1. Glasbeno-teoretično in skladateljsko delo Janeza OsredkarjaJana Lamberšek Starbek, 2022, magistrsko delo Opis: Janez Osredkar je eden najbolj uveljavljenih glasbenih teoretikov v Sloveniji, njegove izdaje Glasbenega stavka: Harmonija I, Harmonija II ter Kontrapunkt so temelj poučevanja nauka o glasbi v srednjih glasbenih šolah ter na akademiji za glasbo. Čeprav je bil njegov prvotni cilj postati organist ter skladatelj, ga je pot po študiju orgel ter kompozicije pozneje zanesla v pedagoške vode. S to vlogo je pomembno prispeval tudi k oblikovanju učnih načrtov na glasbenem področju.
Skladateljski opus Janeza Osredkarja je širši javnosti manj znan, vendar zato ni nič manj pomemben. Obsega komorno in vokalno glasbo, skladal je tudi dela za otroke in mladino, izmed katerih je najbolj znana njegova otroška opera Janko in Metka za soliste, zbor in orkester. Delo, ki vsekakor ne bi smelo ostati spregledano, je redek biser v repertoarju slovenskih otroških oper.
V priredbi s klavirsko spremljavo bi jo lahko približali in omogočili logistično lažjo izvedbo učencem ter pevcem osnovnih šol v okviru interesne dejavnosti »glasbeni projekt«, se je učili sistematično v okviru pevskih vaj šolskega pevskega zbora ali opero predstavili in izvedli v okviru razširjenega programa osnovne šole. Ključne besede: Janez Osredkar, skladatelj, opus, opera Janko in Metka, otroška opera. Objavljeno v DKUM: 06.04.2022; Ogledov: 1166; Prenosov: 148 Celotno besedilo (4,26 MB) |
2. Opera Ada Tomaža Sveteta : magistrsko deloAriela Ana Bela, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je zapisano kot teoretično delo. Raziskuje življenje in ustvarjanje skladatelja Tomaža Sveteta. Obsega začetke njegovega glasbenega ustvarjanja in se nato postopoma usmeri na njegova glasbeno-scenska dela. V njem smo predstavili življenje in delo skladatelja, njegov opus in podrobnejši analitični opis opernega dela Ada. Sledijo podrobnejši segmenti o nastanku in ozadju zgodbe opere in tudi podrobnejši pregled dela iz vidika tehničnih prvin in skladateljskega sloga. Analize se posvečajo generalni strukturi glasbenega dela in proučujejo razmerja med liriko in uglasbitvijo. Ključne besede: Tomaž Svete, opera Ada, skladatelj, komorna opera Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 958; Prenosov: 125 Celotno besedilo (8,20 MB) |
3. Opera house Podgorica : master thesisNemanja Mitrović, 2021, magistrsko delo Opis: The aim of this master's thesis is to explore the concept of the opera house as a central place of culture, spectacle and art. The construction of this facility would contribute to the cultural development of the city, bring rich cultural and artistic programs and put Podgorica on the map of world capitals. The facility must follow the latest construction standards and innovations in materialization and fit well into the existing environment and terrain morphology. The goal is a compact and multifunctional structure that will gather a large number of visitors and become one of the modern symbols of the city, which as a new reference point completes the city core with its form and aesthetics. The new structure should respect the existing urban plan, taking into account the potential expansion of content and programs, but also to start the urban revitalization of the Moraca riverbed and its banks. Ključne besede: Opera, shell, spatial lattice, glass facade, Krion, amorphous envelope, Podgorica, Moraca river, Millennium Objavljeno v DKUM: 08.10.2021; Ogledov: 1175; Prenosov: 98 Celotno besedilo (39,08 MB) |
4. Dirigent in ravnatelj mariborske Opere Anton NeffatSara Kren, 2020, magistrsko delo Opis: Anton Neffat je širši javnosti manj znan dirigent in ravnatelj mariborske Opere. Svoje življenje je posvetil glasbi v vlogi dirigenta, med drugim tudi kot skladatelj ter poustvarjalec. Najprej dolga leta v ljubljanski Operi, kasneje tudi v mariborski. Po vojni, ko v Mariboru ni bilo opernega ustvarjanja, je Anton Neffat odigral pomembno vlogo, saj je na novo organiziral Opero, ki so jo ljudje po vojni še kako potrebovali. Magistrsko delo najprej predstavi njegovo življenje, nato nas seznani z njegovim skladateljskim opusom. Osrednji del opisuje Antona Neffata kot dirigenta v različnih ustanovah in njegov doprinos k umetnosti v slovenskem prostoru. V nadaljevanju prikazuje razvoj mariborske Opere po vojni in zgodovinski pomen ustanovitve. Oriše vlogo ravnatelja in vpliv umetnosti na razvoj mesta in ljudi v njem. Zadnji del predstavlja primerjavo med delovanjem Antona Neffata v Ljubljani in v Mariboru. Bil je pomembna osebnost pri razvoju kulture in glasbene umetnosti predvsem na mariborskem območju. Ključne besede: Anton Neffat, mariborska Opera, kultura, glasbeno dogajanje med vojnama, glasbeno dogajanje po vojni Objavljeno v DKUM: 20.11.2020; Ogledov: 1157; Prenosov: 82 Celotno besedilo (1,17 MB) |
5. Antigona: opera skladatelja Tomaža SvetetaLaura Vučak, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Antigona: Opera skladatelja Tomaža Sveteta vsebuje opis skladateljevega življenja in načina komponiranja, seznam njegovih glasbenih del napisanih do vključno leta 2018, podrobnejšo analizo njegove opere Antigona, kratek opis preostalih Svetetovih oper ter seznam opernih del drugih slovenskih skladateljev do vključno leta 2017. Skozi analizo opere Antigona magistrsko delo podrobneje obravnava mit o Antigoni in uporabo le-tega v literaturi oziroma glasbi. Magistrsko delo se osredotoča tako na vsebinsko analizo opere (analiza zgodbe in nastopajočih) kot tudi na glasbeno analizo opere, ki je razčlenjena na posamezne scene. Kot dodatek so objavljene kritike po krstni izvedbi Antigone, ki je bila prvič uprizorjena v koncertni obliki v okviru 33. slovenskih glasbenih dni 18. aprila 2018 v Slovenski filharmoniji. Ključne besede: Tomaž Svete, operna dela, opera Antigona, mit o Antigoni Objavljeno v DKUM: 25.10.2019; Ogledov: 1502; Prenosov: 222 Celotno besedilo (3,22 MB) |
6. Operatic adaptation of Shakespeare`s Romeo and JulietEva Zore, 2018, magistrsko delo Opis: This Master’s Thesis analyses Charles Gounod’s operatic adaptation of William Shakespeare’s Romeo and Juliet. The theoretical part introduces the theory of adaptation with a particular focus on operatic adaptations; it then moves on to three modes of adaptations, and discusses the correlation between adaptation and plagiarism. In the second chapter, the thesis identifies and interprets the sources for Shakespeare’s and Gounod’s works, introduces the librettists Jules Barbier and Michael Carré and discusses the background of the period of the operatic production. The main purpose of this thesis is to identify and study stylistic correlation between Shakespeare’s Romeo and Juliet and the libretto of Roméo et Juliette. The thesis further establishes whether the librettists make certain themes from the play more or less prominent. For this purpose, three passages were selected for the contrastive microstructural analysis of the play and its operatic adaptation in the final chapter of this thesis. The intent is to establish whether librettists managed to preserve Shakespeare’s most salient stylistic elements as well as other textual characteristics that have an impact on the interpretative potential of the adaptation. Ključne besede: play, opera, libretto, music, adaptation, microstructural analysis Objavljeno v DKUM: 15.10.2018; Ogledov: 1158; Prenosov: 149 Celotno besedilo (914,05 KB) |
7. Vloga in pomen zborovskih točk v operi ljubav i zlobaHrvoje Krištofić, 2017, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljen eden pomembnejših hrvaških skladateljev Vatroslav Lisinski. V svojem kratkem življenju je veliko ustvarjal in je zapisal v hrvaško glasbeno in kulturno zgodovino.
Na podlagi analize virov, biografskih in bibliografskih zapisov sem prikazal teoretični pregled njegovega življenja in ustvarjanja. Hkrati je na podlagi notnega in zvočnega zapisa prikazana analiza njegovega najpomembnejšega dela, prve hrvaške opere "Ljubav i zloba". Poleg analize glasbe in libreta sem se poglobil tudi v analizo in pomen zborovskih točk v navedeni operi. Ključne besede: Vatroslav Lisinski, Ljubav i zloba, opera, zbor. Objavljeno v DKUM: 13.11.2017; Ogledov: 1390; Prenosov: 189 Celotno besedilo (79,71 MB) |
8. POMEN IN VLOGA SOPRANA V OPERAH SKLADATELJA ERMANNA WOLFA-FERRARIJANatalija Amina Bašić, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Pričujoče delo skuša določiti pomen in vlogo skladatelja Ermanna Wolfa-Ferrarija in njegovega opernega opusa s poudarkom na vlogi soprana. V osrednjem delu diplomskega dela so poglobljeno raziskane in analizirane štiri arije iz izbranih opernih del. Ključne besede: Ermanno Wolf-Ferrari, sopran, opera, opera buffa, Carlo Goldoni, Zvedave ženske, Suzanina skrivnost, Štirje grobijani, Zdrahe na trgu. Objavljeno v DKUM: 18.10.2016; Ogledov: 1637; Prenosov: 110 Celotno besedilo (7,28 MB) |
9. Neuprizorjena opera Melusina Emerika BeranaJernej Weiss, 2010, izvirni znanstveni članek Opis: Emerik Beran je svojo prvo in edino opero z naslovom Melusina napisal leta 1896 v Brnu na Moravskem. Čeprav je opera nastala na tujem in je delo češkega skladatelja, ki je večino svojega življenja preživel na Slovenskem, si Beranova Melusina vsekakor zasluži bolj podrobne glasbeno-zgodovinske in analitične obravnave. Opera namreč še vedno pozabljena in neuprizorjena leži v glasbenem arhivu Univerzitetne knjižnice v Mariboru. Ključne besede: Melusina, opera, 19.st. Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 914; Prenosov: 49 Povezava na celotno besedilo |
10. |