| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PRIMERJALNA ANALIZA OBVLADOVANJA SISTEMA KAKOVOSTI
Dejana Starčević, 2014, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje skuša zadovoljiti potrebe, standarde in načela kupcev s čim manjšimi stroški, to pa si zagotavlja z razvitim sistemom obvladovanja kakovosti. V delu diplomskega seminarja smo pojasnili pojme kakovost, poslovnik kakovosti in standardi ISO ter TQM. Predstavili smo sistem obvladovanja kakovosti v podjetjih Cinkarna Celje, d. d., Pivovarna Laško, d. d. in Pivovarna Union, d. d., ene vodilnih podjetij na slovenskem trgu, ter na podlagi njihovih poslovnikov kakovosti potrdili, da podjetja, ki poslujejo s standardi ISO, bolje obvladujejo sistem kakovosti. Kakovost bi morala biti ključen cilj vsakega podjetja. Pomembno je, da kakovost razumemo, saj jo le tako lahko pravilno vpeljemo v podjetje. Imeti vpeljan ISO sistem preverjanja kakovosti, še ne pomeni, da smo uspešni in da smo svoj del naloge že končali. Izbrati je potrebno pravo metodo in vse zaposlene podučiti in vpeljati v pravilno izvajanje le-te.
Ključne besede: sistem kakovosti, ISO standardi, Cinkarna Celje, Pivovarna Laško, Pivovarna Union
Objavljeno: 20.11.2014; Ogledov: 965; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

2.
Kako izboljšati etiko managerskih prevzemov v Sloveniji
Vladka Jauk, 2015, magistrsko delo

Opis: Vpliv etike managerjev na splošno poslovno etiko je izredno velik in pomemben. Namen magistrskega dela je obravnava slovenskih podjetij in delovanje managerjev pri prevzemih podjetij v skladu s poslovno etiko. Prvi del magistrskega dela je obravnavan s teoretičnega vidika, in sicer zajema obravnavo managerskih prevzemov, opredelitev etike in poslovne etike, etike managementa in predstavitev ene izmed pomembnejših funkcij v managementu, ki ji pravimo etično odločanje. Navedene kompetence smo na podlagi literature ustrezno predstavili in povzeli mnenja različnih avtorjev. V drugem delu magistrskega dela smo po posameznih korakih predstavili podjetja, ki so prevzemala ali bila prevzeta, in izpostavili motive oziroma vzroke za prevzem posameznega podjetja. Zabeležili smo tudi, kako je bila prisotna etika pri posameznih prevzemih, in navedli predloge za izboljšave. To nam je predstavljalo I. aplikativni del. V nadaljevanju aplikativnega dela smo proučili raziskovalna vprašanja in jih ustrezno argumentirali. V magistrskem delu smo si zastavili nalogo, da pojasnimo in ugotovimo vpliv etike na managerske prevzeme v Sloveniji. Temeljna ugotovitev našega dela je, da na uspeh managerskega prevzema pomembno vpliva etično delovanje v podjetju. Managerski prevzemi, v katerih podjetja procesu etičnega delovanja ne posvečajo dovolj pozornosti, so obsojena na propad. Pomemben del magistrskega dela predstavlja primerjava petih podjetij, ki so prevzemala in bila v končni fazi tudi sama prevzeta ter prikaz vloge etike v obravnavanih primerih. Tako v teoretičnem kot v empiričnem delu dosegli zastavljene cilje magistrskega dela.
Ključne besede: prevzem podjetij, prijazni in sovražni prevzem, uspešnost prevzema, etika in poslovna etika, etika managementa, etično odločanje, izbrani managerski prevzemi v Sloveniji (Pivovarna Laško, Pivovarna Union, Mercator, Merkur in Fructal).
Objavljeno: 26.11.2015; Ogledov: 874; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

3.
Združitve in prevzemi podjetij v pivovarstvu kot strategija krepitve tržne pozicije podjetja
Matej Marič, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali kapitalsko povezovanje podjetij v pivovarski panogi. Osredotočili smo se na slovenski trg v kontekstu silnic vpliva globalnega trga pivovarstva. Z globalizacijo in konsolidacijo podjetij ter posameznih sektorjev so v današnjih časih kapitalske povezave kompleksen način za pospešeno mednarodno tržno rast podjetij. Kapitalske povezave delimo na združitve, pripojitve in prevzeme. Posebno pozornost smo v magistrskem delu namenili proučevanju prevzemov in združitev v pivovarski panogi. Zaradi vedno večje konkurence in naraščajoče ponudbe izdelkov, podjetja na razvitih trgih s težavo povečujejo svoje prihodke. Zato se največja globalna pivovarska podjetja, ki imajo globalno težo in prevzemno finančno zmogljivost, veliko raje odločajo za rast s prevzemi kot pa za organsko rast podjetij. Takšen način rasti je finančno zahtevnejši, vendar pa prinaša pomembne prednosti, kot so: dostop do distribucijskih kanalov, blagovnih znamk, kupcev ter ostale prednosti. Organska rast nam za želeno pospešeno dinamiko tržne rasti podjetja teh prednosti ne zagotavlja vedno v enaki meri, saj je vstop na nov trg zaradi nepoznavanja trga vedno tvegan proces rasti podjetja. V magistrskem delu smo predstavili prevzeme in združitve v današnjem času, njihove prednosti in slabosti, pasti ter motive. Preučili smo tudi alternativne oblike rasti podjetij, oblike kapitalskih povezav ter vrste združitev in prevzemov podjetij. Ker so kapitalske povezave z namenom preprečevanja zlorabe konkurenčnega položaja povezane z določenimi institucionalnimi (regulativnimi) omejitvami, smo proučili tudi zakonsko ureditev kapitalskih povezav v Sloveniji in deloma Evropski uniji. Preučili smo zgodovino pivovarstva v Sloveniji in v tujini. Raziskali smo največje in svetovno najbolj znane festivale piva. Preučili in analizirali smo tudi največje globalne proizvajalce piv. Raziskali smo značilnosti pivovarske panoge v Sloveniji. Analizirali smo tudi najpomembnejši pivovarski podjetji v Sloveniji, in sicer Pivovarno Laško in Pivovarno Union. Posebno pozornost smo namenili preučevanju mednarodnih združitev in prevzemov. Raziskali in analizirali smo tudi aktivnosti kapitalskega povezovanja petih največjih globalnih proizvajalcev piva na svetu. Kronologijo prevzema Pivovarne Union in Pivovarne Laško pa smo predstavili v zadnjem poglavju magistrskega dela. Rezultati preverjanja hipotez so pokazali, da je na tržni delež Skupine Laško vsekakor vplivala količina prodanega piva. Glede na opravljeno raziskavo pa ne moremo potrditi, da se je tržni delež gibal premo sorazmerno s sredstvi, ki so bila namenjena promocijam. Ob tem moremo poudariti, da so sredstva, namenjena promocijam, pomemben faktor vpliva na povečevanje prodaje, vendar pa ne edini. Ugotovili smo, da je bil pred leti nameravani prevzem Pivovarne Union medijsko veliko bolj odmeven in dolgotrajen, kot prevzem Pivovarne Laško s strani Heinekena. Ugotovili smo tudi, da je borzni trg močno občutljiv na dogajanja v povezavi s podjetji. Vsaka najmanjša malenkost lahko močno vpliva na spremembo tečaja delnice. Po opravljeni raziskavi lahko potrdimo, da se je tečaj delnice Pivovarne Laško v času reorganizacije in odprodaje določenih delov Skupine Laško skupaj zvišal za 3,85 EUR na delnico, medtem ko se je tečaj delnice v času prevzemanja pivovarne Laško s strani Heinekena skupaj zvišal za 3,49 EUR na delnico.
Ključne besede: prevzemi in združitve, Pivovarna Laško, Pivovarna Union, Heineken, globalna pivovarska podjetja
Objavljeno: 12.07.2017; Ogledov: 582; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

4.
Kako certifikat družini prijazno podjetje vpliva na organizacijo delovanja podjetja
Tjaša Gerečnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja postaja eden izmed zelo pomembnih dejavnikov iskalcev zaposlitve pri izbiri primernega delodajalca. Podjetja lahko za pozitivno podobo na trgu veliko naredijo tudi sama in zaposlenim omogočijo bonitete, ki zagotavljajo lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Eden izmed načinov, ki omogoča doseganje zgoraj navedenega cilja, je vpeljava certifikata Družini prijazno podjetje v vsakdanje poslovanje podjetja. Z implementacijo certifikata podjetje izkazuje naklonjenost zaposlenim in jim omogoča večjo prilagodljivost pri delu in družini. Izvajanje družini prijaznih ukrepov pa lahko prinaša tudi druge pozitivne posledice: zmanjšanje stresa na delovnem mestu, manjša odsotnost z delovnega mesta, večji motivacija in ustvarjalnost, navsezadnje pa tudi večje zaupanje podjetju. Da je tema o usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja vedno pomembnejša, na letni ravni nakazuje tudi naraščajoče število podjetij, ki se odločajo za uvajanje certifikata Družini prijazno podjetje. V diplomskem delu smo se tako odločili predstaviti pojem certifikat Družini prijazno podjetje, postopek pridobitve in dve izmed slovenskih podjetij, ki uspešno izvajata ukrepe, navedene v omenjenem certifikatu, to sta Mlekarna Celeia in Slovenska turistična organizacija. Želja diplomske naloge je bila raziskati, ali prihaja do razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov v podjetjih s certifikatom Družini prijazno podjetje in med podjetji, ki se za implementacijo certifikata niso odločila. V ta namen smo v raziskavo vključili tudi dve slovenski podjetji, ki se za implementacijo nista odločili. Pivovarna Laško Union in Kompas certifikata uradno nista pridobila, a kljub temu izvajata številne družini prijazne ukrepe. Podjetja smo v raziskavi med seboj primerjali glede na tri kriterije – število vpeljanih ukrepov v posameznem podjetju, področja uvajanja ukrepov in primerjava uvedenih ukrepov med proizvodnimi in storitvenimi družini prijaznimi podjetji – in tako prišli do razultatov, ki zajemajo več vidikov. Rezultati raziskave v diplomski nalogi so pokazali, da število podjetij, ki so se odločila za vpeljavo certifikata Družini prijazno podjetje, v Sloveniji narašča. Prav tako smo ugotovili, da izvajanje družini prijaznih ukrepov prinaša številne pozitivne posledice, ki se odražajo na pozitivni klimi v podjetju in zadovoljstvu zaposlenih. Zanimivo dejstvo pa predstavlja tudi ugotovitev, da ne prihaja do večjih razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov med podjetji v diplomski nalogi, ki imajo certifikat Družini prijazno podjetje, in tistimi, ki se za implementacijo certifikata niso odločila.
Ključne besede: družini prijazno poslovanje, certifikat Družini prijazno podjetje, Mlekarna Celeia, Slovenska turistična organizacija, Pivovarna Laško Union, Kompas.
Objavljeno: 30.08.2018; Ogledov: 260; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (464,73 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici