1. Prenova procesa brizganja materialaMitja Dobnik, 2025, diplomsko delo Opis: V 21. stoletju, ki ga zaznamuje hitra tehnološka evolucija in naraščajoča globalizacija, so
sodobna podjetja postavljena pred izziv optimalnega obvladovanja procesov, če želijo ostati
konkurenčna na trgu. Ključni cilji teh podjetij so izboljšanje učinkovitosti, zmanjšanje stroškov ter
zagotavljanje vrhunske kakovosti izdelkov ali storitev. V tem kontekstu je kakovost postala ključni
element, ki ga podjetja ne morejo prezreti in jo je treba zagotavljati skozi vse faze poslovnega
procesa.
Osrednji problem obravnavane naloge se osredotoča na časovno neučinkovitost in visoko porabo
materiala pri menjavi serij izdelkov v procesu brizganja plastike. Trenutna praksa čiščenja strojev
s prebrizganjem zahteva obsežno časovno in materialno investicijo, saj se uporablja material, ki
je namenjen naslednji seriji izdelkov. To vodi v nepotreben časovni in materialni odpadek ter
posledično v zmanjšano produktivnost in povečane stroške za podjetje. Zato je ključno najti
inovativne rešitve za izboljšanje procesa čiščenja in zmanjšanje porabe materiala, kar bo
prispevalo k večji konkurenčnosti in učinkovitosti podjetja. Zato bomo iz prakse različnih
podjetji dokazali učinkovitost uporabe čistilnega granulata in s tem povezali teorijo o
prenovi poslovnega procesa. Ključne besede: poslovni proces, management in organizacija poslovnih procesov, prenova, brizganje materiala, učinkovitost procesa Objavljeno v DKUM: 26.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (1,15 MB) |
2. Reinženiring poslovnega procesa pri prehodu tiskanega medija na digitalno oblikoNik Brumen, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava prenovo poslovnega procesa v uredništvu medijske organizacije, ki ukinja svojo tiskano izdajo in v celoti prehaja na digitalno obliko objavljanja vsebin. Kljub temu da je imel obstoječi sistem že vzpostavljene osnovne digitalne mehanizme za oddajo in distribucijo vsebin, se je v praksi pokazalo, da uredniški procesi niso bili dovolj prilagojeni zahtevam sodobnega digitalnega okolja. Glavne ugotovljene pomanjkljivosti so bile nepovezanost posameznih faz priprave vsebin, necentralizirana komunikacija, osebno dogovarjanje za podporne aktivnosti (kot so fotografija, oblikovanje, infografike) ter pomanjkanje možnosti za sprotno sodelovanje med avtorji, uredniki in drugimi člani uredništva. Te pomanjkljivosti so povzročale pogoste zastoje, slabšo sledljivost in nezanesljivost pri objavi vsebin. V delu je bil zato zasnovan prenovljen poslovni proces, ki temelji na uporabi digitalno podprte, centralizirane uredniške platforme, ki omogoča jasno razdelitev nalog, avtomatizirano usklajevanje vseh dejavnosti in enotno komunikacijo v realnem času. Nov proces vključuje tudi avtomatizirano distribucijo vsebin po različnih digitalnih kanalih, kar uredništvu omogoča sprotno, pretočno in odzivno objavljanje. Primerjava obstoječega in prenovljenega procesa je pokazala, da prenova prinaša večjo preglednost, hitrejše izvajanje nalog, večjo operativno zanesljivost ter višjo raven sodelovanja med vsemi vpletenimi deležniki. Tak model predstavlja pomemben korak k sodobni digitalni uredniški praksi, ki temelji na agilnosti, pretočnosti in učinkovitosti. Ključne besede: Poslovni proces, prenova poslovnega procesa, digitalizacija, tiskani medij Objavljeno v DKUM: 12.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (2,90 MB) |
3. Prenova procesa ocenjevanja bruto domačega proizvodaPrimož Jenčič, 2025, magistrsko delo Opis: Zaključno delo se posveča analizi avtomatizacije izračuna letne ocene BDP na Statističnem uradu Republike Slovenije. Cilj je bil prepoznati izzive in dobre prakse projekta, oceniti njegovo uspešnost ter predlagati izboljšave za njegovo hitrejšo realizacijo. S pomočjo intervjujev in analize dokumentacije smo projekt ovrednotili z vidika časovne učinkovitosti, vpliva na uporabnike, poslovnih učinkov in tehnološke pripravljenosti. Na podlagi te ocene smo izpostavili prednosti in slabosti projekta ter pripravili predloge za izboljšavo. Predlagali smo organizacijske prilagoditve, uvedbo sodobnih managerskih orodij, uporabo pristopov za motiviranje razvojne ekipe ter vzpostavitev sistematičnega spremljanja uspešnosti. Dolgoročne učinke prenove in uspešnost projekta pa bo mogoče v celoti oceniti šele v nekaj letih po zaključku projekta. Ključne besede: prenova procesa, digitalna transformacija, digitalizacija, javna uprava, BDP Objavljeno v DKUM: 10.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (1,72 MB) |
4. Prenova procesa obravnave zahtevka v nezgodnem zavarovanju pri izbrani zavarovalniciEva Menhard, 2025, diplomsko delo Opis: Delo obravnava poslovne procese kot ključen element uspešnega delovanja organizacij. Pojasnjena je razlika med funkcijsko in procesno organiziranostjo podjetij, pri čemer procesna usmerjenost omogoča večjo učinkovitost, boljšo usklajenost aktivnosti in večjo osredotočenost na uporabnika. Predstavljeni so tudi različni tipi procesov, ključni, podporni, delovni in tehnološki ter njihov vpliv na delovanje podjetja kot celote. Posebna pozornost je namenjena prenovi poslovnih procesov. Opredeljeni so njeni cilji, kot so odprava podvajanja, krajšanje časa izvedbe, zmanjšanje stroškov in izboljšanje kakovosti. Pomemben del predstavljata analiza obstoječih procesov, zlasti prepoznavanje ozkih grl in zastojev ter modeliranje, ki omogoča jasno predstavo o poteku dela. V zaključku prvega dela naloge je izpostavljeno merjenje uspešnosti prenove, saj šele s konkretnimi kazalniki lahko ocenimo, ali so bile spremembe učinkovite. Teoretični del tako postavlja trdne temelje za razumevanje pomena prenove procesov v praksi.
Aplikativni del temelji na primeru iz prakse, obravnavi nezgodnih zahtevkov v nezgodnem zavarovanju pri izbrani zavarovalnici. Analiza obstoječega procesa je razkrila več pomanjkljivosti, kot so podvajanje aktivnosti, zamude in slaba pretočnost. Ugotovitve kažejo, da ti izzivi vplivajo tako na kakovost storitev kot na obremenjenost zaposlenih. Na tej osnovi je bil oblikovan prenovljen proces, ki uvaja manjšo, a ciljno usmerjeno spremembo v fazi obračuna. Predlog prinaša hitrejšo obravnavo zahtevkov in razbremenitev strokovnih sodelavcev. Mnenja zaposlenih potrjujejo koristi prenove, hkrati pa opozarjajo na izzive notranje organizacije. Delo ponuja konkretne rešitve in dokazuje, da lahko že manjše izboljšave v procesu prinesejo koristi in pozitivno vplivajo na delovanje organizacije. Ključne besede: Poslovni proces, prenova procesa, zastoji, ozka grla, nezgodno zavarovanje. Objavljeno v DKUM: 02.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
Celotno besedilo (1,68 MB) |
5. Digitalna preobrazba procesa naročanja materiala s pomočjo metode KanbanSara Tomšič, 2025, magistrsko delo Opis: Uvod: Proces naročanja in spremljanja zaloge potrošnega materiala spada med vsakdanja opravila, ki so nujno potrebna za zagotavljanje učinkovitosti in uspešnosti Kliničnega oddelka za anesteziologijo in intenzivno terapijo operativnih strok. Hitro spreminjajoča se okolja in spreminjanje potreb po porabi materiala celoten proces naročanja in spremljanja zaloge materiala otežijo, ta postane zamuden in predstavlja precej težav, saj temelji na ročnem štetju in preverjanju zaloge ter rokov uporabe materiala, s čimer pride do nenatančnega spremljanja in tako do morebitnega pomanjkanja oziroma do prepoznega naročanja materiala.
Namen: Namen magistrskega dela je predstaviti morebitne prednosti digitalne preobrazbe procesa naročanja materiala s pomočjo uveljavitve metode Kanban in jo predstaviti kot del prenove procesa naročanja in spremljanja materiala ter tako sistematično preurediti celoten proces.
Metode dela: Za teoretična izhodišča je bila uporabljena deskriptivna metoda dela s pregledom strokovne in znanstvene literature v slovenskem in angleškem jeziku s področja naročanja materiala, managementa in prenove poslovnih procesov. Literaturo smo pridobili s pomočjo podatkovnih baz CINAHL, PubMed, Cobbis, Google Učenjak in Science Direct. Za prenovo procesa naročanja materiala in podajo predlogov za povečanje učinkovitosti ter uspešnosti delovanja je bilo uporabljeno programsko orodje Aris Express.
Rezultati: S pomočjo programskega orodja Aris Express je bila z EPC-diagramom opravljena analiza trenutnega stanja, kritična presoja in prenova procesa. Digitalna preobrazba s pomočjo metode Kanban optimizira naročanje in spremljanje materiala na oddelkih. Tovrstna avtomatizacija zagotovi stalno dostopnost potrebnega materiala, poveča učinkovitost procesov in zmanjša možnost napak. Prenova procesa naročanja z uporabo digitalnih rešitev ne izboljšuje le poslovne učinkovitosti, temveč tudi prispeva k boljši zdravstveni oskrbi in višji kakovosti storitev za paciente.
Razprava in zaključek: V zaključnem delu smo želeli skozi prenovo s pomočjo digitalne preobrazbe in uporabe metode Kanban nadgraditi in izboljšati proces naročanja materiala. Izvedli smo analizo obstoječega procesa, analizirali prisotna tveganja, predstavili prenovo procesa materiala, jo vizualizirali s pomočjo programske opreme Aris Express in predstavili prednosti digitalne preobrazbe naročanja materiala s pomočjo metode Kanban. Ključne besede: proces naročanja materiala, prenova poslovnega procesa, digitalna preobrazba, metoda Kanban, upravljanje zalog v zdravstvu Objavljeno v DKUM: 20.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
Celotno besedilo (3,94 MB) |
6. Predlog prenove procesa trombolitičnega zdravljenja možganske kapiGorana Krajnc Burić, 2021, magistrsko delo Opis: Izhodišče: Možganska kap nastane nenadoma, brez opozorila in hudo prizadene osebo. Namen raziskave je bil posneti obstoječi proces trombolitičnega zdravljenja pacientov z akutno možgansko kapjo, ga analizirati in pokazati več variant možnih izboljšav ter z validacijo že obstoječega procesa predlagati najboljše tehnološke in organizacijske rešitve za prenovo le-tega.
Metode: V teoretičnem delu naloge smo uporabili deskriptivno metodo dela z zbiranjem in analizo domače in tuje literature, s pomočjo katere smo opisali teoretična izhodišča. V aplikativnem delu raziskave smo uporabili kvalitativno metodologijo dela, kjer smo podatke zbrali z uporabo deskriptivne metode dela in analizo obstoječih dokumentov, katere smo pridobili na nevrološkem oddelku.
Rezultati: S procesnim pristopom smo kritično analizirali operativne procese, jih časovno ovrednotili in izključili procesne korake, pri katerih nastajajo zamude. Tako smo zmanjšali pričakovani čas procesa na 38 minut, če prihaja pacient v urgentni center sam ali s svojci, in na 25 minut, če pacienta pripeljejo reševalci in urgentni zdravnik.
Razprava : Pripravili smo popis vseh operativnih procesov in jih časovno opredelili. Izračunali smo pričakovane čase procesa trombolitičnega zdravljenja. Ugotovili smo, kje nastajajo zamude. Tako smo lahko izključili procesne korake, pri katerih nastajajo zamude, ter pripravili predlog prenove procesa, s katerim smo dosegli »door to needle time« (DNT) pod 60 minut. Pri magistrski nalogi smo naredili predlog prenove trombolitičnega procesa v eni od Splošni bolnišnici osrednje vzhodne Slovenije, katerega bi bilo potrebno pred samo implementacijo še verificirati s kliničnega vidika. Ključne besede: proces, prenova procesa, možganska kap, trombolitično zdravljenje, DNT. Objavljeno v DKUM: 19.11.2021; Ogledov: 828; Prenosov: 105
Celotno besedilo (10,33 MB) |
7. Vpeljava črtne kode v iSYSTEM Labs d.o.o.Jure Cirar, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo opisuje postopek izbire črtne kode, tiskalnika črtnih kod, čitalcev črtnih kod in vpeljavo črtne kode v proizvodno bazo podatkov v podjetju iSYSTEM Labs d.o.o. V diplomskem delu so predstavljeni obstoječi način izvajanja proizvodnih postopkov in prenova z izbrano strojno opremo ter nadgradnja obstoječe podatkovne baze. Pri izdelavi diplomskega dela smo se osredotočili na to, da bo vpeljava črtne kode zmanjšala možnost napak pri delu ter omogočala lažje in hitrejše iskanje materiala in izdelkov v proizvodni bazi podatkov. V teoretičnem delu diplomskega dela je opisan postopek izbire tipa črtne kode in ostale strojne opreme za uporabo črtne kode. Praktični del diplomskega dela predstavlja opis prenovljenih procesov. Ključne besede: prenova procesa, uvedba črtne kode, črtna koda, delovni proces, čitalnik črtne kode, tiskalnik črtne kode, informacijska podpora Objavljeno v DKUM: 05.05.2021; Ogledov: 819; Prenosov: 74
Celotno besedilo (3,16 MB) |
8. Prenova proizvodnega sistema v podjetju optiprint, d.o.o.Edi Ibrahimkadić, 2019, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo temelji na podlagi analize in kritičnega ovrednotenja delovnih mest v proizvodnji. V poglavju teoretične osnove so predstavljeni pojmi o vrstah proizvodnje, proizvodnega sistema, vitka proizvodnja in sedem izgub v proizvodnji ter uporabljeni v nadaljevanju procesni diagrami, in sicer diagram poteka, špageti diagram in blok diagram. V poglavju obstoječega stanja je predstavljena proizvodnja in posamezna delovna mesta, kar je grafično ponazorjeno s pomočjo programa AutoCad Arhitecture. Poleg tega so izdelane diagrami poteka, s katerimi so prikazani poteki dela. V podpoglavju kritična analiza je uporabljen špageti diagram, s pomočjo katerega sem analiziral tok delavcev ter opravljene poti. Za vsako delovno mesto je izdelana procesna karta, s pomočjo katere smo analizirala delovna mesta. V poglavju predlogi za prenovo proizvodnega sistema smo s pomočjo programa SketchUp oblikovali nove delovne postaje in podali predloge nove razmestitve. Ključne besede: vitka proizvodnja, prenova procesa, proizvodnja, layout, flowchart. Objavljeno v DKUM: 06.01.2020; Ogledov: 1273; Prenosov: 278
Celotno besedilo (2,76 MB) |
9. Izboljševanje procesa dela s paletami v podjetju Transport Frangež d. o. o.Tina Frangež, 2019, diplomsko delo Opis: Osrednji del diplomskega dela zajema predstavitev trenutnega procesa dela s paletami ter podajanje rešitve za izboljšave in izris novega procesa. Njegovo delovanje pa predstavimo v teoretskih predpostavkah in možnih izidih na podlagi utemeljitve dosedanjega stanja in poznavanja podobnih že delujočih uspešnih procesov. Tako smo sprva opredelili teorijo procesov in logistike ter predstavili pomen osnovnih pojmov in njihov izvor. Procese smo opredelili kot dokumentiran potek dela v podjetju, ki omogočijo dober pregled nad posameznimi aktivnostmi in vpliv posameznih delov na končen rezultat. Po opredelitvi procesov smo predstavili tudi procesno obravnavo organizacije, kar je spremenilo način delovanja podjetij, od teh, ki so sestavljena iz posameznih samostojnih aktivnosti, do podjetij, ki so sestavljena iz tesno povezanih procesov. Tako se seznanimo s fazami procesnega oblikovanja proizvodov in storitev ter oblikovanja dela v organizaciji. Navedli smo tudi nekaj značilnosti managementa poslovnih procesov, ki je takoj za procesno obravnavo podjetja zelo pomemben vidik vodenja procesnega delovanja. Nato smo predstavili modeliranje procesov v organizaciji in metodologijo ter management poslovnih procesov. Navedli smo nekaj metod kakovostnega poslovanja za sprotno izboljševanje kakovosti in prilagajanje spremembam (npr. BPM, ISO 9000, Six Sigma itd.). Ob koncu opredeljevanja procesov v teoriji pa smo predstavili še nekaj faz prenove procesa. S tem smo zaključili utemeljevanje procesov in se usmerili v utemeljitev pojmov logistike. Logistika izvira iz vojske in pomeni načrtovanje, organizacijo in koordinacijo premika, prevoza česa, koga od začetne do ciljne točke. Opredelili smo osnovne pojme, razvoj ter poslovno logistiko. Ker v nalogi spoznavamo proces dela s paletami, smo na kratko predstavili izvor uporabe palet, današnji pomen le-teh in njihove dimenzije v različnih predelih sveta. Opisali smo tudi splošni potek menjave palet iz literature in tako zaključili teoretičen del naloge. V nadaljevanju naloge smo na kratko predstavili tudi podjetje, v katerem poteka proces, ki smo ga nato podrobno opisali in izrisali. Popis procesa v podjetju smo analizirali in nato dodali kritike, ki smo jih opazili pri opravljanju. S pomočjo intervjuja in ankete smo ugotavljali tudi razumevanje, pripravljenost in poznavanje zaposlenih o procesu in iskali izhodišča za njegovo prenovo. Kot rezultat kritik in analize trenutnega procesa smo nato izrisali ter opisali nov izboljšanj proces dela s paletami. V sklepu pa smo potrdili hipoteze, ki smo jih na podlagi ugotovljenih in navedeni trditev v nalogi uporabili za argumentiranje le-teh. Ključne besede: proces dela s paletami, prenova procesa, trenuten proces, nov proces, procesna obravnava, faze procesa Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 1103; Prenosov: 104
Celotno besedilo (1,34 MB) |
10. Organiziranost internistične obravnave pacienta na urgenciNataša Šporčić, 2019, magistrsko delo Opis: Delitev urgence na posamezne odseke (IPP, SNMP, Nevrologija itd.) povzroča razdrobljenost in zmanjša učinkovitost urgentne obravnave pacientov. Prihaja do podvajanja pregledov, dodatnih poti, izgube podatkov. Posledica tega je velika izguba časa, predvsem pa tveganje za zdravje in življenje. V nalogi smo izdelali koncept modela internistične obravnave pacientov na urgenci in predlog novega pristopa, ki temelji na osnovi subjektivne analize in poznavanja problematike v navedenem okolju. Proučili smo tudi, ali smo z uvedbo Manchesterskega triažnega sistema (MTS) znižali čas obravnave pacientov na urgenci.
Izdelali smo podroben opis in analizo procesa s pomočjo tehnik modeliranja procesa in metodologije ARIS. Identificirali smo ponovljive procese (pet predlogov), ki so zaradi podvajanj podvrženi prenovi. Za analizo kvantitativnih podatkov smo uporabili SPSS 24 in T-test ene spremenljivke ter s pomočjo inferenčne statistične metode izračunali odstopanja od mejnih vrednosti časovne obravnave po posameznih triažnih kategorijah v analiziranem obdobju.
Ugotovili smo mnogo podvajanj v procesu, ki podaljšajo čas obravnave. Pokazale so se kritične točke sistema, ki so bile podvržene prenovi. Analiza dokumentacije za obdobje od 1.1. do 31.5.2017 in enako obdobje leto kasneje pa je pokazala, da je kljub uvedbi MTS časovna obravnava pacienta na urgenci bistveno daljša, kot jo določajo normativi posamezne triažne skupine.
Na podlagi posnetka stanja in upoštevanja omejitev je treba proces internistične obravnave pacienta na urgenci preoblikovati tako, da ob njegovi implementaciji pacientu prihranimo čas, znižamo stroške in dvignemo organizacijo na višjo raven kakovosti v danem okolju. Predstavljeni predlog pri tem lahko služi kot izhodišče. Ključne besede: internistična obravnava pacienta, urgenca, analiza procesa, metodologija ARIS, prenova procesa Objavljeno v DKUM: 19.07.2019; Ogledov: 1808; Prenosov: 386
Celotno besedilo (4,15 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |