| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Digitalna transformacija v turizmu
Mojca Deutschman, 2024, diplomsko delo

Opis: Digitalna transformacija je ključni dejavnik sodobnega turističnega sektorja, s katerim se soočajo tako globalni udeleženci kot lokalni ponudniki. V prvem delu naloge smo se osredotočili na osnovne koncepte digitalne transformacije, njen razvoj, ključne tehnologije ter prednosti in izzive, ki jih prinaša. Nadalje smo raziskali vpliv digitalne transformacije v turizmu, zlasti z analizo rezervacijskih sistemov, vloge družbenih medijev, trendov v turizmu ter uporabe obogatene in virtualne resničnosti. Osredotočili smo se tudi na specifičen primer podjetja Booking.com, kjer smo analizirali uporabniško izkušnjo na spletni platformi, personalizacijo na podlagi podatkov, optimizacijo za mobilne naprave ter strategije digitalnega marketinga in oglaševanja. Skozi diplomsko nalogo smo ugotovili, da Booking.com uspešno izkorišča tehnološke inovacije za izboljšanje uporabniške izkušnje in povečanje konkurenčnosti na trgu. Sklepamo, da je digitalna transformacija ključna za prihodnost podjetij v turistični industriji, ki želijo ostati relevantna in uspešna v sodobnem digitalnem okolju.
Ključne besede: digitalna transformacija, turizem, Booking.com, sistemi spletnih rezervacij, personalizacija
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

2.
Učinek umetne inteligence na digitalni marketing
Laura Belec, 2023, diplomsko delo

Opis: Uspešno vodena prisotnost na internetu je za podjetja ključna. Digitalni marketing obsega procese, ki zajemajo vse možne digitalne kanale za promocijo izdelkov ali storitev ter hkrati služi kot orodje za upravljanje odnosov s strankami. Umetna inteligenca v svojem bistvu ustvarja računalniške programe ali stroje, ki so sposobni vedenja, ki bi ga pri ljudeh obravnavali kot inteligentnega. Tehnološki napredek je povzročil pojav velike količine podatkov na spletu, zato podjetja, če želijo ostati konkurenčna, morajo poiskati načine obdelave teh podatkov. Umetna inteligenca lahko tržnikom pomaga na nešteto načinov izboljšati odnose s strankami in posledično vpliva na boljše poslovanje podjetji. Diplomsko delo predstavlja povezavo med umetno inteligenco in digitalnim marketingom. Izpostavili in opisali smo številna orodja umetne inteligence, ki se trenutno uspešno uporabljajo v digitalnem marketingu in prinašajo pozitivne rezultate. Umetna inteligenca je globoko integrirana v področje digitalnega marketinga, saj je sposobna zbirati informacije iz različnih virov, prepoznati trende, analizirati podatke ter omogoča tržnikom, da razumejo potrebe svojih strank. Posledično je izboljšala tudi zadovoljstvo strank in samo poslovanje podjetja.
Ključne besede: digitalni marketing, umetna inteligenca, klepetalni roboti, personalizacija, upravljanje odnosov s strankami
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 709; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

3.
Odnos žensk do personaliziranih kozmetičnih izdelkov in njihove uporabe
Karin Zavrnik, 2022, magistrsko delo

Opis: Ljudje smo si med seboj različni po določenih lastnostih, prav tako se med seboj razlikujemo po različnih tipih kože. Vsak posameznik ima specifične karakteristike in potrebe po negi svoje kože, zato je še posebej pomembno prepoznati lasten tip kože. V kozmetični industriji se je tako porodila ideja o individualizirani obravnavi in negi kože posameznika. To je sprožilo razvoj personaliziranih kozmetičnih izdelkov, ki so v današnjem času pritegnili veliko pozornosti. Personaliziran kozmetični izdelek opredelimo kot izdelek, ki je prilagojen značilnostim posameznikove kože in/ali njegovim željam ter potrebam. Namenjeni so za uporabo zunanjih delov človeškega telesa z namenom, da jih očistimo, odišavimo, spremenimo videz, nudimo zaščito ter vzdržujemo ali korigiramo telesne vonjave. Personalizirani kozmetični izdelki omogočajo personalizirano nego kože, saj kupcu nudijo izdelek, ki vsebuje natančno izbrane sestavine. Te bodo na njegovo kožo učinkovito delovale in tako hitreje dosegle želen rezultat, ki jih drugi kozmetični izdelki morebiti ne bi. V magistrski nalogi smo želeli raziskati, kako se odnos žensk do personaliziranih kozmetičnih izdelkov razlikuje glede na njihove demografske dejavnike, kot so starost, osebni mesečni dohodek in dokončana stopnja izobrazbe. Prav tako smo z raziskavo želeli ugotoviti, kaj vpliva na odločitev, da se bo posameznik odločil za uporabo personaliziranega kozmetičnega izdelka. Rezultati so pokazali, da se odnos žensk do personaliziranih kozmetičnih izdelkov razlikuje glede na starost žensk. Razlikuje se med skupinami žensk, rojenimi med letoma 1965 in 1983, in tistimi, ki so se rodile v letih od 1984 do 2002. Prav tako se odnos razlikuje med ženskami, ki so se rodile med letoma 1946–1964 in 1984–2002. Statistično značilne razlike v odnosu žensk do uporabe personaliziranih kozmetičnih izdelkov obstajajo tudi glede na njihov osebni mesečni dohodek in zaključeno stopnjo izobrazbe. Značilne razlike obstajajo tudi med skupinami žensk, katerih stopnja izobrazbe je magisterij, in tistimi, ki so dokončale osnovno šolo. Prav tako pa tudi med tistimi, ki imajo opravljen magisterij, in tistimi, ki imajo zaključeno višjo ali visoko šolo. Analiza pomembnosti posameznih dejavnikov, kot so učinkovito delovanje, ugodna cena, videz embalaže, posebno izbrane kozmetične sestavine za izbran tip kože in personalizirana embalaža izdelka, je pokazala, da je ženskam najpomembnejši dejavnik za odločitev o uporabi personaliziranih kozmetičnih izdelkov njihovo učinkovito delovanje.
Ključne besede: odnos žensk, personalizacija, personalizirani kozmetični izdelki
Objavljeno v DKUM: 21.02.2023; Ogledov: 620; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

4.
Personalizacija kartic SAM v ceremoniji ključev HSM na primeru : diplomsko delo
Matic Bobnar, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavano področje varnostnih sistemov za pametne kartice v javnem potniškem prometu. Predstavljena sta delovanje in koristna uporaba strojnih varnostnih modulov ter modulov za varen dostop. Po predstavitvi naprav so opisani tudi varnostni standardi ter komunikacijski protokoli pametnih kartic. Rezultat diplomskega dela je namizna aplikacija, Personalizator, s pomočjo katere je ponazorjen proces ceremonije ključev strojnega varnostnega modula. Prav tako je z uporabo izdelanega grafičnega vmesnika prikazana personalizacija modulov za varen dostop. Diplomsko delo se lahko uporabi kot primer ceremonije ključev in personalizacije modulov za varen dostop.
Ključne besede: Strojni varnostni modul, Modul za varen dostop, Personalizacija, Personalizator, Ceremonija ključev
Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 694; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

5.
Uvajanje e-poštnega marketinga preko platforme net-results
Nino Kaučič, 2021, diplomsko delo

Opis: Vse več se dan danes v poslovanje uvaja nove in bolj napredne tehnologije. E-pošta je eden najbolj razširjenih medijev, ki na enostaven način doseže zelo široko množico. Vse več podjetij uporablja za komunikacijo s svojimi strankami prav e-pošto. Preko e-pošte komunicirajo, ter gradijo odnose in razmerja s potencialnimi strankami. Cilj je le te preobrniti v dejanske stranke. Pri tem si pomagajo s strategijami e-poštnega marketinga, ter tako svoje cilje o rasti dosegajo s pomočjo e-pošte. V nalogi smo predstavili pojma e-pošta in e-poštni marketing. Oba pojma smo opredelili, ter predstavili prednost in tudi slabosti uporabe le teh, v poslovanju. S teorijo in primeri smo prikazali, zakaj sta e-pošta, ter e-poštni marketing tako zelo pomembna v poslovanju podjetij in posameznikov. Poudarili smo pomembnost segmentacije, uvajanja e-poštne strategije v poslovanje, pridobivanje potencialnih strank, ter predstavili avtomatizacijo e-pošte in e-poštnega marketinga. Na koncu predstavljena praktična simulacija e-poštne kampanje, ter uprizorjen še potek izdelave visoko zmogljive e-pošte, katero smo poslali tridesetim posameznikom, ter na podlagi tega izvedli kratko analizo, kako se le ti odzivajo na e-pošto, ter strategijo e-poštnega marketinga. Analiza je pokazala, da dobro oblikovana e-pošta prej vzpodbudi prejemnika k nakupu. Prav tako kvalitetna e-pošta pozitivno vpliva na njihovo uporabniško izkušnjo. Prav tako prekomerno pošiljanje e-pošte lahko odvrne posameznike, zato v izogib temu se ustvarjajo v poslovanju kampanje v katere posamezniki s potrditvijo privolijo prejemanje e-pošte.
Ključne besede: e-pošta, e-poštni marketing, segmentacija, personalizacija, avtomatizacija, dizajn, potencialne stranke, e-poštna kampanja, Net Results
Objavljeno v DKUM: 08.11.2021; Ogledov: 953; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (741,89 KB)

6.
Naklonjenost občinstva do kina in storitev pretočnega predvajanja : diplomsko delo
Timotej Strlič, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali naklonjenost občinstva do kina in storitev pretočnega predvajanja. Naš namen je bil proučiti problem zmanjšanja zanimanja gledalcev za odhod v kinematografe ob vzponu storitev pretočnega predvajanja. V teoretičnem delu smo raziskali razvoj in ugotavljali naklonjenost občinstva do posameznega distribucijskega načina. Proučevali smo personalizacijo, izkušnje gledanja filmov in vpliv pandemije Covid 19 na obisk kinematografov in storitve pretočnega predvajanja. V empiričnem delu smo analizirali podatke že opravljenih statističnih analiz prihodkov in števila gledalcev oziroma naročnikov za Netflix, Hulu, AMC Theatres in Cinemark. Ugotovili smo, da storitve pretočnega predvajanja pritegnejo več občinstva kot kino, in sicer zaradi neprestanega vzpona v popularnosti in priročnosti teh storitev.
Ključne besede: kino, storitve pretočnega predvajanja, izkušnje gledanja, personalizacija, vpliv pandemije Covid 19
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 700; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (805,06 KB)

7.
Koristi psihološko ciljanih strategij v kontekstu socialnega marketinga: kognitivni in socialnopsihološki izidi
Nejc Plohl, 2018, magistrsko delo

Opis: Socialna omrežja, kot je Facebook, ponujajo vrsto priložnosti za učinkovito množično komunikacijo. Te so pogosto uspešno izrabljene s strani marketinških podjetij, ki v njih vidijo sredstvo za povečevanje profita, medtem ko institucije – ki bi iste principe lahko uporabile za izobraževanje in spodbujanje javnosti k družbeno koristnim vedenjem – v aplikaciji principov učinkovite množične komunikacije tradicionalno zaostajajo. V pričujoči študiji se osredotočamo na enega od tovrstnih principov, in sicer na strategije psihološkega ciljanja, pri katerih pošiljatelj sporočila poskrbi za ujemanje Facebook oglasov s psihološkimi karakteristikami posameznika, ki bo oglasu izpostavljen. Medtem ko pretekla literatura razkriva nekatere koristi psihološko ciljanih strategij v kontekstu komercialnega marketinga, v pričujoči študiji raziskovanje psihološkega ciljanja premikamo v kontekst socialnega marketinga in nadgrajujemo s preverjanjem mnogih – do tega trenutka slabo raziskanih – elementov. Pri tem se osredotočamo na tri raznolike teme, ki imajo znanstveno podporo in bi lahko koristile posameznikom ter družbi v celoti (cepljenje proti gripi, preventiva demence in zmanjševanje ogljičnega odtisa), Facebook objave pa prilagajamo posameznikovi ekstravertnosti, odprtosti ali pa obema omenjenima osebnostnima lastnostma hkrati (profil osebnosti). Za preverjanje učinkovitosti psihološko ciljanih strategij v kontekstu socialnega marketinga smo pripravili dva eksperimenta. V prvi študiji (laboratorijska študija) preverjamo pretežno kognitivne mehanizme, prek katerih bi psihološko ciljanje lahko vodilo do želenih izidov, kot je vedenjska sprememba, in sicer samoporočano naklonjenost Facebook objavam, pozornost, zajeto s sledilnikom oči in spomin, merjen z računalniško nalogo. Na vzorcu 98 udeležencev ugotavljamo, da oglasi s kongruentno ekstravertnostjo in kongruentnim profilom osebnosti kažejo konsistentne koristi v primerjavi z inkongruentnimi objavami, a so učinki na naklonjenost, pozornost in uspešnost prepoznave blagi. Nadalje v drugi študiji (spletni eksperiment) preverjamo bolj oprijemljive, socialnopsihološke izide, in sicer spremembo stališč ter spremembo vedenjskih namer. Na vzorcu 312 udeležencev ugotavljamo, da se v smeri izrazitejšega poviševanja stališč in vedenjskih namer v primerjavi z inkongruentnimi oglasi nagibajo predvsem učinki objav s kongruentnim profilom osebnosti, a so le-ti blagi in ne popolnoma uniformni. Ob tem smo v obeh študijah preverjali še odobravanje psihološkega ciljanja. Rezultati kažejo, da večina udeležencev ne odobrava psihološkega ciljanja ali pa bi psihološko ciljanje odobravali le pod določenimi pogoji, npr. kadar se uporablja v dobro uporabnikov. Pri tem se kažejo tudi pomembni napovedniki odobravanja, npr. starost. Skupno ti rezultati implicirajo, da psihološko ciljanje lahko prinaša koristi v smislu kognitivnih in socialnopsiholoških izidov, a so te šibke. Nadalje študija razkriva, da ima večina ljudi zadržke do uporabe psihološkega ciljanja. V diskusiji te rezultate povežemo s preteklo literaturo, izpostavimo njihovo uporabno vrednost ter se dotaknemo pomanjkljivosti pričujočih študij.
Ključne besede: strategije psihološkega ciljanja, personalizacija, osebnostne lastnosti, socialni marketing, Facebook
Objavljeno v DKUM: 12.10.2018; Ogledov: 1649; Prenosov: 472
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

8.
MERJENJE USPEŠNOSTI PRODAJNIH AKTIVNOSTI NA OSNOVI PROFILIRANJA IN SLEDENJA UPORABNIKOV PREKO STORITEV V OBLAKU
Bojan Kraut, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi na kratko opišemo tehnologijo oblaka, ter velikih podatkov, ki so osnova za tehnološko platformo, s katero je bila naloga izvedena. Dotaknemo se razvoja mobilne tehnologije, ki nas dandanes spremlja že na vsakem koraku, in kako jo oglaševalci uporabljajo sebi v prid, ter tudi prihajajočih tehnologij, kot je obogatena resničnost ter nosljive tehnologije. Usmerimo se v televizijsko oglaševanje, profiliranje uporabnikov ter spremljavo gledanosti, ki jo je mogoče preko digitalne televizije spremljati, hkrati pa opišemo sistem za masovno zajemanje spletnega prometa ter poiščem korelacije med podatki gledanosti digitalne televizije in spletnim obiskom oglaševalcev. Zaključimo s predstavitvijo rezultatov merjenja in statistično analizo pridobljenih podatkov. Z vrednotenjem potrdimo, da je preko televizije mogoče spremljati gledalca ter mu celo ponuditi personalizirane reklame.
Ključne besede: marketing, televizijsko oglaševanje, personalizacija uporabnika, profiliranje uporabnika, veliki podatki, storitve v oblaku, spletna analitika, korelacije med podatki, prodaja
Objavljeno v DKUM: 14.11.2016; Ogledov: 1297; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (7,08 MB)

9.
UPORABA DRUŽBENIH OMREŽIJ V PRODAJNEM PROCESU
Karin Škufca, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Internet in predvsem njegova novejša orodja, t.i. orodja spleta 2.0, postajajo vse bolj pomembna trženjska orodja v podjetjih, saj omogočajo nove možnosti komuniciranja. Druga generacija spletnih storitev namreč omogoča potrošnikom spletno sodelovanje in delitev informacij z ostalimi potrošniki, kar posledično vodi do prostovoljne vpletenosti potrošnikov v soustvarjanje blagovne znamke. Dvosmerna komunikacija in z njo povezana družbena omrežja so bila velik korak naprej v oglaševanju in prodaji. V diplomski nalogi smo predstavili, zakaj potrošniki sodelujejo pri aktivnostih, povezanih z blagovno znamko, na kakšen način ter kakšne so posledice njihove vpletenosti tako za potrošnike kot tudi za podjetja. Na podlagi teoretičnih izhodišč in izvedene ankete sem predstavila najbolj optimalno uporabo družbenih omrežij v prodajnem procesu, saj družbeni mediji preoblikujejo način komuniciranja med uporabniki svetovnega spleta. Informacije, posredovane v družbena omrežja, so deležne takojšnjega odziva vedno prisotne spletne publike. Namen diplomskega dela je predstaviti, kako pomembno je za podjetje kontinuirano vzpostavljanje dialoga s potrošniki, ki je osnova za gradnjo dolgoročnih in pristnih marketinških odnosov z zagovorniki blagovne znamke. Z razvojem tehnologij spleta 2.0 se je namreč spremenilo komuniciranje podjetij s potrošniki in tako lahko podjetja na učinkovit način neposredno komunicirajo s svojimi potrošniki v spletnih družbenih medijih ter na ta način pridobivajo koristne povratne informacije, ki jim pomagajo pri izboljšanju poslovanja in grajenja blagovne znamke.
Ključne besede: ● družbena omrežja ● oglaševanje personalizacija podjetje blagovna znamka komuniciranje
Objavljeno v DKUM: 09.11.2016; Ogledov: 1340; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

10.
Problemski pristop pri poučevanju fizike s spremljavo mrežnih interakcij med učenci
Marko Žigart, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo z analizo socialnih mrež, ki temelji na teoriji grafov, raziskali pomen interakcij med učenci za uspešno reševanje fizikalnih problemov različnih težavnosti. Uporabili smo didaktični model obrnjenega učenja, s poudarkom na skupinskem reševanju problemov. Analizirali smo vpliv pretoka informacij na uspešnost reševanja med učno šibkimi in učno močnimi učenci. Ugotovili smo, da je stopnja sodelovanja odvisna od težavnosti problema in je močneje izražena pri lažjih problemih. Pri reševanju težjih problemov se sodelovanje zgosti okrog učencev z boljšimi učnimi dosežki. Vzpostavi se poudarjen pretok informacij od učno močnejših k učno šibkejšim učencem, zaradi česar lahko slednji dosežejo boljše rezultate. Ugotovitev, da zaradi socialnih interakcij pridobijo vsi učenci in da ima skupina za uspešno reševanje boljše izhodišče kot posameznik, so v skladu z načeli sodelo-valnega učenja. Dodatno pa ugotavljamo, da je za uspešno uporabo sodobnih sodelovalnih oblik pouka potrebno v učna okolja vključiti analitična orodja za spremljanje učeče se skupine. V ta namen predlagamo vključitev informacijsko-komunikacijskih tehnologij, ki so prilagojena personalizaciji in individualizaciji pouka v smislu celostne podpore pri konstruiranju lastnega znanja. V magistrskem delu je izdelano analitično orodje, ki bi ga v prihodnosti lahko implementirati v obliki učne platforme, ki bi zagotavljala enostavnejšo in še bolj učinkovito spremljanje učencev in njihovih interakcij v skupini, hkrati pa bi učiteljem zagotavljala učinkovit prikaz rezultatov analitike in omogočala pripravo na delo v razredu.
Ključne besede: didaktika fizike, problemski pouk, obrnjeno učenje, sodelovalno učenje, analiza socialnih mrež, analitika in nove IKT, personalizacija učenja
Objavljeno v DKUM: 26.08.2016; Ogledov: 1731; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (9,61 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici