1. Ocenjevanje investicijskih projektov: metode in njihova uporaba v podjetju palfinger d.o.o.Karmen Kolarič, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga je razdeljena na štiri večja poglavja. Po uvodu, kjer smo predstavili cilje, namen, hipoteze, predpostavke in omejitve, smo opisali značilnosti in klasifikacijo investicijskih projektov. Opisali smo tudi načrtovanje investicij kot del procesa upravljanja in kot del procesa odločanja o kapitalskih investicijah. Predstavili smo orodja za strateško analizo, ki podpirajo proces odločanja o kapitalskih investicijah, nato pa opisali osnovne metode ocenjevanja investicij, predstavili njihove prednosti in pomanjkljivosti ter razpravljali o premišljeni izbiri metod.
V tretjem poglavju smo podrobneje obravnavali statične metode in metode diskontiranih denarnih tokov. Vsako metodo smo najprej opisali, predstavili ključne pojme, jo prikazali na primeru ter podali končno oceno oziroma ugotovitev. V četrtem poglavju sledi praktični prikaz uporabe metod v podjetju Palfinger d. o. o. Po kratki predstavitvi podjetja in zgodovini investicij smo podali še oceno ekonomske upravičenosti investicijskega projekta v tem podjetju glede na neto sedanjo vrednost, interno stopnjo donosnosti in metodo vračilnega obdobja. Magistrsko nalogo smo zaključili s sklepom, kjer smo med drugim potrdili oziroma ovrgli v uvodu postavljene hipoteze. Ključne besede: investicija, naložba, projekt, neto sedanja vrednost, interna stopnja donosnosti Objavljeno v DKUM: 30.11.2022; Ogledov: 308; Prenosov: 36
Celotno besedilo (2,01 MB) |
2. Študija projekta pridobivanja finančnih sredstev za športnika xMiha Majhenič, 2022, diplomsko delo Opis: Razvijanje športnikov in njihova pot do uspeha je bila že od nekdaj povezana s številnimi stroški. Veliko potencialnih športnikov lahko ostane praznih rok ali pa jim preboj med najboljše športnike sveta preprosto ne uspe zaradi prevelikih finančnih stroškov. Na drugi strani pa imamo podjetja, ki se za svoj način oglaševanja vedno pogosteje poslužujejo različnih oblik sponzoriranja dogodkov, umetnikov, športnikov in podobno. V diplomski nalogi smo se tako odločili napisati projekt pridobivanja finančnih sredstev za športnika X, ki tekmuje v golfu, ima velik potencial za uspeh in mu primanjkuje sredstev za pokrivanje stroškov sezone. Ugotovili smo, da se, kljub povečanju sponzoriranja športnikov, še zmeraj pozablja na mladince, ki sredstva za uspeh dejansko potrebujejo. V nalogi smo podrobneje preučili, kdo so lahko njegovi potencialni sponzorji in pripravili plan njegovega razvoja skozi faze projekta. Znotraj plana smo podrobneje predstavili igralca, opisali njegove prednosti in slabosti, predstavili njegove cilje, hkrati pa naredili tudi finančni plan vseh stroškov in prihodkov znotraj samega projekta, kjer se jasno vidi, kje je točka preloma in zakaj bi se podjetju izplačalo na to gledati kot investicijo. Ključne besede: golf, razvoj športnika, igralec X, sponzoriranje, točka preloma, projekt, projektni management. Objavljeno v DKUM: 10.11.2022; Ogledov: 194; Prenosov: 16
Celotno besedilo (1,10 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Vodenje IT projekta z uporabo orodja MS ProjectDaris Ćurić, 2022, magistrsko delo Opis: Tema magistrskega dela je projektno vodenje. Projektno vodenje lahko opredelimo kot uporabo znanja, veščin, orodij in tehnik pri projektnih aktivnostih za doseganje projektnih zahtev. Vodenje projektov se izvaja z uporabo in integracijo procesov projektnega vodenja za začetek, načrtovanje, izvedbo, spremljanje, nadzor in zapiranje. Da lahko pridemo do projektnega vodenja, moramo najprej razumeti, kaj predstavlja pojem projekt. Zato smo magistrsko nalogo razdelili na tri dele. Prvi del se nanaša na projekt, drugi del na projektno vodenje, tretji pa je praktični del, v katerem smo predstavili orodje MS Project.
V prvem delu smo najprej opredelili pojem projekt oziroma smo zbrali opredelitve različnih avtorjev, predstavili lastnosti in življenjski cikel projekta. Lastnosti projekta, kot so začetni in končni datum ter cilj projekta, so tiste značilnosti, zaradi katerih projekte razumemo tako, kot jih razumemo. Življenjski cikel predstavlja življenjsko dobo projekta od razvoja do samega konca. Potem smo predstavili vrste projektov glede na različne kategorije, kot so cilj projekta, kompleksnost, vir kapitala itd. Spoznali smo veliko število projektov, kot so gradbeni, poslovni, interni, javni, IT projekti itd. Nato smo predstavili, kako različne kulture vplivajo na projekte, kako projekt začeti in kateri so kritični dejavniki uspeha. Podali smo nekaj korakov, ki jih je treba narediti, preden začnemo z izvedbo projekta in našteli dejavnike, na katere je treba biti pozoren. Pri dejavnikih smo predstavili pojem projektnega trikotnika, ki se uporablja kot izhodišče za ocenjevanje uspešnosti projektov.
V drugem delu smo opredelili pojem projektnega vodenja in predstavili zgodovino projektnega vodenja. Zgodovino projektnega vodenja smo razdelili v štiri faze. Potem smo opredelili metodologije projektnega vodenja in predstavili tri skupine metodologij, in sicer tradicionalno, agilno in hibridno. Vsaka izmed skupin vsebuje število različnih metodologij, ki imajo svoje prednosti in slabosti. V nadaljevanju smo ugotovili, kakšna je vloga projektnega vodje in katere lastnosti imajo dobre vodje. Kot pri vsakem vodenju je zelo pomembno, da ima vodja dobre odnose z ljudmi, da razume njihove potrebe in da z njimi komunicira. Proučili smo tudi programsko opremo, ki se danes uporablja pri vodenju projektov. Predstavili smo različna orodja, našteli njihove lastnosti, prednosti in slabosti. Eno izmed orodij, ki smo ga na kratko predstavili, je MS Project, ki smo ga v tretjem delu uporabili za načrtovanje in simulacijo projekta.
V tretjem delu smo predstavili projekt uvedbe CRM rešitve skozi orodje MS Project. Najprej smo prikazali osnovne lastnosti projekta, kot sta začetni in končni datum. V projektu smo uporabili koledar, ki smo ga izdelali za potrebe projekta. Prikazali smo tudi vire, ki v projektu opravljajo določena opravila, ter podrobno opisali vsako fazo projekta. Projekt smo razdelili na štiri faze. Nato smo prikazali, kako smo uporabili vire v projektu oziroma koliko ur dela vsak vir na projektu. Na koncu smo simulirali delo na projektu in spremljali napredek ter na podlagi tega izdelali nekaj poročil, kar je ena izmed funkcionalnosti orodja MS Project. Ključne besede: projektno vodenje, projekt, IT, kritični dejavniki uspeha, metodologije projektnega vodenja, CRM Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 192; Prenosov: 50
Celotno besedilo (2,94 MB) |
4. Uporaba sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije pri vodenju projektovMartina Mrakič, 2022, diplomsko delo Opis: Projekt je delo, ki se izvede samo enkrat, imeti mora jasen začetek in konec ter opredeljen proračun in načrt, kako naj bo izveden. Za uspešno celovito izvedbo tovrstnih projektov je ključna uporaba orodij, ki prikažejo celovit pregled nad vodenjem projekta. Eno takšnih orodij so informacijski sistemi za upravljanje projektov (PMIS), ki so se v zadnjih desetletjih bistveno nadgradili in posledično postali učinkovito orodje za upravljanje kompleksnega poteka projektov. Tovrstni projektni informacijski sistemi so postali nepogrešljivo orodje v rokah projektnih teamov, saj si z njihovo uporabo ne olajšamo poteka dela na projektu in njegovega vodenja, ampak imamo zagotovljen tudi celovit pregled nad napredovanjem projekta.
V diplomskem delu smo obravnavali pojme projekt, projektno vodenje in informacijski sistemi za upravljanje projektov (PMIS). V teoretičnem delu smo tako opredelili projekt in njegove značilnosti, predstavili vrste projektov in opisali življenjski cikel ter faze projekta. Opredelili smo tudi projektni management in korake projektnega managementa. V nadaljevanju smo opredelili projektni informacijski sistem in sodobno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo kot programsko opremo in okolje za vodenje projektov. V drugem delu diplomske naloge smo se usmerili v konkretna, sodobna in spletna orodja, namenjena podpori vodenju projektov. Predstavili smo tri različna spletna orodja, in sicer ClickUp, Trello in Asana, ki smo jih v nadaljevanju medsebojno primerjali. Ugotovili smo, da imajo navedena spletna orodja s področja vodenja projektov sicer podobne osnovne funkcije, da pa se razlikujejo v cenah in modelih obračunavanja stroškov licenc, predvsem pa v primernosti uporabe v različnih tipih podjetij in projektov. Ključne besede: Projekt, projektno vodenje, sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija, ClickUp, Trello, Asana Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 302; Prenosov: 51
Celotno besedilo (2,08 MB) |
5. Vzpostavitev sistema mejnikov v sklopu projekta X : magistrsko deloGregor Serdinšek, 2022, magistrsko delo Opis: V sklopu multiprojektnega poslovanja se lahko pojavljajo najrazličnejši problemi, ki zadevajo planiranje projektov in obvladovanje le-teh. Kot orodje za kontrolo in vodenje projektov se lahko uporabi sistem mejnikov, ki služi sledenju napredka in zagotovitvi, da se poglavitne aktivnosti dosežejo v predvidenem času. V magistrskem delu je znotraj podjetja Ledinek Engineering d.o.o. predstavljena vzpostavitev sistema mejnikov v sklopu projekta X, pri čemer je glavni predmet obdelave stroj za dolžinsko spajanje lesa. Vzpostavitev sistema mejnikov vodi preko analize oddelkov in njihovih aktivnosti do oblikovanja sistema mejnikov, ki prikazuje ključne faze projekta. Na osnovi izdelanega sistema mejnikov lahko potrdimo, da uporaba mejnikov v proces vodenja in planiranja projektov prinese večjo preglednost nad potekom projekta ter olajša napovedovanje kapacitet. Sistem mejnikov tako omogoči podjetju kakovostnejše planiranje projekta in prilagajanje resursov. Ključne besede: mejniki, terminski plan, projektni management, projekt, planiranje Objavljeno v DKUM: 21.09.2022; Ogledov: 181; Prenosov: 0
Celotno besedilo (5,64 MB) |
6. Projekt obnove rezervoarja za skladiščenje naftnih derivatov po standardu API 653 : magistrsko deloAljoša Gregorinčič, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se poglobljeno ukvarja z raziskavo področja obnove rezervoarjev zgrajenih po standardu API (American Petroleum Institute) 650, po katerem so grajeni varjeni rezervoarji za skladiščenje naftnih derivatov. V magistrskem delu je predstavljen postopek obnove po standardu API 653 od izvedbe samega pregleda, ocene stanja pred prenovo, do izdelave predloga obnove rezervoarja, z vključenimi spremembami in posodobitvami. Magistrsko delo se ukvarja tudi z vodenjem projekta izvedbe prenove rezervoarja od same organizacije, terminskega načrtovanja, analize tveganj ter do finančnih in nefinančnih resursov. Ključne besede: projekt, obnova, rezervoar, naftni derivati, API 653 Objavljeno v DKUM: 07.09.2022; Ogledov: 166; Prenosov: 25
Celotno besedilo (9,00 MB) |
7. Strateško obvladovanje kriz v podjetju z uporabo projektnega managementaZala Cartl, 2022, magistrsko delo Opis: POVZETEK
Okolje podjetja postaja vedno bolj turbulentno, konkurenca pa je vse večja, zato se morajo managerji še posebej truditi, da podjetju omogočijo rast in razvoj ter posledično doseganje zastavljene konkurenčne prednosti. Z naraščanjem kompleksnosti podjetij se povečuje možnost nastanka kriz, s tem pa se povečuje tudi paleta vzrokov, ki lahko vodijo do krize. Lahko trdimo, da je kriza sestavni del življenjskega cikla podjetij in ni nekaj neobičajnega in izjemnega. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako sta med seboj povezana strateški in projektni management. Ugotovili smo, da je za samo uspešnost in učinkovitost podjetja ključnega pomena povezovanje med strateškim in projektnim managementom. Strateški management skrbi za identifikacijo strategij v samem podjetju, projektni management pa za njihovo izvedbo. V magistrskem delu smo proučevali različne vrste kriz in njihovo opredeljevanje glede na metodologije različnih avtorjev. Proučevali smo vzroke nastanka kriz in njihove posledice ter ugotavljali, če obstaja način, da se podjetje krizam izogne. Ugotovili smo, da mora podjetje nenehno proučevati zunanje in notranje okolje podjetja ter ugotavljati morebitne simptome, ki lahko vplivajo na prihodnost samega podjetja. Na simptome, ki nastajajo v okolju mora podjetje odgovoriti pravočasno z modifikacijo ali z novim opredeljevanjem strategij, za kar je zadolžen strateški management. Projektni management pa je odgovoren za izpeljavo zastavljenih strategij s projekti in s portfelji projektov.
V empiričnem delu smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje na primeru podjetja X naredili analizo življenjskega cikla podjetja, pri katerem smo primerjali stanje podjetja leta 2019 in leta 2021. Ugotovili smo, da je v tem obdobju proučevano podjetje uspešno prešlo v fazo zrelega podjetja. Glede na značilnosti posameznih faz življenjskega cikla smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje in Kropfbergerja raziskovali, kakšne krize so prisotne v podjetju. Ugotovili smo, da je v podjetju X moč opaziti simptome potencialne krize prevelike ekspanzije in diverzifikacijsko krizo. Krize so v podjetju X obvladljive, kazalniki rasti in razvoja ne upadajo. V drugem delu empiričnega dela je sledil proces procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa. S pomočjo SWOT analize smo naredili celovito presojo podjetja in okolja. V zaključnem delu magistrskega dela smo glede na predhodne ugotovitve raziskav preučevanega podjetja identificirali potrebne projekte podjetja X za obdobje petih let. Opredelili smo projekte, ki so po našem mnenju potrebni za ohranjaje rasti in razvoja samega podjetja. Naredili smo načrt planirane izvedbe posameznih projektov in opisali, zakaj so po našem mnenju posamezni projekti v podjetju pomembni. Izpeljava posameznih projektov je po našem mnenju ključnega pomena za zagotavljanje dolgoročne uspešnosti podjetja. Ključne besede: strateški management, projektni management, strategija, projekt, strateška kriza, poslovna kriza, kriza. Objavljeno v DKUM: 19.07.2022; Ogledov: 539; Prenosov: 123
Celotno besedilo (3,85 MB) |
8. Spoznavanje čebele - projektno delo v vrtcu : diplomsko deloNastja Božič, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom »Spoznavanje čebele – projektno delo v vrtcu« temelji na izvedbi projekta, s katerim smo predšolskim otrokom v vrtcu Pod gradom, starim od 2 do 4 leta, približali življenje in svet čebel ter ostalih žuželk. V teoretičnem delu smo predstavili življenje čebele, čebelo kranjsko sivko, opraševanje in domovanja. Življenje čebel smo podrobno opisali, spoznali čebelje pridelke ter se dotaknili ukrepanja ob čebeljem piku in varnosti v okolju, kjer so pomembni tudi drugi opraševalci. V empiričnem delu smo otrokom temo predstavili v okviru naravoslovnih dejavnosti, ki so se prepletala z drugimi področji kurikuluma. Seznanili smo jih s pomembnostjo čebel ter jih spodbudili k razmišljanju o možnih posledicah brez njih. Razumevanje in njihovo osvojeno znanje smo preverili z intervjuji, 10 otrok iz dveh različnih skupin pa smo še vključili v sestavljen vprašalnik, ki smo ga uporabili na začetku, v sredini ter na koncu projekta. S tem smo si pomagali pri evalvaciji projekta, ki je trajal dobrih deset mesecev. Ugotovili smo, da je otrokom način dela zelo ustrezal, saj so rezultati pokazali nadpovprečno uspešnost. Pokazalo se je, da so pridobili bogate konkretne izkušnje in izboljšali svoje znanje o pomembnosti opraševalcev. Skozi projekt so razvili spoštljiv odnos do narave in postali samozavestnejši pri reševanju naravoslovnih problemov. Ključne besede: čebela, opraševalci, projekt, narava, vrtec Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 326; Prenosov: 48
Celotno besedilo (8,69 MB) |
9. Energetska prenova z modernizacijo regulacije ogrevanja na primeru treh javnih objektov v občini Ormož : diplomsko deloVid Petelin, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na energetsko problematiko starejših zgradb. Na primeru treh javnih objektov v občini Ormož smo predstavili načine, kako lahko objekte naredimo čim bolj energetsko učinkovite. V našem primeru gre za dve osnovni šoli in športno dvorano. Problem, s katerim smo se srečevali, je bil predvsem slaba toplotna izolacija zgradb ter posledično visoki stroški ogrevanja. Z ukrepi smo poskušali doseči boljše pogoje za učenje, torej boljšo kakovost notranjega zraka ter zmanjšanje stroškov ogrevanja z izboljšanjem toplotne izolacije, zamenjavo kurilnega energenta ter pravilnim zračenjem prostorov. V diplomskem delu so opisani tehnična stran modernizacije regulacije ogrevanja, uporabljene elektro komponente ter programska oprema, na koncu pa so predstavljeni tudi rezultati po energetski sanaciji. Ključne besede: prenova, regulacija, ogrevanje, energija, projekt Objavljeno v DKUM: 24.05.2022; Ogledov: 565; Prenosov: 53
Celotno besedilo (3,24 MB) |
10. Optimizacija procesa planiranja in vodenja montaže v podjetju Reflex Gornja Radgona d.o.o. : magistrsko deloKaja Seško, 2021, magistrsko delo Opis: Podjetja se danes srečujejo z dinamičnim okoljem, ki se mu morajo hitro prilagajati in se odzivati na spremembe, ki se v njem dogajajo. Od sposobnosti odzivanja na spremembe in njihovega obvladovanja je odvisna konkurenčnost podjetja. Za zagotavljanje konkurenčnosti pa ni dovolj samo hitro odzivanje na spremembe, ampak njihovo predvidevanje, še preden se zgodijo. Postopek obvladovanja projektov zajema štiri glavne sklope opravil, in sicer: načrtovanje, organiziranje, vodenje in kontrolo izvajanja projektov. V magistrski nalogi smo opravili posnetek trenutnega stanja managementa projektov v sklopu montaže v podjetju Reflex Gornja Radgona d. o. o. in na podlagi analize rezultatov podali predloge za izboljšanje in optimizacijo procesa managementa montaže. Ključne besede: projekt, projektni management, funkcija planiranja, funkcija organiziranja, funkcija vodenja, funkcija kontroliranja, montaža Objavljeno v DKUM: 17.01.2022; Ogledov: 497; Prenosov: 6
Celotno besedilo (3,31 MB) |