1. REŠEVANJE UGANK SUDOKU Z GENETSKIM ALGORITMOM NA GRAFIČNEM PROCESORJURok Brumec, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo implementirali genetski algoritem za reševanje ugank Sudoku in
izboljšali njegovo učinkovitost z izvajanjem na grafični procesni enoti. Za implementacijo
genetskega algoritma na grafični procesni enoti smo uporabili ogrodje OpenCL. V diplomski
nalogi najprej predstavimo Sudoku in genetske algoritme ter na kratko opišemo osnove
paralelnega programiranja na grafični procesni enoti in opišemo ogrodje OpenCL. Na koncu
opišemo našo implementacijo postopka reševanja Sudoka z genetskim algoritmom na
grafični procesni enoti in predstavimo rezultate. Izvedli smo primerjavo z rezultati avtorjev
iz literature. Ključne besede: Sudoku, genetski algoritem, OpenCL, paralelno izvajanje, grafična
procesna enota Objavljeno v DKUM: 16.09.2016; Ogledov: 1916; Prenosov: 118
Celotno besedilo (2,09 MB) |
2. HITROSTNA OPTIMIZACIJA RAČUNANJA ZGOŠČENIH VREDNOSTI Z ALGORITMOM SHABAL512Matjaž Škorjanc, 2016, magistrsko delo Opis: Kriptovalute se pospešeno uveljavljajo kot moderno plačilno sredstvo. Kovance kriptovalut pridobivamo z računskim postopkom, imenovanim rudarjenje, ki je matematični kriptografski princip računanja ustreznih zgoščenih vrednosti s poskušanjem. S hitrejšim in učinkovitejšim rudarjenjem kriptovalut pridobimo več kovancev oz. zaslužimo več. V magistrski nalogi obravnavamo teoretične in praktične pohitritve ter učinkovitosti splošno razširjenih optimizacijskih tehnologij (SSE2, AVX2, CUDA, OpenCL) pri rudarjenju kriptovalut. Podrobneje analiziramo prednosti in slabosti vsake tehnologije in smotrnost njene uporabe. Izmerimo in analiziramo hitrosti, porabo električne energije in dobičkonosnost izbranih tehnologij na hipotetičnem primeru kriptovalute, ki uporablja algoritem Shabal512. Rezultati študije potrdijo, da so pri paralelnem računanju algoritma Shabal512 optimizacijske tehnologije na grafičnih karticah bistveno bolj učinkovite od optimizacijskih tehnologij centralne procesne enote. Ključne besede: zgoščena vrednost, hitrostna optimizacija, Shabal, CUDA, OpenCL, AVX2, SSE2, kriptovaluta, Bitcoin Objavljeno v DKUM: 07.09.2016; Ogledov: 2211; Prenosov: 631
Celotno besedilo (1,08 MB) |
3. PARALELNO UREJANJE Z OPENCL NA GRAFIČNI PROCESNI ENOTITomaž Šuen, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi predstavimo paralelne implementacije algoritmov urejanja z uporabo OpenCL, ki omogoča programiranje heterogenih računalniških sistemov. Pokažemo, da lahko s paralelnim izvajanjem algoritmov na grafični procesni enoti pohitrimo urejanje v primerjavi s serijsko izvedbo istih algoritmov na CPE, vendar je učinkovitost paralelizacije odvisna od oblike algoritma. Ključne besede: OpenCL, bitonično urejanje, korensko urejanje, sodo-liho urejanje, urejanje po rangu, paralelno urejanje Objavljeno v DKUM: 22.05.2015; Ogledov: 1162; Prenosov: 99
Celotno besedilo (2,82 MB) |
4. |
5. PROGRAMIRANJE GPU Z OPENCLMatej Novak, 2013, diplomsko delo Opis: Grafični procesorji so v zadnjem desetletju napredovali v zmogljivosti in dostopnosti. Knjižnica OpenCL omogoča pisanje programov za različne strojne platforme, med drugim tudi za grafične procesne enote. V diplomskem delu opisujemo implementacijo urejanja velike količine podatkov s paralelnim algoritmom bitoničnega urejanja in paralelno filtriranje slik z uporabo Sobelovega filtra, ki se izvajata na grafični procesni enoti s pomočjo knjižnice OpenCL. Ključne besede: CPU, GPU, OpenCL, paralelno računanje, GPGPU Objavljeno v DKUM: 11.09.2013; Ogledov: 1993; Prenosov: 114
Celotno besedilo (2,79 MB) |
6. ALGORITEM SLEDENJA ŽARKU NA GRAFIČNI PROCESNI ENOTIŠtefan Kohek, 2012, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu opišemo tehnologije, ki omogočajo paralelizacijo algoritma sledenja žarku na grafični procesni enoti. Omejimo se predvsem na tehnologiji OpenGL in OpenCL. Opišemo princip sledenja žarku, osvetlitveni model in tehnike. V nadaljevanju obravnavamo pristope za prikaz kompleksnejših scen. Posebno pozornost namenimo delitvi prostora, ki omogoča učinkovitejšo implementacijo. Praktični del zajema izdelavo demonstracijskega programa, ki omogoča hiter izris scene s pomočjo paralelnega algoritma sledenja žarku na grafični procesni enoti. Ključne besede: algoritem sledenja žarku, grafična procesna enota, računalniška grafika, paralelnost, OpenGL, GLSL, OpenCL Objavljeno v DKUM: 27.11.2012; Ogledov: 1829; Prenosov: 227
Celotno besedilo (7,46 MB) |
7. ČASOVNO UČINKOVITO STISKANJE PODATKOV NA GPURobert Jerovšek, 2011, diplomsko delo Opis: Zaradi fizikalnih omejitev se je razvoj centralnih procesnih enot preusmeril iz večanja frekvence delovanja v večanje števila njihovih jeder. Tako je časovna učinkovitost algoritmov vse bolj odvisna od zmožnosti njihovega paralelnega izvajanja. V diplomskem delu predstavimo prilagoditev splošnonamenskega algoritma stiskanja podatkov za paralelno izvajanje. V ta namen najprej razdelimo vhodni niz podatkov v bloke in vsakega izmed njih neodvisno stisnemo. Izvajanje nato prenesemo na grafično procesno enoto s pomočjo programskega jezika OpenCL. Nadaljnje pohitritve dosežemo z uporabo pomnilnika konstant in pomnilnika tekstur. Z rezultati pokažemo, da lahko izvajalni čas v primerjavi s časom potrebnim za stiskanje na centralni procesni enoti tako tudi razpolovimo. Ključne besede: GPGPU, brezizgubno stiskanje podatkov, LZJB, OpenCL, paralelno programiranje Objavljeno v DKUM: 12.07.2011; Ogledov: 2091; Prenosov: 137
Celotno besedilo (1,94 MB) |