| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Internacionalizacija telekomunikacijskega podjetja na hrvaški trg
Lejla Gorić, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz dve delov, in sicer teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo spoznavali pojem internacionalizacije in njegove teorije, spoznali smo spodbude s strani države za internacionalizacijo v Sloveniji in kako poteka internacionalizacija telekomunikacijske industrije. Drugi del teoretičnega dela pa je bila analiza okolja, kjer smo preučili PEST analizo, analizo ožjega okolja oziroma Porterjev model petih silnic ter SWOT analizo. Drugi oziroma praktični del pa je sestavljen iz analize telekomunikacijskega trga, kjer smo raziskali začetke telekomunikacije, nato pa napovedi za mobilno telefonijo, kaj nas čaka v prihodnjih letih. Izbrskali smo podatke o uporabi mobilnega telefona, za katere namene ga uporabniki najbolj uporabljajo in kako imajo uporabniki mobilnih telefonov na Hrvaškem svojo napravo zaščiteno ter ali jo sploh imajo. Sledila je predstavitev izbranega podjetja Sgerm d. o. o., kjer smo spoznali podjetje od začetkov do danes in kakšne so bile bistvene spremembe v poslovanju skozi leta delovanja. Teoretično predstavljene analize okolja smo izvedli tudi na primeru podjetja, kjer smo ugotovili, kakšni so politični, ekonomski, sociokulturni in tehnološki dejavniki za podjetje, kakšno je stanje s konkurenco in kakšne ima prednosti, slabosti, priložnosti ter nevarnosti. Na osnovi pridobljenih podatkov iz analiz smo zapisali našo odločitev o vstopu na trg, da je hrvaški trg primeren za prvo internacionalizacijo zaradi večine prednosti in priložnosti, usmerjenih v prid podjetja.
Ključne besede: internacionalizacija, telekomunikacija, analiza okolja, SWOT analiza, PEST analiza, Porterjev model petih silnic.
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 172; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

2.
Panoga posredništva v prometu z nepremičninami: konkurenčna analiza izbranega podjetja
Domen Babič, 2023, diplomsko delo

Opis: Podjetja se v sodobnem poslovnem okolju soočajo z različnimi dejavniki, ki vplivajo na njihovo delovanje. V okviru diplomskega dela smo se odločili temeljito preučiti podjetje K2 Finance d. o. o., v panogi posredovanja v prometu z nepremičninami. Za analizo smo uporabili priznane modele, kot sta Porterjev model petih sil in SWOT analiza, s čimer smo želeli pridobiti celovit vpogled v konkurenčno pozicijo, prednosti ter slabosti podjetja. Diplomsko delo je strukturirano na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili ključno teorijo s področja konkurenčne analize po Porterjevem modelu ter SWOT analize. Nato smo v empiričnem delu na podlagi pridobljene teorije izvedli konkurenčno analizo podjetja K2 Finance d. o. o., z uporabo omenjenih analitičnih orodij. Naloga je uspešno dosegla cilje, pridobljena so bila pomembna teoretična in praktična spoznanja o poslovnem okolju ter analitičnih pristopih. Izpostavljena je potreba po prilagajanju podjetij v spremenljivem poslovnem okolju, za preživetje in doseganje ali ohranjanje konkurenčne prednosti. Aktivno spremljanje okolja in prilagajanje strategij ter procesov omogoča boljše načrtovanje in pripravljenost na morebitne krizne situacije, s čimer podjetja izboljšajo svojo konkurenčnost, zagotovijo dolgoročno rast in ustvarjajo vrednost za stranke ter deležnike.
Ključne besede: konkurenčna analiza, Porterjev model petih sil, SWOT analiza, nepremičninsko posredovanje
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 529; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

3.
Analiza konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije
Urška Brajnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Avtomobilska industrija ima v Evropi že od nekdaj pomembno vlogo, saj zaposluje veliko število ljudi in obenem ustvarja pomemben del prihodkov. V nalogi nas je zanimalo, kakšen je položaj evropskih proizvajalcev avtomobilov napram ameriškim in azijskim podjetjem. Izhajali smo iz dejstva, da se je v obdobju 2009–2019 položaj evropskih avtomobilskih podjetij poslabšal. Najprej smo se dotaknili teoretične podlage za določanje konkurenčnosti in konkurenčnih prednosti, nato pa smo preko podatkov, glede ustvarjenih prihodkov in prodaje ugotovili, da so bili evropski proizvajalci na koncu preučevanega obdobja v boljši poziciji kot pred desetimi leti. Naša preučevana podjetja so bila Volkswagen AG, Daimler AG ter Bayerische Motoren Werke (BMW) AG, ki so glede na prihodke najuspešnejša podjetja tako v evropskem kot v svetovnem merilu.
Ključne besede: avtomobilska industrija, analiza panoge, konkurenčnost, Porterjev model, konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 1183; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

4.
Internacionalizacija kot strategija rasti - študija primera podjetja v enološki dejavnosti
Lucija Mukenauer, 2021, magistrsko delo

Opis: Slovenska podjetja so velikokrat primorana poseči na tuje trge, saj prodaja na domačem trgu ne omogoča pokriti proizvodno količino in povečati prihodke. Podjetje Puklavec Family Wines d.o.o. se srečuje ravno s tem problemom oz. priložnostjo. Sedaj je prisotno že več kot na dvajsetih trgih po svetu. Na vinsko potencialnem avstralskem trgu še do tedaj ni prisotno. Skozi magistrsko nalogo smo predstavili: motive, omejitve in tveganja internacionalizacije, način izbora trgov, strategije vstopa na mednarodne trge, proces internacionalizacije, modele in teorije internacionalizacije ter internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Ko se podjetje odloča internacionalizirati je pomembno prav tako vedeti po kakšni strategiji rasti raste in analizirati poslovno okolje. Poslovno okolje smo analizirali s pomočjo treh modelov. To so: Porterjev model, PEST analiza in SWOT analiza. V praktičnem delu naloge smo opisali samo podjetje Puklavec Family WInes d.o.o. ter izvedli konkurenčno, tržno in finančno analizo. Predstavili smo tudi sedanjo strategijo rasti podjetja – diverzifikacijo. Naredili smo preliminarni izbor produktov za novi trg in sicer smo za primerno linijo izdelkov izbrali izdelke višje kakovosti, ki vsebujejo vina svetovno znanih vinskih sort, tj. blagovna znamka Estate Selection. Na podlagi notranje in zunanje analize smo ugotovili, da za podjetje trenutno ne priporočamo vstopa na avstralski trg, saj med Slovenijo in Avstralijo še ni sklenjenega prosto-trgovinskega sporazuma. Zaradi tega so vstopne ovire – carine itd. previsoke. Ko bo ta ovira rešena, bo Avstralija zelo primeren trg za mednarodno sodelovanje, saj so Avstralci veliki pivci in dobri poznavalci vin. Najbolj primeren način vstopa bi v začetku poslovanja bil posredni izvoz z distributerjem, saj velja za vstopno obliko z nižjimi stroški kot ga predstavljajo investicijske oblike vstopa. Prav tako, na začetku, ko še podjetje ne pozna trga, vso odgovornost in stike s trgom prevzame distributersko podjetje, ki se je že morda srečalo s tem trgom. Podjetje Puklavec Family Wines je prepoznavno in vodilno na slovenskem trgu. Njihove znamke beležijo prepoznavnost tudi na tujih trgih. Produkti podjetja so visoke kakovosti. To lahko pojasnimo z dosegom velikega števila mednarodnih nagrad na ocenjevanjih vin. Tudi na najbolj priznanem in prestižnem vinskem ocenjevanju v Londonu so prejeli število nagrad.
Ključne besede: Puklavec Family Wines, internacionalizacija, izbor trgov, motivi internacionalizacije, omejitve in tveganja internacionalizacije, globalizacija, internacionalizacija malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji, teorija rasti, analiza poslovnega okolja, Porterjev model, PEST analiza, SWOT analiza, KANVAS, strategije rasti, preliminarni izbor produktov, notranja analiza, zunanja analiza, oblike vstopa na mednarodni trg.
Objavljeno v DKUM: 31.08.2021; Ogledov: 1179; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (3,23 MB)

5.
Raziskava strateških priložnosti podjetja z analizo njegovega zunanjega okolja
Luka Jarni, 2020, magistrsko delo

Opis: Hitro spreminjajoči se trendi, potrebe kupcev, okoljske regulacije in razni drugi dejavniki v veliki meri vplivajo na poslovanje podjetja. Če želijo podjetja obstajati in dosegati dober konkurenčni položaj, morajo veliko svojih resursov, časa in znanja usmerjati v strateško planiranje, osnova katerega je zelo dobro poznavanje okolja, v katerem podjetje deluje. V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu na kratko opredelili problematiko raziskovanja. V nadaljevanju smo z obravnavo MER-ovega modela integralnega managementa pojasnili pomen in vlogo strateškega managementa v podjetju ter pojasnili pomen strateškega planiranja na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge smo z vidika več avtorjev predstavili pomen analize in delitev zunanjega okolja podjetja. Na osnovi obravnavane literature smo prav tako podrobneje predstavili več metod oziroma orodij za proučevanje zunanjega okolja podjetja. Za izvedbo analize zunanjega okolja v aplikativnem delu naloge smo izmed proučevanih in predstavljenih metod izbrali analizo PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge in metodo sinteze zunanjih dejavnikov. V aplikativnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na analizo širšega zunanjega okolja obravnavanega podjetja po metodi PESTEL. Prav tako smo na osnovi Porterjevega pristopa k analizi panoge izvedli analizo le-te ter v sklopu sinteze zunanjih dejavnikov predstavili najpomembnejše priložnosti in nevarnosti, ki se po našem mnenju pojavljajo v zunanjem okolju obravnavanega podjetja, kar je prav tako osrednji namen magistrskega dela. V zaključku naloge smo predstavili rezultate celovite izvedene analize ter naše predloge za nadaljnji razvoj in rast obravnavanega podjetja.
Ključne besede: Strateško planiranje, zunanje okolje podjetja, MER model integralnega managementa, analiza PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge, metoda sinteze zunanjih dejavnikov (EFAS).
Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 1270; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

6.
Analiza poslovnega okolja primera podjetja iz dejavnosti trgovanje z električno energijo
Mitja Ferencek, 2018, diplomsko delo

Opis: Na poslovanje podjetja vpliva več dejavnikov. Tema diplomskega projekta je analiza poslovnega okolja, pri čemer smo kot primer po Porterjevem modelu petih sil analizirali podjetje Gen-i, d. o. o., iz panoge oziroma dejavnosti trgovanje z električno energijo. Podjetje mora poznati svojo panogo in razmere na trgu, na katerem deluje. Pomembno je hitro odzivanje na spremembe in ustvarjanje konkurenčnih prednosti pred konkurenti, saj le tako lahko podjetje uspešno posluje na dolgi rok. Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so opisane teorije s področja analize panoge, analize poslovnega okolja po Porterjevem modelu in SWOT-analiza. V empiričnem delu je na podlagi teorije iz prvega dela izvedena analiza poslovnega okolja za podjetje Gen-i, d. o. o., po petih dejavnikih, ki vplivajo na poslovanje podjetja, nato pa je na podlagi rezultatov analize izdelana SWOT-analiza.
Ključne besede: analiza poslovnega okolja podjetja, Porterjev model, konkurenčna in tržna analiza, trg električne energije, SWOT-analiza
Objavljeno v DKUM: 24.10.2018; Ogledov: 1551; Prenosov: 386
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

7.
Analiza trga izdelkov dejavnosti čebelarstva v Sloveniji
Valentina Marinič, 2017, diplomsko delo

Opis: Čebelarstvo je ena izmed tradicionalnih in najstarejših dejavnosti v Sloveniji in se po Uredbi o standardni klasifikaciji šteje za kmetijsko dejavnost. Produkti, ki nastajajo v okviru omenjene dejavnosti, se uporabljajo na različnih področjih, med drugim tudi v prehrani, kozmetiki in naravni medicini. Tema, ki jo obravnavamo v diplomskem seminarju, je analiza trga dejavnosti čebelarstva v Sloveniji. Analiza trga pomeni raziskavo trga ter dejavnikov, ki kakor koli vplivajo na dogajanja na trgu. Ker menimo, da se dejavnost čebelarstva vedno bolj razvija, smo se odločili za analizo tovrstne panoge. Cilji našega diplomskega seminarja so: raziskovati tradicijo slovenskega čebelarstva, predstaviti njegovo zgodovino ter opredeliti trenutno stanje v panogi. Trg čebelarstva smo analizirali s pomočjo uporabe treh najpogostejših analiz, ki smo jih opredelili s teoretičnega vidika. PESTEL analiza je namenjena preučevanju političnih, gospodarskih, družbeno-kulturnih, tehnoloških, ekoloških in pravnih dejavnikov. Z njo smo ugotovili, kako ti dejavniki vplivajo na širše okolje panoge. Menimo, da sprememba kmetijske politike na področju izobraževanja čebelarjev predstavlja priložnost za panogo, enako velja za subvencije iz evropskega proračuna, na ekonomskem področju pa nam nevarnost predstavljajo tuji konkurenti, saj vstopajo na naš trg ter konkurirajo z nižjimi cenami. Ohranjanje tradicije čebelarjenja je priložnost v socio-kulturnem okolju, po drugi strani pa pojav nove tehnologije in inovacij predstavlja priložnost v tehnološkem okolju. Za analizo smo uporabili tudi Porterjev model konkurence, ki je namenjen oceni privlačnosti panoge. Sestavljen je iz petih silnic: nevarnosti vstopa novih ponudnikov, rivalstva med obstoječimi podjetji, nevarnosti substitutov, pogajalske moči kupcev ter pogajalske moči dobaviteljev. Z njegovo pomočjo smo ugotovili, da se tuja konkurenca vedno bolj pojavlja na domačem trgu, sicer pa se povečuje tudi konkurenca med obstoječimi proizvajalci. Najpogostejša oblika konkurence je ponujanje nižjih cen za iste produkte, kar daje posledično večjo pogajalsko moč kupcem. Naredili smo še SWOT analizo, katere cilj je ugotavljanje prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti. Na podlagi rezultatov, pridobljenih z omenjenima analizama, smo prišli so sklepa, da je panoga čebelarstva privlačna za nove konkurente.
Ključne besede: Analiza trga, Čebelarstvo, PESTEL, SWOT, Porterjev model
Objavljeno v DKUM: 07.11.2017; Ogledov: 1653; Prenosov: 349
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

8.
Analiza poslovnega okolja podjetja Farmtech d. o. o.
Miša Kapun, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo proučevali poslovno okolje. Diplomski projekt je razdeljen na dva dela, in sicer na teoretični del ter praktični del. V teoretičnem delu smo opredelili poslovno okolje podjetja ter definirali poslovno okolje na zunanje in notranje. Opredelili smo elemente, ki vplivajo na kontekstualno okolje ter elemente, ki vplivajo na transakcijsko okolje podjetja. V prvem delu smo preučili značilnosti poslovnega okolja, analizirali delitev poslovnega okolja, proučili smo, kako analizirati konkurenco, pojasnili celovito analizo okolja in položaj v modelu strateškega upravljanja ter podrobneje pojasnili analizo SWOT, portfeljsko analizo ter analizo na osnovi verige vrednosti. Empirični del sestoji iz predstavitve podjetja Farmtech ter analize poslovnega okolja. V ta del smo vključili tudi analizo konkurence, pri kateri smo s pomočjo Porterjeve analize ocenili dobičkonosnost, glede na naslednje panoge: obstoječa konkurenca, potencialna konkurenca, pogajaska moč kupcev, pogajalska moč dobaviteljev ter nevarnost substitutov. Osredotočili smo se predvsem na zunanje okolje podjetja, v katerem smo na podlagi primera podjetja Farmtech izdelali tudi PEST analizo, ki smo jo razdelili na naslednje elemente: ekonomski, politično-pravni, socio-kulturni ter tehnološki elementi. Pri analizi poslovnega okolja podjetja, ki smo si ga izbrali, smo si pomagali tudi s SWOT analizo, v katero smo vključili elemente uspešnosti podjetja Farmtech. Ocenili smo prednosti in slabosti podjetja ter tudi nevarnosti in priložnosti, ki vplivajo na samo podjetje. Pri sami izdelavi diplomskega projekta smo uporabili podatke iz strokovne literature, informacije zaposlenih na podjetju Farmtech, letno poročilo za leto 2015 in 2016, spletne članke, samo spletno stran podjetja ter objave v medijih.
Ključne besede: analiza zunanjega poslovnega okolja, PEST analiza, SWOT analiza, Porterjev model konkurence, Farmtech d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 03.11.2017; Ogledov: 3583; Prenosov: 729
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

9.
MOŽNOSTI RASTI MALEGA PODJETJA V DEJAVNOSTI VIZUALNIH KOMUNIKACIJ
Tilen Podgrajšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Večkrat slišimo, da so mala podjetja hrbtenica narodnega gospodarstva. V našem delu diplomskega seminarja smo analizirali malo podjetje iz Slovenije GRAFOLINE d.o.o., ki se je skozi leta razvijalo in danes prišlo do točke, ko je za zdrav nadaljnji razvoj potreben korak proti internacionalizaciji oz. širitvi poslovanja na tuj trg. Podjetje, katerega smo analizirali je dejavno v panogi vizualnih komunikacij, ki je globalno gledano hitro rastoča panoga. Izdelava produktov in nudenje storitev vizualnih komunikacij je za podjetja pomemben in tudi finančno velik korak, če želi naročnik produktov in storitev imeti dobro marketinško in tržno podobo za svoje končne kupce. Prav tukaj pa lahko podjetje GRAFOLINE d.o.o. najde svojo priložnost za širitev svojega poslovanja, predvsem na trge držav severno od Slovenije. Da smo za našo diplomsko nalogo lahko uspešno analizirali poslovne priložnosti, pasti ter vse dejavnike, ki so pri rasti pomembni, smo začeli v teoretičnem delu najprej z definicijo rasti podjetij, vključujoč probleme podjetniške rasti, dejavnike rasti za klasična ter dinamična mala podjetja. Prav tako smo predstavili in analizirali modele rasti ter strategije rasti podjetij. Izbira prave strategije rasti je po naših ugotovitvah zelo pomemben faktor pri uresničevanju začrtanih ciljev podjetja GRAFOLINE d.o.o., ki vključujejo tudi internacionalizacijo poslovanja ter posledično maksimiranje dobička. V empiričnem delu smo najprej predstavili podjetje, zanj opravili PESTEL analizo ter z njo analizirali ciljno državo za širjenje poslovanja, ki je v našem primeru Avstrija. Za to državo smo v sklopu naše PESTEL analize pregledali, ocenili ter analizirali politično ureditev, gospodarske ter socialne razmere v državi ter druge tehnološke, okoljske ter pravne faktorje. Delo diplomskega seminarja smo zaključili z analizo ožjega okolja podjetja, za katero smo uporabili Porterjev model petih sil, k temu pa dodali še priporočila za rast podjetja z internacionalizacijo, ki vključuje tudi SWOT analizo. Naloga nam je pokazala da za omenjeno malo podjetje GRAFOLINE d.o.o. obstajajo možnosti rasti v dejavnosti vizualnih komunikacij na Avstrijskem trgu. S tem sklepom smo tudi potrdili našo edino hipotezo in s tem zaključili diplomski seminar.
Ključne besede: Malo podjetje, rast podjetja, dejavniki rasti, vizualne komunikacije, vstop na trg, strategije rasti, dejavniki vpliva na rast podjetja, PESTEL analiza, internacionalizacija, analiza ožjega okolja podjetja, Porterjev model petih sil
Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1475; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

10.
Tržna analiza in razvoj aluminijastih ohišij LED svetil
Krešimir Gorišek, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena tržna analiza oziroma natančneje analiza zunanjega okolja organizacije. Privlačnost panoge smo ocenjevali s Porterjevim modelom konkurence v panogi in ugotovitve predstavili. Analizo širšega zunanjega okolja oziroma analizo političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okoljskih in pravnih elementov smo izvedli s PESTEL analizo in ugotovitve predstavili. Magistrsko delo obsega tudi razvoj aluminijastih ohišij LED (Light Emitting Diode) svetil. Podrobneje je predstavljeno načrtovanje, oblikovanje ali konstruiranje in izdelava aluminijastega ohišja LED svetil.
Ključne besede: tržna analiza, strateški management, poslovno okolje podjetja, Porterjev model, PESTEL analiza, litje aluminija, razvoj izdelka, LED
Objavljeno v DKUM: 03.07.2014; Ogledov: 2320; Prenosov: 162
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici