| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA TALUM D.D.
Sašo Nedelko, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Gospodarske, podjetniške ter konkurenčne spremembe in pritiski so le nekateri dejavniki, ki v današnjih časih pogosto zaznamujejo usodo številnih podjetij ter posledično povzročijo propad mnogih še tako uspešnih podjetij. Da pa bi podjetja uspešno preživela ali celo izkoristila nekatere spremembe in pritiske, ki nastajajo na primer v času globalne gospodarske krize, so primorana sproti opazovati, ocenjevati in analizirati dogajanja v svojem poslovnem okolju. Analiza poslovnega okolja je namreč prvi korak v procesu strateškega menedžmenta, ki ga mora podjetje opraviti, če želi postaviti dolgotrajne in uspešne strateške cilje. In prav tega sem se tudi sam lotil pri pisanju svojega diplomskega seminarja, ter v njem poskušal kar se da uspešno oceniti in analizirati poslovno okolje za podjetje Talum, d. d., iz Kidričevega. Na podlagi zgodovinske oziroma historične metode, ki vsebuje pojave, ki so v preteklosti ključno vplivali na poslovanje podjetja Talum d.d., ter s pomočjo nekaterih v praksi uveljavljenih modelov in analiz (PEST-analiza, PESTEL-analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza finančnih kazalcev ter SWOT-analiza) za analiziranje poslovnega okolja podjetja pa sem na koncu diplomskega seminarja izpostavil za podjetje Talum, d. d., ključne prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz njegovega poslovnega okolja, ter hkrati zaposlenim v upravi podjetja ponudil vprašanja za strateški razmislek. Med samim analiziranjem poslovnega okolja podjetja Talum, d. d., sem ugotovil, da lahko svoje na začetku zastavljene teze z gotovostjo potrdim. Modeli in analize, ki sem jih opravil za podjetje, namreč kažejo, da ima podjetje Talum, d. d., zagotovo določene prednosti ter priložnosti, ki jih lahko izkoristi v svoj prid. Prednosti, ki jih lahko podjetje izkoristi so, dolgoletne izkušnje in znanje v tovrstni panogi, možnost vlaganja v nove tehnologije, proizvodni proces, skoncentriran na enem mestu, ugoden geografski položaj podjetja za izvoz, zagotavljanje finančne pomoči podjetju s strani države, odlična organiziranost in vodenje podjetja ter številne druge. Kot priložnosti za podjetje pa lahko izpostavim možnost širjenja dejavnosti na področja, ki niso povezana s proizvodnjo primarnega aluminija, zapiranje nekaterih tujih podjetij iz iste panoge, ugodna lega za izgradnjo lastne sončne in vetrne elektrarne, sofinanciranje EU v obliki nepovratnih sredstev za ekološke projekte (izgradnja sežigalnice) ter možnost nakupa emisijskih kuponov na borzi.
Ključne besede: menedžment, podjetje Talum d. d., analiza poslovnega okolja, PEST analiza, PESTEL analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza finančnih kazalnikov, SWOT analiza
Objavljeno: 24.01.2011; Ogledov: 3759; Prenosov: 1718
.pdf Celotno besedilo (404,98 KB)

2.
STRATEGIJA VSTOPA PODJETJA MEŽA D.O.O. Z MATERIALI THERMOSHIELD NA HRVAŠKI TRG
Rok Berložnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vstopno strategijo podjetja Meža d.o.o. z materiali Thermoshield na hrvaški trg. V prvem delu je predstavitev materialov Thermoshield, saj je poznavanje le-teh bistvenega pomena za nadaljnji razvoj strategije vstopa. V nadaljevanju sem preučil hrvaški trg s pomočjo PEST analize, ki zajema Hrvaško demografsko, pravno-politično, ekonomsko in socio-kulturno okolje, preučili pa sem tudi mikro-okolje z analizo konkurence. Ko se podjetje odloča za vstop na tuj trg, ima več možnosti izbire vstopne strategije. Po opravljenih analizah sem prišel do zaključka, da je najboljši način za podjetje Meža neposredni izvoz, saj omogoča izvajanje lastne strategije, omogoča nadzor nad odjemalci in ni stroškovno preveč obremenjujoč. Po izbiri strategije vstopa, mora podjetje oblikovati strategijo nastopa na novem trgu. Zato smo izdelali načrt pozicioniranja materialov Thermoshield na Hrvaškem in tržni splet, ki vsebuje elemente izdelka, cene, prodajnih poti in tržnega komuniciranja.
Ključne besede: izvoz, neposredni izvoz, trženjski splet, PEST analiza, Thermoshield, strategija vstopa
Objavljeno: 21.01.2011; Ogledov: 2376; Prenosov: 354
.pdf Celotno besedilo (716,36 KB)

3.
MANAGEMENT MEDNARODNEGA FESTIVALA DOKUMENTARNEGA FILMA DOKMA
Mateja Fištravec, 2010, diplomsko delo

Opis: Praznovanja so bila že od davno del naše kulture. Ljudje so veliko praznovali ali v obliki festivalov ali karnevalov. Torej potreba po zabavi obstaja v nas kot ena izmed človekovih potreb, kar nakazuje na tendenco po povpraševanju. Namreč postmodernizacija, ki jo doživlja naše mesto prinaša s seboj razvoj v turizmu in kulturni potrošnji. S stilizacijo potrošniških dobrin in nastajanjem blagovnih znamk in materij kulture, se je utrla pot ustvarjalnim dejavnostim oz. t.i. nastanek ustvarjalnega sektorja, ki je pripomogel k brisanju mej med visoko, množično in popularno kulturo. Projekt Epk prinaša s seboj možnost za sofinanciranje festivala DokMa kot se je to že zgodilo v letu 2009 za posamične aktivnosti festivala. Tako s seboj prinaša možnosti za spodbujanje kulturne produkcije in povezovanje ustvarjalcev. V medijih in družbi veliko slišim, da se za kulturo in zabavo nameni premalo denarja, toda kljub temu je danes več možnosti za finaciranje kulturnih dogodkov kot kadarkoli prej, sploh z nominacijo Epk našega mesta. Ali pa je problem v tem, da ko denar je, ne znajo z njim gospodariti in uporabiti ustrezne organizacije dela. Uporabo veščin managementa in marketinga bi, zaradi dosega ciljne javnosti in uspešne izvedbe festivala, morale neprofitne organizacije vpeljati v delovanje, če seveda želijo doseči določeno ciljno javnost, ne pa da gojijo do teh ekonomskih področij izrazito odklonilen odnos. Zato sem poiskala znanje o upravljanju oziroma potek za učinkovito izvedbo festivala dokumentarnega filma, ki ga ponuja izbran management model.
Ključne besede: festival, načrtovana prireditev, postmodernizacija, upravljanje prireditev, ustvarjalni sektor, projekt EPK, management model prireditve, PEST analiza, sponzorstvo
Objavljeno: 01.02.2011; Ogledov: 1448; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (915,31 KB)

4.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA NA PRIMERU REDITUS D.O.O.
Gabrijela Zgrebec, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Analiza poslovnega okolja podjetja je prvi korak v procesu strateškega menedžmenta, ki ga mora podjetje opraviti, če želi postaviti dolgotrajne in uspešne strateške cilje podjetja. V diplomskem delu je obravnavano poslovno okolje podjetja Reditus d.o.o. Analizirani so tako zunanji kot notranji dejavniki podjetja. Analiza teh dejavnikov je bila potrebna za celovito analizo podjetja, s katero smo zastavili izhodiščne strategije za naslednjih nekaj let poslovanja podjetja Reditus d.o.o. V prvem delu diplome je bila predstavljena teoretična podlaga poslovnega okolja podjetja, v naslednjem poglavju pa je bilo predstavljeno zavarovalništvo. V nadaljevanju diplomskega dela je bila predstavljena analiza poslovnega okolja podjetja na izbranem podjetju. V zaključku pa so bile predstavljene ugotovitve analize, strateška vprašanja in cilji, ki bi lahko bili dobro izhodišče na prihodnje poslovanje podjetja.
Ključne besede: Ključne besede: analiza poslovnega okolja, PEST analiza, SWOT analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza interesnih skupin, analiza finančnih kazalnikov podjetja, Reditus d.o.o.
Objavljeno: 08.12.2011; Ogledov: 1662; Prenosov: 572
.pdf Celotno besedilo (698,22 KB)

5.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA FARMTECH D.O.O.
Matej Kolenko, 2011, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja sem analiziral poslovno okolje podjetja Farmtech d.o.o., ki se ukvarja z proizvodnjo traktorskih prikolic in trosilnikov hlevskega gnoja. Podjetje prodaje svoje proizvode pod blagovnima znamkama Tehnostroj in Farmtech. Proizvodnja pa poteka v podjetju samem in v sestrskem podjetjem Komptech, ki se ukvarja z proizvodnjo okoljske tehnike. Podjetje je prisotno na več kot šestnajstih državah sveta, njeni največji trgi pa so Nemčija, Avstrija, Švica, Hrvaška in Srbija. Na mednarodnem trgu je prisotna velika konkurenca, ki vpliva na ceno in velikost povpraševanja. Trenutna situacija v gospodarstvu je botrovala k zmanjšanju povpraševanja po kmetijski opreme, vendar je kljub negativnim vplivom gospodarstva podjetje doseglo pozitivne rezultate in skupaj z družbo Komptech ustvarilo 15,4 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje. V podjetju se dobro zavedajo svojih prednosti in slabosti, ki prihajajo iz notranjega in zunanjega okolja. Zato imajo v podjetju zelo dobro oblikovano strategijo doseganja ciljev, ki temelji na dobri analizi poslovnega okolja. Skupaj z zaposlenimi v podjetju si želijo povečati svoje konkurenčne prednosti in odpraviti pomanjkljivosti zastarele tehnologije, ter problemom pomanjkanja prostora. To bodo dosegli z izgradnjo novih proizvodnih kapacitet, s povečanjem produktivnosti. Z vlaganjem v novo tehnologijo in stalnim izobraževanjem in usposabljanjem zaposlenih v podjetju bodo te cilje tudi dosegli. Pri tem pa ne smemo pozabiti na zadovoljstvo in potrebe kupcev.
Ključne besede: analiza poslovnega okolja, podjetje Farmteh d.o.o., PEST analiza, porterjev model konkurence v panogi, SWOT analiza
Objavljeno: 15.12.2011; Ogledov: 2378; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

6.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA AERODROM LJUBLJANA D.D.
Andreja Zorko, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju sem analizirala poslovno okolje podjetja Aerodrom Ljubljana d. d., ki upravlja letališče z zagotavljanjem pristankov in vzletov letal, uporabo infrastrukture in potniškega terminala, izvaja zemeljske oskrbe letal, potnikov in tovora ter ostale komercialne dejavnosti. V teoretičnem delu diplomskega seminarja sem predstavila metode za analiziranje širšega zunanjega okolja podjetja (sem spada PEST analiza), analizo okolja delovanja podjetja (analizo konkurence), analizo notranjega okolja podjetja (analizo poslovanja in interesnih skupin), ter celovito (SWOT) analizo. V praktičnem delu sem analizirala okolje podjetja s pomočjo zgoraj naštetih metod. Pomembno je poudariti, da je podjetje kljub krizi v letih 2008 in 2011 poslovalo dobro, na kar kažeta bilanca stanja in izkaz poslovnega izida. Čisti poslovni izid leta 2011 je znašal 5.257.240 € in je bil za 23 % višji kot leta 2010. Povprečna stopnja rasti čistega poslovnega izida za zadnja štiri leta je bila –23,5 %. Sredstva in obveznosti do virov sredstev so se iz leta v leto povečevala, povprečna stopnja rasti je bila 1,26 %. Pri konkurenci je potrebno omeniti, da so padec prometa domačega prevoznika nadomestili s tujimi nizkocenovnimi prevozniki, ki pomenijo korist za vso državo. Ker ne želijo zaostajati za konkurenčnimi letališči, razvijajo svojo infrastrukturo (leta 2010 so obnovili vzletno-pristajalno stezo, v letu 2012 pa so pričeli z gradnjo novega terminala in poslovno-logističnega centra).
Ključne besede: poslovno okolje podjetja, PEST analiza, SWOT analiza, Porterjev model konkurence, analiza interesnih skupin, analiza poslovanja podjetja, Aerodrom Ljubljana d. d.
Objavljeno: 16.11.2012; Ogledov: 1860; Prenosov: 888
.pdf Celotno besedilo (707,20 KB)

7.
PRIMERJALNA PROUČITEV IZBRANIH INŠTRUMENTOV RAZVOJNEGA PLANIRANJA IN UPORABA V MER MODELU INTEGRALNEGA MANAGEMENTA
Jožica Štelcar, 2012, magistrsko delo

Opis: Trenutno vladajo v svetu nezavidljive razmere. Podjetja so podvržena nenehnim spremembam, konkurenčnosti ter procesom globalizacije in globalne strateške krize. Spremembe vplivajo na izvajanje skoraj vseh procesov v podjetjih ter postavljajo pred management nove izzive, naloge in probleme, saj se organizacije posledično znajdejo v različnih razvojnih in življenjskih ciklih. Uspešno podjetje je tisto, ki dosega zadosten dobiček, ki se mu veča premoženje in ki raste. Na uspešnosti podjetja vpliva več dejavnikov. Učinkovita in uspešna so tista podjetja, ki se znajo hitro odzivati na vplive iz okolja z organiziranjem svojih notranjih dejavnikov. MER-ov model managementa predpostavlja potrebno delovanje managementa v podjetju in njegovem okolju. Management je njegov delni sistem, kar pomeni, da je prisoten povsod v podjetju: v vseh procesih, inštrumentih in institucijah. Področje magistrskega dela z naslovom Primerjalna proučitev izbranih instrumentov razvojnega planiranja in uporaba v MER modelu integralnega managementa sodi v področje strateškega managementa. Namen raziskave je bil preveriti, ali lahko izbrane instrumente, s katerimi analiziramo podjetje in okolje, uporabimo v MER modelu integralnega managementa. V teoretičnem delu magistrskega dela smo opredelili značilnosti MER-ovega modela integralnega managementa in podali primerjalno proučitev izbranih instrumentov in sicer SWOT analize, TOWS matrike in analize PEST. V empiričnem delu bomo za izbrano podjetje izvedli ustrezne analize. Najprej bomo podali celovito analizo prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti za podjetje. V okviru analize PEST bomo analizirali širše okolje, v katerem deluje podjetje. V zaključku bomo podali prihodnje strateške in razvojne usmeritve za podjetje.
Ključne besede: MER-ov model integralnega managementa, SWOT analiza, TOWS matrika, PEST analiza, strategija
Objavljeno: 19.03.2013; Ogledov: 1282; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

8.
TRŽNE DIMENZIJE INDUSTRIJSKE KONOPLJE
Matija Hercog, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga govori o industrijski konoplji. Natančneje o rastlini sami, pridelku, zgodovini, možnosti uporabe/ predelave, kakor tudi o tržnih dimenzijah. V diplomski nalogi sta tudi dve martketinški analizi SWOT in PEST.
Ključne besede: Industrijska konoplja, SWOT, PEST
Objavljeno: 29.11.2013; Ogledov: 1082; Prenosov: 332
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)

9.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA S POUDARKOM NA ANALIZI KONKURENCE NA PRIMERU PODJETJA NOVEM CAR INTERIOR DESIGN D.O.O.
Nina Bukovc, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo analizirali poslovno okolje podjetja Novem Car d.o.o. iz Žalca, ki izdeluje okrasne elemente za notranji interier za nemške luksuzne avtomobilske znamke. Naš namen je bil raziskati predvsem, kakšno je zunanje okolje podjetja in kakšna je konkurenca podjetja Novem Car Žalec. Za uspešno poslovanje podjetja je ključnega pomena, da analizira okolje, v katerem deluje. V samo analizo smo vključili tudi matično podjetje Novem Car iz Nemčije. V prvem delu diplomskega seminarja je bila predstavljena teoretična podlaga zunanjega poslovnega okolja. Pri tem smo opisali PEST analizo, s katero analiziramo dejavnike v državi, v kateri podjetja poslujejo, in Porterjev model petih silnic, s katerim analiziramo konkurenco podjetja. V naslednjem poglavju smo izpostavili Nemčijo kot največji evropski avtomobilski trg. Pri tem smo analizirali prodajo različnih avtomobilskih znamk in prišli do ugotovitve, da se najbolje prodajajo ravno luksuzne avtomobilske znamke, kar omogoča podjetju Novem Car Žalec posel še v prihodnje. V drugem- praktičnem delu smo s pomočjo zgoraj naštetih metod analizirali poslovno okolje podjetja Novem Car Žalec in Novem Car Nemčija. S pomočjo PEST analize smo analizirali dejavnike v Nemčiji in Sloveniji ter kakšne vplive imajo na poslovanje podjetja. Pri tem smo prišli do ugotovitve, da je Nemčija prijaznejše okolje za poslovanje podjetij kot Slovenija. Med analizo konkurence smo ugotovili, da je podjetje Novem Car svetovni ponudnik v izdelovanju okrasnih elementov ter da bo z nenehnim investiranjem v novo tehnologijo ostal še naprej vodilni v svoji panogi. Možnost vstopa nove konkurence v to panogo je pravzaprav skoraj nemogoča. V zaključku smo predstavili ugotovitve analize ter strateška vprašanja in cilje, ki jih želi podjetje Novem Car Žalec doseči v prihodnosti.
Ključne besede: poslovno okolje podjetja, PEST analiza, Porterjev model konkurence, konkurenca, evropska avtomobilska industrija, Novem Car Interior Design d.o.o..
Objavljeno: 27.03.2014; Ogledov: 1459; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

10.
PESTEL ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA KRKA D.D.
Nada Horvat, 2014, diplomsko delo

Opis: Farmacevtska industrija velja za uspešno ter zaradi prisotnosti multinacionalk za vplivno panogo, ki vpliva na državne vlade in izraža svojo moč vpliva na zunanje dejavnike okolja. Kljub velikosti in moči podjetij je farmacevtski trg dojemljiv na spremembe globalnega okolja. Spremembe, ki se odvijajo v zunanjem okolju podjetja, vplivajo na organizacijo in delovanje podjetja. Boljše je poznavanje zunanjih dejavnikov, ki imajo vpliv, hitreje in bolje se lahko podjetje nanje odzove ter ohrani uspešno poslovanje ali izkoristi nove priložnosti na trgu. V teoretičnem delu diplomskega seminarja so opredeljena teoretična izhodišča poslovnega okolja ter PEST in PESTEL analize, ki so eno od orodij za analiziranje dejavnikov zunanjega okolja. Natančno so opisane vrste okolja in njihovi elementi, ki vplivajo na podjetje. S pomočjo PESTEL analize smo analizirali dejavnike zunanjega poslovnega okolja podjetja Krka, d. d. Analizirani so tisti dejavniki zunanjega okolja, ki imajo pomemben vpliv na poslovanje podjetja. Z izvedbo PESTEL analize smo ugotovili, da predstavljajo za podjetje naraščajočo nevarnost naslednji dejavniki: stabilnost vlade, kupna moč prebivalstva in brezposelnost. Padajočo nevarnost predstavljajo dejavniki vladne politike za spodbujanje gospodarstva, reforma zdravstva, zahteve delničarjev, gospodarska rast, obseg proizvodnje oz. dodana vrednost, stopnja tveganja revščine, razpoložljivi dohodek gospodinjstev, zakonodaja v Sloveniji kot tudi v EU. Naraščajoče priložnosti v okviru analiziranih socialnih dejavnikov predstavljajo starostna meja in vzorci vedenja potrošnikov ter spremembe zakonodaje kot eden izmed političnih dejavnikov. Absolutno prednost in priložnost podjetja pa predstavljajo okoljski in tehnološki dejavniki: vlaganja v raziskave in razvoj, integriran sistem kakovosti, razvoj izdelkov, intelektualna lastnina, ekološki predpisi, zelene tehnologije in trajnostni razvoj. Farmacevtsko podjetje Krka, d. d., uspešno obvladuje zunanje dejavnike okolja, kar bo konkurenčna prednost tudi v prihodnje.
Ključne besede: poslovno okolje podjetja, zunanje okolje, notranje okolje, dejavniki okolja, analiza, PEST, PESTEL
Objavljeno: 15.07.2014; Ogledov: 3975; Prenosov: 1805
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici