1. Uporaba CRM rešitev v športuAnita Sobočan, 2020, diplomsko delo Opis: Številni viri se strinjajo, da je v današnjem svetu ključnega pomena, vzpostavitev dobrih odnosov z našimi strankami. Da nam to uspe in da ta odnos vzdržujemo in nagrajujemo je pomembno, da naš Customer Relationship Management (v nadaljevanju CRM) v podjetju odlično deluje. Lahko se lotimo pristopa da podatke beležimo, analiziramo in izdelujemo poročila ročno, iz tabel shranjenih na različnih mestih, da marketinške kampanje izvajamo posebej in brez načrtovanih strategij, kar nam na prvi pogled prihrani denar, ki ga bi morali vložiti v uvedbo CRM rešitve pa vendar je na dolgi rok precej bolj ugodno uvesti rešitev. Prihranijo nam veliko dela, tako z organizacijskega, kot časovnega vidika, istočasno pa gradimo močne in trdne odnose z našimi strankami, ki so bolj zadovoljne, posledično pa prinesejo več dobička.
V diplomski nalogi smo želeli predstaviti, kako CRM rešitve delujejo v športu, kjer se v zadnjem obdobju res velik poudarek daje na navijače, ki so s časom postali vse bolj zahtevni. Poleg kvalitetne športne predstave, jim je treba ponuditi še ogromno drugih storitev. Od zagotovljenih parkirnih mest, do ponudbe hrane in pijače, pa dogodki med prekinitvami. Vsak navijač si želi zelo osebno doživetje, zapomni pa si vsako stvar, ki mu ni bila všeč. Zato si osebje, ki v večjih športnih organizacijah skrbi za CRM, prizadeva, da nemudoma opazi, s čim navijač ni bil zadovoljen in se trudi to čimprej popraviti. Prav tako imajo največji športni klubi navijače po celem svetu in želijo prav vsem zagotoviti, da so del njihove zgodbe. V povezavi s tem, se tudi v športu veliko uporabljata tehnologiji navidezne in razširjene resničnosti, ki omogočata navijačem bolj oseben in bližnji ogled določenih aktivnosti v klubu. Slovenski šport je kar se uporabe CRM rešitev in tehnologije še daleč za ostalim svetom, razlogi pa tičijo predvsem v finančnih sredstvih in manjši navijaški bazi. To velja tudi za Odbojkarski Klub Nova KBM katere situacijo smo predstavili na koncu diplomskega projekta. Vendar bi s potrebami in željami navijačev, v prihodnosti vsekakor bilo smiselno razmisliti o vlaganju v CRM rešitve. Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, CRM, CRM rešitve, šport, odbojka Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 832; Prenosov: 87 Celotno besedilo (1,10 MB) |
2. Učinkovitost programa strnjene vadbe osnovnih odbojkarskih prvin v petem razredu osnovne šoleZala Gracej, 2020, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je bil pripraviti, izvesti ter evalvirati program strnjene vadbe osnovnih tehničnih odbojkarskih elementov. Prav tako smo želeli preveriti in ovrednotiti teoretično ter praktično znanje učencev. V program smo vključili petnajst učencev petega razreda OŠ Muta, ki so predstavljali neodvisen in neslučajnostni vzorec. V magistrskem delu smo uporabili deskriptivno, kavzalno-eksperimentalno ter komparativno metodo pedagoškega raziskovanja. Pred izvedbo programa, takoj po izvedbi in tri mesece po izvedbi, smo preverili teoretično in praktično znanje zgornjega ter spodnjega odboja sodelujočih. Teoretično znanje smo preverili s pomočjo »Vprašalnika o teoretičnem poznavanju odbojkarskih prvin«, rezultate pa smo kasneje obdelali v programu SPSS s Friedmanovi preizkusom. Praktično znanje smo preverili s pomočjo oblikovanih kriterijev tehnične pravilnosti izvedbe zgornjega in spodnjega odboja, ki so nastali na podlagi teorije. Na podlagi le-teh smo določili, ali je merjenčevo praktično znanje dobro, srednje ali slabo. Predvidevali smo, da bodo rezultati takoj po strnjeni vadbi pokazali boljše teoretično kot tudi praktično znanje osnovnih odbojkarskih prvin, in da bodo učenci sposobni tudi igre 1 : 1, po treh mesecih pa bo znanje nekoliko upadlo, vendar bo še vedno višje, kot je bilo pred izvedbo programa. Rezultati so pokazali statistično značilno razliko med teoretičnim poznavanjem zgornjega in spodnjega odboja, pred in po izvedbi programa, rezultati so bili seveda boljši po sami izvedbi programa. Prav tako so merjenci napredovali tudi v praktični izvedbi zgornjega in spodnjega odboja. Po treh mesecih je teoretično in praktično znanje učencev nekoliko upadlo, vendar je bilo še vedno višje kot pred izvedbo programa. Presenetljivo se je ponekod nivo znanja, po treh mesecih, po izvedbi programa dvignil. Učenci tudi po zaključku strnjene vadbe še niso bili sposobni igre 1 : 1 , prav tako se v okviru programa nismo lotili učenja spodnjega servisa. Glede na sprotne analize in evalvacije izvedenih vadbenih enot smo podrobni program vadbe sprotno prilagajali, zato lahko rečemo, da je bil kljub temu, da nismo izvajali igre 1 : 1, uspešno izveden, saj smo uresničili zadane cilje. Usvajanje osnovnih tehničnih odbojkarskih elementov predstavlja za učence prvega in drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja velik izziv. Za oblikovanje ustreznih gibalnih vzorcev je v tem starostnem obdobju treba nameniti vadbi teh elementov: najprej večji obseg strnjene vadbe, kasneje pa urjenje ter izpopolnjevanje naučenih vzorcev v rednih časovnih intervalih. Le tako bodo učenci osvojili osnovne tehnične elemente odbojkarske igre do te mere, da bodo lahko v višjih razredih osnovne šole svoje zanje nadgradili in sodelovali pri igri čez vrvico 3 : 3 ter mali odbojki. Ključne besede: odbojka, gibalna dejavnost, šport, trenažni proces, učenci Objavljeno v DKUM: 03.02.2020; Ogledov: 1360; Prenosov: 423 Celotno besedilo (1,19 MB) |
3. Zbiranje in analiza športnih podatkov pri odbojki : diplomsko deloTomo Dukarić, 2019, diplomsko delo Opis: Od še nedavnega, ko so podatke v športu zbirali le s pisalom in papirjem, do danes, ko imamo za to namenjene veliko informacijske tehnologije, je minilo le nekaj let. V diplomskem delu smo se posvetili programski opremi Data Volley, ki velja za najbolj razširjeno in najbolj dodelano rešitev na področju odbojke. Dotaknili smo se razvojnega podjetja in ostalih rešitev, ki jih ponujajo.
V glavnem delu smo povzeli in opisali, kako si pri zbiranju športnih podatkov v odbojki zapisujemo določene informacije, kako se lotevamo analiziranja podatkov in obdelovanja posameznih analiz. Posvetili smo se tudi strojni opremi ter njeni optimalni zmogljivosti in postavitvi. Predstavili smo primere vnosov podatkov ter razložili, kako se podatki nato preučijo in efektivno predstavijo igralcem. Za konec smo naredili še kratek vodič za pripravo lastne analize, tj. Worksheet-a. Ključne besede: analiza športnih podatkov, obdelava podatkov, odbojka, šport Objavljeno v DKUM: 21.11.2019; Ogledov: 1104; Prenosov: 162 Celotno besedilo (1,95 MB) |
4. Osebnostni dejavniki uspeha v odbojkarski ligiIris Kaiser, 2018, magistrsko delo Opis: Psihološki dejavniki so del kompleksne slike. Na področju športne psihologije je postal cilj poiskati osebnostni profil elitnega športnika. Postavi se vprašanje, kaj naredi športnika uspešnega. Namen magistrskega dela je raziskati povezavo med uspehom v odbojki in osebnostnimi lastnostmi ter anksioznostjo in samopodobo. Želeli smo raziskati, kateri so osebnostni dejavniki elitnih odbojkarjev in odbojkaric, ki vplivajo na športno uspešnost.
V raziskavo je bilo vključenih 122 športnikov iz 13-ih slovenskih odbojkarskih klubov iz 1. in 2. lige, ki so rešili vprašalnik osebnostnih lastnosti BFI, vprašalnik za merjenje anksioznosti kot osebnostne poteze STAI-X2 in vprašalnik samopodobe SDQ-III. 54,1% vzorca je registriranih v 1. slovenski odbojkarski ligi, 45,9% pa v drugi. Podatke smo analizirali z diskriminantno analizo in t-testom s pomočjo programa SPSS.
Rezultati so pokazali, da imajo igralci in igralke 1. lige boljšo telesno samopodobo vezano na zunanji videz. V osebnostnih lastnostih velikih pet, anksioznosti kot osebnostni potezi in samopodobi vezani na telesne sposobnosti ter na reševanje problemov med igralci 1. in 2. slovenske lige ni bilo statistično pomembnih razlik. Ključne besede: šport, odbojka, uspeh, osebnostne lastnosti, velikih pet, anksioznost, samopodoba Objavljeno v DKUM: 15.10.2018; Ogledov: 1469; Prenosov: 165 Celotno besedilo (671,89 KB) |
5. Statistični in točkovni model odbojkarske igre na evropskem prvenstvu za ženske 2015 ter analiza igre slovenske reprezentanceSara Najdič, 2018, diplomsko delo Opis: Na osnovi dostopnih podatkov o ženskih odbojkarskih tekmah na evropskem prvenstvu na Nizozemskem in v Belgiji leta 2015 sem v svoji diplomski nalogi ugotavljala nekatere značilnosti statističnega in točkovnega modela.
Ugotavljala sem statistični in točkovni model igre ter statistični in točkovni model posamezne reprezentance na ženskem evropskem prvenstvu 2015. Analizirala sem točkovni in statistični model od polfinala naprej ter igro slovenske reprezentance na ženskem evropskem prvenstvu 2015, katero sem na koncu primerjala z igro ostalih reprezentanc.
Podatki, ki so bili analizirani in primerjani v mojem diplomskem delu, bodo lahko v pomoč vsem trenerjem odbojke, ki se zanimajo za razvoj odbojke na vrhunskem nivoju. Ugotovitve jim lahko pomagajo v procesu treniranja in razvoju odbojkarske igre, da bodo njihove ekipe dosegle čim boljše rezultate in uspehe. Ključne besede: odbojka, žensko evropsko prvenstvo, statistični model, točkovni model, analiza Objavljeno v DKUM: 24.08.2018; Ogledov: 1396; Prenosov: 102 Celotno besedilo (2,60 MB) |
6. POŠKODBE ZGORNJEGA UDA PRI ODBOJKARJH IN NJIHOVA ZDRAVSTVENA IN REHABILITACIJSKA OBRAVNAVAKarmen Kočar, 2016, diplomsko delo Opis: UVOD: Odbojka, kot ena izmed mlajših športnih iger, je postala zelo popularna igra z žogo. Pravila igre pa se zaradi »mladosti« še vedno spreminjajo. Prav tako se zaradi vedno večjih obremenitev igralcev povečuje pogostost spremljajočih športnih poškodb. Pri tem je zelo pomembna preventiva, ki jo izvajamo s pravilnim planiranjem treningov. V primeru poškodb pa je zelo pomembna obravnava same poškodbe, torej diagnostika, zdravljenje in rehabilitacija.
NAMEN: Namen diplomskega dela je na teoretični ravni predstaviti problematiko nastanka športnih poškodb zgornjih udov, njihovih vzrokov in njihove zdravstvene in rehabilitacijske obravnave ter preventive.
METODE DELA: Za potrebe diplomskega dela smo analizirali domačo in tujo literaturo, kot tudi črpali iz osebnih znanj in izkušenj. Pri tem smo uporabili deskriptivno metodo dela. RAZPRAVA IN ZAKLJUČKI: Najpogostejše poškodbe zgornjih udov pri odbojkarjih so oteklina, izliv, ramenski tendinitisi. Poškodbe obravnava tim medicinskih strokovnjakov, v katerega je vključen tudi trener. S pravilno planiranimi treningi, zgodnjim prepoznavanjem simptomov in znakov poškodb ter sodelovanjem celotnega trenerskega tima lahko veliko poškodb preprečimo oziroma omilimo. Vsak trening je tako potrebno začeti z ogrevanjem telesa, kar predstavlja polovično zmanjšanje možnosti poškodb ob enem pa kvaliteto in učinkovitost treningov dvigne na višji nivo. Po treningu pa je nujna faza počitka, ki omogoča regeneracijo telesa ter njegov napredek. Ključne besede: ODBOJKA, TRENING, POŠKODBE, PREPREČEVANJE POŠKODB, REHABILITACIJA Objavljeno v DKUM: 25.10.2016; Ogledov: 1842; Prenosov: 206 Celotno besedilo (2,36 MB) |
7. PRIMERJAVA NEKATERIH PARAMETROV MODELA DVORANSKE ODBOJKE IN SEDEČE ODBOJKEIva Ule, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo predstavili dvoransko in sedečo odbojko. Na podlagi številne knjižne in elektronske literature smo se dokopali do veliko novega znanja, izkušenj in spoznali svet drugačnih, pa vendar tako enakih ljudi.
V teoretičnem delu smo predstavili razvoj obeh zvrsti odbojke, uradna pravila, povzeli poškodbe športnikov invalidov, zapisali pomen športa za športnike invalide in primerjali vlogo trenerja v obeh panogah. Nekaj besed smo namenili tudi tekmovanjem za ljudi z gibalnimi motnjami. Primerjali smo nekatere parametre sedeče in dvoranske odbojke in ugotovili, da se panogi v posameznih parametrih vedarle razlikujeta. Razlike je potrebno iskati predvsem v sedečem položaju in po drugi strani v povsem stoječem položaju, ki dopušča tek, poskoke in skoke. V empiričnem delu smo analizirali osem ženskih odbojkarskih ekip, ki so dosegle najvišje uvrstitve na Olimpijskih in Paraolimpijskih igrah v Pekingu leta 2008. Izbrali smo tekme polfinala in finala na omenjenih tekmovanjih in izdelali točkovni model za posamezno ekipo glede na rezultate, dosežene v končnici tekmovanj Olimpijskih oz. Paraolimpijskih iger. Pridobljeni rezultati in sama izdelava točkovnega modela sta nam omogočila medsebojno primerjavo uspešnosti igranja ekip v dvoranski in sedeči odbojki. Na osnovi statističnih podatkov, pridobljenih na Olimpijskih in Paraolimpijskih igrah v Pekingu leta 2008, smo izdelali točkovni model, v katerem smo poskušali numerično, s točkami, označiti elemente, ki odločajo o uspešnosti dvoranske in sedeče odbojke. Uspešno izvedbo posameznega tehničnega elementa pri izbrani statistiki smo ocenili z eno točko. Zbir točk, ki jih je posamezna ekipa dosegla v odigrani tekmi, je predstavljen s točkovno rezultatsko vrednostjo. V sami statistiki, pridobljeni na omenjenih dveh tekmovanjih, smo lahko uporabili v ta namen natančne in realne rezultate. Preko točkovnega modela smo na ta način izmerili uspešnost igre, ki nam je omogočila primerjave kakovosti igranja ekip udeleženk. Ključne besede: Dvoranska odbojka, sedeča odbojka, točkovni model. Objavljeno v DKUM: 19.11.2012; Ogledov: 1903; Prenosov: 158 Celotno besedilo (1,02 MB) |
8. STATISTIČNI IN TOČKOVNI MODEL ODBOJKARSKE IGRE V KATEGORIJI DEČKOVMatjaž Hafner, 2010, diplomsko delo Opis: Odbojko v kategoriji dečkov igrajo fantje, stari 14 in 15 let. Igra se po mednarodnih odbojkarskih pravilih, le igralni sistem je Odbojkarska zveza prilagodila tej starosti.
Na osnovi videoposnetkov tekem v kategoriji dečkov v sezoni 2007/2008 smo analizirali tekme in poskušali ugotoviti nekatere značilnost statističnega modela.
Ugotavljali smo, koliko točk ekipe dosežejo s posameznimi odbojkarskimi prvinami s servisom, z napadom, blokom in kolikšen je pri tem delež nasprotnikovih napak. Poskušali smo tudi ugotoviti delež doseženih točk v posameznih prvinah. Rezultate smo primerjali in ugotovili, da zmagovalna ekipa državnega prvenstva v kategoriji dečkov v napadu močno odstopa od ostalih ekip.
Na osnovi podatkov, ki smo jih obdelali, smo oblikovali točkovni model v kategoriji dečkov in ga primerjali z modelom v članski kategoriji. Ugotovili smo, da vse ekipe zaostajajo v bloku in napadu (razen zmagovalne) in da je delež lastnih napak precej večji kot v članski konkurenci.
Pridobljene podatke bodo lahko pomagale trenerjem pri delu z dečki. Trenerji bodo lahko v pripravi ekip in posameznih igralcev primerjali podatke in skušali ugotoviti v kateri odbojkarski prvini igralci in ekipa še zaostajajo za najboljšimi ekipami v svoji kategoriji. Ključne besede: odbojka, dečki, točkovni model, statistični model Objavljeno v DKUM: 19.03.2010; Ogledov: 3398; Prenosov: 312 Celotno besedilo (379,38 KB) |
9. ELEMENTARNE IGRE V UVAJANJU UČENJA ODBOJKEJasmina Valente, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi so predstavljene elementarne igre, ki jih uporabljamo pri pripravi na začetno učenje odbojke v prvi triadi osnovne šole. Namen diplomske naloge je bil predstaviti nekaj sklopov elementarnih iger, ki jih uporabljamo v šoli za uvajanje v učenje odbojke, sestaviti tri učne priprave in izvesti učne ure, ki vključujejo te igre, ter jih nato samoanalizirati. Za lažje razumevanje težavnostne stopnje in zahtevnosti nalog so na začetku predstavljene otrokove razvojne značilnosti. Za izbor in členitev sklopov iger je bil potreben tudi pregled splošnih značilnosti odbojke in motoričnih sposobnosti, ki so potrebne pri učenju tovrstne športne panoge. Praktični del diplomske naloge je sestavljen iz treh učnih priprav pri predmetu didaktika športne vzgoje za prvo triado osnovne šole in treh samoanaliz teh ur. Izbor uporabljenih elementarnih iger se je izkazal kot dober, učne ure so bile izpeljane tekoče in v celoti. Podrobnejši pregled izpeljanih učnih ur in njihove analize kažejo, da je najpomembnejše načelo uvajanja določenega športa pri otrocih, v našem primeru odbojke, načelo postopnosti. Večino osnovnih spretnosti in sposobnosti, ki so potrebne pri odbojki, lahko otroci osvojijo s pomočjo elementarnih iger, če so jim le-te posredovane postopoma, so težavnostno prilagojene in katerih zahtevnost se stopnjuje. Ključne besede: Razvojne značilnosti, otroci, odbojka, prvo triletje, elementarne igre, učne priprave. Objavljeno v DKUM: 09.10.2009; Ogledov: 8496; Prenosov: 2034 Celotno besedilo (1,88 MB) |