| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 39
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Optimizacija transportnih poti na primeru prevzemanja poštnih pošiljk
Erik Štamic, Alen Kahvedžić, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava problematiko optimiranja transportnih poti na primeru prevzema poštnih pošiljk v podjetju Pošta Slovenije d. o. o. V nalogi so opisana teoretična spoznanja na področju logistike, transporta in prevoza tovora. Poseben poudarek je namenjen problemu usmerjanja oziroma vodenja vozil in primerjavi prosto dostopnih optimizacijskih orodij za reševanje omenjenega problema. Obravnavan je primer izvajanja prevzema in prevoza poštnih pošiljk v okviru zbirnega centra Celje. S pomočjo izbranega orodja so na podlagi analize obstoječega stanja izvedeni različni optimizacijski pristopi, s katerimi so prikazani potencialni prihranki.
Ključne besede: transport, logistika, optimizacija poti, Pošta Slovenije d. o. o., prevzem pošiljk
Objavljeno v DKUM: 18.07.2024; Ogledov: 253; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (4,61 MB)

2.
Nabavni proces v podjetju Pošta Slovenije d. o. o.
Urška Jerebic, 2024, diplomsko delo

Opis: Nabava je proces, ki odločilno vpliva na razvoj podjetja. Zelo pomemben je kakovosten odnos med podjetjem in dobavitelji, predvsem takrat, ko poslovna partnerja skupaj rasteta ter se razvijata. V podjetju sami brez podpore ne bi morali spremljati razvoja na vseh področjih. Ravno ob tem se pokaže odnos z dobavitelji, ki s svojim znanjem izobražujejo zaposlene v podjetju o novostih na trgu. Nabava torej skrbi, da izdelki sledijo trendom in izpolnjevanju potreb kupcev. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo podrobno predstavili vlogo in cilje nabave v podjetju ter podrobno opisali korake nabavnega procesa. Prav tako smo predstavili, kako pomembno je, da nabavni oddelek sodeluje z ostalimi oddelki v podjetju. Opisali smo orodje TCO (Total Cost of Ownership of Component) in pojasnili, kako je pandemija COVID-19 vplivala na podjetja ter nabavo v Sloveniji. V praktičnem delu smo predstavili podjetje Pošta Slovenije d. o. o., njene cilje, vizije in poslanstvo. V nadaljevanju je na podlagi podjetja Pošta Slovenije podrobno predstavljen nabavni proces, statistika izvedenih postopkov javnega naročanja omenjenega podjetja v letu 2023. Prav tako smo pisali tudi o tem, kako je rusko-ukrajinska vojna vplivala na poslovanje podjetja.
Ključne besede: Nabava, nabavni proces, storitvene dejavnosti, Pošta Slovenije, organizacijska struktura podjetja, statistika.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 147; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

3.
Finančna analiza poslovanja pošte slovenije
Neja Kokot, 2023, magistrsko delo

Opis: Finančna analiza je ključni del celotne analize podjetja v gospodarstvu. Glavni cilj vsakega podjetja je s pomočjo učinkovitega vodenja poslovanja doseči najboljše poslovne rezultate. Za sprejemanje pomembnih poslovnih odločitev potrebuje vodstvo zanesljive informacije iz različnih virov, zato so rezultati finančne analize ključni pri teh odločitvah. Na podlagi računovodskih izkazov, ki ponujajo vpogled v preteklo uspešnost podjetja, ter s pravilno analizo teh podatkov lahko ustvarimo realno sliko o poslovanju podjetja, kar pomaga vsem vpletenim pri oblikovanju usmeritev za prihodnost. Te pridobljene informacije bistveno olajšajo proces odločanja in načrtovanja pri razvoju podjetja. S pomočjo rezultatov ocenimo finančni in ekonomski položaj podjetja ter njegovo zdravje. V nalogi smo na podlagi računovodskih izkazov ter finančnih kazalnikov in modelov določili finančno stanje podjetja Pošta Slovenije. Uporabili smo zgolj kazalnike, ki so ključni pri finančni analizi, upoštevali pa smo podatke med leti 2018 in 2022, ki smo jih pridobili v letnih poročilih podjetja. V teoretičnem delu smo predstavili možna finančna tveganja ter opisali računovodske izkaze in kazalnike ter modele finančne analize. Predstavili smo tudi optimalno strukturo kapitala. V praktičnem delu smo opisali podjetje ter predstavili rezultate finančne analize, na podlagi kazalnikov in modelov. Prikazali smo tudi horizontalno in vertikalno finančno strukturo ter stroške kapitala in obratni kapital v podjetju. Skozi nalogo smo raziskovali enega izmed večjih finančnih problemov, to je zlato bilančno pravilo. Rezultati analize so pokazali, da se v podjetju držijo najpomembnejšega pravila. Prav tako so rezultati pokazali, da se v podjetju ne soočajo s prevelikimi finančnimi tveganji, oz. da ta pravilno obvladujejo. Vse to so nam namreč pokazali rezultati finančnih kazalnikov ter modelov. Podjetje je stabilno, likvidno ter kreditno sposobno.
Ključne besede: finančna analiza, Pošta Slovenije, finančni kazalniki, vodoravna in navpična analiza, Altmanov model, Kraličkova metoda, računovodski izkazi.
Objavljeno v DKUM: 20.11.2023; Ogledov: 570; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

4.
Trendi in izzivi paketnih storitev pri Pošti Slovenije d.o.o. : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Teja Žvikart, 2023, diplomsko delo

Opis: Družbeni, gospodarski, kulturni in politični trendi prinašajo v bližnji prihodnosti številne izzive na področju paketnega poslovanja. V diplomskem delu se bomo osredotočili na tri segmente problematike, ki izhajajo iz: (1) porasta spletnega nakupovanja, (2) posledično vse večjih zahtev spletnih nakupovalcev po fleksibilnejši dostavi in (3) smernic evropske regulative po vzdrževanju čistega okolja. Na podlagi analize trenutnih procesov delovanja podjetja Pošta Slovenije, d. o. o., in obstoječih storitev, ki jih ponuja v okviru paketnega poslovanja, bodo v diplomskem delu predstavljeni in kritično ovrednoteni predlogi za spopadanje z omenjenimi spremembami v bližnji prihodnosti. Predstavljeni bodo možnosti, predlogi, potrebni pogoji in predvideni rezultati izboljšav, ki bi podjetje ohranili konkurenčno ali pa mu, kot kažejo ugotovitve, celo povečali tržni delež na področju paketne dostave v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: paket, Pošta Slovenije, logistika, paketno poslovanje, poštne storitve
Objavljeno v DKUM: 10.05.2023; Ogledov: 572; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

5.
Vpliv povečanega spletnega nakupovanja na logistične procese na dislocirani enoti Pošte Ravne na Koroškem : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Boštjan Obretan, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je prikazano, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na dislocirano enoto Pošte Ravne na Koroškem. V teoretičnem delu so predstavljena podjetje Pošta Slovenije in storitve, ki jih ta ponuja. To poglavje vsebuje tudi opis, kako spletno nakupovanje vpliva na rast poštnih storitev vseh izvajalcev znotraj in zunaj meja Slovenije. V poglavju Obstoječe stanje govorimo o stanju na dislocirani enoti na Čečovju, njeni lokaciji, opisu prostora in dostavnih vozilih ter opremi, ki je tam bila v uporabi. Prav tako v tem poglavju opisujemo in analiziramo logistične procese, ki so se tam izvajali. Naslednje poglavje je predlog rešitve problema, pri čemer prikažemo novo lokacijo, ki jo je Pošta Slovenije izbrala kot rešitev problematike dislocirane enote. V tem poglavju analiziramo enake logistične procese, kot smo jih na stari lokaciji, ter skozi diskusijo prikažemo razlike med staro in novo lokacijo. Ugotovimo, da je podjetje z izgradnjo nove lokacije zmanjšalo število aktivnosti, ki so potrebne za izvedbo procesa natovarjanja oziroma raztovarjanja poštnega furgona, pri procesu razdeljevanja poštnih pošiljk pa je ugotovljen prihranek na času. V zaključku naloge smo ocenili še uspešnost rešitve problema, navedli pogoje za uvedbo rešitve in predlagali možnosti nadaljnjih raziskav.
Ključne besede: poštne logistične storitve, Pošta Slovenije, spletno nakupovanje, poštne pošiljke
Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 587; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

6.
Managementski ukrepi prilagajanja poslovanja v Pošti Slovenije
Valerija Stritar, 2022, magistrsko delo

Opis: Okolje podjetja je vedno bilo in ostaja izjemno nepredvidljivo. Nikoli se namreč ne ve, kdaj in kako nas lahko kaj presneti, prav zato pa je pomembno, da so se podjetja sposobna prilagajati in hitro odreagirati, še posebej v nepredvidljivih situacijah, v katerih se lahko znajdejo kar »čez noč«. Krize lahko izvirajo iz zunanjega ali pa notranjega okolja podjetja in vplivajo na njegovo poslovanje. Nepričakovana in nenadna kriza je tudi pandemija Covid-19, ki je v svetu terjala nepričakovane in nenadne spremembe na mnogih področjih v naših življenjih, še posebej na področju dela in organizacij. Podjetja so za svoje preživetje na trgu morala upoštevati ukrepe tako države kot pristojnih institucij, poleg tega pa svoje poslovanje organizirati tako, da so utrpela čim manj negativnih učinkov krize. Sprejeti so morala marsikatere ukrepe, s katerimi so prilagodila svoje poslovanje in poskušala omogočiti neprekinjeno prodajo blaga in nudenje storitev. Pomembno je, da ima podjetje ustanovljen krizni management, ki nenehno spremlja okolje ter pripravlja odzive podjetja na morebitne krize. Ugotovili smo, da ima Pošta Slovenije Skupino za odziv na izredne dogodke, ki deluje skladno z Načrtom odziva na izredne dogodke ter ostalimi dokumenti sistema upravljanja neprekinjenega poslovanja. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako je Pošta Slovenije delovala pred nastankom krize, ki jo je povzročila epidemija Covid-19 – pri tem smo se omejili na leto 2019, predvsem v smislu managementskega modela, ki smo ga opredelili kot poslovanje podjetja, zastavljene strateške in operativne cilje, organiziranost, upravljanje s človeškimi viri in kontroling (notranja in zunanja revizija) ter delovanje ob pojavu Covida-19, pri čemer smo se omejili na leto 2020 in 2021. Tudi sama namreč občasno delam na pogodbeni pošti Blanca, tako da sem bila deležna ukrepov, ki so jih izvajali med najhujših valov epidemije, ko so se načini poslovanja še posebej zaostrili. Skozi raziskavo in na podlagi lastnih izkušenj dela na pošti med omenjeno krizo smo ugotovili, da je podjetje ob pojavu krize poskrbelo za varnost in zdravje tako zaposlenih kot strank in vseh poslovnih partnerjev, s katerimi so v neposrednem stiku, upoštevalo vse ukrepe in priporočila države in pristojnih institucij, podjetje je tudi izkoristilo državne pomoči, svojo dejavnost korporativnega upravljanja s tveganji (KUT) organizacijsko umestilo v organizacijsko enoto Strategija ter uspešno poskrbelo za učinkovit in nemoten potek izvajanja storitev. Zanimalo nas je tudi, kakšne ukrepe je ob prilagajanju poslovanja sprejel management Pošte Slovenije ob pojavu krize ter ali je bila njihova implementacija v samo poslovanje uspešna in smiselna. Ugotovili smo, da je omenjeno podjetje uspešno implementiralo vse ukrepe, ki smo jih razdelili na ukrepe za zaščito in varnost zaposlenih, ukrepe načrtovanja neprekinjenega poslovanja, ukrepe operativnega spopadanja s kriznimi situacijami, ravnanje z zunanjimi odnosi ter ukrepe glede financ in zagotavljanja likvidnosti, ukrepi pa so bili smiselni in učinkoviti. Če povzamemo, Covid-19 na samo poslovanje Pošte Slovenije ni imelo pretiranega (negativnega) učinka, podjetje pa je uvedlo inovativne ukrepe, s katerimi je zagotavljalo nemoten potek poslovanja.
Ključne besede: managementski ukrepi, prilagajanje poslovanja, Pošta Slovenije, kriza, managementski model poslovanja
Objavljeno v DKUM: 20.12.2022; Ogledov: 826; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

7.
Predlog sprememb pri procesu sprejema pošiljke z odkupnino in procesa sprejema blagovnega pisma naslovljenega v tujino na poštni poslovalnici 3325 Šoštanj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Sandra Koren, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na praktičnem usposabljanju, pri katerem smo podrobno spoznali proces opravljanja storitev za poštnim okencem na poštni poslovalnici 3325 Šoštanj. V prvem delu diplomskega dela smo zajeli teoretične osnove, opisali podjetje, njegovo zgodovino in predstavili poštne storitve, ki jih nudi Pošta Slovenije. V drugem delu pa smo naredili analizo stanja, pri kateri smo opisali obstoječe stanje opravljanja storitev sprejema pošiljk na poslovalnici 3325 Šoštanj. Za procese, za katere smo predlagali možne izboljšave, smo izrisali tudi procesne karte. Nato smo izvedli kritično analizo stanja in ugotovili, da bi lahko pri procesu sprejema pošiljke z odkupnino in procesu sprejema mednarodne blagovne pošiljke skrajšali čas opravljanja procesa. Predlagali smo možni rešitvi in preverili skrajšanje časa procesov po vpeljavi predlaganih rešitev.
Ključne besede: mednarodna blagovna pošiljka, Pošta Slovenije, poštne storitve, pošiljka z odkupnino, procesi
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 533; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

8.
Optimizacija paketne dostave v Mariboru
Miha Kamplet, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava optimizacijo paketne dostave v mestni občini Maribor. V današnjih časih se vedno več ljudi odloča za nakupe izdelkov preko spleta, saj s tem prihranijo čas, ki bi ga porabili za odhod v trgovino. Izdelki na spletu so v tem času že cenovno tako ugodni ter dostava v večini primerov brezplačna, da se ljudem odhod v trgovino stroškovno ne izide. Podjetja, ki se ukvarjajo z dostavo paketov, iz leta v leto beležijo naraščanje števila paketov. Podjetja zaradi optimizacije veliko privarčujejo pri porabi goriva ter času, katerega paketni dostavljavec na dostavnem okraju nima veliko, saj so časovna okna zelo ozka. Veliko podjetij se odloča za optimizacijo s pomočjo različnih platform in programov, ki so plačljivi ali pa prosto dostopni. Mi smo se osredotočili na dostavo paketov v Mariboru ter si izbrali podjetje Pošta Slovenije, s katerim smo optimizirali dostavne poti s pomočjo programa Map&Guide. Skozi optimizacijo smo ugotovili kritične točke ter probleme, ki se pojavljajo na terenu. V nalogi smo optimizirali obhodne rede paketnih dostavljavcev ter tako skrajšali obhodni red.
Ključne besede: paketi, distribucija paketov, dostava paketov, optimizacija dostave, Pošta Slovenije
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 494; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (6,66 MB)

9.
Vpliv koronavirusa na IT tehnologijo in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenije d.o.o.
Lara Sladič, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je temeljilo na opravljanju praktičnega usposabljanja na Pošti Slovenije, kjer smo med delom uvideli procese poslovanja. Osrednja vsebina diplomskega dela se navezuje na vpliv COVID-19 na IT in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenija d.o.o. Zaradi epidemije je več kot eno leto opaziti povečan sprejem paketnih pošiljk. Posledično je pri podjetju moč zaslediti preobremenjenost logistične zmogljivosti, pomanjkanje kadra in dostavnih vozil. Gledano z ekonomskega vidika, je povpraševanje po poštni storitvi večje, kot je dejanska zmogljivost zadovoljitve uporabnikov poštnih storitev. V sklopu diplomskega dela želimo kritično opisati dejansko stanje IT in faze prenosa paketnih pošiljk v času epidemije COVID-19. V ta namen želimo predstaviti predloge rešitev problema pravočasnega vročanja paketnih pošiljk v času COVID-19 na podlagi najbolj optimalnih aplikacij IT za uporabnika poštnih storitev. V sklopu praktičnega usposabljanja smo iskali vzroke logističnih motenj pri fazah prenosa, v diplomskem delu pa želimo s pomočjo spletnega vprašalnika preveriti zadovoljstvo uporabnikov z različnimi IT aplikacijami paketnih storitev in uporabnike poštnih storitev spodbuditi k uporabi le-teh. Morebiti priporočilo v prihodnje vzpodbudi večje zanimanje uporabnikov za uporabo IT aplikacij paketnih storitev, ki utegnejo razbremeniti posamezne faze prenosa paketnih pošiljk.
Ključne besede: informacijska tehnologija (IT), epidemija COVID-19, paketne pošiljke, Pošta Slovenije, zadovoljstvo uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 1108; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

10.
Izkoriščenost voznega parka pošte slovenije
Neja Kokot, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo v prvem delu zajeli teoretični del obravnavanega problema, kot je logistika nasploh, vozni park v organizacijah, izkoriščenost in učinkovitost ter načrtovanje transporta. Problem izkoriščenosti v voznem parku smo opredelili tudi s pomočjo dobrih praks iz tujine. V drugem, analitičnem delu naloge, pa smo opisali organizacijo in njene glavne dejavnosti. Predstavili smo dejanske podatke izkoriščenosti voznega parka za leti 2019 in 2020, s pomočjo teh pa naredili analizo predlogov rešitev, ki bodo izkoriščenost izboljšali. Ugotovili smo, da bi izkoriščenost izboljšali z uvedbo zunanjega izvajanja transporta na določenih lokacijah, kjer je izkoriščenost res slaba. Ugotovili smo tudi, da bi izkoriščenost povečali z združevanjem dostav z večjih pošt na manjše, saj bi pri tem potrebovali manj vozil. Predstavili smo tudi uvedbo umetne inteligence v transportu, predvsem z uporabo avtonomnih vozil, ki se čedalje bolj razvijajo. Najboljši rešitvi izboljšanja izkoriščenosti sta torej uvedba zunanjega izvajanja transporta in umetna inteligenca. Pri obeh rešitvah bi se dosedanji vozni park zmanjšal, s tem pa bi se povečala izkoriščenost preostalih vozil.
Ključne besede: izkoriščenost, logistika, transport, vozni park, Pošta Slovenije
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 1117; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici