| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1399
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Virtualni proces paletiranja in avtomatskega skladiščenja izdelkov z uporabo programskih orodij festo fluidsim in factory i/o
Uroš Farazin, 2024, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomske naloge je izdelati virtualni industrijski proces avtomatskega paletiranja in skladiščenja v programskem okolju »Factory I/O«. Krmiljenje bo izvedeno preko krmilnika v programskem okolju »FluidSIM«, komunikacija pa bo zagotovljena z OPC strežnikom preko Festo Didactic EzOPC. Izvedena bo simulacija proizvodnega procesa. Dobljeni rezultati kažejo, da je z uporabo programskega okolja »FluidSIM« mogoče nadzorovati virtualni industrijski proces.
Ključne besede: Factory I/O, FluidSIM, Festo Didactic EzOPC, OPC komunikacijski protokol, virtualni industrijski proces, elektro-pnevmatski sistem
Objavljeno v DKUM: 11.07.2024; Ogledov: 38; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (5,26 MB)

2.
Nabavni proces v podjetju Stampal SB, d. o. o.
Andraž Jurič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu proučujemo poslovni proces nabave. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu opredelimo vlogo nabave in nabavni proces po različnih avtorjih. V aplikativnem delu proučujemo in predstavimo poslovni proces nabave na primeru podjetja Stampal SB, d. o. o., iz Slovenske Bistrice. Podjetje Stampal SB, d. o. o. je slovensko podjetje za proizvodnjo aluminijastih odkovkov in je del skupine Impol. Ker so v podjetju vsi poslovni procesi med sabo povezani in soodvisni, je nabavni proces eden najpomembnejših procesov v podjetju za uspešno poslovanje. Vloga nabave je, da podjetje oskrbuje z resursi po razumnih cenah, v ustreznih količinah in ustreznem času ter po ustrezni kakovosti. Nabavni proces se zaradi velikosti, dejavnosti in drugih dejavnikov razlikuje od podjetja do podjetja. Postopki nabavljanja niso v vseh podjetjih enaki, so pa si podobni in se vrstijo v ustaljenem vrstnem redu. V diplomskem delu ugotavljamo, da omenjeno podjetje do potankosti ne sledi klasičnim teoretičnim modelom nabavnega procesa, najdemo pa podobnosti za primerjavo.
Ključne besede: Nabavni proces, nabavno trženje, nabava, podjetje Stampal SB, d. o. o., skupina Impol.
Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 65; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

3.
Vključenost tehnologij umetne inteligence v procese planiranja proizvodnje
Jelisaveta Kerović, 2024, diplomsko delo

Opis: Umetna inteligenca je postala del sodobnega poslovanja (Zeba, G. et al., 2021). Kot del pobude industrije 4.0 je vgrajena v proizvodne sisteme, da podpira procese planiranja, upravljanja in izvajanja ter prevzema pobudo in odgovornost za sprejemanje odločitev v realnem času (Terziyan, V. et al., 2018). Namen raziskave je bil odkriti prisotnost uporabe umetne inteligence v procesih planiranja proizvodnje v slovenskih in srbskih podjetjih. Opravljen je bil pregled literature, da bi pridobili ustrezna znanja in opredelitve s področja umetne inteligence in proizvodnje. Z vprašalnikom smo anketirali 21 slovenskih podjetij in 25 srbskih podjetij, da bi dobili boljši vpogled v stanje v letu 2024. Rezultati raziskave kažejo, da umetno inteligenco uporablja 24 % podjetij v Sloveniji in 20 % v Srbiji. Iz razlogov preostalih podjetij za neuporabo umetne inteligence pri planiranju proizvodnje lahko sklepamo, da podjetja umetne inteligence niso uvedla zaradi pomanjkanja strokovnjakov in ne vidijo jasne koristi za uvedbo.
Ključne besede: umetna inteligenca, planiranje, proizvodnja, proces
Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 92; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

4.
Uporaba umetne inteligence v procesu upravljanja projektov : diplomsko delo
Robert Mohorko, 2024, diplomsko delo

Opis: Upravljanje projektov omogoča načrtovanje, izvedbo, nadzor in zaključevanje projektov znotraj časovnih, proračunskih in kakovostnih omejitev. Izvaja se v različnih sektorjih, vključno z gradbeništvom, informacijskimi tehnologijami, zdravstvom, izobraževanjem, finančnimi storitvami in drugimi. Digitalna tehnologija, kot so specializirana programska oprema, orodja za sodelovanje v realnem času in umetna inteligenca, igra ključno vlogo pri izboljšanju učinkovitosti in preglednosti upravljanja projektov ter spodbuja boljše sodelovanje. Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje vloge umetne inteligence pri upravljanju projektov ter ocenjuje priložnosti in izzive njene uporabe. V teoretičnem delu so predstavljene osnove upravljanja projektov in umetne inteligence, medtem ko se v empiričnem delu osredotočamo na pregled literature in trendov s področja uporabe umetne inteligence pri projektnem upravljanju. Ugotavljamo, da uporaba umetne inteligence pri projektnem upravljanju izboljšuje hitrost odločanja, omogoča hitrejše in učinkovitejše napovedovanje tveganj in prilagajanje načrta projekta v realnem času.
Ključne besede: umetna inteligenca, proces, upravljanje, projekt
Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 72; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

5.
Organiziranje projektnega dela v podjetju Venturia d. o. o.
Blaž Debeljak, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na izbiro ustreznega projektnega orodja za projekte podjetja Venturia d. o. o., s področja odpraševanja in industrijske filtracije zraka. V teoretičnem delu naloge smo izvedli analizo in študijo domače ter tuje literature ter opisali različne metodologije vodenja projektov. Našteli smo najbolj pogoste funkcije in lastnosti aktualnih projektnih orodij. Za izbran, že zaključen projekt smo izdelali posnetek stanja. Zanj smo izoblikovali strukturirano členitev dela, gantogram in mrežni plan. Z njihovo pomočjo smo projekt razdelili na najmanjše enote, kar nam omogoča boljše razumevanje in lažje pripravljanje kalkulacij za projekte v prihodnosti. V aplikativnem delu naloge smo najprej izoblikovali deset kriterijev za izbiro orodja za vodenje projektov. Nato smo z metodo komparacije primerjali različna orodja, ki nam jih ponuja trg. Med primerjanimi orodji smo izbrali orodje Monday.com, ki velja za najustreznejše glede na postavljene kriterije. Menimo, da je izbira projektnega orodja ključna za izboljšanje uspešnosti v zaključevanju projektov znotraj predvidenega proračuna, v okviru dogovorjenih rokov in z uspešnim izpolnjevanjem projektnih ciljev.
Ključne besede: projektno vodenje, orodje za vodenje projektov, proces projektnega vodenja, metodologije vodenja projektov, odpraševanje in industrijska filtracija zraka
Objavljeno v DKUM: 03.07.2024; Ogledov: 71; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (4,69 MB)

6.
Vloga managerjev v sodobnih podjetjih
Timotej Lipovec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo oz. tematika tega dela bo povezana predvsem s funkcijami in procesi, ki jih ljudje uporabljamo v vsakdanjem zasebnem ter poslovnem svetu, to je management ter vodenje. To so funkcije, ki se same od sebe ne morejo izvajati, zanje podjetja potrebujejo zelo izkušene in/ali pa talentirane ljudi, ki jih imenujemo managerji in/ali vodje, ki skrbijo, da podjetja rastejo oz. imajo nasploh možnost dočakati rast. Tako imenovani managerji ali vodje pa v podjetjih in organizacijah ali pa katerih drugih ustanovah svoje načrte in zaposlene pripravijo oz. usmerijo skozi različne funkcije managementa, različne načine vodenja, motiviranja, načrtovanja do te mere, da so zaposleni zadovoljni s svojim delom, ljudje na vodilnih položajih pa z načrtovanimi cilji ter seveda delom managerjev in vodij. Vse te procese, funkcije in stile bom v diplomskem delu tudi opisal, raziskal ter prikazal do takšne mere, da bo na koncu razvidno, zakaj mnogi menijo, da so management, managerji in vodje osrčje oz. sam življenjski steber vsakega podjetja, organizacije oz. kakršne koli ustanove. Ključnega pomena je razumeti management in vse, kar spada pod ta pojem. Ker živimo v obdobju razvijanja ter sprememb, se morajo tem spremembam ter razvoju prilagoditi tudi managerji, zato bodo v ospredju tematike moje diplomske naloge »sodobni managerji«. Pred vsem tem bo potrebno opisati prostor, kjer se vsi omenjeni procesi odvijajo, kjer managerji vse te funkcije, stile in načine dela izvajajo, to je seveda podjetje. V diplomskem delu se bom enako kot pri managerjih osredotočil predvsem na podjetja, ki ne glede na vse ovire v današnjem zahtevnem in tehnološko razvitem svetu obstajajo, konkurirajo in se nadaljnje razvijajo, to so t. i. »sodobna podjetja«. S pojmom »sodobno podjetje« ter »sodobni manager« pa nastopijo tudi sodobni problemi oz. težavnosti, zato je pomembno primerjati različna podjetja ter managerje in ugotoviti, kako se uspešna sodobna podjetja ter managerji razlikujejo, kot so na primer zelo uspešno spletno podjetje Facebook oz. zdaj Meta, pa podjetje, ki je postalo eno iz med vodilnih avtomobilskih znamk, to je Tesla Motors, ter seveda tudi zelo uspešna managerja, kot sta Elon Musk ter Mark Zuckerberg. V raziskavi, ki je na koncu naloge, pa bomo lahko videli, kako so vsi pojmi in teorije, kot so konkurenčnost, promoviranje, inovativnost, znanja in drugo pripomogle k uspehu teh dveh gigantskih podjetij in posledično omenjenih managerjev, in zakaj imenujemo današnja podjetja in managerje »sodobne«, kar bom pa še podrobneje razčlenil skozi diplomsko nalogo.
Ključne besede: manager, management, sodobno podjetje, vodenje, proces v podjetju.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 80; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

7.
Nabavni proces v podjetju Pošta Slovenije d. o. o.
Urška Jerebic, 2024, diplomsko delo

Opis: Nabava je proces, ki odločilno vpliva na razvoj podjetja. Zelo pomemben je kakovosten odnos med podjetjem in dobavitelji, predvsem takrat, ko poslovna partnerja skupaj rasteta ter se razvijata. V podjetju sami brez podpore ne bi morali spremljati razvoja na vseh področjih. Ravno ob tem se pokaže odnos z dobavitelji, ki s svojim znanjem izobražujejo zaposlene v podjetju o novostih na trgu. Nabava torej skrbi, da izdelki sledijo trendom in izpolnjevanju potreb kupcev. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo podrobno predstavili vlogo in cilje nabave v podjetju ter podrobno opisali korake nabavnega procesa. Prav tako smo predstavili, kako pomembno je, da nabavni oddelek sodeluje z ostalimi oddelki v podjetju. Opisali smo orodje TCO (Total Cost of Ownership of Component) in pojasnili, kako je pandemija COVID-19 vplivala na podjetja ter nabavo v Sloveniji. V praktičnem delu smo predstavili podjetje Pošta Slovenije d. o. o., njene cilje, vizije in poslanstvo. V nadaljevanju je na podlagi podjetja Pošta Slovenije podrobno predstavljen nabavni proces, statistika izvedenih postopkov javnega naročanja omenjenega podjetja v letu 2023. Prav tako smo pisali tudi o tem, kako je rusko-ukrajinska vojna vplivala na poslovanje podjetja.
Ključne besede: Nabava, nabavni proces, storitvene dejavnosti, Pošta Slovenije, organizacijska struktura podjetja, statistika.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 84; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

8.
Uporaba tehnologij za radiofrekvenčno označevanje z vidika varnosti in zasebnosti
Alenka Brezavšček, Mateja Podlogar, 2007, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: radiofrekvenčno označevanje, RFID, varnost, zasebnost, poslovni proces
Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 75; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (902,86 KB)

9.
Integracija avtomatskega stroja za ovijanje palet z vgrajeno tehtnico v odpremno skladišče podjetja ETI Elektroelement d.o.o. : diplomsko delo
Mark Antonio Hadžić, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je bilo izdelano z namenom povečanja učinkovitosti in produktivnosti izbranega podjetja. Vsebina diplomskega dela se osredotoča na odpremno skladišče omenjenega podjetja. V prvem delu so predstavljene teoretične osnove in proces odpreme, ki ga diplomsko delo podrobno preučuje. Prav tako je v diplomskem delu opisan obstoječ potek procesa odpreme TSE, z namenom boljšega razumevanja neučinkovitega delovanja le-tega. V drugem delu diplomskega dela je predstavljena metodologija in načini raziskovanja, ki so bili uporabljeni z namenom kvantifikacije uspešnosti delovanja trenutnega sistema merjenja mas TSE. V končnem delu pa je predlagan nakup avtomatskega stroja za ovijanje palet z vgrajeno tehtnico, z dodanimi raziskanimi stroški uvedbe, ter izračunom povratka investicije. S predlagano spremembo bi povečali produktivnost ter izdajno kapaciteto skladišča, izničili možnost napak pri meritvah mas TSE in izboljšali odnose med sodelavci znotraj delovnega kolektiva odpremnega skladišča.
Ključne besede: skladišča, proces komisioniranja, investicija v avtomatski stroj za ovijanje TSE, ROI, logistična analiza
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 137; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

10.
Podjetniški kapital in poslovne priložnosti kot ključni dejavniki rasti podjetja
Milica Šćekić, 2024, magistrsko delo

Opis: Kombinacija poslovnih priložnosti in podjetnikovega kapitala omogoča podjetju, da se prilagaja in uspeva na spreminjajočem se trgu, hkrati pa mu pomaga, da se izogne pastem nepričakovanih poslovnih izzivov. Podjetnikov kapital in poslovna priložnost sta ključna dejavnika rasti podjetja, saj omogočata ustvarjanje in izkoriščanje novih poslovnih potencialov. Podjetnikov kapital je ključen za začetno financiranje podjetja, zagotavljanje sredstev za nadaljnjo rast ter obstoj podjetja na trgu. Poleg tega, poslovne priložnosti predstavljajo potencialne tržne niše ali inovativne ideje, ki lahko privedejo do hitrejše širitve podjetja. Skupaj tvorita pomembno orodje, ki podjetju omogoča ustvarjanje konkurenčne prednosti in doseganje želenih ciljev rasti. Z poudarkom na teoretičnih konceptih in empiričnih študijah je naloga analizirala kako so podjetniki prepoznavali, izkoriščali in izkazovali svoj kapital v korist rasti podjetja, ter kakšen vpliv so imele poslovne priložnosti na podjetnikov kapital in obratno. Na podlagi celovite analize magistrska naloga prispeva k boljšemu razumevanju povezave med poslovnimi priložnostmi, podjetniškim kapitalom ter ponuja smernice za uspešno izkoriščanje teh dejavnikov kot gonilo trajnostne rasti podjetja.
Ključne besede: podjetnik, poslovne priložnosti, rast, podjetniški proces, človeški kapital, socialni kapital, finančni kapital
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 114; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (935,87 KB)

Iskanje izvedeno v 9.36 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici