| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA NIEROS METAL D.O.O.
Davorin Žuman, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V delu diplomskega seminarja je obravnavano poslovno okolje podjetja NIEROS Metal, d. o. o. Analizirani so tako zunanji kot notranji dejavniki, ki vplivajo na poslovanje podjetja. Analiza teh dejavnikov je bila potrebna za celovito analizo poslovnega okolja podjetja, ki je bila temelj za strateška izhodišča za naslednjih nekaj let. V prvem delu diplomskega seminarja so bila predstavljena teoretična izhodišča poslovnega okolja podjetja. V nadaljevanju dela pa analiza poslovnega okolja izbranega podjetja. V zaključku dela pa so bili predstavljeni strateški cilji, ki bi morali biti temelj prihodnjega poslovanja.
Ključne besede: analiza, poslovno okolje, notranje okolje podjetja, zunanje okolje podjetja, kontekstualno okolje, transakcijsko okolje, PESTEL analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza interesnih skupin, SWOT analiza, NIEROS Metal, d. o. o.
Objavljeno: 25.01.2011; Ogledov: 2924; Prenosov: 785
.pdf Celotno besedilo (396,39 KB)

2.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA SI.MOBIL
Simon Volarič, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: S tem delom diplomskega seminarja smo skušali ugotoviti ali je bila marketinška povezava družbe Si.mobil v skupino Vodafone uspešna ali ne. V ta namen smo uporabili preizkušene metode za analizo notranjega in zunanjega okolja podjetja. Za uspešno izdelavo dela diplomskega seminarja smo si postavili nekaj izhodiščnih tez. T1 Širše zunanje okolja podjetja omogoča uspešno poslovanje podjetja Si.mobil v prihodnje. POTRJENA T2 Konkurenčni položaj podjetja Si.mobil se je v zadnjih sedmih letih izboljšal. POTRJENA T3 Deležniki podjetja Si.mobil imajo relativno veliko moč in interes za njegovo poslovanje. POTRJENA T4 Povezava podjetja Si.mobil d.d. v skupino Vodafone je bila z vidika poslovanja in sinergijskih učinkov uspešna. POTRJENA
Ključne besede: analiza poslovnega okolja podjetja, notranje okolje, zunanje okolje, PESTEL analiza, Porterjev model, SWOT analiza, družba Si.mobil.
Objavljeno: 21.01.2011; Ogledov: 3241; Prenosov: 748
.pdf Celotno besedilo (756,43 KB)

3.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA TALUM D.D.
Sašo Nedelko, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Gospodarske, podjetniške ter konkurenčne spremembe in pritiski so le nekateri dejavniki, ki v današnjih časih pogosto zaznamujejo usodo številnih podjetij ter posledično povzročijo propad mnogih še tako uspešnih podjetij. Da pa bi podjetja uspešno preživela ali celo izkoristila nekatere spremembe in pritiske, ki nastajajo na primer v času globalne gospodarske krize, so primorana sproti opazovati, ocenjevati in analizirati dogajanja v svojem poslovnem okolju. Analiza poslovnega okolja je namreč prvi korak v procesu strateškega menedžmenta, ki ga mora podjetje opraviti, če želi postaviti dolgotrajne in uspešne strateške cilje. In prav tega sem se tudi sam lotil pri pisanju svojega diplomskega seminarja, ter v njem poskušal kar se da uspešno oceniti in analizirati poslovno okolje za podjetje Talum, d. d., iz Kidričevega. Na podlagi zgodovinske oziroma historične metode, ki vsebuje pojave, ki so v preteklosti ključno vplivali na poslovanje podjetja Talum d.d., ter s pomočjo nekaterih v praksi uveljavljenih modelov in analiz (PEST-analiza, PESTEL-analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza finančnih kazalcev ter SWOT-analiza) za analiziranje poslovnega okolja podjetja pa sem na koncu diplomskega seminarja izpostavil za podjetje Talum, d. d., ključne prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz njegovega poslovnega okolja, ter hkrati zaposlenim v upravi podjetja ponudil vprašanja za strateški razmislek. Med samim analiziranjem poslovnega okolja podjetja Talum, d. d., sem ugotovil, da lahko svoje na začetku zastavljene teze z gotovostjo potrdim. Modeli in analize, ki sem jih opravil za podjetje, namreč kažejo, da ima podjetje Talum, d. d., zagotovo določene prednosti ter priložnosti, ki jih lahko izkoristi v svoj prid. Prednosti, ki jih lahko podjetje izkoristi so, dolgoletne izkušnje in znanje v tovrstni panogi, možnost vlaganja v nove tehnologije, proizvodni proces, skoncentriran na enem mestu, ugoden geografski položaj podjetja za izvoz, zagotavljanje finančne pomoči podjetju s strani države, odlična organiziranost in vodenje podjetja ter številne druge. Kot priložnosti za podjetje pa lahko izpostavim možnost širjenja dejavnosti na področja, ki niso povezana s proizvodnjo primarnega aluminija, zapiranje nekaterih tujih podjetij iz iste panoge, ugodna lega za izgradnjo lastne sončne in vetrne elektrarne, sofinanciranje EU v obliki nepovratnih sredstev za ekološke projekte (izgradnja sežigalnice) ter možnost nakupa emisijskih kuponov na borzi.
Ključne besede: menedžment, podjetje Talum d. d., analiza poslovnega okolja, PEST analiza, PESTEL analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza finančnih kazalnikov, SWOT analiza
Objavljeno: 24.01.2011; Ogledov: 3705; Prenosov: 1707
.pdf Celotno besedilo (404,98 KB)

4.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA LJUBLJANSKE MLEKARNE D.D.
Monika Sivec, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju je obravnavano podjetje Ljubljanske mlekarne d.d.. Analizirani so tako zunanji, kot notranji dejavniki, ki imajo ključen pomen in vpliv na samo poslovanje podjetja. Vse predhodne podrobne analize so bile potrebne za dobro narejeno celovito analizo, saj je ta analiza ključnega pomena, ker je temelj za strateška izhodišča. Delo diplomskega seminarja je sestavljeno iz dveh delov. Najprej so opredeljena teoretična izhodišča, v nadaljevanju pa analiza poslovnega okolja izbranega podjetja. Nazadnje smo zapisali strateške cilje, h katerim bi se lahko podjetje usmerilo v bodoče in si tako izboljšalo svoje poslovanje.
Ključne besede: analiza poslovnega okolja podjetja, zunanje okolje, notranje okolje, PESTEL analiza, Porterjev model, analiza interesnih skupin, SWOT analiza, Ljubljanske mlekarne d.d..
Objavljeno: 16.11.2012; Ogledov: 2330; Prenosov: 627
.pdf Celotno besedilo (871,16 KB)

5.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA ZA ISKANJE STRATEŠKIH PRILOŽNOSTI NADALJNJEGA RAZVOJA PODJETJA
Sašo Nedelko, 2013, magistrsko delo

Opis: Potreba po razvojnem in velikostnem spreminjanju podjetij izhaja iz želje po dolgoročnem obstoju podjetij. V kolikor želi podjetje poslovati na dolgi rok in pri tem dosegati dobre konkurenčne rezultate, mora vso svojo energijo in trud, usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja, ki pa se v podjetju običajno prične s sistematičnim proučevanjem celotnega poslovnega okolja. V prvem delu magistrskega dela smo se osredotočili na teoretično pojasnjevanje vloge strateškega managementa pri planiranju razvoja, predstavitev poslovnega okolja podjetja, iz katerega izhajajo osrednje zmožnosti za nadaljnji razvoj ter predstavitev nekaterih pomembnejši metod in modelov, ki služijo kot orodje za izvedbo analize zunanjega okolja podjetja. Kot izhodišče za pojasnjevanje teoretičnega dela, smo izbrali MER model integralnega managementa. V drugem delu magistrskega dela, torej aplikativnem delu, pa smo se osredotočili na analizo delovanja podjetja X in analizo zunanjega okolja v katerem deluje podjetje X. Osrednji namen izvedbe drugega dela magistrske naloge, je bil za podjetje X poiskati strateške priložnosti za nadaljnji razvoj. Kot podlago za izvedbo analize zunanjega okolja podjetja X, smo uporabili metodo Interesnih udeležencev, PESTEL analizo, Porterjev pristop k analizi panoge in Matriko panoge.
Ključne besede: strateški management, razvoj podjetja, poslovno okolje podjetja, analiza interesnih udeležencev, PESTEL analiza, Porterjev pristop k analizi panoge, matrika panoge.
Objavljeno: 12.06.2013; Ogledov: 1239; Prenosov: 297
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

6.
RAZVOJNE ZMOŽNOSTI IN PRILOŽNOSTI DRUŽINSKEGA PODJETJA: MOŽNE METODE IN NJIHOVA UPORABNOST
Nina Strnad, 2013, magistrsko delo

Opis: Družinska podjetja so posebna vrsta podjetij, saj se v njih prepletata dva različna sistema poimenovana kot čustven družinski sistem na eni strani in poslovni nečustven sistem na drugi strani. Družine, ki znajo uskladiti cilje in interese družine in njihovega podjetja, se lahko "pohvalijo" z uspešnim poslovanjem podjetja in dobrimi družinskimi odnosi. Za uspešno poslovanje so ključni predvsem dobri medsebojni odnosi članov družine. Razvoj družinskih podjetij je v veliki meri odvisen od družinskih članov in zaposlenih v najvišjem vodstvu. Zaradi vse večjega števila konkurenčnih podjetij se mnogo podjetnikov/managerjev zaveda pomena proučevanja podjetja in njegovega okolja. V ta namen so bile razvite številne metode, s katerimi pridobimo podatke o razvojnih zmožnostih in priložnostih podjetja za njegov obstoj in uspešno poslovanje tudi v prihodnosti. Ker smo v našem magistrskem delu proučevali resnično družinsko podjetje, smo v teoretičnem delu naloge predstavili metode, s katerimi smo proučevali podjetje in njegovo okolje. Uporabili smo naslednje metode: SWOT analizo, Portfolio analizo, Porterjev model petih silnic ter PESTEL analizo. V praktičnem delu smo družinsko podjetje in njegove družinske člane na kratko predstavili in ga proučili s pomočjo zgoraj naštetih metod. S pridobljenimi podatki smo proučili razvojne zmožnosti in priložnosti družinskega podjetja ter podali predlog temeljne in poslovnih strategij. Ugotovili smo, da so metode, ki smo jih uporabili za proučevanje podjetja in njegovega okolja pomemben pripomoček, ki služijo kot osnova za oblikovanje strategij.
Ključne besede: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, razvojni modeli in metode, razvojne zmožnosti in priložnosti, nevarnosti, SWOT analiza, Portfolio analiza, PESTEL analiza, Porterjev model petih silnic, temeljna strategija, poslovne strategije.
Objavljeno: 02.09.2013; Ogledov: 1304; Prenosov: 53
URL Povezava na celotno besedilo

7.
PLANIRANJE USTANOVITVE IN RAZVOJA ZASEBNEGA VRTCA X
Ines Satler, 2013, magistrsko delo

Opis: Cilj vsakega podjetja, tako novoustanovljenega kot že obstoječega, je dosegati poslovno uspešnost, ki bo omogočila obstoj, rast in razvoj samega podjetja. Vse to pa je v veliki meri odvisno od priložnosti in nevarnosti, ki jih ponuja okolje podjetja. Podjetje se mora biti pripravljeno hitro odzivati na spremembe v okolju in vedeti izkoristiti priložnosti, ki se mu pojavijo, hkrati pa čim prej odpraviti oz. vsaj ublažiti nevarnosti. Čeprav časi za ustanovitev podjetja niso najboljši, se kljub temu veliko ljudi odloči za ustanovitev malega ali srednje velikega podjetja. Predvsem samozaposlovanje je postalo izredno privlačno. Za to obliko zaposlovanja se odločajo predvsem ljudje, ki imajo podjetniško idejo in so pripravljeni sprejeti določena tveganja. Tveganjem pa se skorajda ne moremo izogniti, lahko pa jih seveda zmanjšamo z ustreznim raziskovanjem ter dobrim planiranjem ustanovitve in razvoja podjetja. Dobro planiranje tako omogoča podjetniku lažje delo in jasno predstavljeno vizijo o tem, kje želi, da se podjetje nahaja. V magistrskem delu bomo na praktičnem primeru pokazali postopek ustanovitve in razvoja podjetja. Ena izmed pomembnejših stvari pri ustanovitvi je tako podjetniška ideja, ki predstavlja začetek nekega novega procesa. Le-ta mora biti dovolj inovativna in atraktivna, da jo trg oziroma potencialni kupci sprejmejo in nam zagotovijo uspeh. Po opredeljeni ideji je treba opredeliti še velikost, značilnosti ter posebnosti podjetja. Prav tako je treba ugotoviti tudi dejavnike uspešnosti, saj so tudi ti pomembni pri ustanavljanju samega podjetja. Magistrsko delo je omejeno predvsem na planiranje ustanovitve samega podjetja, zato smo v njem podrobneje predstavili postopek ustanovitve. Zastavili smo si vizijo podjetja, ki bo rdeča nit celotne ustanovitve. Ker je za uspešno poslovanje potreben tudi razvoj podjetja, smo v nadaljevanju magistrskega dela podali tudi planiranje razvoja podjetja. Predstavljena je politika podjetja, opisane pa so tudi strategije podjetja (temeljna, splošna in poslovne), s katerimi smo določili način uresničevanja politike podjetja. Na koncu magistrskega dela so predstavljeni še program uresničitve planiranega razvoja podjetja, planiranje vrednostnih izidov ter ekonomska presoja razvojnih učinkov na uspešnost podjetja.
Ključne besede: predšolska vzgoja in izobraževanje, zasebni vrtec, planiranje, ustanovitev podjetja, razvoj podjetja, politika podjetja, strateški management, PESTEL analiza, SWOT analiza.
Objavljeno: 07.03.2014; Ogledov: 750; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

8.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA OB UVEDBI NOVEGA IZDELKA
Boris Arko, 2014, magistrsko delo

Opis: Pomembno vodilo vseh dinamičnih podjetij je razvoj. Strateški management mora za planiranje razvoja podjetja iskati vedno nove razvojne strategije, s katerimi uresničuje vizijo, sledi trendom, tržnim razmeram in zadovoljuje pričakovanja in potrebe kupcev. V magistrskem delu obravnavamo področje planiranja razvoja proučevanega podjetja z uvedbo nove ponudbe, ki bi temeljila na biološko pridelani hrani. Vsako novo strateško usmeritev je potrebno proučiti sistematsko in analitično. Pri planiranju razvoja proučevanega podjetja smo zato uporabili različne metode planiranja in preverjali njihovo uporabnost pri sprejemanju novih strategij. Opredelili smo različne metode in pristope, ter kot najbolj uporabne izbrali, SWOT analizo, STEEP in PESTEL analizo, analizo panoge s Porterjevim pristopom in metodo scenarija. Izbrane metode smo uporabili za analizo okoljskih priložnosti, analizo panoge, analizo trendov v okolju, ter analizo za proučevanje možnih prihodnjih stanj. V teoretičnem delu magistrskega dela z uporabo literature predstavljamo razsežnosti planiranja razvoja podjetja v MER modelu integralnega managementa in podrobneje predstavljamo izbrane metode. V empiričnem delu smo na primeru proučevanega podjetja izvedli razvojno proučitev in razvojno analizo podjetja, ter na primeru podjetja uporabili izbrane metode za proučitev upravičenosti uvedbe izdelkov iz biološko pridelane hrane. Predstavili smo trend prehranjevanja in nove izdelke iz biološko pridelane hrane, ki bi jih vključili v svojo ponudbo. Razvojne priložnosti podjetja z uvedbo nove ponudbe zaznavamo ob uporabi vseh izbranih metod planiranja. Uvedba izdelkov iz biološko pridelane hrane, bi za podjetje predstavljala konkurenčno prednost v podjetniškem okolju in priložnost za nadaljnji razvoj. V magistrskem delu potrjujemo vse zastavljene hipoteze, s katerimi dokazujemo, da je mogoče in uporabno, v praksi strateškega managementa, uporabljati teoretično znanje skupaj z izkušnjami v praksi.
Ključne besede: Biološko pridelana hrana, razvoj podjetja, metode planiranja razvoja, STEEP-PESTEL analiza, Porterjev model, SWOT analiza, scenarjij.
Objavljeno: 27.05.2014; Ogledov: 1213; Prenosov: 52
URL Povezava na celotno besedilo

9.
PESTEL ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA KRKA D.D.
Nada Horvat, 2014, diplomsko delo

Opis: Farmacevtska industrija velja za uspešno ter zaradi prisotnosti multinacionalk za vplivno panogo, ki vpliva na državne vlade in izraža svojo moč vpliva na zunanje dejavnike okolja. Kljub velikosti in moči podjetij je farmacevtski trg dojemljiv na spremembe globalnega okolja. Spremembe, ki se odvijajo v zunanjem okolju podjetja, vplivajo na organizacijo in delovanje podjetja. Boljše je poznavanje zunanjih dejavnikov, ki imajo vpliv, hitreje in bolje se lahko podjetje nanje odzove ter ohrani uspešno poslovanje ali izkoristi nove priložnosti na trgu. V teoretičnem delu diplomskega seminarja so opredeljena teoretična izhodišča poslovnega okolja ter PEST in PESTEL analize, ki so eno od orodij za analiziranje dejavnikov zunanjega okolja. Natančno so opisane vrste okolja in njihovi elementi, ki vplivajo na podjetje. S pomočjo PESTEL analize smo analizirali dejavnike zunanjega poslovnega okolja podjetja Krka, d. d. Analizirani so tisti dejavniki zunanjega okolja, ki imajo pomemben vpliv na poslovanje podjetja. Z izvedbo PESTEL analize smo ugotovili, da predstavljajo za podjetje naraščajočo nevarnost naslednji dejavniki: stabilnost vlade, kupna moč prebivalstva in brezposelnost. Padajočo nevarnost predstavljajo dejavniki vladne politike za spodbujanje gospodarstva, reforma zdravstva, zahteve delničarjev, gospodarska rast, obseg proizvodnje oz. dodana vrednost, stopnja tveganja revščine, razpoložljivi dohodek gospodinjstev, zakonodaja v Sloveniji kot tudi v EU. Naraščajoče priložnosti v okviru analiziranih socialnih dejavnikov predstavljajo starostna meja in vzorci vedenja potrošnikov ter spremembe zakonodaje kot eden izmed političnih dejavnikov. Absolutno prednost in priložnost podjetja pa predstavljajo okoljski in tehnološki dejavniki: vlaganja v raziskave in razvoj, integriran sistem kakovosti, razvoj izdelkov, intelektualna lastnina, ekološki predpisi, zelene tehnologije in trajnostni razvoj. Farmacevtsko podjetje Krka, d. d., uspešno obvladuje zunanje dejavnike okolja, kar bo konkurenčna prednost tudi v prihodnje.
Ključne besede: poslovno okolje podjetja, zunanje okolje, notranje okolje, dejavniki okolja, analiza, PEST, PESTEL
Objavljeno: 15.07.2014; Ogledov: 3745; Prenosov: 1752
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

10.
Tržna analiza in razvoj aluminijastih ohišij LED svetil
Krešimir Gorišek, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena tržna analiza oziroma natančneje analiza zunanjega okolja organizacije. Privlačnost panoge smo ocenjevali s Porterjevim modelom konkurence v panogi in ugotovitve predstavili. Analizo širšega zunanjega okolja oziroma analizo političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okoljskih in pravnih elementov smo izvedli s PESTEL analizo in ugotovitve predstavili. Magistrsko delo obsega tudi razvoj aluminijastih ohišij LED (Light Emitting Diode) svetil. Podrobneje je predstavljeno načrtovanje, oblikovanje ali konstruiranje in izdelava aluminijastega ohišja LED svetil.
Ključne besede: tržna analiza, strateški management, poslovno okolje podjetja, Porterjev model, PESTEL analiza, litje aluminija, razvoj izdelka, LED
Objavljeno: 03.07.2014; Ogledov: 1164; Prenosov: 56
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici