| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NASLEDSTVO DRUŽINSKEGA PODJETJA NA PRIMERU HARAMIJA & CO. K.D.
Katarina Haramija, 2011, diplomsko delo

Opis: Če hočemo, da podjetje preživi prenos z ene generacije na drugo, je zelo pomembno, da planiramo nasledstvo. Veliko je podjetij, v katerih tega niso naredili, in so bili potem primorani podjetja prodati ali pa so šla v stečaj (Vadnjal 1997, Glas 2003, Leah 1991). Pri planiranju procesa nasledstva lahko dodamo še, da gre za dolgotrajen in večstopenjski proces, ki se ne zaključi zgolj s prenosom moči predhodnika na naslednika, ampak lahko o uspešnem prenosu govorimo takrat, ko se novo vodstvo povsem integrira v poslovni proces družinskega podjetja. Pri pisanju diplomskega seminarja smo s proučevanjem družinskega podjetja Haramija & Co., k. d., ugotovili, da je družinsko podjetje resnično nekakšna posebna organizacija, ki jo prepletata družinski in poslovni proces. Prav zaradi prepletanja teh dveh procesov oziroma sistemov lahko prihaja do različnih nesoglasij in konfliktov. V diplomskem seminarju smo dali največji pomen preučevanju nasledstvenih možnostih in nasledstvenem procesu družinskega podjetja Haramija & Co., k. d., saj lahko družinsko podjetje le s pravočasnim in pravilnim planiranjem nasledstva obstoji na trgu, deluje naprej, se razvija in raste. Le pravočasno planiranje lahko pomaga temu, da podjetje preživi prehod z ene generacije na drugo in da je ta prehod uspešen.
Ključne besede: Družinsko podjetje, Medgeneracijski prenos lastništva, Proces nasledstva, Lastniki podjetja, Nasledniki podjetja
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 1526; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

2.
NASLEDSTVO V DRUŽINSKEM PODJETJU LTIP d.o.o.
Nastja Koštomaj, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetje nima enotne definicije. Gre za podjetje, ki je v večinski lasti družine. Upravljajo in vodijo ga družinski člani, ki so lahko v družinsko podjetje vključeni, nekateri izmed njih pa v družinsko podjetje niso vključeni. Družinska podjetja se zelo razlikujejo od nedružinskih podjetij, saj imajo v družinskih pomembno vlogo sorodstvene vezi. Želja družinskih članov je, da družinsko podjetje ostane v družinski lasti. Nasledstvo je zaradi tega potrebno planirati. Največjo težavo lastniku/managerju večkrat predstavlja odločitev o tem, koga postaviti za naslednika, v kakšni meri in na kakšen način ga izbrati. To predstavlja še posebej težavo tistim lastnikom/managerjem, ki imajo več otrok. Vsak starš namreč želi zapustiti zapuščino svojim otrokom, težko pa je določiti, komu pripada. Lastnik/manager ima možnost zapusti družinsko podjetje več otrokom hkrati, ki si kasneje delijo lastništvo nad družinskim podjetjem. Zaradi nasledstva se lahko hitro razvijejo konflikti. Zato je zelo pomembno, da lastnik/manager prične s planiranjem nasledstva dovolj zgodaj, da ima čas določiti potencialnega naslednika in/ali več potencialnih naslednikov. Družinsko podjetje LTIP d.o.o. je na trgu dela od leta 1970. Lastnik/manager je Vladimir, ki se bo kmalu upokojil. V družinskem podjetju LTIP d.o.o. je pričel z vzrejo kokoši, nato je nadaljeval z lesno proizvodnjo (okna, vrata, palete idr.), ki predstavlja tudi obstoječo dejavnost. Družinsko podjetje LTIP d.o.o. bo predal svojemu mlajšemu sinu Petru, ki je že od osnovne šole vključen v družinsko podjetje LTIP d.o.o. Starejši sin Simon nikoli ni hotel vstopiti v družinsko podjetje LTIP d.o.o. Žena lastnika/managerja, Ivanka, je bila vključena v družinsko podjetje le na začetku ustanovitve le-tega (6 let). Med seboj so zelo povezana družina, zato pri procesu nasledstva do sedaj ni prihajalo do večjih konfliktov. Nikoli niso imeli kriznega plana, zato smo zanje pripravili predlog le-tega.
Ključne besede: družinsko podjetje, nasledstvo, proces nasledstva, udeleženci družinskega podjetja, prednosti in slabosti, možnosti nasledstva, krizni plan.
Objavljeno: 30.10.2014; Ogledov: 904; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (807,69 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici