1. Metode in pristopi poučevanja glasbe pri predmetu Nauk o glasbi v slovenskih glasbenih šolah : magistrsko deloNikita Senger, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se predstavi krajša zgodovina slovenskega glasbenega šolstva, povzame se učni načrt predmeta Nauk o glasbi za javne glasbene šole in obravnavajo se štiri izbrane metode in pristopi glasbenega poučevanja, metodi Kodaly in Willems ter pristopa Orff-Schulwerk ter Dalcroze. Pri posameznih metodah in pristopih se predstavi avtorjevo življenje, zgodovinski razvoj in prepoznavnost na slovenskih ter tujih tleh, zapisani so pedagoški vidiki in dosedanje raziskave ter podrobneje se predstavi metoda ali pristop, in sicer filozofija, cilji, značilnosti, izpostavljena področja, glavni poudarki in specifični sistemi, ki se uporabljajo. Empirični del zaobjema raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti razširjenost poznavanja, pogostost uporabe, mnenje o doprinosu in ovirah uporabe pri omenjenih glasbenih metodah med slovenskimi glasbenimi pedagogi, ki poučujejo predmet Nauk o glasbi v javnih in zasebnih glasbenih šolah. V raziskavi je sodelovalo 51 učiteljev. Rezultati raziskave kažejo, da so učitelji v največji meri seznanjeni z metodo Willems in pristopom Orff-Schulwerk, posledično sta tudi pogosteje uporabljeni in vključeni v poučevanje. Z metodami in pristopi so se učitelji večinoma seznanili pri dejavnostih profesionalnega razvoja, ovir za uporabo posameznih metod in pristopov pa večino učiteljev ne prepoznava. Ključne besede: Orff-Schulwerk, Kodaly, Dalcroze, Willems, poučevanje Objavljeno v DKUM: 20.09.2023; Ogledov: 425; Prenosov: 54 Celotno besedilo (2,12 MB) |
2. UPORABA ORFFOVEGA INSTRUMENTARIJA V VRTCULucija Lenarčič, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Uporaba Orffovega instrumentarija v vrtcu smo
želeli ugotoviti, ali imajo v vrtcih celjske regije Orffov instrumentarij, ali ga uporabljajo ter katerim ciljem sledijo. Želeli smo tudi ugotoviti, ali strokovni delavci poznajo celoten Orffov učni koncept in ali pri svojem delu vključujejo elemente oziroma njegove pedagoške ideje.
V teoretičnem delu je predstavljeno življenje Carla Orffa, značilnosti in dejavnosti Orff-Schulwerka, njegov pedagoški pristop, sledi načrtovanje glasbene vzgoje v vrtcu ter glasbene dejavnosti.
V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika med strokovnimi delavci
vrtcev celjske regije ugotovili, da imajo Orffov instrumentarij v vrtcih. Odgovori
glede uporabe pa se razlikujejo, saj imajo v vrtcih različno zastopanost
instrumentov. Strokovni delavci pogosteje posegajo po ritmičnih instrumentih.
Dobra polovica anketirancev meni, da je usposobljena za delo z Orffovim
instrumentarijem, vendar več kot 80 odstotkov anketirancev ne pozna Orffovega
učnega koncepta. Želijo pa si tudi dodatnega izobraževanja na tem področju.
Strokovni delavci najpogosteje sledijo ciljem, kot so: razvijanje ritmičnega posluha,
eksperimentiranje z zvokom in ustvarjalno spremljanje ob pevskem, gibnem,
plesnem in govornem izvajanju. Orffove instrumentalne skupine so zastopane le v
štirih vrtcih celjske regije.
S pomočjo intervjuja smo predstavili primer dobre prakse − Orffove instrumentalne skupine iz Vrtca Tončke Čečeve Celje pod strokovnim vodstvom vzgojiteljice Silve Smrečnik. Ključne besede: Carl Orff, Orff-Schulwerk, Orffov instrumentarij, načrtovanje glasbenih dejavnosti, glasbene dejavnosti Objavljeno v DKUM: 01.06.2016; Ogledov: 3267; Prenosov: 485 Celotno besedilo (1,44 MB) |
3. |
4. BOŽIČNE PESMI ZA OTROKE: PRIREDBE ZA GLASOVE S SPREMLJAVO ORFFOVIH GLASBILMaša Uranjek, 2010, diplomsko delo Opis: Diploma je sestavljena iz dveh delov. Prvi del se navezuje na cerkveno bogoslužje, cerkveno glasbo in božič, saj vsebina božičnih pesmi izhaja iz krščanstva. Drugi del obsega priredbe desetih izbranih božičnih skladb za Orffova glasbila.
Prvi del bi lahko smiselno razdelili na več podpoglavij. Uvodoma so zapisane nekatere značilnosti in zakonitosti cerkvenega bogoslužja, nato beseda teče o pomenu cerkvene glasbe, njenem zgodovinskem razvoju in njenih zakonitostih. Opisana je vokalna, inštrumentalna in vokalno-inštrumentalna cerkvena glasba in cerkveno ljudsko petje.
Pozornost je namenjena adventnemu in božičnemu času, šegam in navadam, ki so značilne za ta čas ter vsebini božičnih pesmi. Navedene so slovenske zbirke cerkvenih pesmi, kjer najdemo tudi pesmi, značilne za adventni in božični čas.
Opisana je izbrana slovenska literatura za Orffova glasbila, ki vsebuje ljudske in umetne pesmi.
V praktičnem delu diplomske naloge je deset priredb božičnih skladb za Orffova glasbila in petje. Skladbe so enostavne in zato primerne za osnovnošolske učence, saj so upoštevane njihove psihomotorične sposobnosti in stopnja razvitosti glasbenih sposobnosti. Ključne besede: cerkvena glasba, cerkveno petje, božič, advent, priredbe, Orff Objavljeno v DKUM: 03.03.2010; Ogledov: 15944; Prenosov: 1977 Celotno besedilo (942,53 KB) |