| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv globalizacije na porast ponaredkov v svetovni trgovini
David Dubrovski, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi proučujemo značilnosti in posebnosti ponaredkov v mednarodni trgovini, ki inovativnim proizvajalcem in členom v distribucijski verigi ter državam povzročajo znatno škodo, vplivajo pa lahko tudi na zdravje in zadovoljstvo potrošnikov. V nalogi z več zornih kotov proučujemo gibanje obsega ponaredkov v mednarodnem trgovanju, da bi ugotovili, ali dejansko njihov obseg narašča ali pa morda upada, glede na to, da v posameznih državah ali regijah potekajo številne aktivnosti za preprečevanje trgovine s ponaredki in ozaveščanje potrošnika o problemih, ki jih povzroča trgovina s ponaredki, ki smo ji lahko priča v sodobnem času. Čeprav gre za aktualno tematiko, je mogoče ugotoviti, da je trgovina s ponaredki iz različnih vzrokov težko merljiva in dokazljiva, vendar predstavlja pomembno sestavino globalnega trgovanja. Sklepno spoznanje iz raziskave je, da kljub makroekonomskim ukrepom in ukrepom v sferi potrošnika trgovina s ponaredki še vedno narašča, na kar poleg drugega vpliva tudi napredek v informacijsko-komunikacijski tehnologiji in logistiki, s čimer se protekcionistični ukrepi in akcije ozaveščanja potrošnikov izkažejo kot nezadostno učinkovite, zastarele, presplošno zastavljene in nepodprte s strani članov distribucijske verige. Opazimo, da je obravnavana tematika večplastna, zato zahteva vzajemno sodelovanje več družbeno-ekonomskih sfer za realizacijo prizivnih učinkov v globalni ekonomiji.
Ključne besede: Ponaredek, globalizacija, svetovna trgovina, intelektualna lastnina, zaščitni ukrepi.
Objavljeno v DKUM: 02.03.2022; Ogledov: 808; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

2.
Analiza uporabe tehnologije blockchain v organizacijah
Anže Kavšek, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Ponarejeni izdelki so danes prisotni že povsod po Evropi in potrošniki smo vedno bolj previdni pri nakupovanju izdelkov, saj se v večini zavedamo njihove nevarnosti. V magistrskem delu smo na praktičen način prikazali možnost uporabe tehnologije blockchain pri ugotavljanju izvora izdelkov. Izdelali smo digitalno dobrino, ki predstavlja izdelek, in jo prenašali med različnimi digitalnimi identitetami v omrežju blockchain. Z izdelavo ankete o osveščenosti o ponaredkih in možnosti uporabe tovrstne tehnologije na strani potrošnikov smo ugotovili, da so potrošniki pripravljeni uporabljati nov način preverjanja izdelka in v določenih primerih tudi kriti strošek preverjanja. Delež nakupov prek spleta se vsakoletno povečuje, hkrati pa ravno spletni nakupi predstavljajo za potrošnika največje tveganje za nakup ponaredka. Tehnologija blockchain, ki je ključni element digitalne valute bitcoin, lahko organizacijam in potrošnikom pomaga pri odkrivanju ponaredkov in zmanjševanju škode, ki jo povzročijo.
Ključne besede: ponaredek, omrežje blockchain, digitalna identiteta, sledenje
Objavljeno v DKUM: 07.07.2017; Ogledov: 1948; Prenosov: 368
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

Iskanje izvedeno v 1.92 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici