| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Aktivno učenje otrok v izbranem naravnem okolju
Lara Šacer, 2017, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstaviti idejno zasnovo učne poti v domačem kraju, v okolju med reko, travniki in njivami. Načrtovana učna pot je opremljena z dejavnostmi, preko katerih bodo predšolski otroci aktivno spoznavali naravno okolje in značilnosti planetov v našem Osončju. Aktivnosti na učni poti so zasnovane v smeri razvoja naravoslovnih sposobnosti in spretnosti. Na podlagi strokovne literature je v teoretičnem delu predstavljeno aktivno učenje, katerega teoretični temelji izhajajo iz konstruktivizma. Za učenje v naravnem okolju sta kot didaktična pristopa ustrezna raziskovalno in izkušenjsko učenje. Oba skozi lastno aktivnost otrok omogočata razvoj vrste sposobnosti in spretnosti, ki so zelo pomembne za razumevanje naravoslovnih procesov in dogajanj v naravnem okolju. Prav zato je pomembno, da jih začnemo razvijati že v predšolskem obdobju in s tem postavljamo temelje za učenje in razumevanje naravoslovja na nadaljnjih stopnjah izobraževanja. V praktičnem delu je predstavljena idejna zasnova učne poti v izbranem naravnem okolju. Pot, v izbranem okolju, ki je speljana ob reki Pesnici na eni in travnikih ter njivah na drugi strani, ponuja spoznavanje različnih ekosistemov. Učna pot je zasnovana v dveh delih. Otroci bodo z aktivnim učenjem, igrami, raziskovanjem in izkušnjami prišli do novih spoznanj o naravi.
Ključne besede: otrok, aktivno učenje, raziskovanje, vzgojitelj, učna pot, osončje, naravoslovne sposobnosti in spretnosti
Objavljeno v DKUM: 27.09.2017; Ogledov: 2095; Prenosov: 295
.pdf Celotno besedilo (3,49 MB)

2.
Astronavtika in pojav vesoljskega turizma
Andreja Marzidošek, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Astronavtika in pojav vesoljskega turizma obravnava problematiko astronavtike in vesoljskega turizma ter poznavanje tega področja pri učencih tretjega, petega in osmega razreda osnovne šole. Tema deluje na učence motivacijsko, hkrati pa omogoča, da si učenci ustvarijo boljšo predstavo o razdaljah med objekti v vesolju. V teoretičnem delu naloge predstavimo splošne razmere in možnosti za potovanje v vesolje. Izpostavimo ovire, s katerimi se srečujemo pri potovanju po vesolju, omenimo prva živa bitja, ki so potovala v vesolje, in predstavimo ključne mejnike pri razvoju astronavtike. Posebej izpostavimo vesoljski turizem in razvoj vesoljskih agencij, ki bodo v prihodnje ponujale turistom polete v vesolje. Za boljšo predstavo o razdaljah med objekti v vesolju izdelamo različne primerjave razdalj med objekti v našem osončju. Ob koncu teoretičnega dela naloge predstavimo še didaktične pristope poučevanja astronomije ter vsebine iz učnih načrtov, ki se navezujejo na področje astronomije. Namen praktičnega dela je raziskati predstave učencev o možnostih potovanja po vesolju. Poseben poudarek dajemo predstavi o oddaljenosti objektov v osončju, pri čemer izpostavljamo objekte, ki bi bili primerni za morebiten pristanek človeka. Proučujemo tudi razmišljanja otrok o možnih poletih, ki bi bili dosegljivi širšemu krogu ljudi, ne zgolj astronavtom. Zanimajo nas razlike v predstavah med mlajšimi in starejšimi učenci, na podlagi katerih podajamo predloge za izboljšanje predstav glede potovanja po vesolju. Ugotavljamo, da učenci tretjih in petih razredov osnovne šole pridobijo nekaj splošnega znanja o potovanju v vesolje, ki pa se ne nanaša na predstave o razdaljah med objekti v vesolju. Učenci osmih razredov osnovne šole že poznajo določene razdalje do zvezd, vendar o premagovanju razdalj med planeti in o času, ki je potreben za premagovanje teh razdalj, ne pridobijo dovolj znanja. Na podlagi rezultatov podamo nekaj primerov in napotkov za izboljšanje predstav glede krajevnih in časovnih omejitev pri potovanju med objekti v vesolju.
Ključne besede: astronavtika, vesoljski turizem, osončje, planeti, Sonce, Luna.
Objavljeno v DKUM: 12.08.2016; Ogledov: 1645; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

3.
ASTRONOMIJA V VRTCU SKOZI LUTKOVNO GLEDALIŠKE-DEJAVNOSTI
Polona Obrovnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Astronomija v vrtcu skozi lutkovno-gledališke dejavnosti je praktično diplomsko delo, v katerem je predstavljen inovativen umetniški naravosloven projekt, ki lahko služi kot učni model v vrtcu. Njegov poglavitni namen je spoznavanje osnov astronomije ob dejavnostih z lutkami. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili astronomijo. Poseben poudarek smo namenili planetom in ostalim nebesnim telesom v Osončju. Podrobneje smo predstavili lutke, otrokov razvoj ob igri z lutko ter metode dela z lutkami. Veliko pozornosti smo usmerili v lutkovno igro kot simbolno igro. V praktičnem delu je opisana izvedba projekta v vrtcu, v skupini otrok drugega starostnega obdobja. V petih pripravah so opisane vse dejavnosti, ki so nam pripomogle h končnemu rezultatu. Rdeča nit, ki je povezovala celoten projekt, je bila zgodba Kometek Raketek in Sončeva darila, skozi katero so otroci spoznali naše Osončje – planete in nebesna telesa ter njihove osnovne značilnosti. Skupaj z otroki smo pripravili vse potrebno za izvedbo preproste lutkovne predstave; otroci so spoznali zgodbo, sestavili so svojo lastno dramatizacijo, izdelali lutke v podobi planetov in nebesnih teles ter sceno za lutkovno predstavo. Končni rezultat projekta je bila lutkovna predstava, vendar smo dali večji poudarek procesu, skozi katerega so se otroci učili celostno. V zaključku smo opisali lastne vtise in spoznanja o projektu ter izpolnjene cilje.
Ključne besede: astronomija v vrtcu, Osončje, planeti in nebesna telesa, lutke, lutke na vrvicah, lutkovna igra, učenje skozi lutkovne dejavnosti, projektno delo kot učni model.
Objavljeno v DKUM: 10.06.2015; Ogledov: 2386; Prenosov: 520
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici