1. Ocenjevanje dela zaposlenih v organizaciji xPolonca Žlebnik Arlič, 2019, diplomsko delo Opis: Tematika ocenjevanja je človeka zanimala že od nekdaj, pa naj si bo to v privatnem življenju (ko čisto sproščeno sedimo na plaži ali v kakšnem lokalu) in nezavedno ogledujemo in ocenjujemo ljudi in stvari okoli sebe ali ko to počnemo v podjetju.
Takšno razmišljanje je vodilo tudi nas pri izbiri teme diplomskega dela. Zanimalo nas je, katero področje je dovolj zanimivo, hkrati pa tudi tako, kjer bi z novimi dognanji in analizo rezultatov raziskave pokazali praktične rešitve, ki jih doslej nismo ne le opazili, ampak jim nismo dali niti priložnosti, ker so se nam zdele čisto same po sebi umevne.
Vse na svetu je samoumevno, takšno kot so naše biološke potrebe, a vendar ni nič samoumevno, če tega ne opazimo, ne cenimo in ne negujemo. V našem diplomskem delu smo prikazali, kaj žene človeka k aktivnostim za dosego cilja, na kakšne probleme smo naleteli, ko smo želeli ugotoviti vrste nagrajevanja, ki bi ravno našim zaposlenim najbolj ustrezale, in kako bi to lahko v času nenehnega razvoja računalništva čim hitreje in s čim večjim izkupičkom tudi storili.
Ali so naši zaposleni pri delu uspešni, ali smo uspešni pri delu mi kot vodje je eno, kar pa menijo naše stanke – zunanji faktorji, ki imajo največji vpliv na obstoj organizacije, pa je lahko nekaj čisto drugega.
Seveda smo in bomo v naši organizaciji še naprej stremeli, da bodo uspešni posamezniki ustrezno nagrajeni. Nagrajevanje pa bomo izvedli s pomočjo zaposlenih in upoštevali mnenja naših strank. Ključne besede: motivacija, ocenjevanje dela, nagrajevanje, uspešnost, zadovoljstvo pri delu, samoevalvacija Objavljeno v DKUM: 30.10.2019; Ogledov: 1644; Prenosov: 130
Celotno besedilo (1,09 MB) |
2. NAGRAJEVANJE IN OCENJEVANJE ZAPOSLENIH V PODJETJU TERMIT D.D.Gregor Brate, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Termit d. d. je srednje veliko podjetje z približno 120 zaposlenimi. Ukvarja se z izkopom in predelavo kremenčevega peska. Proizvodni program obsega proizvod oplaščenih peskov, livarskih jeder, livarska pomožna sredstva ter gradbene agregate primerne za sanacijo degradiranih površin. Celotno podjetje z izkopi vred se nahaja v Moravški dolini, uprava in proizvodnja pa v Drtiji. V vse bolj konkurenčnih časih se podjetje zaveda pomena zaposlenih in njihov vpliv na poslovno uspešnost organizacije. Bolj, ko zadovoljimo potrebe zaposlenih, bolje delajo in večji je njihov doprinos k uspešnosti podjetja. Ocenjevanje in nagrajevanje je zapleten proces na katerega vpliva mnogo faktorjev, zato smo v diplomskem delu podali teoretična izhodišča v drugem delu pa smo s pomočjo raziskave ugotavljali v kolikšni meri se zaposleni v izbranem podjetju seznanjeni z ocenjevanjem in nagrajevanjem in kako to vpliva na zaposlene. Po analizi podatkov smo podali predloge za izboljšavo oziroma smernice za uvedbo sistema za ocenjevanje in nagrajevanje zaposlenih. Ključne besede: Termit d.d, ocenjevanje zaposlenih, nagrajevanje, zadovoljstvo, poslovna, uspešnost Objavljeno v DKUM: 23.11.2016; Ogledov: 1396; Prenosov: 148
Celotno besedilo (1,12 MB) |
3. SISTEM NAGRAJEVANJA V PODJETJU MARMOR HOTAVLJE, D. O. O.Tina Berce, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela smo obravnavali različne oblike za nagrajevanje in ocenjevanje zaposlenih.
V nadaljevanju smo predstavili podjetje Marmor Hotavlje, d. o. o., in opisali obstoječe stanje glede nagrajevanja zaposlenih.
V praktičnem delu smo predlagali razdelitev posameznih delovnih mest na ključne in ne-ključne kadre. Ne-ključne kadre smo razdelili v dve skupini, ključne kadre smo podrobneje predstavili po posameznih službah. Predlagali smo ključne kompetence in kriterije za ocenjevanje uspešnosti, ki smo jih strnili v ocenjevalni list.
Zaključili smo s predlogi za vrednotenje ocenjevanja, izplačilo nagrad in predlogi za nedenarno nagrajevanje.
Sistem nagrajevanja, ki smo ga predlagali za podjetje Marmor Hotavlje, d. o. o., je možno zamenjati z obstoječim in s tem spodbuditi zaposlene za doseganje še boljših rezultatov. Ključne besede: nagrajevanje, ocenjevanje, plača, motivacija, zadovoljstvo zaposlenih Objavljeno v DKUM: 21.06.2016; Ogledov: 1752; Prenosov: 169
Celotno besedilo (1,48 MB) |
4. MOTIVIRANJE IN NAGRAJEVANJE ZAPOSLENIH NA BENCINSKIH SERVISIH OMVAdis Šišić, 2015, diplomsko delo Opis: Motiviranje je pojem, s katerim se srečuje vsa populacija po vsem svetu, le da se ta od posameznika do posameznika razlikuje. Človeške potrebe, ki jih potrebujemo za obstoj, so pravzaprav glavna motivacija, ki nam je dana in je ne moremo točno določiti ali pojasniti. Začetki spremljanja in obravnavanja motivacije izhajajo iz obdobja, ko so ljudje spoznali, da je delo dejavnik, ki jim omogoči boljše življenje in osebno zadovoljstvo.
Vzroki finančne in gospodarske krize so v zadnjih nekaj letih na domačih in tujih tleh povzročili težave, kot so velika stopnja brezposelnosti, propad velikih podjetij, zmanjšanje gospodarske rasti, splošno nezadovoljstvo med ljudmi in nenehen boj za obstoj podjetij na trgu. Visoka stopnja brezposelnosti je povzročila, da se na delovnih mestih čutita pritisk in strah pred izgubo zaposlitve. Zato prihaja do izkoriščanja in nezadovoljstva med zaposlenimi in s tem upad motiviranja na delovnih mestih. Nezadovoljstvo in nizka stopnja motiviranja povzročata tudi slabšo delovno okolje, ki negativno vpliva bodisi na kakovost proizvodov ali storitev bodisi na ime podjetja.
Pogosto so sestavine za uspešnost podjetja odvisne od zastavljenih ciljev in zaposlenih, ki s svojim znanjem in ustvarjalnostjo pripomorejo k dosegu le-teh. Zato je pomembno, da je pri zaposlenih prisotna motiviranost za delo, s katero lažje dosegajo in uresničujejo svoje cilje, cilje skupine ali cilje organizacije, v kateri delujejo. Glavna naloga managerjev in vodij je, da poznajo znanja svojih zaposlenih, njihove sposobnosti in želje, saj jih le tako lažje motivirajo in usmerijo v delo. Samo poznavanje potreb za uspešnost podjetja ni dovolj, saj se te potrebe zaposlenih lahko spreminjajo in se razlikujejo tudi v načinu motiviranja glede na učinek pri vsakem posamezniku posebej. Velik vpliv na zaposlene oblikujejo nagrade, ki še dodatno krepijo motiviranost in pripadnost nekemu podjetju ali organizaciji. Seveda je za uspeh pomembna uporaba zmerne stopnje motiviranja in nagrajevanja, ki pa lahko v nasprotnem primeru povzroči tudi negativen učinek na zaposlene. Kakšne metode motiviranja in nagrajevanja uporabljajo podjetja za svoj uspeh in zadovoljstvo zaposlenih, bomo podrobneje skušali pojasniti v diplomskem delu, v katerem se bomo osredotočili tudi na mišljenje in zahteve zaposlenih v opazovanem podjetju OMV, d. o. o. Ključne besede: motiviranje, nagrajevanje, ocenjevanje, cilji, zaposleni Objavljeno v DKUM: 24.08.2015; Ogledov: 1240; Prenosov: 238
Celotno besedilo (634,98 KB) |
5. Ocenjevanje in nagrajevanje zaposlenih v oddelku logistike v podjetju Vipap d.d.Lidija Hribar, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge najprej podrobno opišemo proces ocenjevanja zaposlenih. Ugotovimo, kako se pripraviti na ocenjevanje, katere so metode ocenjevanja, opišemo ocenjevalne tehnike in naštejemo napake, ki se pojavljajo pri ocenjevanju zaposlenih. Nato opišemo še proces nagrajevanja. Najprej se osredotočimo na sestavne dele sistema nagrad, ugotovimo nekaj značilnosti nagrad, naštejemo vrste le-teh ter jih opišemo. V praktičnem delu se osredotočimo na praktični primer ocenjevanja in nagrajevanja zaposlenih v oddelku logistike v podjetju Vipap Videm Krško d. d. Ugotovimo, kakšne kriterije in merila uporabljajo točno za ta oddelek, jih analiziramo in predlagamo izboljšave. Ključne besede: Ključne besede: ocenjevanje, nagrajevanje, plače, nagrade, logistika Objavljeno v DKUM: 12.05.2015; Ogledov: 1091; Prenosov: 181
Celotno besedilo (662,25 KB) |
6. Ocenjevanje in nagrajevanje zaposlenih v logističnem oddelku podjetja Duropack d.o.o.Nuša Pribožič, 2014, diplomsko delo/naloga Opis: Podjetje Duropack d.o.o predstavlja poslovni subjekt s sedežem na Tržaški cesti v Logatcu in poslovnima enotama v Logatcu (bivše podjetje Valkarton) in v Brestanici (bivše podjetje Duropack–Tespack). Uprava, prodaja in finančni oddelek podjetja se nahajajo na lokaciji v Brestanici, poleg tega pa ima podjetje tudi dve proizvodni enoti, ki se nahajata v Brestanici in v Logatcu. Podjetje se ukvarja s proizvodnjo valovitega kartona. Proizvodni program podjetja zajema izdelavo dvo-, tri- in petslojnega valovitega kartona. Podjetje Duropack d.o.o. trenutno zaposluje približno 280 ljudi z različnimi stopnjami izobrazbe. Zaposleni za podjetje predstavljajo največji vir znanja. Podjetje se ves čas trudi za dvig nivoja znanja, veščin in kompetenc, saj je to osnova za rast podjetja. Ustvarja okolje, ki njihovim zaposlenim omogoča strokovni razvoj in spodbuja izmenjavo in nadgradnjo znanj. Za ocenjevanje zaposlenih se uporabljajo različni kriteriji, ki so odvisni od delovnega mesta in dela, ki ga opravlja posamezni zaposleni. Podjetje se poslužuje ocenjevanja zaposlenih glede na dejansko opravljeno delo. Ocenjevanje poteka številčno na podlagi ocenjevalnih lestvic. Zaposleni so glede na pozitivno oceno nadrejenega deležni mesečne stimulacije, ki jo dobijo v variabilnem delu plače. Ključne besede: ocenjevanje, delovna uspešnost, zaposleni, zadovoljstvo, nagrajevanje, Duropack d.o.o. Objavljeno v DKUM: 22.01.2015; Ogledov: 2117; Prenosov: 297
Celotno besedilo (1,19 MB) |
7. Ocenjevanje in nagrajevanje zaposlenih v logistiki v podjetju Novem Car Interior Design d.o.o.Danijela Josić, 2014, diplomsko delo/naloga Opis: Ta diplomska naloga obravnava in raziskuje področje ocenjevanja in nagrajevanja zaposlenih v logistiki v podjetju Novem Car Interior Design d.o.o. Med prebiranjem in analiziranjem obstoječe literature o obravnavani tematiki smo ugotovili, da je za uspešnost vsakega podjetja potrebno ciljno usmerjeno vodenje, nagrajevanje uspešnosti in nenehno izobraževanje zaposlenih ter ocenjevanje uspešnosti. Podjetje Novem Car Interior Design d.o.o ima svoj sistem ocenjevanja in nagrajevanja delovne uspešnosti že izoblikovan in z raziskavo smo ugotovili, da so zaposleni v podjetju s sistemom in z načinom izvedbe ocenjevalnega intervjuja zadovoljni ter da so jim poleg finančnih oblik nagrad zelo pomembne tudi nefinančne. Ključne besede: Ocenjevanje in nagrajevanje, finančne in nefinančne nagrade, ocenjevalni intervju, motivacija Objavljeno v DKUM: 18.11.2014; Ogledov: 2074; Prenosov: 211
Celotno besedilo (966,30 KB) |
8. |
9. KOMUNICIRANJE Z VIDIKA UPRAVLJANJA ČLOVEŠKIH VIROVBarbara Tomić, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem seminarju smo raziskovali komuniciranje z vidika upravljanja človeških virov. Teorijo smo želeli preveriti na praktičnem primeru s pomočjo študije primera v podjetju Elektro Maribor, d.d.
V teoretičnem delu smo najprej opredelili, kaj komuniciranje je, nato pa smo predstavili poslovno komuniciranje, njegov pomen, posebnosti, vlogo, vrste komuniciranja, nekatere oblike pisnega in ustnega komuniciranja ter neverbalno komuniciranje. Raziskovali smo tudi upravljanje človeških virov. Da smo lažje razumeli ta pojem, smo na začetku pojasnili, kaj človeški viri so in kakšne zmožnosti imajo. Opredelili smo pojem upravljanje človeških virov in spoznali aktivnosti upravljanja človeških virov.
V praktičnem delu smo s pomočjo študije primera potrdili obe zastavljeni tezi iz uvodnega dela. Ugotovili smo, da komuniciranje pozitivno vpliva na upravljanje človeških virov, saj le-to zajema več aktivnosti, ki se ne bi mogle uspešno izvajati brez komuniciranja. Prav tako smo potrdili tudi tezo, da sta za uspešno upravljanje človeških virov potrebni interna in eksterna komunikacija. Interna komunikacija je nujna, če želimo, da so zaposleni v podjetju dovolj informirani. Z namenom uspešnega poslovanja podjetja veliko časa in denarja namenijo eksternemu komuniciranju, ki je prav tako potrebno za uspešno upravljanje človeških virov, kar smo predpostavili tudi v hipotezi, saj zaposleni veliko informacij dobijo prav iz medijev. Odnosi z javnostmi so sestavina, ki odgovarja za uspešen odnos med organizacijo in njenim okoljem (Gruban, Verčič in Zavrl 1997, 17). Za uspešno upravljanje zunanjega in notranjega okolja organizacije, ki je ena od petih aktivnosti upravljanja človeških virov, je nujno treba pridobivati informacije iz okolja in jih lansirati vanj.
Trdimo, da upravljanje človeških virov ni mogoče brez komuniciranja. Vsako podjetje potrebuje ustrezno usposobljene managerje in druge zaposlene, ki obvladajo veščine komuniciranja za lažje upravljanje človeških virov. Tudi na komuniciranje se je treba pripraviti, saj je v primeru, če izrečemo kaj neprimernega, to lahko škodljivo za organizacijo. Ko so besede enkrat izrečene, pa se jih ne da več izbrisati. Ključne besede: Komuniciranje, poslovno komuniciranje, opravljanje človeških virov, upravljanje zunanjega in notranjega okolja, ocenjevanje dela in rezultatov, nagrajevanje zaposlenih, načrtovanje in izbira kadrov, razvoj in izobraževanje. Objavljeno v DKUM: 26.11.2012; Ogledov: 2064; Prenosov: 194
Celotno besedilo (1,06 MB) |
10. Analiza motivacije in nagrajevanja zaposlenih v podjetju Dravske elektrarne Maribor, d.o.o. : diplomsko deloTatjana Tacer, 2005, diplomsko delo Ključne besede: motiviranje, zaposlenost, nagrajevanje, zadovoljstvo, analiza, ocenjevanje, delovno okolje, organizacijske strukture, elektroenergetika, elektrogospodarstvo, praksa, teorija, osebni dohodek, uspešnost, delo, delovna uspešnost, plače, potrebe, ankete, organizacija dela Objavljeno v DKUM: 02.06.2012; Ogledov: 2387; Prenosov: 106
Celotno besedilo (919,30 KB) |