| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 55
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza samoučinkovitosti izrednih študentov predšolske vzgoje za delo na gibalnem področju : diplomsko delo
Maja Rosenstein, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu želimo raziskati samoučinkovitost izrednih študentov predšolske vzgoje na gibalnem področju, in sicer samoučinkovitost glede na letnik študija, delovno dobo in starost študenta. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov; teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo se dotaknili samoučinkovitosti in gibalnega področja v vrtcu. S pomočjo kvantitativne tehnike smo zbrali podatke. Uporabili smo ocenjevalno lestvico za ocenjevanje samoučinkovitosti učiteljev (Bandura, 2006) in jo priredili za vzgojitelje na gibalnem področju. V raziskavi je sodelovalo 90 študentov predšolske vzgoje,ki so vpisani v izredni program. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da je stopnja samoučinkovitosti študentov tretjega letnika višja, kot stopnja samoučinkovitosti študentov prvega letnika. Za študente, ki imajo za sabo več delovne dobe, smo predvideli, da so bolj samoučinkoviti. Ugotovili pa smo, da to velja samo za vidik vključevanja zunanje družbe na gibalnem področju. Za vse ostale vidike samoučinkovitosti, ki smo jih analizirali pa se je izkazalo, da so študentje z daljša delovno dobo in študentje s krajšo delovno dobo podobno samoučinkoviti in ni opaziti večjih razlik. Predvideli smo tudi, da imajo starejši študentje višjo stopnjo samoučinkovitosti, kot mlajši študentje. Pri nobenem izmed šestik vidikov samoučinkovitosti nismo ugotovili statistično pomembnih razlik.
Ključne besede: samoučinkovitost, gibalno področje, izredni študentje
Objavljeno v DKUM: 31.07.2024; Ogledov: 107; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (982,53 KB)

2.
Robotsko varjenje cevnih jeklenih zvarnih spojev : diplomsko delo
Aleksa Radovanović, 2023, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomske naloge z naslovom Robotsko varjenje cevnih jeklenih zvarnih spojev je bil raziskati in ovrednotiti učinkovitost ter kakovost avtomatiziranega varilnega postopka pri spajanju cevnih jeklenih elementov. Poudarek je bil na primerjavi med tradicionalnimi ročnimi varilnimi metodami in sodobnim robotskim varjenjem. Analizirali smo, kako se mehanske lastnosti, kot so trdota in žilavost zvarov, spreminjajo z uporabo robotskega varjenja. Prav tako smo preučili mikrotrdoto različnih območij zvarnega spoja, vključno z osnovnim materialom, toplotno vplivanim področjem in samim varom. Naloga prav tako obravna pomen pravilne priprave materiala pred varjenjem in optimizacijo parametrov varilne opreme.
Ključne besede: robotsko varjenje, cevni zvarni spoj, mikrotrdota, kemična analiza, toplotno vplivano področje
Objavljeno v DKUM: 16.01.2024; Ogledov: 245; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (6,48 MB)

3.
Nadarjen predšolski otrok na socialnem in emocionalnem področju : diplomsko delo
Taja Repič, 2023, diplomsko delo

Opis: Nadarjenost je pojem, ki še dandanes ni enotno opredeljen. Različni raziskovalci imajo zanj različna pojmovanja in različne razlage. Razlog za to je, ker se nadarjenost pri različnih posameznikih navzven nikoli ne izkazuje na enak način, saj smo si med seboj vsi različni – tudi nadarjeni. Ker se nadarjenost izkazuje na toliko različnih načinov, jo je težko prepoznati. Še posebej težko nadarjenost prepoznamo pri predšolskih otrocih. Zanje ne moremo uporabljati standardnih testov, ki jih uporabljamo za odrasle, zato moramo strategije in načine dela prilagoditi otroku, njegovi starosti in sposobnostim. Obstaja veliko alternativnih pristopov, ki se jih za ugotavljanje nadarjenosti lahko poslužujemo. Eno izmed področji, na katerem pri otrocih lahko prepoznamo nadarjenost, je socialno-emocionalno področje. Kadar starši, vzgojitelji oz. katera koli oseba blizu otroka opazi, da je otrok na socialno-emocionalnem področju nadarjen, je pomembno, da se o tem seznani vse, ki čas preživljajo z otrokom. Nadarjeni otroci imajo nekatere značajske lastnosti, po katerih se razlikujejo od svojih nenadarjenih vrstnikov. Samo s poznavanjem teh, bomo otroka lahko razumeli, mu nudili oporo, ki jo potrebuje in mu pomagali svoje potenciale razviti do mere, ki jo otrok premore. Diplomsko delo nadarjen predšolski otrok na socialnem in emocionalnem področju je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo raziskali pojem nadarjenost in ga opredelili, opisali splošne značilnosti nadarjenih predšolskih otrok, opisali prepoznavanje nadarjenosti pri predšolskih otrocih, se dotaknili področij nadarjenosti pri otrocih, natančneje opisali področje socialne in emocionalne nadarjenosti ter našteli nekaj načinov in strategij dela z nadarjenimi otroki na socialnem in emocionalnem področju. V empiričnem delu smo opredelili namen naše diplomske naloge oz. projekta, ki smo ga v okviru le-te tudi izvedli in si postavili nekaj raziskovalnih vprašanj in hipotez. Opredelili smo tudi raziskovalne metode, vzorce, postopke zbiranja in obdelave podatkov. V praktičnem delu, pa smo opisali projekt »Igrajmo se skupaj!«, ki smo ga izvedli v vrtcu in ga evalvirali. S projektom smo želeli prikazati enega izmed načinov, ki ga lahko uporabimo v vrtcu za razvijanje socialno-emocionalnih sposobnosti otrok in prepoznavanja nadarjenih na tem področju.
Ključne besede: nadarjenost, predšolski otrok, socialno-emocionalno področje, strategije dela, načini dela
Objavljeno v DKUM: 12.05.2023; Ogledov: 726; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (736,63 KB)

4.
Izvajanje dejavnosti za razvijanje socialno-emocionalnih veščin v integraciji z likovno umetnostjo v bolnišničnih vrtcih : diplomsko delo
Gabi Bezjak, 2021, diplomsko delo

Opis: Temeljni vzgojno-izobraževalni cilj bolnišničnih vrtcev je ustvarjanje ustreznih mentalnih in higienskih razmer, ki so pomembne za razvoj in počutje otrok v času, ko so v bolnišnici. Različna čustvena stanja, ki jih doživlja hospitalizirani otrok, je mogoče s pomočjo likovne umetnosti transformirati in korigirati. V empiričnem delu smo raziskovali, kako vzgojiteljice v bolnišničnem vrtcu razvijajo socialno-emocionalne veščine s pomočjo likovne umetnosti. V raziskavi je sodelovalo pet vzgojiteljic iz različnih bolnišničnih vrtcev v Sloveniji, s katerimi smo opravili intervju. Rezultati raziskave kažejo, da je njihovo načrtovanje dela na osnovni ravni (za načrtovanje uporabljajo le Kurikulum, šibko je poznavanje dodatne literature). Medsebojno povezovanje vzgojiteljic bolnišničnih vrtcev je šibko. Likovne dejavnosti izvajajo najpogosteje individualno v bolnišnični sobi. Največkrat ponujeni likovni motivi so človeške, živalske figure in domišljijski motivi. Najbolj pogosto uporabljeni likovni področji sta risanje in slikanje. Premalo pozornosti posvečajo načrtovanju dejavnosti z vključevanjem teme o čustvih. Vzgojiteljice menijo, da se socialno-emocionalne veščine razvijajo bolj spontano (s komunikacijo, igro) in ne načrtovano, hkrati pa so vse vzgojiteljice mnenja, da je pomembno razvijati socialno-emocionalne veščine pri otrocih v bolnišničnem vrtcu, ker to pripomore k boljšemu duševnemu zdravju. Rezultati te naloge so pomembni za izboljšanje kakovosti dela v bolnišničnih vrtcih. 
Ključne besede: predšolska vzgoja, bolnišnični vrtec, socialno-emocionalne veščine, področje družba, likovna umetnost
Objavljeno v DKUM: 15.11.2021; Ogledov: 1053; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

5.
Analiza samoučinkovitosti študentov predšolske vzgoje na gibalnem področju
Gabrijela Gselman, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je raziskati samoučinkovitost študentov na gibalnem področju. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se osredotočili na dve temi; in sicer gibalno področje v vrtcu ter samoučinkovitost. Izpostavili smo pomen gibalne dejavnosti v vrtcu in njen vpliv na razvoj otroka. Opredelili smo značilnosti samoučinkovitosti na splošno ter tudi samoučinkovitost učitelja pri vodenju razreda, sodelovanju z učenci in v organizaciji. V tretjem večjem poglavju teoretičnega dela pa smo predstavili podatke in rezultate treh raziskav o zaznavi samoučinkovitosti pedagoškega osebja pri poučevanju temeljnih motoričnih sposobnosti. V empiričnem delu raziskave smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovanja. Podatke smo zbrali s pomočjo kvantitativne tehnike in uporabili lestvico za ocenjevanje samoučinkovitosti učiteljev (Bandura, 2006). V raziskavi je sodelovalo 179 študentov rednega in izrednega študija predšolske vzgoje. Stopnjo samoučinkovitosti študentov smo preverjali na šestih gibalnih področjih. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da imajo v povprečju odgovorov višjo stopnjo samoučinkovitosti študenti tretjih letnikov, študenti s končano srednjo zdravstveno šolo ter študenti rednega študijskega programa.
Ključne besede: primerjava, samoučinkovitost, študenti predšolske vzgoje, gibalno področje, razvoj otroka
Objavljeno v DKUM: 17.05.2021; Ogledov: 951; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

6.
Stabilnost konstrukcij : zapiski predavanj
Iztok Peruš, 2020, drugo učno gradivo

Opis: Zapiski predavanj zajemajo vsebino predmeta Stabilnost konstrukcij, ki se izvaja v 1. letniku drugostopenjskega magistrskega študijskega programa Gradbeništvo, smer Gradbene konstrukcije in operativa ter Gradbena infrastruktura, na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru. Kot pomoč pri študiju ga lahko uporabijo tudi študenti drugih študijskih smeri, ki se srečujejo s problematiko stabilnosti konstrukcij in/ali fizikalnih sistemov. Zapiski predavanj so razdeljeni v več sklopov in sicer: (1) splošni uvod – motivacija in osnovni pojmi stabilnosti na splošno ter pri gradbenih konstrukcijah; (2) inženirski koncepti stabilnosti; (3) matematični kriteriji stabilnosti (za splošne sisteme po Lyapunovu in za konservativne sisteme z energijskim pristopom); (4) pristopi k reševanju stabilitenih problemov pri SDOF sistemih; (5) analiza karakterističnih tipov izgube stabilnosti pri SDOF sistemih; (6) določitev osnovnih področij stabilnosti za karakteristične tipe izgube stabilnosti pri SDOF sistemih; (7) vpliv plastifikacije na stabilnost pri SDOF sistemih; (8) stabilitetna analiza enostavnih MDOF sistemov; (9) stabilnost enostavnih konstrukcij iz linijskih elementov konstatnega prereza – zvezni sistemi; (10) deformacijska metoda pri analizi stabilnosti konstrukcij; (11) poenostavljena metoda določevanja kritične obtežbe ravninskih okvirov in (12) določanje karakterističnih površin za okvirne konstrukcije.
Ključne besede: lokalna/globalna stabilnost, dinamična stabilnost, bifurkacijska točka, karakteristični tipi izgube stabilnosti, osnovno področje stabilnosti, geometrijska matrika
Objavljeno v DKUM: 07.12.2020; Ogledov: 1680; Prenosov: 2
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Zdrav življenjski slog mladostnikov kot gospodarska dejavnost
Tina Vešnik, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi sprememb v življenjskem slogu, ki postaja vedno hitrejši lahko spremembe opazimo tudi pri otrocih in mladostnikih. Ti so manj aktivni, manj časa preživijo v naravi več časa posvečajo uporabi pametnih naprav, družbenim omrežjem… kar pa negativno vpliva na več vidikov življenja. Zato je pomembno, da otroke in mladostnike pravočasno spodbijmo k razvoju zdravega življenjskega sloga, ki mu bodo sledili skozi življenje. Na trgu športnih programov pa lahko opazimo, da ni ustreznih programov predvsem za starostno skupino med deset in petnajst let, ki bi omogočali raznolikost dejavnosti, ki jo najstniki v obdobju odraščanja potrebujejo. Zato je osrednja tema diplomskega projekta pripraviti raznolik program dejavnosti za otroke in mladostnike med desetim in petnajstim letom in ga finančno ovrednotiti. Z analizo panoge pa želimo spoznati tudi ponudnike športnih aktivnosti za otroke in mladostnike, ki na trgu že delujejo ter izbrati podjetje, ki tak program želi in lahko uresniči. Z lažje uvedbe programa v ponudbo podjetja želimo oblikovati tudi novo poslovno področje, ki bo ustrezalo programu in pripraviti dopolnitev vizije in politike podjetja, ki bo za podjetje v danem obdobju ustreznejša.
Ključne besede: program, finančno ovrednotenje, vizija, politika podjetja, poslovno področje.
Objavljeno v DKUM: 01.10.2020; Ogledov: 1252; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (900,31 KB)

8.
Uporaba avdio-vizualnih sredstev pri likovnih dejavnostih v vrtcu
Klemen Auguštin, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja varne in poučne načine uporabe avdio-vizualnih sredstev pri likovnih dejavnostih v vrtcu. V teoretičnem delu smo z deskriptivno in komparativno metodo predstavili nacionalni dokument Kurikulum za vrtce ter Didaktiko likovne umetnosti v vrtcu, opredelili smo besedno zvezo avdio-vizualna sredstva, vlogo strokovnih delavcev pri uporabi le-teh in nevarnosti pri delu z njimi. Razčlenili smo različna avdio-vizualna sredstva ter podrobneje predstavili njihov pomen in uporabo pri likovnih dejavnostih v vrtcu. Praktični del temelji na kvalitativnih metodah ter obravnava pripravo, izvedbo in evalvacijo petih dejavnosti s področja likovne umetnosti, pri katerih smo uporabili avdio-vizualna sredstva. Uporabljena sredstva so bila varna, enostavna in lahko dosegljiva za uporabo, pri delu pa smo bili pozorni na pravilno ravnanje.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, področje umetnosti, didaktika likovne umetnosti, avdio-vizualna sredstva.
Objavljeno v DKUM: 22.11.2019; Ogledov: 1494; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

9.
Spodbujanje domišljije otrok na področju osnov odtiskovanja v 2. starostnem obdobju
Lea Harih, 2019, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela Spodbujanje domišljije otrok na področju osnov odtiskovanja v 2. starostnem obdobju je predstaviti likovni razvoj otrok v predšolskem obdobju in podrobneje preučiti ustvarjalnost – kaj sploh ustvarjalnost je, zakaj jo je potrebno razvijati in katere so njene značilnosti. Navedli smo tudi načine spodbujanja likovne ustvarjalnosti, pri katerih smo se osredotočili na otrokovo sposobnost domišljije, ki smo jo v praktičnem delu spodbujali z opisanimi likovnimi tehnikami s področja osnov odtiskovanja. Zanimalo nas je, pri kateri izmed likovnih tehnik je otrok najustvarjalnejši oziroma katera največ pripomore k aktivaciji njegove domišljije ter kateri otroci so ustvarjalnejši – mlajši ali starejši. Ugotovili smo, da se bo otrok, če mu pustimo svobodo, ustvarjalno izražal pri vsaki likovni tehniki in ne moremo izpostaviti samo ene. Glede razlik v ustvarjalnosti med mlajšimi in starejšimi otroci pa bi lahko rekli, da so malo ustvarjalnejši mlajši otroci, kar je posledica njihovega razvoja. Pri diplomskem delu smo uporabili deskriptivno in komparativno raziskovalno metodo. Naš postopek zbiranja podatkov uvrščamo med kvalitativne tehnike. Podatke smo zbrali na podlagi izvedenih likovnih dejavnosti v mesecu maju in juniju v skupini 19 otrok, starih 3–6 let, iz podružnice vrtca Ruše – vrtec Bistrica ob Dravi.
Ključne besede: predšolski otrok, likovni razvoj, likovna ustvarjalnost, spodbujanje ustvarjalnosti, domišljija, likovno področje osnove odtiskovanja
Objavljeno v DKUM: 11.11.2019; Ogledov: 1418; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (5,49 MB)

10.
Vibracijski mikro-fluidni rotacijski motor na principu stebričkov : diplomsko delo
Tomaž Pirnat, 2019, diplomsko delo

Opis: Za diplomsko nalogo sem eksperimentalno in raziskovalno delal na področju vibracijskega mikro-fluidnega rotacijskega motorja. Cilj diplomske naloge je bil, da naredim vibracijski mikro-fluidni rotacijski motor na principu stebričkov in da ugotovim, kateri pogoji so potrebni, da se rotor motorja vrti. Cilj mi je uspelo doseči, saj sem uspel doseči kroženje rotorja in sem tudi ugotovil, kakšni pogoji so za to potrebni. V moji diplomi sem torej dokazal, da se vrtenje lahko doseže, bo pa potrebno še dodatno delo v prihodnosti, da iz tega mojega eksperimenta nastane uporaben vibracijski mikro-fluidni rotacijski motor.
Ključne besede: razvoj, mikrometrsko področje, fluidni motor
Objavljeno v DKUM: 27.09.2019; Ogledov: 998; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (3,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici