| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza priložnosti na kanadskem trgu za podjetje Krka d. d.
Kim Koban, 2024, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu smo preučili potenciale in izzive, ki jih kanadski trg ponuja za slovensko farmacevtsko podjetje Krka. V raziskavi smo se osredotočili na uporabo PESTEL analize kot orodja za oceno poslovnega okolja. Naša naloga je bila oceniti primernost kanadskega trga za širitev podjetja Krka, ki stremi k utrjevanju svojega položaja med vodilnimi generičnimi farmacevtskimi podjetji na svetu. V teoretičnem delu smo najprej predstavili ključne koncepte, povezane z mednarodnim poslovanjem in pomenom analize poslovnega okolja. Pojasnili smo, kako različni dejavniki, kot so gospodarska in politična stabilnost, regulacije ter kulturne razlike, vplivajo na poslovne odločitve podjetij pri vstopu na tuje trge. Poseben poudarek smo namenili inovacijam in prilagodljivosti, ki sta v farmacevtski industriji, znani po strogih regulativah in visoki konkurenčnosti, izrednega pomena. V empiričnem delu smo izvedli podrobno analizo kanadskega trga s pomočjo PESTEL metode, ki vključuje preučevanje političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okolijskih in pravnih dejavnikov. Na podlagi izvedene analize smo ugotovili, da kanadski trg ponuja številne priložnosti za podjetje Krka, vendar zahteva tudi skrbno načrtovanje in prilagajanje specifičnim lokalnim razmeram. Kanada predstavlja trg z visokimi standardi in pričakovanji glede kakovosti farmacevtskih izdelkov, kar je v skladu z vizijo in poslanstvom podjetja Krka.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, mednarodno poslovno okolje, PESTEL analiza, Kanada, podjetje Krka d.d.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (864,70 KB)

2.
Analiza dejavnikov rasti podjetja z uporabo pestel: okoljski in drugi vplivi
Nuša Sobočan, 2024, diplomsko delo

Opis: PESTEL-analiza je pomembno orodje za vsako podjetje, ki želi razumeti in obvladovati zunanje- dejavnike, ki vplivajo na njegovo poslovanje. S pregledom političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okoljskih in pravnih dejavnikov podjetja pridobijo vpoglede, ki jim omogočajo prilagajanje strategij in sprejemanje odločilnih poslovnih odločitev. Živimo v času, ko trajnost postaja ključni element konkurenčne prednosti, zato je razumevanje okoljskih vplivov še posebej pomembno. Diplomska naloga se osredotoča na analizo dejavnikov rasti podjetja z uporabo PESTEL-analize, s posebnim poudarkom na okoljskih dejavnikih. PESTEL-analiza omogoča celovit pregled zunanjih dejavnikov, ki vplivajo na poslovno okolje in rast podjetja. Pregled posameznih komponent PESTEL-analize vključuje politične, ekonomske, socialne, tehnološke, okoljske in pravne dejavnike, pri čemer so okoljski dejavniki še posebej podrobno obravnavani glede na njihov pomen in vpliv na podjetja. Okoljski dejavniki, kot so energetska učinkovitost, ravnanje z odpadki, trajnostni razvoj izdelkov, okoljske regulative in zakoni, tržne zahteve ter vpliv podnebnih sprememb, imajo pomembno vlogo pri oblikovanju poslovnih strategij. Integracija teh dejavnikov v poslovno strategijo je ključna za doseganje dolgoročne rasti in konkurenčne prednosti. Poleg okoljskih dejavnikov so za rast podjetja pomembni tudi notranji dejavniki, kot so inovacije in razvoj izdelkov, organizacijska kultura in vodenje, človeški viri ter finančno upravljanje, ter zunanji dejavniki, kot so tržne razmere, tehnološki napredek, dostop do trgov in regulativno okolje. V empiričnem delu naloge je podrobno predstavljen primer podjetja Pipistrel. Obravnavani so dejavniki rasti podjetja, vključno s finančnimi kazalniki, tržnim položajem, širitvijo na tuje trge, inovacijami in razvojem, zeleno tehnologijo, zaposlenimi, uvedbo trajnostnih praks in zmanjševanjem okoljskega odtisa. Analiziran je vpliv posameznih dejavnikov PESTEL-analize na rast podjetja Pipistrel, pri čemer so okoljski dejavniki izpostavljeni kot ključni za njegovo dolgoročno uspešnost. Okoljski dejavniki, kot so energetska učinkovitost, trajnostni razvoj izdelkov in okoljske regulative pomembno vplivajo na rast podjetja Pipistrel. Integracija okoljskih dejavnikov v poslovno strategijo in uvedba trajnostnih praks so ključni za dolgoročno rast in uspešnost podjetja na konkurenčnem globalnem trgu na katerem posluje. Primeri uspešnega vključevanja okoljskih strategij, kot so IKEA, Tesla in Unilever, dodatno potrjujejo pomembnost teh dejavnikov za trajnostno rast podjetij. Trajnostna usmeritev je na podlagi analize in empiričnih podatkov ključna za dolgoročno rast in konkurenčnost za podjetje Pipistrel in tudi druge.
Ključne besede: PESTEL-analiza, rast podjetja, trajnost, varstvo okolja, konkurenčnost, okoljski dejavniki, podjetje
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

3.
Raziskava strateških priložnosti podjetja z analizo njegovega zunanjega okolja
Luka Jarni, 2020, magistrsko delo

Opis: Hitro spreminjajoči se trendi, potrebe kupcev, okoljske regulacije in razni drugi dejavniki v veliki meri vplivajo na poslovanje podjetja. Če želijo podjetja obstajati in dosegati dober konkurenčni položaj, morajo veliko svojih resursov, časa in znanja usmerjati v strateško planiranje, osnova katerega je zelo dobro poznavanje okolja, v katerem podjetje deluje. V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu na kratko opredelili problematiko raziskovanja. V nadaljevanju smo z obravnavo MER-ovega modela integralnega managementa pojasnili pomen in vlogo strateškega managementa v podjetju ter pojasnili pomen strateškega planiranja na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge smo z vidika več avtorjev predstavili pomen analize in delitev zunanjega okolja podjetja. Na osnovi obravnavane literature smo prav tako podrobneje predstavili več metod oziroma orodij za proučevanje zunanjega okolja podjetja. Za izvedbo analize zunanjega okolja v aplikativnem delu naloge smo izmed proučevanih in predstavljenih metod izbrali analizo PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge in metodo sinteze zunanjih dejavnikov. V aplikativnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na analizo širšega zunanjega okolja obravnavanega podjetja po metodi PESTEL. Prav tako smo na osnovi Porterjevega pristopa k analizi panoge izvedli analizo le-te ter v sklopu sinteze zunanjih dejavnikov predstavili najpomembnejše priložnosti in nevarnosti, ki se po našem mnenju pojavljajo v zunanjem okolju obravnavanega podjetja, kar je prav tako osrednji namen magistrskega dela. V zaključku naloge smo predstavili rezultate celovite izvedene analize ter naše predloge za nadaljnji razvoj in rast obravnavanega podjetja.
Ključne besede: Strateško planiranje, zunanje okolje podjetja, MER model integralnega managementa, analiza PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge, metoda sinteze zunanjih dejavnikov (EFAS).
Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 1270; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

4.
Analiza trga izdelkov dejavnosti čebelarstva v Sloveniji
Valentina Marinič, 2017, diplomsko delo

Opis: Čebelarstvo je ena izmed tradicionalnih in najstarejših dejavnosti v Sloveniji in se po Uredbi o standardni klasifikaciji šteje za kmetijsko dejavnost. Produkti, ki nastajajo v okviru omenjene dejavnosti, se uporabljajo na različnih področjih, med drugim tudi v prehrani, kozmetiki in naravni medicini. Tema, ki jo obravnavamo v diplomskem seminarju, je analiza trga dejavnosti čebelarstva v Sloveniji. Analiza trga pomeni raziskavo trga ter dejavnikov, ki kakor koli vplivajo na dogajanja na trgu. Ker menimo, da se dejavnost čebelarstva vedno bolj razvija, smo se odločili za analizo tovrstne panoge. Cilji našega diplomskega seminarja so: raziskovati tradicijo slovenskega čebelarstva, predstaviti njegovo zgodovino ter opredeliti trenutno stanje v panogi. Trg čebelarstva smo analizirali s pomočjo uporabe treh najpogostejših analiz, ki smo jih opredelili s teoretičnega vidika. PESTEL analiza je namenjena preučevanju političnih, gospodarskih, družbeno-kulturnih, tehnoloških, ekoloških in pravnih dejavnikov. Z njo smo ugotovili, kako ti dejavniki vplivajo na širše okolje panoge. Menimo, da sprememba kmetijske politike na področju izobraževanja čebelarjev predstavlja priložnost za panogo, enako velja za subvencije iz evropskega proračuna, na ekonomskem področju pa nam nevarnost predstavljajo tuji konkurenti, saj vstopajo na naš trg ter konkurirajo z nižjimi cenami. Ohranjanje tradicije čebelarjenja je priložnost v socio-kulturnem okolju, po drugi strani pa pojav nove tehnologije in inovacij predstavlja priložnost v tehnološkem okolju. Za analizo smo uporabili tudi Porterjev model konkurence, ki je namenjen oceni privlačnosti panoge. Sestavljen je iz petih silnic: nevarnosti vstopa novih ponudnikov, rivalstva med obstoječimi podjetji, nevarnosti substitutov, pogajalske moči kupcev ter pogajalske moči dobaviteljev. Z njegovo pomočjo smo ugotovili, da se tuja konkurenca vedno bolj pojavlja na domačem trgu, sicer pa se povečuje tudi konkurenca med obstoječimi proizvajalci. Najpogostejša oblika konkurence je ponujanje nižjih cen za iste produkte, kar daje posledično večjo pogajalsko moč kupcem. Naredili smo še SWOT analizo, katere cilj je ugotavljanje prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti. Na podlagi rezultatov, pridobljenih z omenjenima analizama, smo prišli so sklepa, da je panoga čebelarstva privlačna za nove konkurente.
Ključne besede: Analiza trga, Čebelarstvo, PESTEL, SWOT, Porterjev model
Objavljeno v DKUM: 07.11.2017; Ogledov: 1653; Prenosov: 349
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

5.
MOŽNOSTI RASTI MALEGA PODJETJA V DEJAVNOSTI VIZUALNIH KOMUNIKACIJ
Tilen Podgrajšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Večkrat slišimo, da so mala podjetja hrbtenica narodnega gospodarstva. V našem delu diplomskega seminarja smo analizirali malo podjetje iz Slovenije GRAFOLINE d.o.o., ki se je skozi leta razvijalo in danes prišlo do točke, ko je za zdrav nadaljnji razvoj potreben korak proti internacionalizaciji oz. širitvi poslovanja na tuj trg. Podjetje, katerega smo analizirali je dejavno v panogi vizualnih komunikacij, ki je globalno gledano hitro rastoča panoga. Izdelava produktov in nudenje storitev vizualnih komunikacij je za podjetja pomemben in tudi finančno velik korak, če želi naročnik produktov in storitev imeti dobro marketinško in tržno podobo za svoje končne kupce. Prav tukaj pa lahko podjetje GRAFOLINE d.o.o. najde svojo priložnost za širitev svojega poslovanja, predvsem na trge držav severno od Slovenije. Da smo za našo diplomsko nalogo lahko uspešno analizirali poslovne priložnosti, pasti ter vse dejavnike, ki so pri rasti pomembni, smo začeli v teoretičnem delu najprej z definicijo rasti podjetij, vključujoč probleme podjetniške rasti, dejavnike rasti za klasična ter dinamična mala podjetja. Prav tako smo predstavili in analizirali modele rasti ter strategije rasti podjetij. Izbira prave strategije rasti je po naših ugotovitvah zelo pomemben faktor pri uresničevanju začrtanih ciljev podjetja GRAFOLINE d.o.o., ki vključujejo tudi internacionalizacijo poslovanja ter posledično maksimiranje dobička. V empiričnem delu smo najprej predstavili podjetje, zanj opravili PESTEL analizo ter z njo analizirali ciljno državo za širjenje poslovanja, ki je v našem primeru Avstrija. Za to državo smo v sklopu naše PESTEL analize pregledali, ocenili ter analizirali politično ureditev, gospodarske ter socialne razmere v državi ter druge tehnološke, okoljske ter pravne faktorje. Delo diplomskega seminarja smo zaključili z analizo ožjega okolja podjetja, za katero smo uporabili Porterjev model petih sil, k temu pa dodali še priporočila za rast podjetja z internacionalizacijo, ki vključuje tudi SWOT analizo. Naloga nam je pokazala da za omenjeno malo podjetje GRAFOLINE d.o.o. obstajajo možnosti rasti v dejavnosti vizualnih komunikacij na Avstrijskem trgu. S tem sklepom smo tudi potrdili našo edino hipotezo in s tem zaključili diplomski seminar.
Ključne besede: Malo podjetje, rast podjetja, dejavniki rasti, vizualne komunikacije, vstop na trg, strategije rasti, dejavniki vpliva na rast podjetja, PESTEL analiza, internacionalizacija, analiza ožjega okolja podjetja, Porterjev model petih sil
Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1475; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

6.
PESTEL ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA KRKA D.D.
Nada Horvat, 2014, diplomsko delo

Opis: Farmacevtska industrija velja za uspešno ter zaradi prisotnosti multinacionalk za vplivno panogo, ki vpliva na državne vlade in izraža svojo moč vpliva na zunanje dejavnike okolja. Kljub velikosti in moči podjetij je farmacevtski trg dojemljiv na spremembe globalnega okolja. Spremembe, ki se odvijajo v zunanjem okolju podjetja, vplivajo na organizacijo in delovanje podjetja. Boljše je poznavanje zunanjih dejavnikov, ki imajo vpliv, hitreje in bolje se lahko podjetje nanje odzove ter ohrani uspešno poslovanje ali izkoristi nove priložnosti na trgu. V teoretičnem delu diplomskega seminarja so opredeljena teoretična izhodišča poslovnega okolja ter PEST in PESTEL analize, ki so eno od orodij za analiziranje dejavnikov zunanjega okolja. Natančno so opisane vrste okolja in njihovi elementi, ki vplivajo na podjetje. S pomočjo PESTEL analize smo analizirali dejavnike zunanjega poslovnega okolja podjetja Krka, d. d. Analizirani so tisti dejavniki zunanjega okolja, ki imajo pomemben vpliv na poslovanje podjetja. Z izvedbo PESTEL analize smo ugotovili, da predstavljajo za podjetje naraščajočo nevarnost naslednji dejavniki: stabilnost vlade, kupna moč prebivalstva in brezposelnost. Padajočo nevarnost predstavljajo dejavniki vladne politike za spodbujanje gospodarstva, reforma zdravstva, zahteve delničarjev, gospodarska rast, obseg proizvodnje oz. dodana vrednost, stopnja tveganja revščine, razpoložljivi dohodek gospodinjstev, zakonodaja v Sloveniji kot tudi v EU. Naraščajoče priložnosti v okviru analiziranih socialnih dejavnikov predstavljajo starostna meja in vzorci vedenja potrošnikov ter spremembe zakonodaje kot eden izmed političnih dejavnikov. Absolutno prednost in priložnost podjetja pa predstavljajo okoljski in tehnološki dejavniki: vlaganja v raziskave in razvoj, integriran sistem kakovosti, razvoj izdelkov, intelektualna lastnina, ekološki predpisi, zelene tehnologije in trajnostni razvoj. Farmacevtsko podjetje Krka, d. d., uspešno obvladuje zunanje dejavnike okolja, kar bo konkurenčna prednost tudi v prihodnje.
Ključne besede: poslovno okolje podjetja, zunanje okolje, notranje okolje, dejavniki okolja, analiza, PEST, PESTEL
Objavljeno v DKUM: 15.07.2014; Ogledov: 8262; Prenosov: 3082
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

7.
Tržna analiza in razvoj aluminijastih ohišij LED svetil
Krešimir Gorišek, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena tržna analiza oziroma natančneje analiza zunanjega okolja organizacije. Privlačnost panoge smo ocenjevali s Porterjevim modelom konkurence v panogi in ugotovitve predstavili. Analizo širšega zunanjega okolja oziroma analizo političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okoljskih in pravnih elementov smo izvedli s PESTEL analizo in ugotovitve predstavili. Magistrsko delo obsega tudi razvoj aluminijastih ohišij LED (Light Emitting Diode) svetil. Podrobneje je predstavljeno načrtovanje, oblikovanje ali konstruiranje in izdelava aluminijastega ohišja LED svetil.
Ključne besede: tržna analiza, strateški management, poslovno okolje podjetja, Porterjev model, PESTEL analiza, litje aluminija, razvoj izdelka, LED
Objavljeno v DKUM: 03.07.2014; Ogledov: 2320; Prenosov: 162
URL Povezava na celotno besedilo

8.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA OB UVEDBI NOVEGA IZDELKA
Boris Arko, 2014, magistrsko delo

Opis: Pomembno vodilo vseh dinamičnih podjetij je razvoj. Strateški management mora za planiranje razvoja podjetja iskati vedno nove razvojne strategije, s katerimi uresničuje vizijo, sledi trendom, tržnim razmeram in zadovoljuje pričakovanja in potrebe kupcev. V magistrskem delu obravnavamo področje planiranja razvoja proučevanega podjetja z uvedbo nove ponudbe, ki bi temeljila na biološko pridelani hrani. Vsako novo strateško usmeritev je potrebno proučiti sistematsko in analitično. Pri planiranju razvoja proučevanega podjetja smo zato uporabili različne metode planiranja in preverjali njihovo uporabnost pri sprejemanju novih strategij. Opredelili smo različne metode in pristope, ter kot najbolj uporabne izbrali, SWOT analizo, STEEP in PESTEL analizo, analizo panoge s Porterjevim pristopom in metodo scenarija. Izbrane metode smo uporabili za analizo okoljskih priložnosti, analizo panoge, analizo trendov v okolju, ter analizo za proučevanje možnih prihodnjih stanj. V teoretičnem delu magistrskega dela z uporabo literature predstavljamo razsežnosti planiranja razvoja podjetja v MER modelu integralnega managementa in podrobneje predstavljamo izbrane metode. V empiričnem delu smo na primeru proučevanega podjetja izvedli razvojno proučitev in razvojno analizo podjetja, ter na primeru podjetja uporabili izbrane metode za proučitev upravičenosti uvedbe izdelkov iz biološko pridelane hrane. Predstavili smo trend prehranjevanja in nove izdelke iz biološko pridelane hrane, ki bi jih vključili v svojo ponudbo. Razvojne priložnosti podjetja z uvedbo nove ponudbe zaznavamo ob uporabi vseh izbranih metod planiranja. Uvedba izdelkov iz biološko pridelane hrane, bi za podjetje predstavljala konkurenčno prednost v podjetniškem okolju in priložnost za nadaljnji razvoj. V magistrskem delu potrjujemo vse zastavljene hipoteze, s katerimi dokazujemo, da je mogoče in uporabno, v praksi strateškega managementa, uporabljati teoretično znanje skupaj z izkušnjami v praksi.
Ključne besede: Biološko pridelana hrana, razvoj podjetja, metode planiranja razvoja, STEEP-PESTEL analiza, Porterjev model, SWOT analiza, scenarjij.
Objavljeno v DKUM: 27.05.2014; Ogledov: 2331; Prenosov: 359
URL Povezava na celotno besedilo

9.
PLANIRANJE USTANOVITVE IN RAZVOJA ZASEBNEGA VRTCA X
Ines Satler, 2013, magistrsko delo

Opis: Cilj vsakega podjetja, tako novoustanovljenega kot že obstoječega, je dosegati poslovno uspešnost, ki bo omogočila obstoj, rast in razvoj samega podjetja. Vse to pa je v veliki meri odvisno od priložnosti in nevarnosti, ki jih ponuja okolje podjetja. Podjetje se mora biti pripravljeno hitro odzivati na spremembe v okolju in vedeti izkoristiti priložnosti, ki se mu pojavijo, hkrati pa čim prej odpraviti oz. vsaj ublažiti nevarnosti. Čeprav časi za ustanovitev podjetja niso najboljši, se kljub temu veliko ljudi odloči za ustanovitev malega ali srednje velikega podjetja. Predvsem samozaposlovanje je postalo izredno privlačno. Za to obliko zaposlovanja se odločajo predvsem ljudje, ki imajo podjetniško idejo in so pripravljeni sprejeti določena tveganja. Tveganjem pa se skorajda ne moremo izogniti, lahko pa jih seveda zmanjšamo z ustreznim raziskovanjem ter dobrim planiranjem ustanovitve in razvoja podjetja. Dobro planiranje tako omogoča podjetniku lažje delo in jasno predstavljeno vizijo o tem, kje želi, da se podjetje nahaja. V magistrskem delu bomo na praktičnem primeru pokazali postopek ustanovitve in razvoja podjetja. Ena izmed pomembnejših stvari pri ustanovitvi je tako podjetniška ideja, ki predstavlja začetek nekega novega procesa. Le-ta mora biti dovolj inovativna in atraktivna, da jo trg oziroma potencialni kupci sprejmejo in nam zagotovijo uspeh. Po opredeljeni ideji je treba opredeliti še velikost, značilnosti ter posebnosti podjetja. Prav tako je treba ugotoviti tudi dejavnike uspešnosti, saj so tudi ti pomembni pri ustanavljanju samega podjetja. Magistrsko delo je omejeno predvsem na planiranje ustanovitve samega podjetja, zato smo v njem podrobneje predstavili postopek ustanovitve. Zastavili smo si vizijo podjetja, ki bo rdeča nit celotne ustanovitve. Ker je za uspešno poslovanje potreben tudi razvoj podjetja, smo v nadaljevanju magistrskega dela podali tudi planiranje razvoja podjetja. Predstavljena je politika podjetja, opisane pa so tudi strategije podjetja (temeljna, splošna in poslovne), s katerimi smo določili način uresničevanja politike podjetja. Na koncu magistrskega dela so predstavljeni še program uresničitve planiranega razvoja podjetja, planiranje vrednostnih izidov ter ekonomska presoja razvojnih učinkov na uspešnost podjetja.
Ključne besede: predšolska vzgoja in izobraževanje, zasebni vrtec, planiranje, ustanovitev podjetja, razvoj podjetja, politika podjetja, strateški management, PESTEL analiza, SWOT analiza.
Objavljeno v DKUM: 07.03.2014; Ogledov: 1503; Prenosov: 255
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

10.
RAZVOJNE ZMOŽNOSTI IN PRILOŽNOSTI DRUŽINSKEGA PODJETJA: MOŽNE METODE IN NJIHOVA UPORABNOST
Nina Strnad, 2013, magistrsko delo

Opis: Družinska podjetja so posebna vrsta podjetij, saj se v njih prepletata dva različna sistema poimenovana kot čustven družinski sistem na eni strani in poslovni nečustven sistem na drugi strani. Družine, ki znajo uskladiti cilje in interese družine in njihovega podjetja, se lahko "pohvalijo" z uspešnim poslovanjem podjetja in dobrimi družinskimi odnosi. Za uspešno poslovanje so ključni predvsem dobri medsebojni odnosi članov družine. Razvoj družinskih podjetij je v veliki meri odvisen od družinskih članov in zaposlenih v najvišjem vodstvu. Zaradi vse večjega števila konkurenčnih podjetij se mnogo podjetnikov/managerjev zaveda pomena proučevanja podjetja in njegovega okolja. V ta namen so bile razvite številne metode, s katerimi pridobimo podatke o razvojnih zmožnostih in priložnostih podjetja za njegov obstoj in uspešno poslovanje tudi v prihodnosti. Ker smo v našem magistrskem delu proučevali resnično družinsko podjetje, smo v teoretičnem delu naloge predstavili metode, s katerimi smo proučevali podjetje in njegovo okolje. Uporabili smo naslednje metode: SWOT analizo, Portfolio analizo, Porterjev model petih silnic ter PESTEL analizo. V praktičnem delu smo družinsko podjetje in njegove družinske člane na kratko predstavili in ga proučili s pomočjo zgoraj naštetih metod. S pridobljenimi podatki smo proučili razvojne zmožnosti in priložnosti družinskega podjetja ter podali predlog temeljne in poslovnih strategij. Ugotovili smo, da so metode, ki smo jih uporabili za proučevanje podjetja in njegovega okolja pomemben pripomoček, ki služijo kot osnova za oblikovanje strategij.
Ključne besede: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, razvojni modeli in metode, razvojne zmožnosti in priložnosti, nevarnosti, SWOT analiza, Portfolio analiza, PESTEL analiza, Porterjev model petih silnic, temeljna strategija, poslovne strategije.
Objavljeno v DKUM: 02.09.2013; Ogledov: 2372; Prenosov: 222
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici