| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 135
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Medical expertise in cervical spinal injuries
Peter Kadiš, 2016, pregledni znanstveni članek

Ključne besede: poškodbe, vratna hrbtenica, prometne nesreče, izvedensko mnenje
Objavljeno v DKUM: 11.04.2024; Ogledov: 9; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (82,22 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

2.
3.
Nudenje prve pomoči s strani policistov in usklajenost reševalnih ekip pri prometnih nesrečah
Gregor Lahajnar, 2007, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: cestni promet, prometne nesreče, prva pomoč, reševanje, reševalne ekipe, policisti
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 63; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (721,36 KB)

4.
Vključevanje sistema zaščite, reševanja in pomoči ob množičnih nesrečah na avtocesti
Zvezdan Božič, 2007, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: promet, cestni promet, prometne nesreče, reševanje, avtoceste
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 38; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (751,55 KB)

5.
Proaktivno patruljiranje v prometu
Marko Urh, Milan Pagon, 2005, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: policija, policijsko delo, policijske patrulje, promet, prometne nesreče, proaktivno patruljiranje
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 51; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (399,02 KB)

6.
Vpliv utrujenosti na profesionalne voznike Bosne in Hercegovine : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Dejana Perković, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko utrujenosti pri profesionalnih voznikih in možnosti, kako to zmanjšati. Profesionalni vozniki predstavljajo pomembno kategorijo voznikov, ker so vsak dan zastopani v prometu, prevažajo potnike ali blago in je njihova odgovornost na zelo visoki ravni. Zaradi velike odgovornosti in dolgih voženj so profesionalni vozniki zelo pogosto pod vplivom utrujenosti. Dejstvo je, da se danes 20–50 % prometnih nesreč z gospodarskimi vozili zgodi ravno zaradi utrujenosti, zato lahko rečemo, da je utrujenost pomemben dejavnik prometne varnosti. Raziskave o utrujenosti kot dejavniku prometne varnosti so še v fazi razvoja. Vendar je ta kazalnik še posebej pomemben za ugotavljanje varnosti dela transportnega podjetja, a predvsem kakovosti dela profesionalnih voznikov. Glavni namen diplomskega dela je prikazati vplivne dejavnike in prisotnost utrujenosti pri profesionalnih voznikih, zaposlenih v transportnih podjetjih v Bosni in Hercegovini. Da bi ugotovili dejansko stanje v transportnih podjetjih, je bila opravljena raziskava med profesionalnimi vozniki v Bosni in Hercegovini. Rezultati kažejo, da večina voznikov vozi več, kot dovoljuje zakonodaja. Pri najpogostejših ukrepih za odpravo utrujenosti, in sicer zaspanosti, ki se pojavi med vožnjo, so rezultati raziskave pokazali, da vozniki najpogosteje uporabljajo pogovor (z družino, s sodelavci), pitje kave ali drugih kofeinskih/energijskih pijač ter poslušajo glasbo. Odpiranje oken je tudi eden od najpogostejših ukrepov, ki jih izvedejo. Vendar vozniki ne izvajajo najučinkovitejšega ukrepa proti zaspanosti in utrujenosti, in sicer tovornjaka ne ustavijo in ne počivajo. Prav tako smo glede na rezultate ankete ugotovili, da večina voznikov vozi ob koncih tedna, predvsem zato, ker tako zahteva podjetje. Z nadaljnjo analizo smo ugotovili, da vožnja ob koncu tedna vpliva na pojav utrujenosti. Na podlagi obstoječega stanja in pregleda tujih izkušenj smo podali predloge ukrepov za odpravo ali zmanjšanje utrujenosti. Kot možne rešitve predlagamo izvedbo izobraževanj in kampanje za profesionalne voznike enkrat ali dvakrat letno, da se poveča ozaveščenost o negativnem vplivu utrujenosti in predlagajo koristni ukrepi, ki bi jih vozniki lahko uporabili za premagovanje utrujenosti. Zelo pomembno je tudi ozaveščanje podjetij o negativnem vplivu utrujenosti na voznike. Kot rešitev predlagamo tudi strožji nadzor na strani policije in spremljanje voznikov na strani podjetja, da vozniki ne bi vozili več, kot je predpisano.
Ključne besede: prometna varnost, utrujenost, profesionalni vozniki, prometne nesreče
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 132; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

7.
Prometno varnostna analiza infrastrukturnih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti na prehodih za pešce : magistrsko delo
Damjan Pungaršek, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena problematika prometne varnosti na prehodih za pešce v Republiki Sloveniji in na obravnavanem odseku na Ljubljanski ulici v Mestni občini Maribor ter opravljena analiza prometnih nesreč na prehodih za pešce z udeleženimi pešci v letih od 2009 do 2019. Opisali smo infrastrukturne ukrepe za izboljšanje prometne varnosti na prehodih za pešce ter naprave za umirjanje prometa. Na obravnavanem odseku na Ljubljanski ulici v Mestni občini Maribor smo prikazali in ugotavljali, kakšna je infrastrukturna situacija na prehodih za pešce z vidika prometne varnosti pešcev. Na osnovi obstoječega stanja in ukrepov na izbranem odseku smo predlagali nove ukrepe na podlagi le teh, ki bi bili izboljšava že obstoječih in uvedba novih. V delu so predstavljene dobre in malo manj dobre rešitve na področju infrastrukturnih ukrepov na prehodih za pešce in predstavljene dobre prakse na drugih prehodih za pešce v Mariboru, ki bi ji veljalo slediti tudi na obravnavanem odseku za večjo prometno varnost pešcev.
Ključne besede: prometne nesreče, promet pešcev, pešci, ukrepi in naprave za umirjanje prometa, prehod za pešce
Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 393; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (4,97 MB)

8.
Prednosti in slabosti uporabe varnostnega pasu med vožnjo z osebnim avtomobilom
Mojca Dovnik, 2022, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: prometne nesreče, varnostni pas, alkohol, vzorci poškodb, sodna medicina
Objavljeno v DKUM: 27.01.2023; Ogledov: 290; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

9.
Reševalni pas ob zastoju na avtocestah in hitrih cestah : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Matic Visočnik, 2022, diplomsko delo

Opis: V raziskavi smo proučevali reševalni pas ob zastoju na avtocestah in hitrih cestah. S pomočjo statističnih metod smo ugotavljali, kako prometne nesreče vplivajo na pretočnost prometa na avtocestah in hitrih cestah. Proučili in primerjali smo različne prometne ureditve držav članic Evropske unije ob zastojih na avtocesti ali hitri cesti. Ugotovili smo, da od 27 držav Evropske unije reševalni pas uporablja le 10 držav. Z anketnim vprašalnikom smo preverjali demografske značilnosti in strokovno usposobljenost anketiranih. Anketirani so podali subjektivno mnenje o njihovem ravnanju in ravnanju drugih voznikov v prometu. S pomočjo opisnih statistik smo prišli do spoznanja, da vsi anketirani poznajo pojem reševalni pas, prav tako se 90 % anketiranih v primeru zastoja vedno pravilno razvrsti. Na osnovi zapisanih rezultatov lahko zaključimo, da se stanje na področju poznavanja in upoštevanja pravil reševalnega pasu v Sloveniji izboljšuje. Na podlagi vseh zapisanih ugotovitev bomo tako podali predlog o poenotenju pravil na ravni Evropske unije, celoviti spremembi izobraževanja starejših voznikov in infrastrukturnih spremembah.
Ključne besede: reševalni pas, zastoji, prometne nesreče, prometna varnost, vozniki
Objavljeno v DKUM: 11.01.2023; Ogledov: 507; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

10.
Vpliv programa dodatnega usposabljanja na voznike začetnike : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Brina Slekovec, 2022, diplomsko delo

Opis: Voznike začetnike opredeljujemo kot voznike, kateri največkrat postanejo vzrok za nastanek prometne nesreče, saj jim primanjkuje izkušenj pri vožnji vozila. Kvalificiramo jih kot osebe, ki so vozniki motornega vozila do dopolnjenega enaindvajsetega leta starosti in so vozniki motornega vozila dve leti od prve pridobitve vozniškega dovoljenja. Kot vozniki začetniki nimajo izkušenj in kilometrine, ki bi jim predstavljala občutek varnosti. V večini primerov je velik dejavnik, ki vpliva na način vožnje mladost, saj je le ta povezana z razposajenostjo, občutkom nepremagljivosti, preizkušnjami in precenjevanjem lastnih sposobnosti. Z željo, da bi znižali število tveganj za nastanek prometne nesreče med vozniki začetniki, so v Sloveniji 13. avgusta 2010 začeli z izvedbo programa dodatnega usposabljanja za voznike začetnike. Želeli smo ugotoviti vpliv programa dodatnega usposabljanje na teoretično usposobljenost voznikov začetnikov, vpliv »mladostniškega« razmišljanja na voznike začetnike kot tudi, ali udeležencem program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike predstavlja izgubo časa. Izdelali smo dva anketna vprašalnika, ki so jih udeleženci rešili pred začetkom in po koncu programa dodatnega usposabljanja. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo prišli do zaključkov, da se vozniki začetniki ne zavedajo posledic »mladostniškega« razmišljanja med vožnjo vozila, da program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike ne vpliva na teoretično znanje udeležencev in da udeleženci programa dodatnega usposabljanja za voznike začetnike ne vidijo kot izgubo časa.
Ključne besede: voznik začetnik, program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike, prometna varnost Republike Slovenije, dejavniki tveganj za nastanek prometne nesreče
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 468; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

Iskanje izvedeno v 17.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici