| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
OGLAŠEVANJE PARFUMOV EMPORIO ARMANI
Sonja Zorko, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava oglaševanje parfumov Emporio Armani. Najprej sem opredelila pojme s področja tržnega komuniciranja, v praktičnem delu pa sem izvedla anketo.
Ključne besede: oglaševanje, blagovna znamka, parfum, Emporio Armani
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 1716; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

2.
PARFUM PATRICKA SÜSKINDA. PRIMERJAVA MED LITERARNO PREDLOGO IN FILMOM
Sabina Gujtman, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga govori o primerjavi med delom Parfum od Patricka Süskinda in filmom režiserja Toma Tykwerja. Svetovno znani roman Parfum z podnaslovom Zgodba o morilcu je izšel leta 1994. Gre za nenavadno zgodbo o protagonistu Jean-Baptist Grenouillu, ki ima edinstven dar prepoznavanja in beleženja različnih vonjev. Zaradi svojega značaja posebnega izobčenca se razvije v prikazen, ki želi kreirati t.i. angelski vonj, s katerim bi lahko manipuliral z ljudmi. Pred uresničitvijo svojega cilja ga nič in nihče ne more zaustaviti in tako se spremeni v brezsrčnega morilca. V ospredju naloge se nahaja primerjava, ki temelji na sledečima vprašanjema: So v filmu glavni elementi dela ohranjeni? Ter se odraža nenavadnost dela v filmu? Najdene enakosti in razlike so pokazale, da neenakosti med deloma dominirajo. Iz tega je razvidno, da glavne značilnosti oz. detajli v filmu niso bili ohranjeni. Dokazane enakosti med medijema se izključno kažejo pri tematiki, izvedbi in koncu življenja protagonista. Po mnenju Goaka je film dober, le da se preveč drži romana. Glede na nadarjenost režiserja Tykwerja so bile pričakovane nove ideje, vendar so ostale nerealizirane. Razlogi le-tega so morda huda zaskrbljenost nad milijardnim projektom in misli, da film ne bi bil enakovreden slavi romana. (prim. Goak 2007, str. 17-18) Tematike kot ljubezen, sovraštvo, vonji in smrt so v delu in filmu prikazani enako. Ljubezenska tematika je v obeh medijih posebno poudarjena, le da se v filmu ljubezen reducira na naklonjenost k nasprotnemu spolu. (prim. Goak 2007, str. 10) Roman, kot tudi film sta določena z edinstvenimi zmožnosti Grenouilleta. Pri usmrtitvi glavne osebe so najdene enakosti, le da je razlika v času prikaza, saj je v filmu usmrtitev prikazana na začetku, ker s tem prebudi zanimanje gledalca. Zaradi mojstrskega jezika avtorja so občutki bralca pri njegovi zmagi večji in tudi Grenouilletovo sovraštvo v filmu ni posebej izpostavljeno. Tudi scena, ko se Grenouille prebudi pri Richiju je v filmu izpuščena. Konec Grenouilletovega življenja je v romanu in filmu prikazano na enak način, le čas je drugačen. V filmu tava Grenouille ponoči, v romani pa pri svetlem dnevu. Ko prispe na ribiški trg v Pariz ga tam zbrani ljudje pojedo. To dejanje je v delu zelo podrobno opisano in tudi vizualno je zelo dobro prikazano, tako da pri branju in gledanju občutimo gnus. Tej zaključni sceni se film ni odrekel, saj sem mnenja, da protagonist živi edinstveno življenje in zato je tudi ta groteski način smrti za Grenouilleta najbolj primeren in zato ni bil spremenjen. Neenakosti so bile analizirane v naslednjih kategorijah: življenjski razvoj Grenouilleta, umori, Grenouilletov življenjski cilj, oblikovanje stranskih oseb in prikaz družbe 18. stoletja. Življenjska zgodba protagonista je bila v romanu in filmu prikazana na podoben način, le skozi zunanjo in notranjo olepšavo glavne osebe se v filmu izgubita grozljivost in dvoumnost romana. Podrobnosti opisa duševnega sveta Grenouilleta in socialno-zgodovinski dogodki so bili skrajšani, saj se film osredotoči predvsem na glavne prigode celotnega dela. Pri tem se odpove njegovemu prvemu dojemanju vonjev, ki se je začelo veliko prej, pri Pater Terrierju in ne komaj v sirotišnici, kot je to prikazano v filmu. Skozi njegovo zunanjo in notranjo olepšavo je Grenouille v filmu prikazan kot nemočen človek, ki ubija iz nuje in ne volje oz. užitka. Tudi njegova genialnost je v filmu skrčena. V filmu ga parfumer Baldini uči o perfektni konstelaciji parfuma, čeprav v knjigi vse spozna sam. Grenouilletovo sedem letno bivanje v jami pri vulkanu, kjer ugotovi, da nima lastnega vonja in njegov čas v Montpellieru, kjer dojame, kako se ljudje z lahkoto dajo manipulirati, je prav tako izbrisan iz filma. Kriminalnost in razvoj romana sta v knjigi prikazana enakomerno, medtem ko v filmu preidejo umori ter kriminalnost v ospredje in zato so tudi tu najdene večje razlike. Kot že prej povedano je Grenouille prikazan kot človek, ki mori iz nuje. V filmu umori trinajst mlad
Ključne besede: Das Parfum, Patrick Süskind, Verfilmung, Tom Tykwer, Vergleich
Objavljeno: 11.09.2012; Ogledov: 2262; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (680,87 KB)

3.
LATENTNO V SÜSKINDOVEM ROMANU PARFUM
Valerija Korošec, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo analizira roman Parfum s pomočjo freudovskih psihoanalitičnih konceptov, pri čemer so obravnavani glavni lik Jean-Baptiste Grenouille, stranski liki, njihovi medsebojni odnosi ter pomen simbolov, fantazij in sanj, ki se pojavijo v romanu. Analiza je pokazala, da je Grenouille, zaradi izgube matere in zavračanja v otroštvu, patološka osebnost, ki ne razvije vesti (superega). Njegovo delovanje usmerja nezavedno, ki hlepi po ugodju. To ugodje pa mu prinašajo vonji, saj so ti njegov libidinalni objekt. Še posebej močno fiksacijo libida predstavlja vonj deklice z mirabelami, ki jo umori. Ob umiku v rov na Plomb du Cantal se mu zgodi regresija libida na vonj umorjene deklice, ki s pomočjo fantazij izoblikuje Grenouilla v narcisoidnega psihopata. Ugotovili smo, da stranske like odlikuje nemoralnost, ki izhaja iz nebrzdanih, prepovedanih želja, kar odločilno vpliva na njihove odnose z glavnim likom, obravnavane skozi učinek, izkoriščanje in krivdo. Med simboli vonj simbolizira resnico, medtem ko je parfum simbol za laž. S tema simboloma smo razložili tudi sporočilo romana, ki je povezano z vprašanjem fenomenologije zla v družbi. Odgovor na vprašanje, kako zlo nastaja, se uveljavlja in posledično zmaga, smo našli v freudovski strukturi osebnosti oz. v zmagi gonov nad superegom posameznika. Posamezniki so namreč tisti, ki v zameno za lastne koristi omogočajo zlu, da sčasoma postane vsemogočno in preraste v množično zablodo družbe. Ker se Süskindova družba nikdar ne ustavi, da bi povohala smrad lastne resnice in ji je posledično onemogočeno vsakršno spoznanje o sami sebi, je obsojena na večno pojavljanje zla (na Jean-Baptiste Grenouille).
Ključne besede: Sigmund Freud, psihoanaliza, nezavedno, sanje, fantazije, simboli, Patrick Süskind, Parfum, literatura, roman
Objavljeno: 06.06.2013; Ogledov: 1954; Prenosov: 322
.pdf Celotno besedilo (912,04 KB)

4.
Analiza prodajnih cen izbranih parfumov na različnih prodajnih mestih
Nuša Viher, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem primerjala prodajne cene izbranih parfumov na različnih prodajnih mestih. Cena je eden izmed najpomembnejših dejavnikov, ki odločajo o nakupnih odločitvah. Dandanes pa se z razvojem interneta in različnih aplikacij njena pomembnost še povečuje. Odjemalec bo, kadar ima možnost izbirati med različnimi ponudniki izbral najprimernejšega oziroma najugodnejšega, kadar gre za enak izdelek. Konkurenčnost med podjetji se z razvojem interneta še hitreje povečuje. Zato je za podjetja bistvenega pomena, da preučijo svoj položaj na trgu v primerjavi z konkurenčnimi podjetji, ter lažje predvidijo bodoča dogajanja na trgu. Teoretični del zajema predstavitev pojma cene in dejavnikov, ki vplivajo na njeno oblikovanje, ter metod oblikovanja cen. Prav tako sem predstavila izbrane parfume, ki so bili del analize in izbrana prodajna mesta, ter opisala njihove asortimane. Izbrana prodajna mesta sem razdelila na dva sklopa, na klasične trgovine in na spletne trgovine. Pri izbiri parfumov sem se odločila izbrati po tri za vsak cenovni razred – nižji, srednji in višji cenovni razred. Pri analizi cen sem ugotovila, da so spletni ponudniki bistveno ugodnejši od klasičnih trgovin
Ključne besede: analiza cen, prodajna cena, oblikovanje cen, parfum, prodajna mesta, cenovni dejavniki
Objavljeno: 28.11.2017; Ogledov: 296; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici