. In der Diplomarbeit mit dem Titel „Bewohner von Ptuj und ihre Berufe im 19.Jahrhundert“ wird der Vergleich zwischen den Berufen in Ptuj aus dem 19. Jahrhundert mit denen aus dem 21. Jahrhundert thematisiert. Die ausgewählten Berufe werden auf der Sprach- und Bedeutungsebene verglichen. Zuerst werden in dem theoretischen Teil die wichtigsten historischen Ereignisse im 19. Jahrhundert beschrieben, dann wird näher auf die Stadt Ptuj im gleichen Zeitraum eingegangen. Es folgt eine Beschreibung der slowenischen Steiermark mit Fokus auf der Sprache und der Entwicklung der slowenischen Schrift. Um die Schrift, in der die Berufe geschrieben wurde zu verstehen, wird auch die deutsche Schrift Kursiva näher beschrieben, weil sie auch in den Matrikenbüchern vorkommt. Der empirische Teil fokussiert sich auf die Frage, wie sehr sich die Berufe aus dem 19. Jahrhundert verändert haben, sowohl im Bereich Sprache als auch im Bereich Schrift. Mit Hilfe der verwendeten Methoden im theoretischen und empirischen Teil der Diplomarbeit, konnten wir eine der drei gestellten Hypothesen bestätigen, die zwei anderen aber nur teilweise. Die erste Hypothese, dass viele der Berufe entweder durch andere Berufe ersetzt wurden oder ausgestorben sind, konnte nicht vollständig bestätigt werden. Es sind nur zwei der untersuchten Berufe ausgestorben, aber sie sind noch in anderen Regionen in einer anderen Ausführung anwesend. Die zweite Hypothese, dass sich die Schreibweise der Berufe verändert hat, konnte bestätigt werden. Die Recherche hat gezeigt, dass sich die Schriften aus dem 19. und 21. Jahrhundert verändert haben. Die deutsche Kursivschrift (Kurziva) wurde durch die slowenische Schrift „Gajica“ ersetzt. So ist zu beobachten, dass sich nicht nur die Schrift, sondern auch die Sprache verändert hat. Bei der letzten Hypothese, dass sich die Benennung der Berufe verändert hat, konnten wir feststellen, dass die Namen der Berufe durch andere Bezeichnungen ersetzt wurden, die inhaltliche Bedeutung blieb bei den meisten jedoch gleich. So konnten wir diese Hypothese widerlegen.
Ključne besede: Ptuj in 19.Jahrhundert, slowenische Schrift, slowenische Steiermark, deutsche Kursivschrift, slowenische Schrift „Gajica“
Objavljeno v DKUM: 23.09.2020; Ogledov: 1041; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici